Denne er OK og du får den hos SAS på flighter til Europa.On topic igjen. Jeg drakk bare svensk whisky på den turen, men fant ingen favoritter. Noen tips på gode svenske?

Altitud - High Coast Whisky
|
Denne er OK og du får den hos SAS på flighter til Europa.On topic igjen. Jeg drakk bare svensk whisky på den turen, men fant ingen favoritter. Noen tips på gode svenske?
Velkommen i klubben!Ramlet innom Polet i Tromsø i går. "Bunaden" til Aberlour koster i dag 999,- !!!!! Det er da ikke så lenge siden den lå på i overkant av 600 !
Og Macallan 30 år ligger på gode 52.774,90, Dette er jo galskap sett i forhold til prisene for kun få år siden.
Svak krone og inflasjon gjør sitt.Ramlet innom Polet i Tromsø i går. "Bunaden" til Aberlour koster i dag 999,- !!!!! Det er da ikke så lenge siden den lå på i overkant av 600 !
Og Macallan 30 år ligger på gode 52.774,90, Dette er jo galskap sett i forhold til prisene for kun få år siden.
Joda, ikke uenig, men på øyriket der hvor mesteparten blir produsert er det like dyrt på endel produkter.Svak krone og inflasjon gjør sitt.
Mvh
KJ
Joda, ikke uenig, men på øyriket der hvor mesteparten blir produsert er det like dyrt på endel produkter.
Derfor jeg tidligere i tråden ønsket tips på Whisky i den billige enden...
Ralpy går jo også samme veien innimellom, budget blend kvalitet. Og skal nå fokusere mer på "independent bottlers".
Blended scotch: Macleans Nose kr 534,90 Inneholder 70 % maltwhisky.
Blended malt: Monkey Shoulder kr 584,90 en blanding av flere single malt whiskyer.
Single malt: Glenmorangie The Original kr 589,9 eller halvflaske til kr 339,90. (10 eller 12 år kommer an på hvor du kjøper).
Aktuelle priser på Vinmonopolet dette.
Men smaken er jo som kjent subjektiv, men de over her er etter mitt skjønn brukbare kjøp.
Maclens Nose er lett røket. De to andre er urøket etter det jeg vet.
Ikke kjøp Johnnie Walker Red Label. Legg på noen kroner og kjøp heller Johnnie Walker Black Label. Min personlige mening dette, og sikkert mange som er uenig, men det får så være.
Det eneste jeg har å utsette på JW Black er at flaska har en tendens til å tømmes raskt og at den ofte kan gi noen ubehagelige bivirkninger dagen etter.Hadde JW DåbbelBlakk- og den var helt fint, litt i snilleste laget , men det var en fin dram !!
Takk for gode tips !!!
Ikke om, men når!En Ardbeg ALLIGATOR!!!! DET var juleaften, Nyttårsaften og fødselsdag på en gang! Husket ikke at jeg hadde denne. Vet jo at det blir noen runder med meg selv om og eventuellt når denne kan åpnes.
Et par sånne flasker er alltid kjekt og haIkke om, men når!
For å gjenta meg selv, - plater skal spilles og whisky skal drikkes.
Åpnes gjerne på en alminnelig regngrå tirsdagstristesse når man trenger et lyspunkt som mest. For all del ikke i lystig lag. Jeg får fortsatt mareritt hver gang jeg minnes da en Ardbeg 1976 ble konsumert av en gjeng uvitende, ignorante og allerede godt intoksinerte, 50-årsfeirende venner som ikke var i stand til å smake forskjell på Ardbeg-76 og Upper Ten.
Himla god whisky den alligator'n
AUTENTISITET!Er på en liten dannelsesreise på Islay. Skjønner ikke hvorfor bildet kom to ganger. Beklager for det. Det blir en del å smake på, men noen må gjøre det …
Biter meg også merke i et par godbiter til venstre på bildet. Lykke til med snasen whisky. Lett misunnelse å spore hos undertegnede.