Wilson Benesch

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Enig, men WB er kanskje mer kjent for vinylsnurrene sine en hténe her på bjerget, dessverre.
    Jeg er selv ute i andre runde med WB første runde var 5 år med WB Discovery og etter noen år med litt fomling ble det nu WB Vertex igjen, ikke noe jeg pr idag angrer på :)

    Ikke minst får deres høyttalere mye av det andre som er på markedet å ligne hjemme snekra fuglekasser ;)

    En ubeskjeden omtale...
    Wilson Benesch Vertex Loudspeakers (Hi-Fi+ 88) | AVguide

    Wilson Benesch Vertex
    Vis vedlegget 160639
    mvh
    Hmm... fikk litt sånn eiertrang nå... hva koster et par slike med stativer? Perfekte for soverommet.
     
    M

    musicus

    Gjest
    Enig, men WB er kanskje mer kjent for vinylsnurrene sine en hténe her på bjerget, dessverre.
    Jeg er selv ute i andre runde med WB første runde var 5 år med WB Discovery og etter noen år med litt fomling ble det nu WB Vertex igjen, ikke noe jeg pr idag angrer på :)

    Ikke minst får deres høyttalere mye av det andre som er på markedet å ligne hjemme snekra fuglekasser ;)

    En ubeskjeden omtale...
    Wilson Benesch Vertex Loudspeakers (Hi-Fi+ 8 | AVguide

    Wilson Benesch Vertex
    Vis vedlegget 160639
    mvh
    Jøss liv i mannen med en av de vakreste stativere som kan kjøpes :cool:
    Artig å høre fra deg og ikke minst at Vertexene står til de forventningene du hadde;)
    Ble ikke noe handel av de WB Curvene som stod på Hamar for meg i sommer, men gud...lysten var der!
    Det ble i stede "arvegods" fra RoDa, men det angrer jeg heller ikke på, stortrives med SF`ene i min lille hule, der kommer de til sin fulle rett:)
    Har vel aldrig hatt så musikalsk sound som nå og balansen i disse passer rommet perfekt.

    Har du kommet deg inn i ny bopel og fått rigga til litt musikk der musicus?

    gismo

    Edit: skal lese den omtalen i kveld, er på jobb:cool:
    Du har pm ;)

    imens kan jo dette kanskje pirre litt, meget godt fornøyd med kombinasjonen WB-Audionet-Cardas jeg, men så var det jo ikke noen bombe heller for undertegnede, abstinensen fra rrørene er å leve med også :cool:

    Tillater meg ett bilde av dette også, WB er jo importør av Audionet (eller var iaf ) på øyene over der, så det henger ihop litt...

    L1010942.jpg


    (her ser du Quadraspire tipset mitt impulse, på benk som du letet for en stund siden...)
    L1010951.jpg


    SAMén med innebygd orginal riaa så det er bare huke på Circle´n ;)

    L1010884-1.jpg


    ....og var det ikke slik at også WB brukte Cardas i kablingen i armen, hmm, sirkelen er virkelig sluttet for en opphøyd synergi :cool:...

    mvh
     
    Sist redigert:
    M

    musicus

    Gjest
    Enig, men WB er kanskje mer kjent for vinylsnurrene sine en hténe her på bjerget, dessverre.
    Jeg er selv ute i andre runde med WB første runde var 5 år med WB Discovery og etter noen år med litt fomling ble det nu WB Vertex igjen, ikke noe jeg pr idag angrer på :)

    Ikke minst får deres høyttalere mye av det andre som er på markedet å ligne hjemme snekra fuglekasser ;)

    En ubeskjeden omtale...
    Wilson Benesch Vertex Loudspeakers (Hi-Fi+ 8 | AVguide

    Wilson Benesch Vertex
    Vis vedlegget 160639
    mvh
    Hmm... fikk litt sånn eiertrang nå... hva koster et par slike med stativer? Perfekte for soverommet.
    De ligger på rundt 45K Nok, stativene er fast boltet i kassa og lar seg ikke fysisk og hele skille, de kaller det selv en mini floorstander...

    mvh
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    M

    musicus

    Gjest
    Ang. kontakt med Pilar:
    Har hatt godt hell med å ringe Eric Finsaas 90154916

    ellers er vel også www.audioakt.no forhandler

    Ny høytaler toppmodell er akkurat lansert.
    Vis vedlegget 160704
    Minitest i
    Nytt flaggskip fra Wilson Benesch | Lyd & Bilde

    GunnarS
    Hmmm 18 elementer i hver ht, ser bare 6, da sitter det 12 litt her og der da sikkert;)
    Litt av en konstruksjon :)
    Men som du sier musicus....de må nok ringe fra Hamar først....

    gismo
    Skulle vært særdeles interessant å lagt ørene til disse en stund :D

    mvh
     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.245
    Antall liker
    5.602
    Torget vurderinger
    14
    Tror nok det skal være 9 elementer pr. kasse (hvorav en ABR).


    wb_cardinal2.jpg

    Chimeraene mine har 4 basselementer 2 og 2 mot hverandre i en isobaric-konfigurasjon
    De har også en ABR slik Cardinal har.

    wb_chimera3.jpg

    GunnarS
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Skulle det nå endelig være en stilk så kan vel de her se greie ut..
     
    M

    musicus

    Gjest
    Tror nok det skal være 9 elementer pr. kasse (hvorav en ABR).


    Vis vedlegget 160871
    Chimeraene mine har 4 basselementer 2 og 2 mot hverandre i en isobaric-konfigurasjon
    De har også en ABR slik Cardinal har.

    Vis vedlegget 160870
    GunnarS

    Chimeraéne går heller ikke av for hakker :D de er kanskje mer realistiske å satse på en dag, liker isobarik konstruksjonene til WB...

    WB Discovery isobarik, en kjent og kjært syn fra Discovery tiden min....
    DISCO-03E.png



    326-5_1.jpg


    eller som det så ut i min forrige ungkars leilighet, WB, Audionet og Cardas...
    L1000068.jpg



    Eller denne "hjemme hos" om.s i Fidelity #23 s.82 :cool:

    http://www.audiofidelity.no/pdf/innhold_f23.pdf

    hele bladet..
    http://www.audiofidelity.no/comlete_mags/23.pdf

    mvh
     
    Sist redigert:

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.245
    Antall liker
    5.602
    Torget vurderinger
    14
    Chimera'ene har fått granitt fra Sigvartsen Steinindustri å stå på. Det hjalp på uønskede resonanser i gulvet. 40 x 60 x2,5 cm (2 stk. under hver høytaler).
    wb sten.jpg



    wb sten1.jpg
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Dette ser lækkert ut, Gunnar! Har du prøvd med myk avkobling mellom hellene og gulvet? For eksempel i form av de svarte dempeputene HifiKlubben selger? Jeg har nemlig fått ubegripelig bra resultater med en sånn løsning tidligere, derav spørsmålet.

    Nå har jeg forøvrig sikret meg RBNs Triptych-bord, selv om jeg ikke har fått det i hus riktig enda.Det er ikke alltid like lett å finne tid til en tur til Hamar og tilbake, men den kommer.

    Eierglede er en ganske vesentlig del av det å anskaffe seg ting, enten det er hifi, etpar Barcelona-stoler, en bil eller andre ting. For meg gir WB-produktene ektremt med eierglede, og etter å ha småjustert litt på min avsindige Koetsu fordi den er innspilt, er ACT 1-platespilleren enda bedre. Det er den klart beste platespilleren jeg hoengang har hatt i hus, og det sier ikke lite.
    L1060209_2.jpg
     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.245
    Antall liker
    5.602
    Torget vurderinger
    14
    Takk for hyggelige kommentarer. Under granitten har jeg foreløpig bare (nokså) trykkfaste filtstriper ( en type møbelknott).
    Er det disse du anbefaler?
    damping.jpg

    Ser de tar opp til 60 kg. Chmeraene tipper vel over 70 kg, men kan sikkert prøve me en pute eller to ekstra.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Det er de, ja. Tror Klubben har en modell for greier som veier mer enn 60 kg også. Det hadde de i alle fall før i verden.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Liv i WB-tråden, hyggelig :) Selv er jeg vel på fjerde året med Square One, har vært perfekte for meg fra første stund. Jeg er nødt til å ha høyttalerne montert på veggen, og Square One er designet for å stå inntil bakvegg. Fryd og gammen fra dag én.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Nå er endelig WB Triptych i hus, etter at Trondmeg var innom i forrige uke. Så da har den beste platespilleren jeg vet om fått sin makker, og låter enda bedre. Større ro, bedre dynamikk, bedre definisjon, tredimensjonalitet og bass er resultatet. En fantastisk platespiller ble helt avsindig bra. Ikke rart fabrikken i sin tid anbefalte at de ble solgt sammen!


    L1060270.jpg

    L1060272.jpg
    .
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Nå er endelig WB Triptych i hus, etter at Trondmeg var innom i forrige uke. Så da har den beste platespilleren jeg vet om fått sin makker, og låter enda bedre. Større ro, bedre dynamikk, bedre definisjon, tredimensjonalitet og bass er resultatet. En fantastisk platespiller ble helt avsindig bra. Ikke rart fabrikken i sin tid anbefalte at de ble solgt sammen!


    Vis vedlegget 166817
    Vis vedlegget 166818 .
    Meget flott oppsett du har her, mye krem "bokser" hele veien:)
    Personlig er det ikke fritt at jeg "sikkler" litt hver gang jeg ser den APL Dac-S`n din....:cool:

    gismo
     
    M

    musicus

    Gjest
    Chimera'ene har fått granitt fra Sigvartsen Steinindustri å stå på. Det hjalp på uønskede resonanser i gulvet. 40 x 60 x2,5 cm (2 stk. under hver høytaler).
    Vis vedlegget 163536



    Vis vedlegget 163537
    Sukk!!, bare en liten smule misunnelig her nu kjenner jeg ;)

    Ett annet spikeshoe tips under WB er Quadraspire QX7 spikeshoes, de har utkonkurert de fleste andre løsninger jeg har testet underveis, og jeg har testet noen, ikke blir man ruinert av de heller...



    mvh
     
    Sist redigert:

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Nå er endelig WB Triptych i hus, etter at Trondmeg var innom i forrige uke. Så da har den beste platespilleren jeg vet om fått sin makker, og låter enda bedre. Større ro, bedre dynamikk, bedre definisjon, tredimensjonalitet og bass er resultatet. En fantastisk platespiller ble helt avsindig bra. Ikke rart fabrikken i sin tid anbefalte at de ble solgt sammen!


    Vis vedlegget 166817
    Vis vedlegget 166818 .
    Meget flott oppsett du har her, mye krem "bokser" hele veien:)
    Personlig er det ikke fritt at jeg "sikkler" litt hver gang jeg ser den APL Dac-S`n din....:cool:

    gismo

    Takk skal du ha, Gismo! Var litt sen med å reagere, innlegget ditt gikk meg hus forbi, så jeg la merke til det først nå..

    Joda, jeg er ekstremt fornøyd med alt sammen, og APL Dac S er nok det aller beste kjøpet jeg vet om i den klassen. Skulle bare ønske jeg hadde råd til en Dac M, men der går nok grensen. Særlig nå som jeg spiller aller mest vinyl..
     
    Sist redigert:

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Nå er endelig WB Triptych i hus, etter at Trondmeg var innom i forrige uke. Så da har den beste platespilleren jeg vet om fått sin makker, og låter enda bedre. Større ro, bedre dynamikk, bedre definisjon, tredimensjonalitet og bass er resultatet. En fantastisk platespiller ble helt avsindig bra. Ikke rart fabrikken i sin tid anbefalte at de ble solgt sammen!


    Vis vedlegget 166817
    Vis vedlegget 166818 .
    Meget flott oppsett du har her, mye krem "bokser" hele veien:)
    Personlig er det ikke fritt at jeg "sikkler" litt hver gang jeg ser den APL Dac-S`n din....:cool:

    gismo

    Tak skal du ha, Gismo! Var litt sen med å reagere, innlegget ditt gikk meg hus forbi, så jeg la merke til det først nå..

    Joda, jeg er ekstremt fornøyd med alt sammen, og APL Dac S er nok det aller beste kjøpet jeg vet om i den klassen. Skulle bare ønske jeg hadde råd til en Dac M, men der går nok grensen. Særlig nå som jeg spiller aller mest vinyl..
    Ikke alt vi får gjort med det samme vettu impulse;)
    Tror deg gjerne angående kvaliteten på APL Dac S, den er et sterkt ønske....
    Om du skulle finne på å tenke på den under vet du hvem du skal snakke med ang den du sitter på i dag:cool:

    dac-m-full.jpg


    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Det er en hysterisk rimelig pris. For å si det forsiktig. At bordet "ikke er til salgs så ofte" er årets understatement. ;)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Nå er endelig WB Triptych i hus, etter at Trondmeg var innom i forrige uke. Så da har den beste platespilleren jeg vet om fått sin makker, og låter enda bedre. Større ro, bedre dynamikk, bedre definisjon, tredimensjonalitet og bass er resultatet. En fantastisk platespiller ble helt avsindig bra. Ikke rart fabrikken i sin tid anbefalte at de ble solgt sammen!


    Vis vedlegget 166817
    Vis vedlegget 166818 .
    Meget flott oppsett du har her, mye krem "bokser" hele veien:)
    Personlig er det ikke fritt at jeg "sikkler" litt hver gang jeg ser den APL Dac-S`n din....:cool:

    gismo

    Tak skal du ha, Gismo! Var litt sen med å reagere, innlegget ditt gikk meg hus forbi, så jeg la merke til det først nå..

    Joda, jeg er ekstremt fornøyd med alt sammen, og APL Dac S er nok det aller beste kjøpet jeg vet om i den klassen. Skulle bare ønske jeg hadde råd til en Dac M, men der går nok grensen. Særlig nå som jeg spiller aller mest vinyl..
    Ikke alt vi får gjort med det samme vettu impulse;)
    Tror deg gjerne angående kvaliteten på APL Dac S, den er et sterkt ønske....
    Om du skulle finne på å tenke på den under vet du hvem du skal snakke med ang den du sitter på i dag:cool:

    Vis vedlegget 170215

    gismo

    Da har vi en deal der, Gismo. Skulle jeg bli så gæærn at jeg vurderer en Dac M, skal jeg gi deg beskjed med en gang.:)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    BeitoCarbon det bordet... refleksjonene fra lyset gjør at beina ser ut som dreide snodde barokk staver a la det du finner på typiske hollandske 1600-talls skap! Snodig effekt.

    skap.jpg
     
    M

    musicus

    Gjest
    Har igjen fått koblet opp Vertexéne, og igjen forbløffer de meg med sin totalt åpne egenskaper, de er speil rett inn på innspillingen, utrolige h.talere, sammen med Audionet oppsettet og PAD kablene er dette noe av det mest transparante jeg har hatt hjemme, her skilles skitt og kanel innspillinger uten problemer med nådeløs ærlighet, rett og slett nydelige formidlere!!

    1348036889.jpg


    mvh
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.151
    Antall liker
    6.731
    Torget vurderinger
    4

    osandnes

    Medlem
    Ble medlem
    05.08.2005
    Innlegg
    32
    Antall liker
    0
    Sted
    Oslo
    Er det noen som vet om Full Circle har universal strømstyrke, dvs kan en FC kjøpt i USA brukes i Norge?
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    For de som vurderer en wb platespiller, er det en i Tyskland til salgs nå (med orginalbord).
    Ikke ofte å se.
    prisforlangene ca. 17500 kr.

    HiFi - audio-markt.de - Die HiFi-Seite

    Vis vedlegget 171145

    Vis vedlegget 171146

    Har ikke vinyl, men jeg vil ha en sånn likevel!
    Jeg mener fortsatt at det er en av verdens flotteste vinylsnurrer...for ikke å snakke om armen. Nice !

    Det er ikke bare en av de vakreste, Trane. Det er definitivt en av de aller beste også. Og den er faktisk enda vakrere med lokk, in my humble opinion...
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Ich spreche aber sehr gut Deutsch.. und mein Auto ist Vollgasfest!
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.392
    Antall liker
    721
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Endeavour
    ny høytaler fra WB.

    Nydelig sak men hva snakker vi om i pris mon tro ?

    Disse WB høytalerne er de veldig frampå lydmessig eller litt "lune" i lyden og frammføring ?


     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.245
    Antall liker
    5.602
    Torget vurderinger
    14
    GB£ 25500.- ifølge What HiFi. Mer sofistikert materialbruk og forskning enn de fleste produsenter benytter seg av drar vel opp prisen?
    GunnarS
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn