Mat, drikke og røyk Whisky

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• zuzubolin

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.05.2010
    Antall liker
    155
    Bruichladdich syns jeg gjør mye rett.
    Her er en liten sak om bygget som benyttes:
    how-barley-impacts-flavour

“A spirit’s destiny is shaped long before it reaches the still. The choice of grain is critical, as the delicate precursors of its ultimate flavour profile are born in the soil and nurtured during the malting process.”

rca45

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.08.2023
    Antall liker
    518
    Sted
    Vest for svenskegrensa
    Etter å ha vært ute av core-rangen siden 2009, så er Laphroaig 15 nå tilbake. Enn så lenge kun til salgs fra destilleriet og noen spesialbutikker rundt om, men etterhvert kommer den bl.a. på Systembolaget. Kunne ikke dy meg, så DHL var på trammen i ettermiddag med en pakke. Nye toner fra Laffe er det også i og med at de nå sier i klartekst på esken at de hverken har kaldfiltrert eller tilsatt farge. Litt mer Ompf er det også siden denne kommer på 46%. Det gledes.

IMG_0371.jpeg

Sist redigert:

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    4.174
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1
    Torsdag betyr mjælkeglass ifra Hadeland!!

Overraskende godt (bedre enn bar)

Set endel japanere som gjør på detta viset

ef54aadf-ff82-4565-bc8b-da33d694aaaa.jpg

• Liker
    Reaksjoner: ELJ

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    4.174
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1
    Vik fra meg satan!!!!

Pondus har laget en stripe som viser hva som skjer med de som gjør slikt!

Love u 2 !!

Aberfeldy er ikke noe som blir skrevet om i historiebøkene allikevel...

Friskt og godt til dere som ikke lar dere skremme av spirre - fin greie til grillmat

• Liker
    Reaksjoner: ELJ

OKA

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Antall liker
    642
    Sted
    Bergen
    Poster dette i whisky tråden selv om det dreier seg om brandy. Har alltid vært et whisky menneske og har vært på diverse destilleri besøk i England, Skottland (og Irland). Men de siste gangene jeg har handlet på tollfritt har jeg valgt St Remy XO. Første gangen fordi de whiskyene jeg før hadde kjøpt var blitt kjempedyre mens St Remy var veldig rimelig. Tredje gangen var nå etter ett London besøk. Googlet litt og det er fra samme firma som lager Remy Martin, men denne er en brandy som er mindre søt og mer brennende. Flere bruker is i denne, har ikke prøvd det. Kanskje det er en brandy for whisky folk? I alle fall satte jeg pris på den og har den i tulipanglass romtemperert. Flere som har meninger om denne?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn