Yamahas venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.533
    Antall liker
    1.058
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183

    fluefiskern

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2013
    Innlegg
    197
    Antall liker
    57
    Akuratt handla meg nytt/brukt yamaha anlegg <3

    yamaha rx-a820 7.2
    yamaha ns 8hx
    yamaha yst sw 1500 (skal ha en til)

    desverre er det energy ac300-1 senter og patos b100 side høytalere, forsterkern er også for liten men den blir bytta ut om ikke så alt for lenge :D
     

    fluefiskern

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2013
    Innlegg
    197
    Antall liker
    57
    med såpass mange yamaha elskere på samme plass, dere kan ikke hjelpe meg med og skaffe en senter? mangler en yamaha ns-c7hx

    har yamaha forsterker, yamaha ns-8hx forann og bak, 2stk yamaha yst-sw1500 subber men mangler den derre sentern for og få ett komplett yamaha anlegg og det irreterer meg grønn hver gang jeg ser den sentern jeg har nå
     

    Jon-areo1

    Medlem
    Ble medlem
    26.08.2013
    Innlegg
    23
    Antall liker
    10
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    I dag kan jeg med stolthet kalle meg en VENN av Yamaha etter at jeg fikk den fantastiske duon a-s3000 og cd-s3000 i hus . Det låter alldeles nydelig :)
     

    Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5

    Graks

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    628
    Antall liker
    476
    A-S1000 med Usher S-520 og SVS SB100. Meget fornøyd med denne kombinasjonen. Eneste minus er irriterende treg volumjustering via fjernkontrollen til Yamahaen.

    Ellers annet Yamaha jeg har pr i dag:
    YZ 250 1990
    TDM 900 2005
    Nytro XTX 2011
     

    Vedlegg

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.974
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    I dag kan jeg med stolthet kalle meg en VENN av Yamaha etter at jeg fikk den fantastiske duon a-s3000 og cd-s3000 i hus . Det låter alldeles nydelig :)
    Den nye 3000-serien fra Yamaha har fått mye positiv omtale. Jeg har ikke hatt anledning til å høre den, men omtalen er tillitvekkende.

    Flere inntrykk...? Bilder...?

    Mvh Salty
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.058
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Da kan jeg melde meg inn i denne eksklusive klubben.

    En Yamaha GT-2000 kom fra Japan i dag :)
    Gratulerer så mye med ny snurre,så flott ut :)

    mvh
    Takk for det.

    Jeg har fått spilt noen plater nå, og er meget fornøyd så langt.
    Det er noe eget med de tunge japsespilleren synes jeg :)
     

    fluefiskern

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2013
    Innlegg
    197
    Antall liker
    57
    her er yamaha oppsettet mitt da ns8-hx forann og bak, 2x yst sw1500, energy senter (kun senter som ikke er yamaha), har hatt det en stund nå og er igrunn meget fornøyd, men jeg må jo innrømme at det frister å bytte ut front og bak høytallerne med soavo 1 forann og bak i tilegg til en soavo-900c :D

    kino.jpg
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Kjekk sak den A-S2000. Har den sjølv nå og er meget fornøyd. Brukes på Klipsch RF63.

    TAF
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Skulle gjerne hatt a-s3000, nydelig sak. Gir meg nostalgiske minner om å sitte foran stereoanlegget som liten å vri på knotter og se på vu-metere :) Snublet over a-s2100 i helga, visste ikke at yamaha lagde den engang.. Skikkelig pen i sort med mørkt tre på sidene.
     

    oddemann

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    552
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    7
    yamaha ns500 vintage høyttalere?
    Noe å ha? Har fått tilbud om noen til en MEGET billig penge.
    Element skifta på hifiklubben Ålesund? Men ser ut som de har nytta Focal(?) som erstatningselement?
    Edit: Etter å ha sett på elementet er det jo eit typisk Ljudia MGR element(?) Koster vell 400,- eller noko.
    Står over. Vanskleg å få tak i originale element, og det der passer iallefall ikkje....:)
    yamaha ns500.jpg
    ns500bak.jpg


    Oddemann
     
    Sist redigert:

    Tønnes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    794
    Antall liker
    516
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    54
    yamaha ns500 vintage høyttalere?
    Noe å ha? Har fått tilbud om noen til en MEGET billig penge.
    Element skifta på hifiklubben Ålesund? Men ser ut som de har nytta Focal(?) som erstatningselement?
    Edit: Etter å ha sett på elementet er det jo eit typisk Ljudia MGR element(?) Koster vell 400,- eller noko.
    Står over. Vanskleg å få tak i originale element, og det der passer iallefall ikkje....:)
    Vis vedlegget 282646 Vis vedlegget 282648

    Oddemann
    Hei det ligger på ebay det du trenger nå, så jeg sist,ikke så galne priser heller:)
     

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.533
    Antall liker
    1.058
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    Skulle gjerne hatt a-s3000, nydelig sak. Gir meg nostalgiske minner om å sitte foran stereoanlegget som liten å vri på knotter og se på vu-metere :) Snublet over a-s2100 i helga, visste ikke at yamaha lagde den engang.. Skikkelig pen i sort med mørkt tre på sidene.
    Ja den var ny:)
    Yamaha%20A-S2100%20silver.jpg

    After owning about a dozen integrateds over the years (including a few at more than twice the price), this is it, finally, a keeper. This amp must be one of the all-time greatest buys in all of Audio. Insanely good for the Money.
     

    OskarIII

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.12.2012
    Innlegg
    239
    Antall liker
    75
    Sted
    Nyköping
    Jag hoppas kunna uppgradera från en Argon Amp3245 hel analog förstärkare till en Yamaha A-S301.
    Skälet är att förstärkaren ska användas till både hembio (Hemkino) datorspel och musik. Nöjer mig gladeligen med 2-kanals (vare vill själv eller får för min bättre hälft dra sladdar och fylla vardagsrummet med elektronik och högtalare).

    Tanken har hittils varit att skaffa en Hembioförstärkare/receiver men dessa passar inte som "hand i handske" med mina önskemål.
    yamaha-a-s301-silver.jpg

    Drömförstärkaren - Yamaha A-S301 - Stereoforsterker - Finn lavest pris, test og informasjon

    Däremot skulle en Yamahas S-301 fixa biffen.
    Använda TV:n som HDMI-växel för HTPC, DVD-spelare och TV-konsol och skicka ljudet från TV:n optisk digitalt till A-S301 som får ta hand om ljudet i 2-kanaler, vidare till Dynavoice Magic S-4EX högtalarna (Har inga planer att byta bort S-4 stativarna).

    Kassettbandspelaren Sansui D-99CW och surfplattan Note8 skulle kopplas direkt till förstärkaren. Samtidigt som de två linjeutgångarna skulle tas upp av D-99CW och till en trådlös multroom sändare.

    Kanske före jul, kanske som julklapp (har sett till att kärestan sett att en A-S301 står högst upp på önskelistan:)) Kanske efter jul... Kanske blir det inte någon uppgradering alls...
     

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.533
    Antall liker
    1.058
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    Jag hoppas kunna uppgradera från en Argon Amp3245 hel analog förstärkare till en Yamaha A-S301.
    Skälet är att förstärkaren ska användas till både hembio (Hemkino) datorspel och musik. Nöjer mig gladeligen med 2-kanals (vare vill själv eller får för min bättre hälft dra sladdar och fylla vardagsrummet med elektronik och högtalare).

    Tanken har hittils varit att skaffa en Hembioförstärkare/receiver men dessa passar inte som "hand i handske" med mina önskemål.
    Vis vedlegget 291349
    Drömförstärkaren - Yamaha A-S301 - Stereoforsterker - Finn lavest pris, test og informasjon

    Däremot skulle en Yamahas S-301 fixa biffen.
    Använda TV:n som HDMI-växel för HTPC, DVD-spelare och TV-konsol och skicka ljudet från TV:n optisk digitalt till A-S301 som får ta hand om ljudet i 2-kanaler, vidare till Dynavoice Magic S-4EX högtalarna (Har inga planer att byta bort S-4 stativarna).

    Kassettbandspelaren Sansui D-99CW och surfplattan Note8 skulle kopplas direkt till förstärkaren. Samtidigt som de två linjeutgångarna skulle tas upp av D-99CW och till en trådlös multroom sändare.

    Kanske före jul, kanske som julklapp (har sett till att kärestan sett att en A-S301 står högst upp på önskelistan:)) Kanske efter jul... Kanske blir det inte någon uppgradering alls...
    Satser på Tomten kommer seilende ned fra Rovaniemi då-) Rovaniemi | The Official Hometown of Santa Claus
     

    Jim.Y-A.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    178
    Antall liker
    322
    Hej.

    Jag har två Yamaha-CD-spelare så jag anmäler mig till Yamahas vänner :) Den ena är CD-S2000 i silver med ljusa trägavlar. Den är ju ganska vanlig, men så har jag en ganska så ovanlig sak stående på stereo-bänken. Det är en Yamaha GT-CD1. "GT" står för "Great & Tremendous". Det var Yamahas största och "bästa" CD-spelare mellan 1991-1994. Den väger in på modiga 25 kilo. Den är toppmatad och på CD:n så lägger man en skivpuck i mässing som väger 160 gram, flott värre, och det ger en ganska "analog" känsla. Det är även fint att se skivan när man spelar.

    GT-CD1 är byggd i två skikt, det undre är urfräst ur ett stycke "vapenstål" och det övre är ett stycke ädelträ som är polerat och lackat i bästa Yamaha-flygelstil. Den är även byggd på deras flygelfabrik vilket märks (inte minst) på lacken som sagt, vilket kan ses på bild fyra där jag speglas i lacken. Om jag nu lyckades få upp några bilder.

    DSCN6939.jpg
    DSCN6940.jpg
    DSCN6941.jpg
    DSCN6943.jpg
    DSCN6945.jpg


    Hej från mig :D
     

    Jim.Y-A.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    178
    Antall liker
    322
    Jag glömde ju skriva att GT-CD1 ställer sin yngre bror, CD-S2000, i skamvrån alla dagar i veckan. Den låter "mustigt", "generöst" och i brist på andra uttryck "analogt" :D
     
    Sist redigert:

    duc999

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    2.229
    Antall liker
    4.635
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Jag glömde ju skriva att GT-CD1 ställer sin yngre bror, CD-S2000, i skamvrån alla dagar i veckan. Den låter "mustigt", "generöst" och i brist på andra uttryck "analogt" :D
    Er den til salgs? :)
     

    bj0rkn3s

    Medlem
    Ble medlem
    28.11.2014
    Innlegg
    26
    Antall liker
    4
    Da er jeg også med her i Yamaha klubben :)
    For ca 1 måned siden? kjøpe jeg meg rx-a1030 på lefdal.no for 4999. Meget fornøyd med den så langt. Har ikke hatt noe ordenlige høytalere på den enda men det kommer snart.
    Blir et par Klipsch rf 62 mkii den skal få spille med.
    Lest mye om at yamaha matcher godt med klipsch, stemmer det?

    Ellers noen andre som har rx-a1030? Fornøyd med receiveren deres?
     

    DagS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2004
    Innlegg
    469
    Antall liker
    506
    Sted
    Karlstad, Sverige
    Torget vurderinger
    8
    Må nesten melde meg inn i venneforeningen etter at jeg gikk på en uventet smell i går kveld.
    Jeg var tilfeldigvis innom Elgiganten rett ved heimen og der stod det jaggumeg en A-S1000 som var satt ned til under halve listeprisen!
    Riktignok var det en utstillingsmodell, men en vakker sådan:

    yamaha-a-s1000.jpg


    Lekker hekk også:

    yamaha-a-s1000 back.jpg


    Men tross alt er det den indre skjønnheten som betyr noe i det lange løp:

    yamaha-a-s1000 interior.jpg

    (Min har svarte sideplater, som på det øverste bildet)


    ...og lyden?
    Slett ikke ille til prisen og sikkert ikke til veiledende pris heller.
    Her er det både detaljer og kraft i rikt monn, men den skal få lov til å spille seg inn (som mange sier gjør en forskjell, ikke vet jeg...) før den endelige dommen faller.
    Et vanvittig kupp var det uansett!
     
    Sist redigert:

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Dette blir det første settet jeg skal teste ut på psb imangine t3 , c3 og imagine s , skal også bi amp frontene , og lyd og bilde har brukt mer krevene høyttalere enn t3. Faktisk kunne jeg tenke meg og teste ut effektforsterkeren i stuen her. Jeg har lest en del om disse komponentene og di blir ganske skrytet av disse komponentene , mange sier komponentene låter bedre enn mange dyrere.

    Yamaha_CX-A5000MX-A5000-oppslag1.jpg
     

    Midas

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    07.01.2015
    Innlegg
    1.061
    Antall liker
    772
    Sted
    Stavangerområdet
    Jeg henger med på denne, siden jeg er stor fan av Yamaha. Jeg foretrekker Yamaha receivere og anbefaler disse når jeg kan. Og jeg bruker aller helst Yamaha i live PA pro-audio sammenheng også.

    (Og siden jeg står som bransjeaktør vil det være riktig av meg å si at jeg IKKE selger Yamaha)
     

    Graks

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    628
    Antall liker
    476
    Fikk tak i en T-S1000 FM tuner til en meget god pris. Er meget fornøyd med lyden og mottakstyrken. Perfekt match til A-S1000.
     

    DagS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2004
    Innlegg
    469
    Antall liker
    506
    Sted
    Karlstad, Sverige
    Torget vurderinger
    8
    På begynnelsen av 1980-tallet var jeg en trofast venn av Yamaha. Her er en kjapp oversikt over utstyret jeg hadde den gangen:

    Forsterkeren var en A-550 med vakkert lys i knappene:


    Yamaha A-550 Amplifier.jpg


    CD-spilleren var en forholdsvis middelmådig CDX-410:

    Yamaha  CDX-410 CD Player.jpg


    Tuner måtte man ha den gangen! Mitt valg falt på råflotte Yamaha T-720:

    Yamaha T720 Tuner.JPG


    Og ikke nok med det, subwoofer hadde jeg hørt skulle være bra saker! NS-W1 var ikke rare greiene, men la et passende ullent lag med bass over (eller under) det hele:

    Yamaha NS-W1 Subwoofer.jpg



    Alle bildene er hentet fra nettet, men komponentene er identiske med de jeg hadde.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.846
    Antall liker
    50.866
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    image.jpg

    Dette låter laaaaaangt over det jeg trodde,låter de nye yamaha like bra eller bedre må jeg se og finne meg en ny amp :)
    CA-810 som denne heter låter knall bra,og for en Riaa! Masse innstillinger på MC siden.

    O
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn