Wilson Benesch

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sigmund_B

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.07.2003
    Innlegg
    140
    Antall liker
    28
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    GB£ 25500.- ifølge What HiFi. Mer sofistikert materialbruk og forskning enn de fleste produsenter benytter seg av drar vel opp prisen?
    GunnarS
    Hmmm.... det er i tilfelle et voldsomt prishopp fra Discovery som hadde (har) en veiledende pris på knappe 80K....
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.649
    Antall liker
    32.612
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    GB£ 25500.- ifølge What HiFi. Mer sofistikert materialbruk og forskning enn de fleste produsenter benytter seg av drar vel opp prisen?
    GunnarS
    Hmmm.... det er i tilfelle et voldsomt prishopp fra Discovery som hadde (har) en veiledende pris på knappe 80K....
    Enig Sigmund, da ble dette veldig dyre høytalere syns jeg. Hmmm....kan de være så bra da, at de forsvarer denne prisen??
    Bare tenker høyt...:cool:

    gismo
     
    Sist redigert:

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.253
    Antall liker
    5.695
    Torget vurderinger
    14
    Enig at det er en dyr høytaler, men sjekk "White paper" på deres sider. Tipper det er få produsenter som legger mer forskning og teknologi inn i en høytaler. Mange interessante tanker om resonansbekjempelse i den artikkelen.
    GunnarS
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.649
    Antall liker
    32.612
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Enig at det er en dyr høytaler, men sjekk "White paper" på deres sider. Tipper det er få produsenter som legger mer forskning og teknologi inn i en høytaler. Mange interessante tanker om resonansbekjempelse i den artikkelen.
    GunnarS
    Ja det var mye flott å lese der GunnarS, enig i det, både tanker om resonanser og bruk av carbon-nanoteknologi, alu osv.
    Artig med nye veier til mekka:)
    En annen stakkar som har satt sin lit til edle tresorter og gamle gode klanger myntet på flotte treinstumenter (som Guarneri osv) ha litt problemer
    med å følge med innimellom;);)

    gismo
     
    M

    musicus

    Gjest


    Disse WB høytalerne er de veldig frampå lydmessig eller litt "lune" i lyden og frammføring ?


    Ingen av delene vil jeg si, eller dvs, det kan muligens være litt avhengig av hvilken serie du velger fra, etter å levd med Discovery i 5 år og nu Vertex i 2 så skiller det litt, der jeg opplever Vertex som noe mer nøytral, eller mindre egenfarget om man vil, de er meget transparante ifht hva de kobles i spann med, det er lett å skylle på ht`ene her tror jeg elektronikken/kablene får ta en større del av skylden om det låter frempå eller lunt :cool: ...

    mvh
     

    Sigmund_B

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.07.2003
    Innlegg
    140
    Antall liker
    28
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Enig at det er en dyr høytaler, men sjekk "White paper" på deres sider. Tipper det er få produsenter som legger mer forskning og teknologi inn i en høytaler. Mange interessante tanker om resonansbekjempelse i den artikkelen.
    GunnarS
    Du har sikkert rett i det - dette er nok en høyttaler som er konstruert for å konkurrere mot høyttalere i ultra-highend segmentet, for eksempel Magico Q1, både på ytelse og pris. Men likevel så synes jeg det har tatt litt av..

    Husker når Wilson Benesch lanserte den siste A.C.T. modellen sin for ca. ti år siden, så var et av salgsargumentene deres at den ikke hadde steget i pris i forhold til forrige modell - det blir vel neppe slik nå ved en eventuell ny A.C.T. modell...

    Uansett pris, så lager de noen fantastiske høyttalere ;)


    Mvh
    Sigmund
     
    Sist redigert:

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.253
    Antall liker
    5.695
    Torget vurderinger
    14
    Gismo. Godt gammeldags treverk går aldri av moten. SF høytalerne dine er en forlengelse av lange tradisjoner. Guarnieri og Stradivarier har aldrig godt av mote, hverken når det gjelder lyd eller utseende. Jeg er "fan" av så mye, også WB og er fascinert av deres tilnærming til å produsere hifi.
    GunnarS
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Prøver å bli litt klok på seriene til WB, fra topp til bunn. Noen som har en grei oversikt, gjerne med priser?
    Ser flere som mener det er en god match med Audionet...

    A.J.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.649
    Antall liker
    32.612
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Prøver å bli litt klok på seriene til WB, fra topp til bunn. Noen som har en grei oversikt, gjerne med priser?
    Ser flere som mener det er en god match med Audionet...

    A.J.
    I fare for å blande meg, men har itte du ht med meget god match med Audionet?
    Men mange nevner også de du spør om;)

    :cool: gismo
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Prøver å bli litt klok på seriene til WB, fra topp til bunn. Noen som har en grei oversikt, gjerne med priser?
    Ser flere som mener det er en god match med Audionet...

    A.J.
    I fare for å blande meg, men har itte du ht med meget god match med Audionet?
    Men mange nevner også de du spør om;)

    :cool: gismo
    Veldig fornøyd med lyden nå, så går ikke med noen umidellbare planer om å bytte, men blir jo nysgjerrig :p

    A.J.
     
    M

    musicus

    Gjest
    Prøver å bli litt klok på seriene til WB, fra topp til bunn. Noen som har en grei oversikt, gjerne med priser?
    Ser flere som mener det er en god match med Audionet...

    A.J.
    Jeg får prøve meg, litt, fra topp til bunn sånn ca...

    Geometry Series
    Odessey Series
    Square Series II

    Det er vel i Geometry serien deres siste Carbon kreasjoner er sluppet, iaf flaggskipet Cardinal til 55000£ , samtidig har de sluppet Square 5 som heller ikke er noen rimelige kandidat til ca 8500£. Vertex ligger vel på ca 4500£ og Vector på ca 7000£...

    Wilson Benesch har jo importen av Audionet i England, så ja, det er en spesiell synergi der og for egen del, en himmelsk flott synergi, det er bånn ærlig og blandt det mest transparante/kilde nøyaktige man kan komme, liker man "farging og kulør" på lyden bør man styre unna f.eks Audionet og Vertex, selv nyter jeg den kombinasjonen og trives usedvanlig godt med de, hifi for grown ups.. :D

    Denne har du seff!?..

    Wilson Benesch – High end audiophile speakers from the UK – The Future is Carbon


    og link til en tråd om min egen ørkenvandring fra Audionet/WB via "mye rart" og tilbake til Audionet/WB, sånn for å sette trivselen i kontekst til andre oppsett og kombinasjoner jeg eide i mellomårene :cool:

    Musicus stereo... - Euphonia Audioforum

    mvh
     
    Sist redigert:

    Perfect sense

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.05.2010
    Innlegg
    332
    Antall liker
    202
    Sted
    Stockholm / Sverige
    Wilson Benesch har ett brett utbud där man befinner sig i lite av en brytpunkt mellan ett antal serier och modeller som funnits på marknaden i ett par år, och nyare i form av Cardinal, Endeavour och Square 5. Den framtida utvecklingen kommer att fokuseras på Geometry och Square-serierna primärt, men även skivspelarna och subwoofern Torus är och förblir centrala modeller i programmet.

    Wilson Benesch kommer att visa både Endeavour och Square 5 i Munchen om två veckor.
     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.253
    Antall liker
    5.695
    Torget vurderinger
    14
    Litt mimring. Audiophile fra februar 1994. Tror dette var den første publiserte testen WB fikk. Hvis jeg husker riktig kom det test av samme spiller noen måneder senere i HiFi News.
    ap1.jpg

    ap2.jpg

    ap3.jpg

    ap4.jpg

    ap5.jpg

    ap6.jpg

    ap7.jpg

    GunnarS
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Du må jo si noe om hvordan du synes det låter, mann ! :cool:
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.211
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    GunnarS, jeg har hatt denne riggen en liten stund nå, og omtalt den i min egen tråd også. Bildene er også tatt derfra. Tenkte bare at jeg skulle bidra litt i denne tråden, som har ligget i brakke litt vel lenge. WB fortjener da bedre!:cool:
    Har bare en skrue tilgjengelig som passer, men så lenge PUen sitter bomfast, så er alt vel.

    Impulse, lyden, ja - den er jeg meget fornøyd med! Nå er min rigg mer enn The Full Circle, siden det sitter en WB The Carbon som PU istedenfor The Ply, som er vanlig i pakkeløsningen. Jeg synes det låter fortreffelig over hele spekteret, men hvis det er noe jeg er spesielt fornøyd med, så er det mellomtonen. Skal ikke dynke dere ned med floskler av lydbeskrivelser, men ta et søk på nettet, og du vil slite med å finne en eneste dårlig omtale av The Circle - heller en masse med halleluja-tilbakemeldinger/tester. Det morsomme er at det er armen ACT 0.5 som er "stjernen" i The Full Circle-pakken. Joa, drivverket er et godt stykke ingeniørkunst i seg selv - enkelhet og minimalisme satt i system! -, men armen har blitt meget fordelaktig sammenlignet med langt dyrere armer fra for eksempel SME V og Graham 2.0. Kan da vanskelig forestille meg noe annet enn at WB Nanotube må være uten konkurrenter (i sin prisklasse).

    Hva The Carbon angår, så kan det tenkes at for eksempel DV XX2 kan gi mer dynamikk, men det er noe "riktig" ved gjengivelsen i sin helhet som er tiltalende. Dette mulig fordi jeg er mest opptatt av mellomtonen.

    Vinyl-rigg er en merksnodig ting, IMO. Det er rart å tenke på at den lille PUen koster like mye som drivverket og armen til sammen! :rolleyes:
     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.253
    Antall liker
    5.695
    Torget vurderinger
    14
    Helt enig med med siste taler. Alt for lite fart i WB tråden. Med fare for å repetere meg selv, legger jeg ut et bilde av min spiller som jeg har hatt siden 2011.

    IMG_6246.jpg

    GunnarS
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Husker at det tidligere i tråden var omtalt en slik med orginalt bord/stativ/rack til salgs for en særs hyggelig pris i Danmark....er dette det eksemplaret ? Det er jo ikke mange av dem i omløp. Husker jeg den gang, uten en vinylskive i hus, var fristet til å slå til, om ikke annet så kun for utseendet.

    Uansett, den komboen fortjener et bilde i helfigur. ;D
     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.253
    Antall liker
    5.695
    Torget vurderinger
    14
    Det stemmer nok det. Du husker godt!
    Det ble en drøy lørdagstur til Køben for å hente dette:
    analog rig.jpg


    GunnarS
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Nyydelig spiller, Gunnar! Jeg har vel sagt det noen ganger, og ikke minst har jeg teppebombet den relativt nyblevne Cicle-eier Vinagunner med repeterende gnåling om at bedre platespillere skal det jaggu godt gjøres å finne. ACT er et vinylikon, Circle er så bra at det ikke er til å begripe. Ingenting kommer i nærheten til prisen.
    Nå får vi se hvor mye bedre 25-års-jubileumsutgaven er, straks den er kommersielt tilgjengelig. Jeg har hørt troverdige rapporter som forteller om betydelige forbedringer, i alle fall. Vi får se etterhvert.

    Ellers har du helt rett, Vinagunner. WB Nanotube har overhode ikke konkurrenter til den prisen. En av markedets mest overlegne armer, til en pris som gjør den til et røverkjøp. I disse dager, når high-end er så hypa og skrudd opp prismessig som det faktisk er, fremstår WB som veldig sympatiske når det kommer til priser. Ikke minst er de et av bransjens få virkelig innovative selskaper. Det store mysteriet er hvorfor fler ikke er klar over ståa. Men sånn er det nå engang.
     
    Sist redigert:

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Husker at det tidligere i tråden var omtalt en slik med orginalt bord/stativ/rack til salgs for en særs hyggelig pris i Danmark....er dette det eksemplaret ? Det er jo ikke mange av dem i omløp. Husker jeg den gang, uten en vinylskive i hus, var fristet til å slå til, om ikke annet så kun for utseendet.

    Uansett, den komboen fortjener et bilde i helfigur. ;D

    Jeg tror det dreier seg om to, Trane. Det ene hos Gunnar, det andre hos meg. 8) I følge WB er de "Impossible to come by". Det sier vel litt at brukte WB-produkter ikke er noe man ser særlig ofte. Det har sine helt åpenbare grunner.
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.211
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nydelig sak! Hehehe, tok turen til Køben selv etter min. Hadde ikke giddet om det hadde vært kun for drivverket og armen, som kunne fåes tak i her hjemme. Men The Carbon PUen var guleroten. Ikke ofte den dukker opp ;)

    Jeg har spekulert i hvorfor en så vellykket pakke som The (Full) Circle ikke har tatt helt av på salgsfronten. Den har jo det meste som skal til: kompakt, pen, rimelig og spiller forrykende. Tror det holder å nevne noen stikkord som antagelig har dempet salgsvolumet:

    - ser ikke ut som en oljerigg
    - ikke klassisk nok i fremtoning
    - mange bare fortsetter i Rega-sporet sitt
    - ikke mye å fikle med når først er satt opp -> ikke "entusiastisk" nok
    - manglende støvlokk en deal breaker?

    Det stemmer nok det. Du husker godt!
    Det ble en drøy lørdagstur til Køben for å hente dette:

    GunnarS
     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.253
    Antall liker
    5.695
    Torget vurderinger
    14
    As we speak ...
    chf_wb.jpg

    Synd at sveitserfrangen har steget med 50%
    GunnarS
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    rart de ikke har kommet med et enkelt støvlokk man kan kjøpe..
    Nydelig sak! Hehehe, tok turen til Køben selv etter min. Hadde ikke giddet om det hadde vært kun for drivverket og armen, som kunne fåes tak i her hjemme. Men The Carbon PUen var guleroten. Ikke ofte den dukker opp ;)

    Jeg har spekulert i hvorfor en så vellykket pakke som The (Full) Circle ikke har tatt helt av på salgsfronten. Den har jo det meste som skal til: kompakt, pen, rimelig og spiller forrykende. Tror det holder å nevne noen stikkord som antagelig har dempet salgsvolumet:

    - ser ikke ut som en oljerigg
    - ikke klassisk nok i fremtoning
    - mange bare fortsetter i Rega-sporet sitt
    - ikke mye å fikle med når først er satt opp -> ikke "entusiastisk" nok
    - manglende støvlokk en deal breaker?

    Det stemmer nok det. Du husker godt!
    Det ble en drøy lørdagstur til Køben for å hente dette:

    GunnarS
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Undres på hva den til slutt går for, Gunnar. Vet om en i Yorkshire et sted som gikk for 4800 GBP inkl Triptych-bordet. Det er jo greitt å vite den dagen WBs lenge bebudede nye referansespiller blir lansert, og man vurderer en oppgradering....

    Ser poengene dine, Vinagunner. Circle selger pent og stødig i andre deler av verden, og særlig i Frankrike er de populære. Her til lands råder det nærmest en Rega-feber, og samtidig er vel ikke den norske WB-importøren preget av hyperaktivitet heller, for å si det diplomatisk. Større tilstedeværelse i markedet fører til en produktplassering lenger fram i folks bevissthet, og det igjen sikrer flere salg. Det er så "basic consumer behaviour" som mulig. Her er det nok litt å hente for WB i Norge.
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.211
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Spennende vinyl-tid hos WB, med andre ord!:D Tror det er mange som glemmer at WB faktisk begynte med platespiller, altså før HT-produksjon.
    Da kommer de vel til å ha tre modeller i sortimentet: standard The Circle, jubileumsmodellen The Circle 25th og den nye top of the line-saken?

    Har lyst på HT fra WB også, men da må jeg vel slutte med SET - egentlig ingen stor krise for min del, men jeg har hørt at HT derfra er veldig flinke til å skille mellom innspillingene og jeg vet ikke om jeg helt er klar for det ennå, siden mine plater er av ymse kvalitet.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Her i huset har Square One spilt supert siden 2008, elsker dem. Er avhengig av å ha høytalerne på veggen, og de små knottene fra WB er jo designet for å stå helt inntil bakvegg.
     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.253
    Antall liker
    5.695
    Torget vurderinger
    14
    Rega har nok et meget godt fotfeste i Norge ja, og det er jo også sikkert velfortjent. De har jo laget gode budsjettspillere i årtider. Craig Milnes, grunnlegger og CEO i Wilson Benesch deler også en del av de designfilosofier Rega har, og disse ligger til grunn for WB´s produkter.

    Jeg besøkte en kamerat som hadde flyttet til Sheffield tidlig på 90 tallet. Han hadde hørt via sin kone, at det var en fyr som skulle starte å lage platespillere, så han ringte å spurte om vi kunne komme på besøk for å se og høre. Der fikk jeg både se og høre platespilleren til Craig Milnes noen måneder før resten av verden fikk vite om den.Dette ble min største hifi opplevelse. Spilleren var noe av det fineste jeg hadde sett, og Ella og Louis ble spilt på en måte jeg aldri hadde opplevd før.
    Jeg ble av min kamerat (han har det med å ikke akkurat trekke fra) introdusert som platespillerbygger. Jeg hadde prøvd å modifisere en Rega ved å lime sammen flere lag med bjørkefiner og blyfylle det igjen. Craig forklarte at det å prøve å dempe/kontrollere resonanser ved å tilføre masse har en uheldig bieffekt at det dreper dynamikk. Jeg forsto fort (sikkert han også) at jeg egentlig ikke hadde peiling på hva jeg drev med. Jeg hadde vel egentlig ødelagt Rega´n i stede for å forbedre den.

    Jeg vet ikke hvor mye fart det er i "The Mondrian project" fortsatt, men der drar de platespiller design til et nytt nivå. Det lille jeg har sett skrevet om dette, så er det nå selve platetallerkenen som skal slankes. Resonanser skal dempes ved hjelp av smartere design og bruk av nye produksjonsmetoder (3D print) og egnede materialer plast og karbonfiber.
    platter.full.png


    Link til video og info.
    Wilson Benesch – High end audiophile speakers from the UK – The Future is Carbon
    GunnarS



     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.253
    Antall liker
    5.695
    Torget vurderinger
    14
    monoandstereo.com fikk med seg at WB stilte ut sammen med CH TechDAS og Trinnov. Ser ikke ut til at noen av våre gutter på tur fikk med seg dette. Har ivertfll ikke sett noen bilder. WB har lansert noen nye rack som ses på bildet. Litt tynt med info om disse på WB´s hjemmesider.
    40_Munich_High_End_2015_M_and_S_SZL.jpg

    37_Munich_High_End_2015_M_and_S_SZL.jpg

    38_Munich_High_End_2015_M_and_S_SZL.jpg

    39_Munich_High_End_2015_M_and_S_SZL.jpg

    GunnarS
     

    Perfect sense

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.05.2010
    Innlegg
    332
    Antall liker
    202
    Sted
    Stockholm / Sverige
    Här kommer lite mer information och fler bilder ifrån mässan ifrån Wilson Benesch rum!

    "Wilson Benesch​ lanserar det mest välbyggda, modulära rack som världen skådat under mässan. Ingenting jag sett eller upplevt kommer i närheten. Det är stor kunskap, materialkännedom och känsla som investerats i denna produkt. Senare i år så kommer även en ny golvhögtalare som kommer att skaka om marknaden med ett garanterat svårslaget pris-/prestandaförhållande.

    Rummet delades med elektronik i absolut framkant ifrån vännerna hos CH precision, vilka premiärvisade sitt nya RIAA (P1) under mässan."













     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Jeg fikk pressemelding med invitasjon fra WB i forkant av Munchen-messa, men det passet ikke i år. Nå vet jeg hvilket rack jeg ønsker meg! Dette ser mildest talt seriøst ut! Regner med at prisen er relativt heftig også. Den så jeg nemlig ingenting om i pressemeldingen..

    Det er i aller høyeste grad liv i Mondrian-prosjektet, Gunnar. Da jeg forhørte meg for et år siden, ble det sagt at det var gjort noen ganske radikale nyvinninger, men at de hadde måttet konsentrere ressursene på utviklingen av de nye toppmodellene på høyttalersiden, og at ting dermed var litt forsinket. Det sies at det er erfaringer fra Mondrian som er inkorporert i Circle 25,og det lover godt.

    Jeg kunne også tenkt meg høyttalere fra WB, Vinagunner. Hørte ACT II-høyttaleren i London for endel år siden, og det glemmer jeg ikke. Men jeg er SET-mann, så da er det vel ikke sååå realistisk..
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.211
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Yup, det racket ser ut som en drøm, og forblir en drøm for mitt vedkommende også :p

    Har hengt meg fast i SET-sporet de siste årene, jeg også. Men jeg vet at jeg kan komme ut av det, for det har jeg klart tidligere :cool:

    Det som er på bakken ved siden av HT der er vel en sub? Der hadde junior likt å slenge seg nedi for å spille på nettbrettet sitt, eller at kona plasserer blomsterpotten i :rolleyes:
     
    Sist redigert:

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.253
    Antall liker
    5.695
    Torget vurderinger
    14
    Litt mer om "Racket"
    wbr10.jpg


    wbr12.jpg


    wbr13.jpg

    From Wilson Benesch: R1 HIFI Rack
    Key Features

    • A highly optimised, precision machined, advanced composite HIFI rack providing optimal operational conditions for digital and analogue audio components.
    • Highly damped Polyoxymethylene vertical stands. Precision machined, with machined textured finish.
    • The Carbon Fibre Isobar - an anisotropic structure that forms the horizontal elements supporting HIFI components.
    • Kinematically coupled levels, by way of four chrome spheres, to ensure optimal energy transfer away from HIFI components and maximal energy damping.
    • Precision machined spikes with adjustable barrel for levelling. The ball bearing tipped spikes locate kinematically with the supplied floor cups a design taken directly from Wilson Benesch’s reference loudspeaker, the Cardinal.
    • Shipped assembled as single base and standard levels, the R1 is a modular design allowing additional levels to be added to accomodate up to 4 separate HIFI components.

    The R1 HIFI Rack
    The R1 HIFI Rack is a modular rack solution that provides optimal conditions for the operation of State-of-the-Art digital and analogue audio equipment.

    Polyoxymethylene Vertical Stands
    The eye catching precision machined finished black vertical stands of the R1 have been machined and finished in-house from Polyoxymethylene to a tolerance of 0.02mm. Polyoxymethylene (POM) is a dense, high-performance engineering polymer with a material hardness equivalent to aluminium. However, unlike aluminium which creates an audible ring when subject to certain resonant frequencies, POM has an inherently high damping coefficient that affords the structural integrity of a metal structure, but without ringing.

    Carbon Fibre Isobar
    Having pioneered the use of carbon fibre in audio product design, Wilson Benesch introduce the Carbon Fibre Isobar in the R1. Seen externally the horizontally orientated Isobars appear purely as a carbon fibre tube. However, Wilson Benesch have added a 14mm steel bar through the centre of the tube which is tied at the ends using precision machined caps which compress the Isobar under 14-tons of force forming a high tensile structure. This makes the Isobar an isotropic structure, which has identical damping and energy flow characteristics across the structure.

    Kinematic Location
    From the last HIFI component, down to the ground, energy flow has been optimised across the R1. Four kinematic location points between each R1 Rack have been designed to create high pressure nodes. This junction consists of a 500g chrome finished steel sphere, which meets with a socket on the adjoining R1 level to restrict all six degrees of mechanical freedom. Any energy arriving at the ball is evenly diffused into a visco-elastic circumferential line contact interface.

    The principle of Kinematic location extends into the foot where four adjustable spikes with ball-bearing tips meet with kinematic cups taken directly from the design of Wilson Benesch’s reference loudspeaker, the Cardinal.

    Optimising Energy Flow and Damping
    Understanding and managing the energy flow across a HIFI rack structure is paramount to the success of the design. In this respect Wilson Benesch has used cutting edge laser scanning vibrometry to inform the design of the R1.

    Notably the R1’s structure can be seen as a highly optimised solution for dealing with energy transfer. Providing as it does a near ideal collection of advanced materials to precisely govern the ideal energy paths for the energy generated by audio equipment.

    Shipped as fully assembled as single, base and standard levels, the R1 is a modular design allowing additional levels to be added to accomodate up to 4 separate HIFI components. Thanks to the kinematic coupling at each interface, the R1 is simple to assemble and ensures optimal performance and ultimate precision. Single R1 Base units can also be used in isolation to accomodate large monoblock amplifiers.

    The R1; Re-examines the role of the audio rack and redefines the future.

    Wilson Benesh


    Wilson Benesch Ltd, Falcon House, Limestone Cottage Lane, Sheffield, South Yorkshire, United Kingdom

    GunnarS
     

    Perfect sense

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.05.2010
    Innlegg
    332
    Antall liker
    202
    Sted
    Stockholm / Sverige
    FYI så har varje enskild sektion (bas eller påbyggnad) ett riktpris på £4950 i England. Kostsamt, men jag kan lova att detta rack är mer välbyggt och genomtänkt än det mesta på marknaden.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Litt nye WB greier, fra tidligere er det Wilson Benesch Vertex som er inne på tredje året, og nu kom endelig Wilson Benesch Circle m/Nanotube One, riaa´n er Audionet´s integrerte i SAM V2 (WB har importen av Audionet i UK) så det er duket for synergi her, fra tidligere har man hatt WB i Discovery i fem år også kört med Audionet elektronikk så "it runs in the family".. :cool:

    IMG_2493.jpg


    IMG_0046.jpg


    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn