xtz venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • M

    MarkusH

    Gjest
    Hvordan går det med minidsp?
    Tja, hva skal jeg si ... minidsp er ikke helt min "greie", men har da fått på noen enkle filtre på fronter og subber nå ... sliter litt med høyt støygulv. Har lest litt i brukermanualen og har skjønt at dette er litt utenfor mitt "område" hva angår instillinger. Har fått endret crossover for fronter og alt ble lysere i klangen :confused: testet litt forskjellig musikk og endret litt på noen parametre for å få mer "riktig" lyd, så på tampen av det jeg hadde tid til i dag låt det greit. Skulle hatt på litt eq på fronter og subber for å heve nivået i mellombass og senke nivået i diskanten noen hakk. Fronter skal vel spille 100-18000 hz nå og subber 12-120 hz mener jeg det står på nå, mener kurva mellom fronter og subber møttes på 112 hz med -3 db ... tror egentlig jeg må tune subbene lavere og få opp Altecen ett stykke oppover i frekvens da subba mine "grumser" til endel over 80 hz virker det som (i følge øra). Ting å jobbe med fremover altså. :p
    Ok. Viktig å ha kontroll på hva du driver med. Hadde sikkert vært greit å tatt noen målinger som en guidline. Lett å rote seg bort. :)
    Om alt går veien er jeg ute fra dette rommet innen året er ute, så jeg legger ikke ned så mye arbeid i dette akkurat nå, mest en «test» for å prøve meg på hvordan dette her fungerer. Kommer nok til å gå for demping før jeg belegger meg ut på minidsp for alvor. ;)
     

    jannisj

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.10.2018
    Innlegg
    96
    Antall liker
    27
    Har vurdert å skaffe meg XTZ Room Analyzer II Pro.

    Vil den gi meg noe fornuftig uten DSP løsning i tillegg?
    Ikke fått satt meg så veldig godt inn i løsningen, men det ser i det minste veldig interessant ut.
    (For ikke snakke om man skaffer seg DSP som integreres i anlegget)

    -Jannis
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Har vurdert å skaffe meg XTZ Room Analyzer II Pro.

    Vil den gi meg noe fornuftig uten DSP løsning i tillegg?
    Ikke fått satt meg så veldig godt inn i løsningen, men det ser i det minste veldig interessant ut.
    (For ikke snakke om man skaffer seg DSP som integreres i anlegget)

    -Jannis
    Jeg leste litt om dette produktet da jeg hadde en kompis som skulle selge det, jeg valgte heller minidsp 2x4hd og har egentlig ikke sett meg tilbake. Minidspen hadde dirac live og målemikrofon i tillegg, kjøpte den brukt til en billig penge. Jeg har fått til det greit uten alt for mye bruk av brukermanualen så da klarer alle det. Xtz skulle visstnok ha mer begrensninger i programvaren enn minidsp, i tillegg til at det skulle være vanskeligere i bruk, derfor jeg styrte unna.
     

    jannisj

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.10.2018
    Innlegg
    96
    Antall liker
    27
    Jeg leste litt om dette produktet da jeg hadde en kompis som skulle selge det, jeg valgte heller minidsp 2x4hd og har egentlig ikke sett meg tilbake. Minidspen hadde dirac live og målemikrofon i tillegg, kjøpte den brukt til en billig penge. Jeg har fått til det greit uten alt for mye bruk av brukermanualen så da klarer alle det. Xtz skulle visstnok ha mer begrensninger i programvaren enn minidsp, i tillegg til at det skulle være vanskeligere i bruk, derfor jeg styrte unna.
    Hmm, interessant.
    Bare håpe kjøpet mitt av preamp med integrert dac ikke var bortkastet nå da :)
    Ser jo ut som minidsp kobles mellom kilder og forsterker.

    -Jannis
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Jeg leste litt om dette produktet da jeg hadde en kompis som skulle selge det, jeg valgte heller minidsp 2x4hd og har egentlig ikke sett meg tilbake. Minidspen hadde dirac live og målemikrofon i tillegg, kjøpte den brukt til en billig penge. Jeg har fått til det greit uten alt for mye bruk av brukermanualen så da klarer alle det. Xtz skulle visstnok ha mer begrensninger i programvaren enn minidsp, i tillegg til at det skulle være vanskeligere i bruk, derfor jeg styrte unna.
    Hmm, interessant.
    Bare håpe kjøpet mitt av preamp med integrert dac ikke var bortkastet nå da :)
    Ser jo ut som minidsp kobles mellom kilder og forsterker.

    -Jannis
    Enten det eller mellom effektforsterker og forforsterker. ;)
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Noen her inne som har prøvd å bytte ut elementene som sitter i 10.17p kassene med noe litt bedre? Original-elementene i 10.17p kassene er jo rimelig myke i membranene, kunne med fordel sittet noe som tålte litt mer juling der i stedet, de står bak i kinoen min, men de gir så lite output at jeg ikke hører de.
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Har vurdert å skaffe meg XTZ Room Analyzer II Pro.

    Vil den gi meg noe fornuftig uten DSP løsning i tillegg?
    Ikke fått satt meg så veldig godt inn i løsningen, men det ser i det minste veldig interessant ut.
    (For ikke snakke om man skaffer seg DSP som integreres i anlegget)

    -Jannis
    Jeg leste litt om dette produktet da jeg hadde en kompis som skulle selge det, jeg valgte heller minidsp 2x4hd og har egentlig ikke sett meg tilbake. Minidspen hadde dirac live og målemikrofon i tillegg, kjøpte den brukt til en billig penge. Jeg har fått til det greit uten alt for mye bruk av brukermanualen så da klarer alle det. Xtz skulle visstnok ha mer begrensninger i programvaren enn minidsp, i tillegg til at det skulle være vanskeligere i bruk, derfor jeg styrte unna.
    Room Analyzer II Pro og Minidsp 2x4 er jo to helt forskjellige produkter, så disse kan ikke direkte sammenlignes. Room Analyzer er et verktøy for måling mens Minidsp 2x4 er en DSP. Room Analyzer er grei nok, men det er bedre å bruke REW som også er gratis. https://www.roomeqwizard.com

    Selv om du ikke har DSP har det absolutt en verdi i form av at du kan måle effekt av forskjellige høyttalereplasseringer og effekten av akustiske tiltak. Det hjelper deg med å få det beste ut av anlegget du allerede har.

    Noen her inne som har prøvd å bytte ut elementene som sitter i 10.17p kassene med noe litt bedre? Original-elementene i 10.17p kassene er jo rimelig myke i membranene, kunne med fordel sittet noe som tålte litt mer juling der i stedet, de står bak i kinoen min, men de gir så lite output at jeg ikke hører de.
    Jeg hadde 10.17p for noen år siden, og opphenget på elementene var veldig myke som du sier. Kjøpte nye originale elementer, og de var veldig stive i forhold. Lyden ble en helt annen! Men det er jo litt betenkelig at de blir så myke. Sikkert greit å se på alternative elementer. Du kan jo bruke feks bassbox for å simulere alternative elementer i kassene.
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Har vurdert å skaffe meg XTZ Room Analyzer II Pro.

    Vil den gi meg noe fornuftig uten DSP løsning i tillegg?
    Ikke fått satt meg så veldig godt inn i løsningen, men det ser i det minste veldig interessant ut.
    (For ikke snakke om man skaffer seg DSP som integreres i anlegget)

    -Jannis
    Jeg leste litt om dette produktet da jeg hadde en kompis som skulle selge det, jeg valgte heller minidsp 2x4hd og har egentlig ikke sett meg tilbake. Minidspen hadde dirac live og målemikrofon i tillegg, kjøpte den brukt til en billig penge. Jeg har fått til det greit uten alt for mye bruk av brukermanualen så da klarer alle det. Xtz skulle visstnok ha mer begrensninger i programvaren enn minidsp, i tillegg til at det skulle være vanskeligere i bruk, derfor jeg styrte unna.
    Room Analyzer II Pro og Minidsp 2x4 er jo to helt forskjellige produkter, så disse kan ikke direkte sammenlignes. Room Analyzer er et verktøy for måling mens Minidsp 2x4 er en DSP. Room Analyzer er grei nok, men det er bedre å bruke REW som også er gratis. https://www.roomeqwizard.com

    Selv om du ikke har DSP har det absolutt en verdi i form av at du kan måle effekt av forskjellige høyttalereplasseringer og effekten av akustiske tiltak. Det hjelper deg med å få det beste ut av anlegget du allerede har.

    Noen her inne som har prøvd å bytte ut elementene som sitter i 10.17p kassene med noe litt bedre? Original-elementene i 10.17p kassene er jo rimelig myke i membranene, kunne med fordel sittet noe som tålte litt mer juling der i stedet, de står bak i kinoen min, men de gir så lite output at jeg ikke hører de.
    Jeg hadde 10.17p for noen år siden, og opphenget på elementene var veldig myke som du sier. Kjøpte nye originale elementer, og de var veldig stive i forhold. Lyden ble en helt annen! Men det er jo litt betenkelig at de blir så myke. Sikkert greit å se på alternative elementer. Du kan jo bruke feks bassbox for å simulere alternative elementer i kassene.
    Jeg husker ikke helt settingen i forhold til dette når jeg vurderte å kjøpe Room Analyzer, tror det kanskje var umic-1 som ble sammenliknet med den og ikke minidsp. Men nå skjønner jeg, uansett så vil minidsp enten med eller uten dirac live gjøre "endringer" med lyden enten i tillegg eller uten akustiske tiltak. RTA/plassering og akustiske tiltak vil jo gi utslag, det er klart, men det er altså da ingen korrigering inne i bildet med Room Analyzer. OK, da lærte jeg noe nytt i dag. :)

    Vurderer egentlig å selge 10.17p, kan ikke tenke meg at "oppgraderingen" med nye elementer er verdt det for min del og det kan jo bli smålig kostbart å begynne å putte inn andre elementer i kassene, men det går jo alltids an å simulere litt i winisd. Du vet/husker ikke hvor stort volum (liter) disse kassene er? Eller hvor lange og eventuelt store bassportene er? Sitter på jobb serru .... :p
     

    GlennAS

    Medlem
    Ble medlem
    14.10.2018
    Innlegg
    20
    Antall liker
    23
    Ødelagt delefilter

    Jeg har et ødelagt delefilter på xtz 99.36 mk1....
    Er det noen her inne som har et liggende etter en oppgradering til mk2. Som kunne tenkt seg å solgt et eller to til meg?
    Veit at fyndbørsen selger mk2 til 1000kr ++, hadde vært kjekt å slippe 3000kr utgift før jul.
    Glenn

    Slapp med skrekken, bytta ut to kondiser og en motstand tilhørende mellomtonen , så vart alt som normalt igjen.
     
    Sist redigert:
    M

    MarkusH

    Gjest
    Noen som har vært borti sprengte xtz w12.16?

    Jeg handla en brukt 12.16 (med gåen forsterker) i god tro (på grunn av at selger sa at elementet funka), men etter at jeg fikk den hjem så har jeg forsøkt en del å få den til å spille. Handla meg en XTZ Subamp for 2 måneder siden (som jeg forøvrig ikke har prøvd hjemme før nå) som funka hos selger, jeg "jallakobla" opp elementet med den og det var helt tysst, dette synes jeg var forunderlig og prøvde ampen på noen andre passive subber jeg har (da spilte den subben fint), tilbake til den "nyinnkjøpte" så kobla jeg må forsterkeren som fulgte med 12.16 og den virka tilsynelatende (skrudde seg på med blått lys i dioden). Jeg skjekka kabling inn til elementet at de ikke hadde løsna og gjorde om igjen "jallakoblinga" og den funka fortsatt ikke. Signalet kom fra kabelen som vanligvis står i min plus 2 (som jeg også brukte på de andre ampene og på plus 2 mens jeg testa for å skjekke at signalet var bra, noe det var).
    Så kom jeg til å prøve litt seinere (for dette har "skurret" litt for meg), kobla opp min 2 måneder gamle subamp og samme resultat som sist, jeg begynte å eliminere hva som kunne ha skjedd her og trykte inn membranen med hånda (måtte ta i litt) og plutselig så banka elementet til. Skrudde ned litt innstillinger på ampen og trykte inn membranen på nytt, ved 3/4 fullt trykk (mot at membranen bunner ut innover) spiller den fint, når den er omtrent 2/4 ute fra full bunning innover stopper elementet plutselig å spille, det kan høres ut som det skjer noe "elektrisk" akkurat i overgangen mellom at det spiller og ikke. Jeg skrudde ut membranen fordi jeg trodde "kanten og koppen" hadde løsna fra opphenget, men når jeg får ut elementet er det fortsatt kobla sammen, er det da rett og slett magneten som har sluppet opphenget? Noen som har vært borti noe lignende? Går dette eventuelt an å repararere? Jeg har ingenting å tape på det, ellers går elementet rett på dynga. ;)
     
    Sist redigert av en moderator:

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.439
    Antall liker
    1.507
    Torget vurderinger
    29
    Da har jeg bestilt berylliumskit til 99.25.
    Har ikke helt bestemt meg for om jeg skal kjøpe noen brukte 99.36 og oppgradere de heller.
    Får se😊
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.151
    Antall liker
    10.657
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Alle som forsøker det kitet forteller om bedre lyd. Har en teori om at størstedelen av forskjellen skyldes forbedret delefilter i kitet :) Til lykke.
    Hvor bestilte du?
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.439
    Antall liker
    1.507
    Torget vurderinger
    29
    .
    Alle som forsøker det kitet forteller om bedre lyd. Har en teori om at størstedelen av forskjellen skyldes forbedret delefilter i kitet :) Til lykke.
    Hvor bestilte du?
    Det kan nok godt hende det skyldes generelt bedre delefilter.
    Jeg bestilte direkte fra XTZ.
    Mtp bruktprisen på 99.25 og 26 så får en jo en komplett høyttaler til rett over 10.000,-
    Har også bestilt noen nye terminalplugger, da jeg ikke liker så godt de originale på de gamle modellene.
    De nye modellene ser ut til å ha bedre terminaler.
    Skifter også ut treskruerne på elementene med bolter og rampa-mutre.
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.439
    Antall liker
    1.507
    Torget vurderinger
    29
    .
    Alle som forsøker det kitet forteller om bedre lyd. Har en teori om at størstedelen av forskjellen skyldes forbedret delefilter i kitet :) Til lykke.
    Hvor bestilte du?
    Det kan nok godt hende det skyldes generelt bedre delefilter.
    Jeg bestilte direkte fra XTZ.
    Mtp bruktprisen på 99.25 og 26 så får en jo en komplett høyttaler til rett over 10.000,-
    Har også bestilt noen nye terminalplugger, da jeg ikke liker så godt de originale på de gamle modellene.
    De nye modellene ser ut til å ha bedre terminaler.
    Skifter også ut treskruerne på elementene med bolter og rampa-mutre.
    Planene forandrer seg raskt.
    Har kjopt et par 99.36 Mk 2 ogsaa.
    Oppgraderer heller disse med Berylliumskittet.
    Har vaert i kontakt med XTZ, og i folge de, skal jeg kunne bytte de nederste bassene med excel-basser, uten aa maatte gjore endringer i bassfilteret.
    Dette skal ha blit testet, og gir ytterligere forbedring.
    Saa da maa jo det ogsaa testes.

    Kittene er kommet, hoyttalerne er kommet, men selv er jeg bortreist paa jobb :-(
     

    jannisj

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.10.2018
    Innlegg
    96
    Antall liker
    27
    Det kan nok godt hende det skyldes generelt bedre delefilter.
    Jeg bestilte direkte fra XTZ.
    Mtp bruktprisen på 99.25 og 26 så får en jo en komplett høyttaler til rett over 10.000,-
    Har også bestilt noen nye terminalplugger, da jeg ikke liker så godt de originale på de gamle modellene.
    De nye modellene ser ut til å ha bedre terminaler.
    Skifter også ut treskruerne på elementene med bolter og rampa-mutre.
    Planene forandrer seg raskt.
    Har kjopt et par 99.36 Mk 2 ogsaa.
    Oppgraderer heller disse med Berylliumskittet.
    Har vaert i kontakt med XTZ, og i folge de, skal jeg kunne bytte de nederste bassene med excel-basser, uten aa maatte gjore endringer i bassfilteret.
    Dette skal ha blit testet, og gir ytterligere forbedring.
    Saa da maa jo det ogsaa testes.

    Kittene er kommet, hoyttalerne er kommet, men selv er jeg bortreist paa jobb :-([/QUOTE]

    Jeg har 99.36 mk2 uten berylliumskitet. kan man bytte til excel basser her også uten bytting/modding av delefilter?
    i såfall, sa xtz noe om hvilken excel bass som vil fungere? :)

    -j
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.439
    Antall liker
    1.507
    Torget vurderinger
    29
    Det kan nok godt hende det skyldes generelt bedre delefilter.
    Jeg bestilte direkte fra XTZ.
    Mtp bruktprisen på 99.25 og 26 så får en jo en komplett høyttaler til rett over 10.000,-
    Har også bestilt noen nye terminalplugger, da jeg ikke liker så godt de originale på de gamle modellene.
    De nye modellene ser ut til å ha bedre terminaler.
    Skifter også ut treskruerne på elementene med bolter og rampa-mutre.
    Planene forandrer seg raskt.
    Har kjopt et par 99.36 Mk 2 ogsaa.
    Oppgraderer heller disse med Berylliumskittet.
    Har vaert i kontakt med XTZ, og i folge de, skal jeg kunne bytte de nederste bassene med excel-basser, uten aa maatte gjore endringer i bassfilteret.
    Dette skal ha blit testet, og gir ytterligere forbedring.
    Saa da maa jo det ogsaa testes.

    Kittene er kommet, hoyttalerne er kommet, men selv er jeg bortreist paa jobb :-(
    Jeg har 99.36 mk2 uten berylliumskitet. kan man bytte til excel basser her også uten bytting/modding av delefilter?
    i såfall, sa xtz noe om hvilken excel bass som vil fungere? :)

    -j[/QUOTE]

    Jeg tenker aa bruke originale, fra 99.25.
    har ikke sjekket impedanse ennaa, men regner med det er samme bassmellomtoner i 99.25/26 og 99.36
     
    Sist redigert:
    M

    MusicBear

    Gjest

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.439
    Antall liker
    1.507
    Torget vurderinger
    29
    Og det nederste basselementet brukes vel i andre 2-veiskonstruksjoner ogsaa, som bassmellomtone..
     

    EndreV

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.01.2011
    Innlegg
    94
    Antall liker
    45
    Sted
    Hell
    Torget vurderinger
    2
    Hei,
    kan man lese byggeår ut ifra seriene på xtz produkter? Feks på 99 w12.16 sub? Min har serie nr 19091100143. Bygget den 19.09.2011?
     

    jannisj

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.10.2018
    Innlegg
    96
    Antall liker
    27
    Jeg vurderer å oppgradere mne xtz 99.36 mk2 med beryllium kit nærmere sommeren.
    er det noen med erfaring på kitet?
    er det verdt prisen?
    hvor knot er det å montere?

    -j
     

    Grønn hvit mann

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    29.09.2012
    Innlegg
    86
    Antall liker
    33
    Jeg vurderer å oppgradere mne xtz 99.36 mk2 med beryllium kit nærmere sommeren.
    er det noen med erfaring på kitet?
    er det verdt prisen?
    hvor knot er det å montere?

    -j
    Her er monteringsoppskriften til 99.25. Tror ikke det er så mye annerledes enn til 99.36.
    http://www.xtzhifi.com/files/support/99-25-lcr/99-25-lcr_ManualBrochure2_3.pdf
    Oppgraderte mine da 99.26 til MkII i sin tid, for manglende bass og mellomtone. Olle prøvde å prakke på meg en sub først, men prisen var for høy for min smak og heldigvis straks etter kom MkII som løftet opp både bassen og mellomtonen slik at sub ikke var nødvendig. Spesielt ikke for meg, som har en såpass kraftig forsterker som 2x250w, men jeg har også hørt forskjellen med rørforsterkere med 1/10 av effekten, og det ble en helt annen høytaler.

    Slik tror jeg også Beryllium oppgraderingen er, og vurderte den sterkt da jeg brente/sprengte mine 99.26 MkII nå nylig. Det som gjorde at jeg ikke bygde opp de til Beryllium var rett og slett prisen. Bare Beryllium oppgraderingen ville kostet 9,5K, men jeg ville behøvd alt, og det ville kostet 12,5K
    https://www.xtz.se/product/beryllium-upgrade
    For 12,5K er det mye bra å finne, og jeg tittet på hva jeg kunne finne for 20K og falt for Quad Z-3 til 17K fra HiFifreaks i DK. Den fulle prisen for de er 38K og jeg tviler på at de er dårligere enn XTZ 99.36 Beryllium, heller tvert i mot. En glede å lytte til de og et løft lydmessig fra mine 99.26 MkII.
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Hvilke modell er bassmellomtonen i 99.26/99.36? Har dynabel de? rorres, har du bytta det nederste elementet i 99.36 med bassmellomtonen? Hvordan synes du det eventuelt fungerer?
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.439
    Antall liker
    1.507
    Torget vurderinger
    29
    Hvilke modell er bassmellomtonen i 99.26/99.36? Har dynabel de? rorres, har du bytta det nederste elementet i 99.36 med bassmellomtonen? Hvordan synes du det eventuelt fungerer?
    Jeg har ikke kommet saa langt, da jeg er bortreist paa jobb.
    Jeg har et par 99.25 som maa donere bassmellomtonene sine til 99.36.
    Saa vidt jeg vet, selges ikke Seas-elementer med samme ramme/flens ( frest paa sidene).
    Maa nok faa tak i et par XTZ-elementer, saa sant du ikke vil modifisere rammer, eller kasser.
    Men med dages bruktpris paa 99.25/26, saa faar du jo et par til samme pris som ett Excel-element hos Dynabel.
     

    Hunter2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2011
    Innlegg
    113
    Antall liker
    43
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20190315_172709 (1).jpg


    IMG_20190315_172544.jpg
    [
    IMG_20190315_172525 (1).jpg


    Fortsatt godt fornøyd med Divine 100.49
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Drømmehøyttalerne mine det der :) Divine 100.49 er øverst på "må høre/må ha" lista mi, de må jo være bra ettersom hvor gode 100.33 er :)

    Flott oppsett forresten :)
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Noen som vet forskjellen mellom 12.17 og 12.17 Edge?
    vurderer sterkt 17 serien igjen går da fra SVS PB4000, har hatt 10.16 og 12.17 før og begge imponerte veldig med byggekvalitet og et godt lydbilde til prisen.

    mvh

    Hifibasillen
     

    -Vintage-

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.02.2018
    Innlegg
    124
    Antall liker
    110
    Forskjellen er forsterkeren. 12.17 Edge har en bedre og mer strøm sterk forsterker en den gamle versjonen. 12.17 Edge funker veldig bra til musikk og integreres lett med høyttalere.
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Var det jeg trodde, har tidligere hatt 12.17 vil jeg merke noen forskjell i gjengivelse fra sub til Edge? kanskje ikke noen konstruksjon endringer som er gjort foruten større forsterker.
     

    -Vintage-

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.02.2018
    Innlegg
    124
    Antall liker
    110
    Om du vil merke stor eller liten forskjell kommer an på hvor bra du får den integrert med høyttalerene dine. Jeg syns 12.17 Edge spiller bedre under 30hz en tidligere versjon.
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Integrering med Sub 12.17 gikk som en drøm med Klipsch RP 280F men disse ble solgt samt sub 12.17 har i ettertid handlet inn MA Bronze 6 så veit ikke hvor stor forskjell det blir med integreringa der, men var en katastrofe med SVS kontra XTZ når det gjelder generell samspill med forskjellige fronter jeg har hatt.
     

    -Vintage-

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.02.2018
    Innlegg
    124
    Antall liker
    110
    Om du fikk 12.17 til og spille bra. Bør hvertfall ikke 12.17 Edge bli et problem.
     

    Siggi

    Fersking
    Ble medlem
    02.04.2018
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Hei.
    Slenger meg på her med min nyinnkjøpte Xtz class A-100 D3.
    Har ikke fått testet enda for må ha høyttaler, kabler etc også.
    Det er en hifijungel der ute som er vanskelig å finne fram i for en som er helt grønn. Noen her som kansje har noen tips? Ser for meg en maxpris på 16k,men kan strekke meg til 20k.
    De høyttalerene jeg har snust litt på er følgende:
    KEF Q950
    Quad Z-3
    Eller noe fra BW,Dali eller Klipsch.
     

    jannisj

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.10.2018
    Innlegg
    96
    Antall liker
    27
    Hei.
    Slenger meg på her med min nyinnkjøpte Xtz class A-100 D3.
    Har ikke fått testet enda for må ha høyttaler, kabler etc også.
    Det er en hifijungel der ute som er vanskelig å finne fram i for en som er helt grønn. Noen her som kansje har noen tips? Ser for meg en maxpris på 16k,men kan strekke meg til 20k.
    De høyttalerene jeg har snust litt på er følgende:
    KEF Q950
    Quad Z-3
    Eller noe fra BW,Dali eller Klipsch.
    Antar at er par med XTZ 99.36 mk2 ikke er aktuelle?
    Jeg selger iallefall et par slike nå til en god pris

    -j
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Alternativet ble dette kontra og vente på Divine 100.49 på brukten, har paret "de høye" fronta med 3x XTZ W10.16.

    Kinofronten med på bilde og btw.

    DSC_0277.jpg


    DSC_0280.jpg


    Hvordan er Divine 100.49 på midbass? Noen som eventuelt kunne tenke seg å stille en liten "demo" for meg? Må få hørt de snart ....
     

    Waqar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.08.2016
    Innlegg
    98
    Antall liker
    52
    Hei Xtz venner, jeg har opp igjennom årene hatt flere Xtz produkter og vært meget fornøyd. Men nå fikk jeg tak i et par 99.36 høyttalere hvor jeg åpnet ved terminalene for å sjekke om dette var MKI eller MkII versjonen.
    Siden det ikke stod MKII på baksiden.

    Jeg har tidligere oppgradert filteret på et par MkI til MKII hvor det filteret var et FLR filter i følge Surround.no
    Men dette filteret ser ikke ut som et MKII eller MKI filter jeg har sett før, den har MKII PCB og hoppgraderte høytaller kabler.

    For meg så ser det ut som et bedre filter enn MKI versjonen, hvor jeg antar at dette er en tidligere utgave av 99.36 høytallere om ikke blandt de første med MKII delefilter.

    Kan dere vennligst opplyse meg om dette virkelig er et MKII filter altså at dette settet er den oppgraderte versjonen og teknisk bedre enn MKI?

    Har lagt ved bilder.
    20190531_204854.jpg
    20190601_014935.jpg
    20190601_014950.jpg
    20190601_015018.jpg
    20190601_015043.jpg
    20190601_015032.jpg
     

    Vedlegg

    Waqar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.08.2016
    Innlegg
    98
    Antall liker
    52
    Dette filteret ser mer ut som dette her, bildet er lånt ifra nettet og er tatt ut av noen 99.25/26 høyttalere ifølge den tråden men ser ganske lik ut:)
    foto-80 (1).JPG
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.439
    Antall liker
    1.507
    Torget vurderinger
    29
    Jeg har sett MKII filter av ''simplere'' kvalitet i starten.
    Muligens fra de ovale variantene.
    Men det du har bilde av der, er de mest vanlige MKII filtrene.
    (eller rettere sagt, de jeg har sett flest av)
    Tror det skal stå v2 en eller annen plass på kortet.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn