Xindaks Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.071
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    Jeg mener den er merket output 2. Den er lengst borte fra xlr. Det er vel også kjøleriller til røret rett ved siden av.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.271
    Antall liker
    1.173
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Hvis du ikke hører forskjell spiller det vel ingen rolle ? ;).

    Hos meg mener jeg det var relativt små forskjeller, røret gir noe fetere lyd men gir seg tidligere i diskanten mens transistordelen gir litt slankere lyd men henger bedre med oppover. Foretrakk den siste. Mener det er 2 som er rør, men er ikke sikker da jeg har bruk den digitale utgangen og DAC i stedet de sener år, både av lyd og praktiske årsaker.

    Etter Wimp og Tidal kom med Flac tror jeg nesten ikke den har vært i bruk....

    Edit: Kom på at om du tilfeldig skulle ha en rørbasert hodetelefon forsterker, som jeg hadde, så låter den mye bedre på rørutgangen enn på transistorutgangen. Her var det virkelig stor forskjeller ute å gikk. Mulig denne utgangen er ment på rørbasert forsterkeri ?
     
    Sist redigert:

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    940
    Antall liker
    704
    Torget vurderinger
    10
    Hvem er forhandler for Xindac I Norge?
    Trenger en fjernkontroll til en Muse delux cd spiller.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.718
    Antall liker
    7.847
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Hvem er forhandler for Xindac I Norge?
    Trenger en fjernkontroll til en Muse delux cd spiller.
    Trolig ingen.
    Undersøkte om jeg kunne finne noen for ca 1 år siden da jeg var litt interessert i en XA6950 forsterker, men fant da ut at alle spor ledet mot konkursrammede firmaer. Men kan jo hende du har flaks at det er noen nye forhandlere som kom til i 2015/2016
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.271
    Antall liker
    1.173
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Hvem er forhandler for Xindac I Norge?
    Trenger en fjernkontroll til en Muse delux cd spiller.
    Har en liggende men tror ikke jeg vil selge selv om den ikke er i bruk. Kan hende jeg blir nostalgisk på mine gamle dager og begynner å spille CD igjen. Strålende spiller....

    Hva med å kontakte produsenten : MUSE Deluxe 1.0 CD Player
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Xindak selges da i både Danmark og Sverige, og er et enda større merke i Tyskland men kun under et annet varemerkenavn som eneste forskjell.
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    940
    Antall liker
    704
    Torget vurderinger
    10
    Xindak Muse de lux cd player .
    Er det noen som vet hvilke av de 2 par rca terminaler som er koblet til røret ?
    Kan det være begge?
    Nei det er bare den ene utgangen som skal være merket med tube.hadde denne spilleren selv tidligere men kan ikke huske hvilken av utgangene det er.
    En meget god spiller i alle fall

    mvh
    Da har jeg fått svar på min mail til Xindak ang dette spørsmålet.
    Begge rca utgangene er rør , dermed like .
    Mvh Helge
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    940
    Antall liker
    704
    Torget vurderinger
    10
    Hvem er forhandler for Xindac I Norge?
    Trenger en fjernkontroll til en Muse delux cd spiller.
    Problemet med fjernkontrollen ordnet seg !!!
    Klarte å reparere den selv !
    2 stk loddinger , og vips i orden !!!;)
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    940
    Antall liker
    704
    Torget vurderinger
    10
    Hvilket rør anbefales til Xindak Muse delux ?
     

    shakudu2

    Medlem
    Ble medlem
    06.01.2016
    Innlegg
    25
    Antall liker
    10
    Får melde meg inn i klubben med min Xindak XA6950(9).
    Noen høyttaleranbefalinger? Selger anbefalte Elac men det ligger litt over min prisklasse.
     

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.103
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    4
    Noe litt frampå i spillestilen, første jeg tenker er Monitor Audio
     

    shakudu2

    Medlem
    Ble medlem
    06.01.2016
    Innlegg
    25
    Antall liker
    10
    De eneste kravene jeg har fra fruen er at de må være hvite, og Sivert Høyem-kompatible :D
    Klipsch er vel kun tilgjengelig i sort og tre?
     

    Fei

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2008
    Innlegg
    207
    Antall liker
    138
    Torget vurderinger
    2
    Focal aria 906,926 eller 948 finnes alle i hvit. Jeg har 948 hos meg og de låter fett på Rega, Naim, Lyngdorf og Onkyo forsterkeri. Ikke hørt på xindac. Aria 926 ble jo testvinner i l&b, men jeg syns 906 er mest bang for buck. 948 er rock'n roll.
     

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.103
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    4
    Holder fortsatt en knapp på Monitor Audio.

    Har hatt Xindak 6950 selv en periode så har litt erfaring med den saken.
    Finn et par Monitor Audio GS20 på brukten, og du har et kanonsystem.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Får melde meg inn i klubben med min Xindak XA6950(9).
    Noen høyttaleranbefalinger? Selger anbefalte Elac men det ligger litt over min prisklasse.
    Elac har vel noe i alle prisklasser. Den nye serien med Andrew Jones-konstruerte høyttalere starter vel på 3000 for paret, men jeg ville gått opp til modellen over som koster rundt 4000. Synes det virker som interessante høyttalere, spesielt etter at Stereophile fant ut at de fungerte best med rørforsterker.

    Her i casa baluba har det blitt store forandringer. Høyttalerne er fortsatt Kef Q55,5. Det andre, med unntak av DAC og FM-tuner, er forandret. Ny cd-spiller er Rega Apollo, men det trenger vi ikke gå lenger i dybden på utover at det matcher Xindak og Kef godt. Men viktigst av alt er at jeg har tatt over min brors forsterkersett, så nå er MT-3 pakket ned i esken igjen.

    Her er skjønnhetene jeg spiller på nå, passiv pre og monoblokker med KT88. Sweeeeet! :cool:

    xindak mp-1.jpg
    xindak-ms-3-monoblock-tube-power-amplifiers-2315-p.jpg
     

    Vedlegg

    arve75

    Medlem
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    44
    Antall liker
    1
    noen som har hørt denneXindak PA Power Amplifier 20th Anniversary
     

    trosse1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    2.646
    Antall liker
    2.343
    Torget vurderinger
    75
    Mye tøft fra xindak- det jeg kjenner til merket er det høy kvalitet, muligens med unntak kabler som var litt ymse.

    det jeg kjenner til er av eldre årgang- sikkert enda bedre nå

    all ære til Mala- en forhandler med mye snacs
     

    PatSharpX

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2006
    Innlegg
    558
    Antall liker
    100
    Sted
    Oslo
    Denne tråden lever fortsatt ja. Hyggelig å se.
    Jeg har faktisk fortsatt XA-6950 som jeg var så fornøyd med at jeg opprettet denne tråden.
    Men er en liten fare for at den blir byttet ut ila året, får de på det.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Denne tråden lever fortsatt ja. Hyggelig å se.
    Jeg har faktisk fortsatt XA-6950 som jeg var så fornøyd med at jeg opprettet denne tråden.
    Men er en liten fare for at den blir byttet ut ila året, får de på det.
    Hva med rørmonoblokker fra Xindak og en passende pre? Jeg er i alle fall ganske fornøyd med mine, men skal ha meg en bedre (aktiv) pre.
     

    PatSharpX

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2006
    Innlegg
    558
    Antall liker
    100
    Sted
    Oslo
    Det blir nok litt mange "bokser" for frøkna, og en litt høy prislapp for undertegnede akkurat nå.
    Ser på integrert fra Hegel nå, men skal ikke se bort i fra at det blir flere produkter fra Xindak en gang i fremtiden.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Vel, Hegel har i alle fall høy WAF, og gjør vel ikke vondt for øregangene heller. Litt sent å si "meg eller rørforsterkerne" når et sambo eller ekteskap allerede er etablert. :rolleyes:
     

    PatSharpX

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2006
    Innlegg
    558
    Antall liker
    100
    Sted
    Oslo
    Jepp, er det, og den har DAC + hodetelefonforsterker, som igjen sparer meg for 2 bokser til.
    Men jeg har fortsatt Xindak strømkabelen min da ;)

    Hvis dette ikke er lov og går som salg så er det bare å fjerne innlegget, eller gi meg beskjed så redigerer jeg det.
    Men hva tror dere jeg kan få for min X6950, nå 9 år etter?
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det har jeg ingen anelse om, siden jeg først og fremst har vært interessert i rørutstyret deres. Men lignende spørsmål har vært spurt i andre vennetråder, så jeg ser ikke hvorfor det skulle være ulovlig. Det er flere som har solgt sine XA6950, så noen vil vel kunne gi deg et hint.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Da har kverna gått i hodet til baluba, og jeg har funnet ut at jeg har en Xindak tilovers. MT-3 er lagt ut på børsen som bytteobjekt i enten grammofon, DAC, preamp eller rørvennlige høyttalere. Som frilanser mottar jeg ikke feriepenger, og skattepengene holdt ikke til noen nyinvesteringer i år utover et eventuelt mellomlegg hvis noen er interessert i å bytte til seg forsterkeren min.

    Men Xindak-venn forblir jeg, med rørmonoblokker og preamp.
     

    MalaAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.07.2014
    Innlegg
    1.874
    Antall liker
    2.503
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    5
    Hei,

    Er i gang med innspilling og testing av Anniversary modellene til Xindak, utrolig bra førsteinntrykk! Skal bli fint å kunne invitere interesserte til demo i løpet av sen sommeren. Setter opp full range med kabler fra øverste hylle fra Xindak og alle Anniversary produktene fra forforsterker, dac og effektforsterker beist på nesten 80kg

    Ta kontakt for info :)

    13568790_1239554329388093_248500285209360010_o.jpg
    13576001_1239554302721429_4599672106360939927_o.jpg
    13603350_1239554372721422_3277165917397229459_o.jpg
    13613200_1239554332721426_1379550225961527455_o.jpg


    Christian
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Gøyal den lille 25-watt klasse A-saken. En god rørpre på den så har du noe på gang. Litt grei å ha i bakhodet selv for en rørmann som meg. Kan dere i Mala gi noen antydninger til hva Xindak MT-3 vil koste i dag? Fant ut at jeg nesten må kvitte meg med noe før jeg investerer i noe nytt, og da er det den mellomste forsterkeren som må gå planken. Sitter igjen med både monoblokker og passiv pre fra Xindak, så vennskapet fortsetter. :rolleyes:
     

    MalaAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.07.2014
    Innlegg
    1.874
    Antall liker
    2.503
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    5
    Gøyal den lille 25-watt klasse A-saken. En god rørpre på den så har du noe på gang. Litt grei å ha i bakhodet selv for en rørmann som meg. Kan dere i Mala gi noen antydninger til hva Xindak MT-3 vil koste i dag? Fant ut at jeg nesten må kvitte meg med noe før jeg investerer i noe nytt, og da er det den mellomste forsterkeren som må gå planken. Sitter igjen med både monoblokker og passiv pre fra Xindak, så vennskapet fortsetter. :rolleyes:
    Disse vil i dag ligge på mellom 11500 - 14500,- avhengig av hvilken modell - det finnes 3 versjoner av disse.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Gøyal den lille 25-watt klasse A-saken. En god rørpre på den så har du noe på gang. Litt grei å ha i bakhodet selv for en rørmann som meg. Kan dere i Mala gi noen antydninger til hva Xindak MT-3 vil koste i dag? Fant ut at jeg nesten må kvitte meg med noe før jeg investerer i noe nytt, og da er det den mellomste forsterkeren som må gå planken. Sitter igjen med både monoblokker og passiv pre fra Xindak, så vennskapet fortsetter. :rolleyes:
    Disse vil i dag ligge på mellom 11500 - 14500,- avhengig av hvilken modell - det finnes 3 versjoner av disse.
    Såpass, ja! Da må jeg heve ambisjonene mine i avhending av den. Det er altså MT-3 integrert du nevner pris på nå? Regner med det siden MS-3 er priset til rundt 20k på hjemmesiden deres. Tusen takk for informasjonen, Mala! :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med en fin, ny effektforsterker og velkommen til Xindaks venner. Vi har ligget litt med halvveis brukket rygg siden Audiofoni måtte legge ned (gikk ikke konkurs), men nå som vi har fått en ny importør som har vist seg å ha stamina regner jeg med at menigheten vokser. Hvis jeg får behov for en transistoreffekt så ville jeg absolutt sett på den modellen. Eventuelt den integrerte varianten hvis det var det jeg var på jakt etter.

    Har forresten den integrerte muligheten for å koble til en ekstra matchende effekt for biamping? Det ville vært genialt. 4x25 watt ren klasse A til litt over 30k? For noen vil det kunne være himmelen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn