Vennetråd Wiim Streamer's

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.442
    Antall liker
    35.258
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    USB-audio inn har jeg aldri sett på noe streamer. Men USB-audio ut, er det fordi du ikke har ledig coax eller optisk inngang på DACen din det eller?
    Rotet litt, usb-audio inn blir litt rart ja, men du har rett angående usb-audio ut.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.190
    Antall liker
    22.835
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Tror du må litt opp i pris for å finne streamer med USB utgang. Jeg kan ikke huske å ha sett det på de rimelige modellene.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.712
    Antall liker
    7.824
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Tror du må litt opp i pris for å finne streamer med USB utgang. Jeg kan ikke huske å ha sett det på de rimelige modellene.
    Ja tror man må opp på den nyeste Bluesound Node (N130). Vet den har det, men usikker på om det er noen billigere :)
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.709
    Antall liker
    5.901
    Streamer med usb? Det er jo bare å koble Ipad, tlf eller lignende via adapter til USB rett i DAC.
    Den løsningen brukte jeg i flere år.
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.412
    Antall liker
    1.298
    Sted
    Horten
    Og den står til 5Ghz only også?
    Får du sett noe fra mesh/router siden om hva slags kvalitet på tilkoblingen dem har?

    -Her hos meg så har Mini'n en tendens til å legge seg bak strømforsyningen til dockingen/bærbare pc, der trives den tydeligvis aller best.
    Men den har fortsatt god kontakt med verden. :D
     

    Pontius

    Medlem
    Ble medlem
    30.03.2004
    Innlegg
    24
    Antall liker
    10
    Sted
    Trøndelag, avd. Nord
    Og den står til 5Ghz only også?
    Får du sett noe fra mesh/router siden om hva slags kvalitet på tilkoblingen dem har?

    -Her hos meg så har Mini'n en tendens til å legge seg bak strømforsyningen til dockingen/bærbare pc, der trives den tydeligvis aller best.
    Men den har fortsatt god kontakt med verden. :D
    Ja den har lett for å "krype" bakover når man rører på ledninger eller annet utstyr :D Skjønner nå hvorfor en av karene på Youtube alltid la en "record puck" på toppen av sin WiiM Mini - ingen dårlig idé forresten.

    Fikk han som satte opp nettverket her til å se på det. Han la inn en eller annen type av "prioritet" på Minien slik at den alltid står først i køen når det gjelder benyttelse av båndbredde. Så langt virker det som det har funket bra.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    En hos ASR som har testet Wiim Pro:


    Litt å hente hvis du bruker den som dac - som ren streamer er den transparent.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.190
    Antall liker
    22.835
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Akkurat som forventet for min del. Dårlig analog lyd, men veldig bra som digital transport (y)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.712
    Antall liker
    7.824
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    En hos ASR som har testet Wiim Pro:


    Litt å hente hvis du bruker den som dac - som ren streamer er den transparent.
    Takk for link - da var det som forventet :)
    WiiM begrunnet vel at de ikke forbedret DACen i den med at de aller aller fleste som kjøper den skal bruke den tilkoblet til en annen DAC uansett. Det tror jeg er veldig riktig. Folk som ikke er "audiofile" vil nok uansett ikke se poenget med å kjøpe noe annet enn Mini'en.
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.709
    Antall liker
    5.901
    Noen som bruker den innebyggede equalizeren i Wiim pro eller mini?
    Personlig finner jeg den å være helt elendig lydmessig.
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.412
    Antall liker
    1.298
    Sted
    Horten
    Står jo skrevet litt om levering i Nettbutikken på Pro.

    Så det stod på Wiim sine sider at de hadde leveringsproblemer til utsalget sitt på Amazon, men at det skulle dukke opp der innen 5 mars.
    Tipper Wiim jobber på med å få sendt tingene. :cool:
     

    Puscifer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    423
    Antall liker
    283
    Torget vurderinger
    4
    Står jo skrevet litt om levering i Nettbutikken på Pro.

    Så det stod på Wiim sine sider at de hadde leveringsproblemer til utsalget sitt på Amazon, men at det skulle dukke opp der innen 5 mars.
    Tipper Wiim jobber på med å få sendt tingene. :cool:
    Ja, så det etter jeg postet 👍
     

    the_darkman

    Medlem
    Ble medlem
    05.10.2015
    Innlegg
    40
    Antall liker
    34
    Sted
    Moss
    Nå er den endelig i hus. Ferdig installert og fungerer perfekt. Mater min gamle HD30 med " hi-res" fra tidal's mqa bibliotek via coax. Uproblematisk. Føles optimalt og lyder helt OK.
     

    RS1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.12.2006
    Innlegg
    145
    Antall liker
    90
    Torget vurderinger
    2
    For bit perfect avspilling til ekstern DAC:


    Sett også volume til "fixed output"
     
    Sist redigert:

    RS1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.12.2006
    Innlegg
    145
    Antall liker
    90
    Torget vurderinger
    2


    Strøken ytelse på digitalugangen på Wiim. Når låter data, 0 og 1, og videre i en lang rekke bedre på en annen streamer? Noen?
     

    gwh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.04.2006
    Innlegg
    842
    Antall liker
    627
    Sted
    Oslo
    Da er mini ute og Pro inne i anlegget.
    Mer eller mindre plug and play og alt bare fungerer.
    Oppgraderte pga chromecast når jeg hører på NRK.
    Topping dac etter wiim og jeg hører ikke noe forskjell :)
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.412
    Antall liker
    1.298
    Sted
    Horten
    Mener Wiim sa at de planla Roon-ready iløpet av Q2. 🤔

    Qobuz Connect støtte i slutten av 2023.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Jeg klarte ikke å sette opp min Pro gitt. Finner kun noe testmusikk fra TuneIn, hva nå det er.. Hater apper og denslags. Hva gjør chromecast inne på denne? Altså, jeg bruker chromecast på tv. Er den sånn at man velge om man vil sende musikken fra mobilen til streameren via chromecast eller eller wifi? Det blir vel også feil da chromecast er avhengig av wifi? Går helt surr her nå..

    En annen ting, hva foretrekker dere å bruke som signal i fra Wiim til ekstern dac? Coax eller optisk?
     

    the_darkman

    Medlem
    Ble medlem
    05.10.2015
    Innlegg
    40
    Antall liker
    34
    Sted
    Moss
    Det skal ikke være noe forskjell på optisk eller coax ut fra wiim ( .... trur eg.). Forskjellen kan ligge i dak'en. For min del bruker jeg coax på hd30....
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.709
    Antall liker
    5.901
    Jeg klarte ikke å sette opp min Pro gitt. Finner kun noe testmusikk fra TuneIn, hva nå det er.. Hater apper og denslags. Hva gjør chromecast inne på denne? Altså, jeg bruker chromecast på tv. Er den sånn at man velge om man vil sende musikken fra mobilen til streameren via chromecast eller eller wifi? Det blir vel også feil da chromecast er avhengig av wifi? Går helt surr her nå..

    En annen ting, hva foretrekker dere å bruke som signal i fra Wiim til ekstern dac? Coax eller optisk?
    How to set up WiiM Pro Print
    Modified on: Tue, Feb 7, 2023 at 2:00 PM

    Using the WiIM Home app to set up



    1. Plugin one audio receiver or speaker on your device and connect it to power.
    2. Download the WiiM Home App for iOS or Android and open it.
    3. Press the "Play" button on your device until the LED is white and blinking.
    4. Tap the "Connect" button on the popup showing your device.
    5. Follow the steps in the App to set up your device.
    6. See the video on the right for more detailed information.


    Using Ethernet to set up

    1. Plugin one audio receiver or speaker on your device and connect it to power.
    2. Download the WiiM Home App for iOS or Android and open it.
    3. Connect the Ethernet cable to WiiM Pro and continue the setup in the app.
    4. Note: If you have already configured the Wi-Fi connection, when Ethernet is plugged in it will automatically switch to Ethernet. And when you unplugged the Ethernet, it will switch back to WiFi. You can also leave the WiFi disconnected if you prefer using the Ethernet.


    Using AirPlay to set up



    1. Plugin one audio receiver or speaker on your device and connect it to power.
    2. Download the WiiM Home app for iOS or Android and open it.
    3. Press the "Play" button on your WiiM device until the LED is white and blinking.
    4. Enter Settings -> Wi-Fi screen on your iPhone
    5. Select your unit as the AirPlay speaker on the Wi-Fi screen.
    6. Follow the steps on the Wi-Fi screen to set up your device.


    Using iOS Home App to set up



    1. Plugin one audio receiver or speaker on your device and connect it to power.
    2. Download the WiiM Home app for iOS or Android and open it.
    3. Press the "Play" button on your device until the LED is white and blinking.
    4. Open the Home app and tap Add Accessory or Scan App.
    5. Please tap yellow "More options...?".
    6. Tap your device which MUST be listed under "Select an Accessory to Add".
    7. Tap the "Allow" to allow your device to connect with your Wi-Fi network.
    Videoen viser Wiim mini, men regner med det er likt på Wiim pro:
     
    Sist redigert:

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.412
    Antall liker
    1.298
    Sted
    Horten
    Jeg klarte ikke å sette opp min Pro gitt. Finner kun noe testmusikk fra TuneIn, hva nå det er.. Hater apper og denslags. Hva gjør chromecast inne på denne? Altså, jeg bruker chromecast på tv. Er den sånn at man velge om man vil sende musikken fra mobilen til streameren via chromecast eller eller wifi? Det blir vel også feil da chromecast er avhengig av wifi? Går helt surr her nå..

    En annen ting, hva foretrekker dere å bruke som signal i fra Wiim til ekstern dac? Coax eller optisk?
    Chromecast er en fiffig funksjon som gjør at du kan velge å spille av musikken på Wiim Pro, og styre hele showet fra mobilen.
    Mobilen vil kun være fjernkontroll/styring, selve lyden går rett til Wiim Pro fra kilden (eks Spotify, Todal++)
    Ja, både mbilen og Wiim Pro må være tilkoblet nettverket (wifi eller kablet), men lyden er ikke innom telefonen på veien til Wiim Pro.

    Om du bruker eks Spotify eller Tidal, så støtter Wiim Pro (og mini) også det som heter Connect. (Tidal- eller Spotify Connect). Denne Connect er ganske lik Chromecast i funksjon, med at du rett fra Tidal/Spotify app kan velge å spille av musikken på Wiim Pro. Connect støtter high-res musikk, høyere kvalitet enn Chromecast. Bruk Connect om den finnes. (y)

    Om du bruker Qobuz så må du bruke Wiim Home sin Qobuz-app. (frem til Qobuz Connect lanseres i slutten av året)

    Optisk eller Coax ut til extern DAC, begge like ifølge målinger mener jeg.
     

    avelon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2021
    Innlegg
    248
    Antall liker
    314
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    1
    Nettopp fått min Pro og er godt fornøyd så langt, gjør akkurat det jeg trenger at den skal gjøre. Den erstatter Rose RS250 som jo er pen og se på, men hater at man blir skojerna inn i den forferdelige appen deres da den ikke støtter tidal connect / qobuz connect (eller har chromecast).
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.712
    Antall liker
    7.824
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Nettopp fått min Pro og er godt fornøyd så langt, gjør akkurat det jeg trenger at den skal gjøre. Den erstatter Rose RS250 som jo er pen og se på, men hater at man blir skojerna inn i den forferdelige appen deres da den ikke støtter tidal connect / qobuz connect (eller har chromecast).
    Synes du Qobuz fungerer bedre via WiiM sin app enn via Rose sin?

    WiiM skal vel bli den første som får Qobuz Connect når det er ferdigutviklet.
     

    avelon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2021
    Innlegg
    248
    Antall liker
    314
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    1
    Synes du Qobuz fungerer bedre via WiiM sin app enn via Rose sin?

    WiiM skal vel bli den første som får Qobuz Connect når det er ferdigutviklet.
    Jeg har brukt chromecast til qobuz så langt, chromecast har jo max 96/24 som holder i lange baner for meg :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn