Why I don't like Apple

S

Stereo_Mono

Gjest
vredensgnag skrev:
Inkonsekvens er sjarmerende. eller ikke

Jeg syns det er underlig hvordan folk hisser seg opp over Apple - det blir noe veldig rart over det.
Stuss heller over biometriske pass.
Det har jeg også undret over. Mine Mac venner, kollegaer og jeg bruker overhodet ikke noe av vår tid eller energi til å hisse seg opp på de som sitter på andre siden av IT gjerdet. Så en kan lure på hvorfor noen bærer slike fordommer og hat mot et spesifikt teknologi bedrift? Er det frykt for det ukjente eller er det bare at det sitter alt for langt inne til å innrømme at det faktisk kommer ok produkter fra Apple? Men jeg sier la de få holde på. Er jo til tider svært underholdene og få et innblikk i deres u-viten ;)

G

Gjestemedlem

Gjest
vredensgnag skrev:
Inkonsekvens er sjarmerende. eller ikke

Jeg syns det er underlig hvordan folk hisser seg opp over Apple - det blir noe veldig rart over det.
Stuss heller over biometriske pass.
Det er mye skummelt i verden, og andre slemme selskaper og organisasjoner som bør bekjempes. Men alt til sin tid.

Denne tråden handler om hvorfor man ikke liker Apple, så Apple-ros, bortforklaringer, hyllester og bukkenebruseargumentasjon blir jo strengt tatt litt off-topic. :)

S

Stereo_Mono

Gjest
Gjestemedlem skrev:
Denne tråden handler om hvorfor man ikke liker Apple, så Apple-ros, bortforklaringer, hyllester og bukkenebruseargumentasjon blir jo strengt tatt litt off-topic. :)
Enig i det, men når mye påstander er basert på direkte usannheter, rykter eller patentsøknader er det ikke annet en på sin plass at man opplyser om det som faktisk er sannheten. Da tenker jeg ikke bare spesifikt på trådstarter innlegg men hele tråden i sin helhet.

Alle må vel klare å ta over seg at trådstarter innlegg er å bli en patentsøknad og ikke noe som er i produktene til Apple på markedet i dag. Hva som skjer med den videre aner ingen andre en Apple selv eller fantasien til mange her inne ;)

V

vredensgnag

Gjest
Supertramp skrev:
Ja, biometri - vis finger'n til Bjørn Kjos :)

Nåvel, hvor kommer signaturen din fra, vreden?
John Culshaw skrev en bok om innspillingen av Wagners Ring for Decca - og i denne bruker han noen sider på å beskrive underlige episoder i orkesteret. I den beskrivelsen dukket den setningen opp: "One is always having a harp crisis in Vienna." Og det fant jeg uimotståelig.

Vredens Gnag var noe som X-an Krohn kom opp med i sin tid, da han skulle beskrive VG for André Bjerke. Mener det også er brukt i en Donald om firkantfolket, men er ikke helt sikker.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Dersom tråden skal handle om hvorfor man ikke liker Apple, underforstått bestående av kritikk basert på selvopplevd eller erhvervet kunnskap om bruken av Apple-produkter fra folk som ikke liker Apple over ei brei fjøl, så blir det nok en kort tråd.

S

Supertramp

Gjest
Vidar P skrev:
Dersom tråden skal handle om hvorfor man ikke liker Apple, underforstått bestående av kritikk basert på selvopplevd eller erhvervet kunnskap om bruken av Apple-produkter fra folk som ikke liker Apple over ei brei fjøl, så blir det nok en kort tråd.
9 sider so far................tja

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det er lov å tenke Supertramp. Og det er lov å lese hva som var sagt i innlegget. Hvor mange er det som ikke liker Apple i denne tråden? Ved opptelling så kommer jeg til omtrent en... kanskje en 2-3 hvis man legger godviljen til og lemper på krava.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
12.046
Sted
Holmestrand
Etter å holdt på både profesjonelt og privat med mac-er siden de var bærbare raringer med knøttsmå s/h-skjermer på 80-tallet er det vel opplagt at jeg ikke er en som føler behov for å si "hvorfor jeg ikke liker Apple". Akkurat som min kone har Apple irritert meg grenseløst, men jeg vender alltid tilbake. På den tiden jeg møtte min første mac jobbet jeg mye med minimaskiner, og min kommentar var: "Dette er bare leketøy! Ubrukelig!" De ordene måtte jeg pent spise i meg.

Vredens Gnag: Firkantfolket som snakker Vossamål! Donald på sitt aller beste! Dessverre kastet min mor mine komplette Donaldårganger.... men akkurat som kona og Apple er også hun for lengst tilgitt.

G

Gjestemedlem

Gjest
Vidar P skrev:
Det er et nærmest utømmelig tema. Jeg spår tråden en lysende fremtid. Man behøver ikke være rusmisbruker for å observere effekten dette har på samfunnet. Men det er alltid kjekt med motforestillinger og høylytte protester, bortforklaringer og bagatelliseringer. Det gir krydder til og farge til tråden, og fungerer greit som et illustrerende bakgrunnsteppe av genuine brukere, slik at man kan observere deres respons på forskjellige stimuli og motgifter.

S

Supertramp

Gjest
Vidar P skrev:
Det er lov å tenke Supertramp. Og det er lov å lese hva som var sagt i innlegget. Hvor mange er det som ikke liker Apple i denne tråden? Ved opptelling så kommer jeg til omtrent en... kanskje en 2-3 hvis man legger godviljen til og lemper på krava.
ah, det var en så lang setninger og mange "ikke" at jeg gikk helt i surr. Vi legger skylda på Shostakovich :)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
vredensgnag skrev:
Vredens Gnag var noe som X-an Krohn kom opp med i sin tid, da han skulle beskrive VG for André Bjerke. Mener det også er brukt i en Donald om firkantfolket, men er ikke helt sikker.
Husker det fra Donald, sammen med Slagblabla. Var det ikke også der hvor Donald fikk firkantdilla, og bl.a fyrte opp firkantede bål? De får visst med seg litt av hvert nede i forlaget her til lands.

G

Gjestemedlem

Gjest
Vidar P skrev:
Hys; I skal ikke tale om det endnu; men jeg
har gjort en stor opdagelse.

Nu igen?

Ja visst, ja visst! (samler dem om sig og siger fortrolig.)
Sagen er den, ser I, at den stærkeste mand i verden,
det er han, som står mest alene.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Du bruker imponerende mye ressurser på forumet med å hate Apple Gjestemedlem. Mye mer enn jeg som bruker gidder å legge ned i å diskutere bruken til og med. Skal tro hvordan det hadde gått dersom du virkelig hadde fått noe reellt å hate, body & soul, med god grunn. Huff. Apple er ikke så hatverdig at det er verdt å bruke slik negativ energi på, det er tvert om motsatt imo. Få produsenter har brakt så mye til så mange de siste 10 år.

Man bør bruke mer tid på å glede seg over mangfoldet. Det er iallefall mitt tips til å oppnå litt mer harmoni i livet :)

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
9.023
Gjestemedlem skrev:
Vidar P skrev:

Nu igen?

Det er så definitivt den sterkeste mann i verden.

I egne øyne.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
digiman skrev:
Sikker på denne orso? Japan Foto sin app, som har vært ute en god stund nå, leser fint mine iPhoto biblioteker og jeg kan velge og vrake fra de og sende til print. Forøvrig finnes det mange foto print selskaper som lager plugins til iPhoto også.
Det var ikke mulig da jeg skulle gjøre dette for ca. et halvs års siden. Endte med at hele Macen låste seg. Måtte kopiere alle bildene til en annen mappe. For meg virket det som om det var låst fra Mac sin side, men jeg kan ha tatt feil. Virker det nå, er det i alle fall bra.

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.501
Torget vurderinger
13
Gjestemedlem skrev:
Vidar P skrev:

Nu igen?

He He, så rett så rett i alle betydninger :)

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
9.023
vredensgnag skrev:
Tenk deg at du jobber sammen med 20 andre i et åpent kontorlandskap. Ti er passive men likefullt overbeskyttende medlemmer av statskirken av gammel vane, fem er agnostikere og en har et angstfullt forhold til alt som ikke er organisert av ham selv. De fire siste er medlemmer av Jehovas Vitner, to fra ungdommen av, og to nykonvertert.

Kjør lunsjdebatt.

V

vredensgnag

Gjest
Uten øvrig sammenligning bør påpekes at Ibsen mente Stockmann var et fjols og at han mente stykket fungerte godt som komedie.
Peter Benchley, derimot, var klok nok til å gjøre mikrobene til en hai og doktoren til sheriff.

S

Stereo_Mono

Gjest
orso skrev:
digiman skrev:
Sikker på denne orso? Japan Foto sin app, som har vært ute en god stund nå, leser fint mine iPhoto biblioteker og jeg kan velge og vrake fra de og sende til print. Forøvrig finnes det mange foto print selskaper som lager plugins til iPhoto også.
Det var ikke mulig da jeg skulle gjøre dette for ca. et halvs års siden. Endte med at hele Macen låste seg. Måtte kopiere alle bildene til en annen mappe. For meg virket det som om det var låst fra Mac sin side, men jeg kan ha tatt feil. Virker det nå, er det i alle fall bra.
Programmet til Japan Foto er ikke bra og om det er så dårlig skrevet at det foresaker en kernel panic er det imponerende dårlig arbeid. Har dog ikke hatt noe problemer med det selv annet en at jeg ikke bruker det mye lenger :)
Det ble lansert i mars 2009.

audiomur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.01.2005
Antall liker
6
Jeg liker definitivt heller ikke Apple, det har vært for mange irriterende begrensninger på kompatibilitet at de aldri får tilgivelse av meg. Patentsøknaden er jo også bare hårreisende, men den er kanskje ikke like ille som det at eple-fanboysa tar i mot den med åpne armer. Har et par epleprodukter og for meg fremstår de ikke som annet enn helt ordinære produkter i en pen innpakning, og hvorfor hver minste kritikk av Apple må forsvares med nebb og klør syns jeg er noe merksnodig.

Jeg liker ikke Apple, lev med det!(I hvert fall i denne tråden) ;)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
De eneste epleproduktene jeg har erfaring med så langt er iTunes, iPod Touch og airTunes. Det fungerer knirkefritt, og de samarbeider utmerket sammen med ikke-apple-produkter, og Jobs har ikke invadert privatlivet mitt så vidt jeg vet.

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Antall liker
12.777
Sted
Trondheim
Man står jo selvfølgelig fritt å like eller mislike hvem man vil. Men jeg ser ikke det helt forferdelige i at de søker patent på en metode for å gjøre det andre allerede gjør. RIM har implementert mye av det Apple søker patent på (Apple har ikke søkt patent på idéen, bare på sesifikke implementasjoner av den). Hvis man bruker Google verktøy godkjenner man jo at Google kan bruke mye av den samme informasjonen som den Apple snakker om. Og hittil er det jo bare Google som faktisk har benyttet muligheten de har til å slette programvare fra brukeres telefon uten dennes tillatelse.

Nei, mislik gjerne Apple, men ikke lat som om de er så mye verre enn alle andre.

Og når det gjelder mangel på kompatibilitet har jeg ikke merket noe til det. Akkurat der er vel Apple egentlig ganske uskyldige i og med at de offentliggjør APIer som utviklerne kan bruke hvis de vil at en Mac skal kunne jobbe mot deres produkter. Hvis de velger å ikke bruke disse APIene kan verl Apple i liten grad klandres for det.

G

Gjestemedlem

Gjest
Vidar P skrev:
Du bruker imponerende mye ressurser på forumet med å hate Apple Gjestemedlem. Mye mer enn jeg som bruker gidder å legge ned i å diskutere bruken til og med. Skal tro hvordan det hadde gått dersom du virkelig hadde fått noe reellt å hate, body & soul, med god grunn. Huff. Apple er ikke så hatverdig at det er verdt å bruke slik negativ energi på, det er tvert om motsatt imo. Få produsenter har brakt så mye til så mange de siste 10 år.

Man bør bruke mer tid på å glede seg over mangfoldet. Det er iallefall mitt tips til å oppnå litt mer harmoni i livet :)
Du har gode poenger, og jeg bruker nok ikke energi på å hate selv om det sikkert kan oppfattes slik. Men jeg liker å argumentere mot ting jeg ikke liker og advarer mot fremtidige farer. Jeg har nok mine hang-ups og saker jeg ser på som alvorlige nok til å bruke tid på. Det er min måte å jobbe for en bedre verden.

Apple - Som jeg ser på som en av de fremste forkjemperne for et totalitært disneyland.

Frp - Som for meg står for det vulgære, misantropiske og smålige i Norge

Religion - Spesielt de store, som fordummer, undertrykker og skaper krig og elendighet.

Mediaselskaper - spesielt de 4 store som korrumperer politikerne til å lage et lovverk som vil brukes til overvåkning og undertrykking av oss senere

Overtro og snåseri - svindel, bedrag og fordummende lureri i alle sine former

Så er det jo mindre ting man kan irritere seg over også. Slik som kompressorbruk i lydstudioer, folk som snyter seg offentlig og tollmurer på livsnødvendigheter og -gleder.

Skal man glede seg over mangfoldet, så må man også bruke litt tid på krefter som står for det stikk motsatte: Ensretting, det enfoldige, egoistiske, konservative, proteksjonistiske, nasjonalistiske og monopolistiske.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Hehe. Snåseri. Bra begrep Gjestemedlem :)

Forøvrig godt å høre at sinnet er i balanse i det øvrige liv.

Kanskje ville du hatt glede av en liten tilbakescanning gjennom Apple og Macintosh sin historie; det lukter ikke helt ambisjoner om verdensherredømme. Heller tvert om; den lille mann (det lille firma) som vil ha brukervennlige og solide produkter av høy kvalitet til sine formål vs overmakta (ie Microsoft & co) som vil styre hva du skal ha. Og vil du ikke ha det så må du ha det pga endringer i støtte etc.

Mac er ikke ille i det hele tatt, her støttes f.eks nær sagt rubbel og bit av f.eks eldre printere som ikke har drivere i Vista eller W7, så du slipper å kjøpe ny. Fulle oppgraderinger til nytt OS er nærmest gratis ift MS, og selv de nye drar med seg støtte for all hardware du måtte ha. Nei, Mac er ikke ille i det hele tatt.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
9.023
Vidar P skrev:
Kanskje ville du hatt glede av en liten tilbakescanning gjennom Apple og Macintosh sin historie; det lukter ikke helt ambisjoner om verdensherredømme. Heller tvert om; den lille mann (det lille firma) som vil ha brukervennlige og solide produkter av høy kvalitet til sine formål vs overmakta (ie Microsoft & co) som vil styre hva du skal ha.
Høres ut som historien til Apple, som forfattet på markedsavdelingen til samme selskap.

Om jeg skulle summere opp det som har irritert meg mest med Jobs Vitner gjennom årene så er det vel nettopp den gjengen som har blitt lullet til å tro at ved utelukkende å kjøpe produkter fra Apple, så er man antimonopolist. Blir like absurd som militærnektere som ikler seg samme militærnekteruniformen fra militært overskuddslager, eller som når 20.000 Kinks-fan synger med i kor på "I'm not like everybody else"...

G

Gjestemedlem

Gjest
Vidar P skrev:
Mac er ikke ille i det hele tatt, her støttes f.eks nær sagt rubbel og bit av f.eks eldre printere som ikke har drivere i Vista eller W7, så du slipper å kjøpe ny. Fulle oppgraderinger til nytt OS er nærmest gratis ift MS, og selv de nye drar med seg støtte for all hardware du måtte ha. Nei, Mac er ikke ille i det hele tatt.
Vi har nok en noe forskjellig tilnærming til produkter. Jeg liker å kunne velge fritt i programmer, musikk, formater, komponenter og systemer i alle livets situasjoner. Pick'n'mix. Jeg liker å velge det meste selv, selv om mange valg utvilsomt kunne vært bedre i ettertid om andre og mer kompetente personer hadde tatt dem for meg. Men jeg liker å ha kontrollen selv, ta mine egne valg, gjøre mine egne feil og være et selvstendig menneske.

Min oppfatning er at du liker å forholde seg til ferdige løsninger og så få leverandører og produsenter som overhodet mulig. Naim, Apple, BMW ... valg for livet. Jeg ville ikke blitt forbauset om alle dine klær var fra samme merke, eller i den minste handlet i samme butikk. Da passer de jo sammen. :) Kanskje jeg er helt på bærtur nå, men det er ikke ment negativt på noen måte. Det er bare et noe forskjellig livssyn. For meg føles slikt som et autoritært klaustrofobisk fengsel, og ikke som en befriende ukomplisert løsning fri for problemer med kompatibilitet og tidkrevende modifiseringer.

Når det gjelder OS på datamaskiner er jeg rimelig likegyldig. Jeg er ingen MS-fan og gidder ikke engang installere Vista eller W7 på maskinene. De kjører XP og Ubuntu. For meg er deres funksjon kun å starte programmer jeg vil kjøre. Hadde ikke plaget meg videre om det var Amiga eller CPM for den saks skyld, bare jeg kunne kjøre det jeg vil på dem.

S

Stereo_Mono

Gjest
Gjestemedlem skrev:
Vidar P skrev:

Du har gode poenger, og jeg bruker nok ikke energi på å hate selv om det sikkert kan oppfattes slik. Men jeg liker å argumentere mot ting jeg ikke liker og advarer mot fremtidige farer. Jeg har nok mine hang-ups og saker jeg ser på som alvorlige nok til å bruke tid på. Det er min måte å jobbe for en bedre verden.

Apple - Som jeg ser på som en av de fremste forkjemperne for et totalitært disneyland.

Frp - Som for meg står for det vulgære, misantropiske og smålige i Norge

Religion - Spesielt de store, som fordummer, undertrykker og skaper krig og elendighet.

Mediaselskaper - spesielt de 4 store som korrumperer politikerne til å lage et lovverk som vil brukes til overvåkning og undertrykking av oss senere

Overtro og snåseri - svindel, bedrag og fordummende lureri i alle sine former

Så er det jo mindre ting man kan irritere seg over også. Slik som kompressorbruk i lydstudioer, folk som snyter seg offentlig og tollmurer på livsnødvendigheter og -gleder.

Skal man glede seg over mangfoldet, så må man også bruke litt tid på krefter som står for det stikk motsatte: Ensretting, det enfoldige, egoistiske, konservative, proteksjonistiske, nasjonalistiske og monopolistiske.
Stusser litt over at du ikke har et lignende syn mot Google, som du har mot Apple Gjestemedlem.
Observerer at du bruker Googles e-post tjenester.
Google er en av de største innen samling av informasjon av brukers vaner og nett bevegelser. Arrester meg om jeg tar feil :)

Siterer en artikkel fra The Independent her:
Google, the world's biggest search engine, is setting out to create the most comprehensive database of personal information ever assembled, one with the ability to tell people how to run their lives.

In a mission statement that raises the spectre of an internet Big Brother to rival Orwellian visions of the state, Google has revealed details of how it intends to organise and control the world's information.

G

Gjestemedlem

Gjest
digiman skrev:
Stusser litt over at du ikke har et lignende syn mot Google, som du har mot Apple Gjestemedlem.
Observerer at du brukere deres e-post tjenester.
Google er en av de største innen samling av informasjon av brukers vaner og nett bevegelser. Arrester meg om jeg tar feil :)

Google, the world's biggest search engine, is setting out to create the most comprehensive database of personal information ever assembled, one with the ability to tell people how to run their lives.

In a mission statement that raises the spectre of an internet Big Brother to rival Orwellian visions of the state, Google has revealed details of how it intends to organise and control the world's information.
Jeg deler ditt syn på Google og jeg er svært bekymret. Bekymret fordi jeg er fanget av dem. Bekymret fordi jeg bruker Gmail og jeg vet ikke om noen bedre alternativ. Gmail er forbasket bra, og jeg vet ikke hva jeg skulle erstattet det med. Jeg likte dem før, men det store sviket kom når de når går imot en av de viktigste prinsippene på nettet. Nettnøytralitet. Google er farlige, og jeg kunne aldri drømme om å kjøre Chromium og Chrome. Jeg er fanget nok som det er med Gmail, messengeren deres og RSS-readeren Google Reader .. og Google News ... Picasa.. :-X

Potensialet for misbruk er sinnssykt. Så ja, Google er like skumle som Apple. Men de holder seg nå i det minste på nettet og følger ikke min person hvor enn jeg beveger meg som Apple gjør, og vil gjøre med alle som har en iphone i lommen. De kunne likegodt få en chip operert inn i ryggraden.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Gjestemedlem skrev:
digiman skrev:

Jeg deler ditt syn på Google og jeg er svært bekymret. Bekymret fordi jeg er fanget av dem. Bekymret fordi jeg bruker Gmail og jeg vet ikke om noen bedre alternativ. Gmail er forbasket bra, og jeg vet ikke hva jeg skulle erstattet det med. Jeg likte dem før, men det store sviket kom når de når går imot en av de viktigste prinsippene på nettet. Nettnøytralitet. Google er farlige, og jeg kunne aldri drømme om å kjøre Chromium og Chrome. Jeg er fanget nok som det er med Gmail, messengeren deres og RSS-readeren Google Reader .. og Google News ... Picasa.. :-X

Potensialet for misbruk er sinnssykt. Så ja, Google er like skumle som Apple. Men de holder seg nå i det minste på nettet og følger ikke min person hvor enn jeg beveger meg som Apple gjør, og vil gjøre med alle som har en iphone i lommen. De kunne likegodt få en chip operert inn i ryggraden.
Tiden vil vise hva slags fanteri Google vil finne på med Androidtlf, Tipper de fikser slik at de kan følge hvert skritt du tar både i virkligheten og i cyberspace

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
65finger skrev:
Gjestemedlem skrev:
digiman skrev:

Tiden vil vise hva slags fanteri Google vil finne på med Androidtlf, Tipper de fikser slik at de kan følge hvert skritt du tar både i virkligheten og i cyberspace
2 av Googlegrunderene er jo dypt personig kristne også. meget betenkelig. Steve Jobs er ikke relgiøs, for hva det er verdt

P

Parelius

Gjest
Google er da snille; de har jo som motto «Don't be evil». Kan ikke gå galt!

G

Gjestemedlem

Gjest
65finger skrev:
De forlanger i det minste ikke å ha full kontroll og sensurmyndighet på hvilke applikasjoner som er tilgjengelig til systemet slik Apple gjør. De opptrer som vokterrådet i Iran, alt som ikke passer dem eller systemet deres sperres ute og forbys. Google har også viselig droppet planene om selv å lanserer flere telefoner, og overlater til andre å lage og utvikle slike. Det er sympatisk, i motsetning til Apple som insisterer på monopol og kontroll med all hardware. Det er skumle greier. Det er denne totale kontrollen med alle ledd som gjør applesystemet så ekstra skummelt. De skal kontrollere alt. Hardware, OS, applikasjoner, tjenester ... ALT, og alt skal integreres og passe sammen slik at man synker dypere og dypere ned i hengemyren hvis man begynner å bruke noen av deres systemer, produkter og tjenester. Det baller på seg til det ikke er noen vei tilbake. Og da står man der, som en utstøtt jehovasvitne og må skaffe seg et liv igjen.

G

Gjestemedlem

Gjest
65finger skrev:
2 av Googlegrunderene er jo dypt personig kristne også. meget betenkelig. Steve Jobs er ikke relgiøs, for hva det er verdt
Den eneste grunnen til at han ikke er religiøs i tradisjonell forstand, er at han da må erkjenne at det ikke er han som er sjefen, han som har kontrollen og at alle andre ikke er hans disipler og undersåtter. Han kan heller ikke ta patent på religiøs utøvelse. Tradisjonelle religioner blir da bare et forstyrrende element for hans visjoner om å dominere menneskers liv og hverdag.

S

Stereo_Mono

Gjest
Grunnen til at Steve Jobs ikke har noe religiøs tro kan bare han alene svare for. Deres meninger er ubegrunnet svada.
Geeeezzzzz. Blir bare mere og mere lavmål denne tråden.

G

Gjestemedlem

Gjest
digiman skrev:
Grunnen til at Steve Jobs ikke har noe religiøs tro kan bare han alene svare for. Deres meninger er ubegrunnet svada.
Geeeezzzzz. Blir bare mere og mere lavmål denne tråden.
Nei, du har vel rett. Apple og deres planer for oss er nok et litt for alvorlig tema til å spøke med.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Appleismen har alletkjennetegnene til en relgiøs tro

S

Stereo_Mono

Gjest
Å sammenligne f.eks Kristendom, Islam, Hinduisme osv med Apple INC blir for meg latterlig og helt utrolig absurd.
Ergo synes jeg at når slikt kommer opp i en diskusjon er det helt lavmål.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
digiman skrev:
Å sammenligne f.eks Kristendom, Islam, Hinduisme osv med Apple INC blir for meg latterlig og helt utrolig absurd.
Satt veldig på spissen her jeg sitter å skribler på macbook. Apple er som amerikanske selskaper flest

G

Gjestemedlem

Gjest
digiman skrev:
Sammenligningen med kristlahindumismen etc. er nok ikke helt rettferdig. Sammenligner du derimot med mer moderne religioner som scientologikirken så er det nok flere biter som sammenfaller.

Topp Bunn