Wilson Benesch The Circle

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • patro

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.08.2007
    Innlegg
    499
    Antall liker
    78
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    21
    Grattis, musicus.

    Prisen er helt latterlig for den kvaliteten. Men, men, markedet bestemmer.

    Vel, det vil jo bare gagne de som vet om WB.
    Ja, det er en strålende kvalitet på disse spillerne, men prisen reflekterer også alderen, den jeg solgte til musicus nå i går er jo noe eldre, Circle har vel vært produsert i mange år. Akkurat hvor gammel den er, vet jeg ikke sikkert, det kan sikkert finnes ut, men når det er sagt; de er jo sinnsvakt holdbare om man steller pent med dem! Og denne er stelt pent med!

    Vi høres, musicus!
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Men siden den henger på kuler i toppen hvordan utbalanseres den armen forskjellige pickuper vil jo gi masse forskyvning ?
    Kan den være selvopprettende da arm lodd har et lavt tyngdepunkt ?
    Eller er det slik at lodd vris slik at tyngdepunktet forflyttet seg ?

    Mvh
    Armene fungerer fint. Ingen har påpekt eller erfart noe som helst problemer med "masse forskyvninger når de utbalansere forskjellige PUer", hverken brukere eller testere - og de har vært på markedet mange år nå (ACT.5/1/2/Nanotube One/25th, og ikke minst neste generasjons armer fra WB, som vil bygge videre på samme prinsipp).
     
    Sist redigert:
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Grattis, musicus.

    Prisen er helt latterlig for den kvaliteten. Men, men, markedet bestemmer.

    Vel, det vil jo bare gagne de som vet om WB.
    Ja, det er en strålende kvalitet på disse spillerne, men prisen reflekterer også alderen, den jeg solgte til musicus nå i går er jo noe eldre, Circle har vel vært produsert i mange år. Akkurat hvor gammel den er, vet jeg ikke sikkert, det kan sikkert finnes ut, men når det er sagt; de er jo sinnsvakt holdbare om man steller pent med dem! Og denne er stelt pent med!

    Vi høres, musicus!
    Jeg kjenner meg trygg på at denne kommer formidle bra i mange år til, selv med noen år på baken, og er den like godt vedlikeholdt som du nevnte, hvilket jeg ikke har noen grunn å tvile på, så blir dette bra! Det er vel nettopp det som kjennetegner god og gjennomtenkt kvalitet, det holder seg etter lang tid, hvilket jeg vet WB gjør, bare gi det litt kjärlighet og omtanke!

    Jeg gleder meg jeg, vi ses til uka patro!

    mvh
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Grattis, musicus.

    Prisen er helt latterlig for den kvaliteten. Men, men, markedet bestemmer.

    Vel, det vil jo bare gagne de som vet om WB.
    Ja, det er en strålende kvalitet på disse spillerne, men prisen reflekterer også alderen, den jeg solgte til musicus nå i går er jo noe eldre, Circle har vel vært produsert i mange år. Akkurat hvor gammel den er, vet jeg ikke sikkert, det kan sikkert finnes ut, men når det er sagt; de er jo sinnsvakt holdbare om man steller pent med dem! Og denne er stelt pent med!

    Vi høres, musicus!
    Jeg kjenner meg trygg på at denne kommer formidle bra i mange år til, selv med noen år på baken, og er den like godt vedlikeholdt som du nevnte, hvilket jeg ikke har noen grunn å tvile på, så blir dette bra! Det er vel nettopp det som kjennetegner god og gjennomtenkt kvalitet, det holder seg etter lang tid, hvilket jeg vet WB gjør, bare gi det litt kjärlighet og omtanke!

    Jeg gleder meg jeg, vi ses til uka patro!

    mvh
    Det er rart med det, at når en snurrer av nyere produksjon har fått noen år på seg, så er det bekymringer. Alt dette mens folk jakter på hundgamle spillere som har fått "vintage"-status på seg.

    The Circle (og WB-armer) er en genial enkel konstruksjon, som ikke benytter seg av forgjengelige fjærer og gummistrikker/-oppheng osv. Lagrene er av topp kvalitet og vedlikeholdsfrie. Trenger ikke å dryppe jevnlig med olje noen steder. Det eneste som kan ryke, er motoren, og den er det seiglivet. Fit'n finish er upåklagelig.

    Forøvrig er det kun en forskjell mellom alle The Circle, og det er en bitte liten del som ble forandret pga produksjonhensyn, og har overhodet ikke noe med lyd eller kvalitet å gjøre, iflg WB (dette sier jeg selv om min egen er av sk "siste versjon").
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Det eneste jeg kan komme på og jeg har sendt en prisforespörsel til Svensk forhandler på det er, ny reim og de to-tre(?) o-ringene på antiskating opphenget/markeringen, det ville jeg nesten ha gjort uansett!!

    mvh
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.952
    Antall liker
    27.965
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Henger / balanserer arm oppheng på kuler i toppen derav et pivot design ?

    Mvh

    Logg deg inn på Wilson-Benesch.com gå inn på analouge sidene, der finner du en 3D oppbygging av armen (act 25 & Nano) ;)

    mvh
    Der var den takk :)

    Vis vedlegget 582386
    Men siden den henger på kuler i toppen hvordan utbalanseres den armen forskjellige pickuper vil jo gi masse forskyvning ?
    Kan den være selvopprettende da arm lodd har et lavt tyngdepunkt ?
    Eller er det slik at lodd vris slik at tyngdepunktet forflyttet seg ?

    Mvh
    Det er som du skriver sist Laban, loddet bak vris slik at PU kommer i lodd

    ShineySmileysBlink.jpg
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det eneste jeg kan komme på og jeg har sendt en prisforespörsel til Svensk forhandler på det er, ny reim og de to-tre(?) o-ringene på antiskating opphenget/markeringen, det ville jeg nesten ha gjort uansett!!

    mvh
    Man trenger tre stk. o-ringer.
    Jeg bare kjøpte en boks på Biltema med 300 stk i forskjellige størrelser. De sitter faktisk bedre på enn de "originale".

    Hva reim angår, så er det sk forbruksvarer, og det gjelder seff for alle remdrevne spillere.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Det eneste jeg kan komme på og jeg har sendt en prisforespörsel til Svensk forhandler på det er, ny reim og de to-tre(?) o-ringene på antiskating opphenget/markeringen, det ville jeg nesten ha gjort uansett!!

    mvh
    Man trenger tre stk. o-ringer.
    Jeg bare kjøpte en boks på Biltema med 300 stk i forskjellige størrelser. De sitter faktisk bedre på enn de "originale".

    Hva reim angår, så er det sk forbruksvarer, og det gjelder seff for alle remdrevne spillere.
    Hehe...rart du sier det, satt presis å sjekka på Biltema etter o-ringer, ang reim så bytter jeg som regel etter 1,5-2 år nesten uansett spiller, like greit å bytte når en starter med ”ny” brukt spiller!

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Med noen år og eiere i bagasjen har Protractoren til Circle´n blitt borte på veien! Noen som kan väre behjelpelig med lån/kjöp av den originale WB Circle protractoren?

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Med noen år og eiere i bagasjen har Protractoren til Circle´n blitt borte på veien! Noen som kan väre behjelpelig med lån/kjöp av den originale WB Circle protractoren?

    mvh
    Da er ny reim og protraktor på vei, glimrende service av WB og den Svenske importøren...og en stor takk til Lagga som stilte sin protraktor til låns om nødvendig! :)

    Ny pu er også på vei, så nå er det bare å komme seg hjem fra jobb så en får begynt å sette opp herligheten!

    mvh
     

    ovitzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    872
    Antall liker
    874
    Sted
    Snarøya
    Torget vurderinger
    3
    Da er ny reim og protraktor på vei, glimrende service av WB og den Svenske importøren...og en stor takk til Lagga som stilte sin protraktor til låns om nødvendig! :)

    Ny pu er også på vei, så nå er det bare å komme seg hjem fra jobb så en får begynt å sette opp herligheten!

    mvh
    Hvilken PU endte du opp med til denne? Ser ut som WB the Circle er på vei inn her og da er det vel bare å starte på PU jakt 😃
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Oj, den spilleren kom aldri opp å ble spilleklar her, men hadde en Ortofon Quintet Orange klar til den...idag hadde jeg kanskje satset på en i Cadenza serien...

    mvh
     

    ovitzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    872
    Antall liker
    874
    Sted
    Snarøya
    Torget vurderinger
    3
    Oljen på subplatter akslingen ser sort og sliten ut. Noen som har en formening om hvilken olje jeg bør bruke og hvor mye?
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Rengjør spindel, lager med aceton.
    Noen dråper med differensialolje,
    EXP 80W-90.Rega oppskrift?
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Hva mener du med Rega oppskrift?
    Mener å huske at den oppskriften var til Rega. Tror ikke de andre varianter er mye anerledes. Har brukt den i årtier.
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.497
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Grøss grøss men det er meg :alien:
    Ser lengere oppe i tråden aceton er nevnt til rengjøring av spindel , dette er fy fy i min rare bok langt bedre med ( Absolutt alkohol teknisk /rød etikett/ laget av antibac .no Asker)
    Ulovlig bruk er staffbart
    Helsefarlig å fortære
    PS : Selges ikke til private
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn