Mat, drikke og røyk Whisky

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ras

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Innlegg
    490
    Antall liker
    607
    Torget vurderinger
    1
    Denne Macallan liker jeg😀 - skikkelig sommerwhisky, mye frukt🥃☀.. en av de jeg liker med mye is☀
    2ADD6D8D-2847-4115-B741-A21CE943C043.jpeg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Feriepenger på bok og sommergave til meg selv😄 Denne likte jeg veldig godt og scorer høyt hos meg! Veldig smooth med smak av mørk sjokolade, kaffe, cherry, eik, litt krydder og litt appelsin🥃

    36FFE1D0-C567-4FAA-AED3-215CE360C0CD.jpeg
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    jeg fikk et akutt anfall av kaptein vom's sykdom, den såkalte podagra. den angriper ikke bare tåen, den kan sågår ta ankelledd og andre ledd – jeg ble truffet i ankelleddet. jeg leser meg opp på det uendelig nett, og ser at overvettes bruk av øl og whisky er mulige årsaker.

    jeg ber derfor høvdingen, føre var og på vegne av en venn, om å stenge denne helsefarlige tråden. sannsynligheten for pådra seg podagra er sannsynligvis større enn å bli smittet av korona for oss i utsatt alder (aka drikkfeldig); vi vet alle hvilke tiltak som der ble iverksatt av erna. siden jeg selv har hatt skriftlig nærkontakt med en del i denne tråden, bør høvdingen også innføre karantene (aka kjøpsforbud) på disse individene.

    steng tråden, til vi får oversikt!
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.032
    Antall liker
    7.631
    Sted
    Oslo
    jeg fikk et akutt anfall av kaptein vom's sykdom, den såkalte podagra. den angriper ikke bare tåen, den kan sågår ta ankelledd og andre ledd – jeg ble truffet i ankelleddet. jeg leser meg opp på det uendelig nett, og ser at overvettes bruk av øl og whisky er mulige årsaker.

    jeg ber derfor høvdingen, føre var og på vegne av en venn, om å stenge denne helsefarlige tråden. sannsynligheten for pådra seg podagra er sannsynligvis større enn å bli smittet av korona for oss i utsatt alder (aka drikkfeldig); vi vet alle hvilke tiltak som der ble iverksatt av erna. siden jeg selv har hatt skriftlig nærkontakt med en del i denne tråden, bør høvdingen også innføre karantene (aka kjøpsforbud) på disse individene.

    steng tråden, til vi får oversikt!
    Ledig gang og framskreden alder er en dårlig kombinasjon.
    Så doc Dong, du kan kun utesluttes fra denne tråden pga framskreden alder.
    Vi andre kan more oss, til levern svikter
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.496
    Antall liker
    9.228
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    jeg fikk et akutt anfall av kaptein vom's sykdom, den såkalte podagra. den angriper ikke bare tåen, den kan sågår ta ankelledd og andre ledd – jeg ble truffet i ankelleddet. jeg leser meg opp på det uendelig nett, og ser at overvettes bruk av øl og whisky er mulige årsaker.

    jeg ber derfor høvdingen, føre var og på vegne av en venn, om å stenge denne helsefarlige tråden. sannsynligheten for pådra seg podagra er sannsynligvis større enn å bli smittet av korona for oss i utsatt alder (aka drikkfeldig); vi vet alle hvilke tiltak som der ble iverksatt av erna. siden jeg selv har hatt skriftlig nærkontakt med en del i denne tråden, bør høvdingen også innføre karantene (aka kjøpsforbud) på disse individene.

    steng tråden, til vi får oversikt!
    Uffda, her er det bare en ting som hjelper og det er et par solide drammer med whisky. Whisky fra Islay skal være særs helsebringende når det gjelder denne type gikt. :D 🥃
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.032
    Antall liker
    7.631
    Sted
    Oslo
    Whisky er jo bare en forvrengning av gælisk for livets vann.
    Hvor skadelig kan det være?
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    litt ot

    fastlægen kunne fortelle at det faktisk nå var en økning av slike tilfeller i/etter pestens tid. alkohol (spes. øl og whisky) er jo bare en mulig sak, det er mange andre faktorer. heldigvis på den mer sunny side of hell – for det er jævlig vondt og gjør leddet henimot immobilt grunnet betennelse – så gikk det veldig raskt å få hevelse og betennelse ned ved hjelp av piller!

    on topic:

    islayvann må testes ut!

    ;)
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.032
    Antall liker
    7.631
    Sted
    Oslo
    Mitt problem er at jeg ikke kan drikke like mye og like ofte som for noen år siden.
    Kompenserer med å drikke bedre og dyrere litt sjeldnere
    Nåja ikke så sjeldent
     

    Ras

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Innlegg
    490
    Antall liker
    607
    Torget vurderinger
    1
    Feriepenger på bok og sommergave til meg selv😄 Denne likte jeg veldig godt og scorer høyt hos meg! Veldig smooth med smak av mørk sjokolade, kaffe, cherry, eik, litt krydder og litt appelsin🥃

    Vis vedlegget 731302
    Uuhhh… den har jeg set på lenge, men ikke slåt til ennå. Den har fått mange gode annmeldelser…
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.032
    Antall liker
    7.631
    Sted
    Oslo
    Gikk selv på markedsførings skole.
    Gull skrift på svart bakgrunn
    Får alt til å framstå som premium.
    Gammalt trick i boka
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Gikk selv på markedsførings skole.
    Gull skrift på svart bakgrunn
    Får alt til å framstå som premium.
    Gammalt trick i boka
    Gikk markedsføring selv og senere utdannet innen grafisk design som jeg daglig jobber så jeg kan de fleste visuelle triksene i boka! Det er ingen motsetning til at innholdet er av meget høy klasse og faktisk er premium!
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.032
    Antall liker
    7.631
    Sted
    Oslo
    Gikk markedsføring selv og senere utdannet innen grafisk design som jeg daglig jobber så jeg kan de fleste visuelle triksene i boka! Det forhindrer ikke at innholdet er av meget høy klasse og faktisk er premium!
    Som jeg også lærte, om du selger noe som premium så bør det være det.
    Selge en vare en gang er Ingen kunst.
    Det er resell som gjelder.
    Det er ofte vanskelig å lure en kunde mere enn en gang
     
    A

    Avgatt19087

    Gjest
    Den ser veldig god ut! Hvordan er det å være society medlem - er det trekning eller er du sikker på at få kjøpe, når det er slip?
    Denne gangen var det trekning og jeg "vant"... Andre ganger (de fleste) er det først til mølla som gjelder. Får mail noen dager i forkant. Og det vanlige da, er at websiden deres kneler... Men, med det er en jo del kostnader ved å importere selv, så det er ikke ofte det blir kjøp. Medlemsskapet er livslangt etter man har betalt kontingenten som p.t. er £50,-.
     
    • Liker
    Reaksjoner: Ras

    Ras

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Innlegg
    490
    Antall liker
    607
    Torget vurderinger
    1
    Denne gangen var det trekning og jeg "vant"... Andre ganger (de fleste) er det først til mølla som gjelder. Får mail noen dager i forkant. Og det vanlige da, er at websiden deres kneler... Men, med det er en jo del kostnader ved å importere selv, så det er ikke ofte det blir kjøp. Medlemsskapet er livslangt etter man har betalt kontingenten som p.t. er £50,-.
    Jeg vurderte at bli medlem for noen år siden - men det var dette med at måtte importere som holdt meg igjen .. jeg syns det blir stadig mer vanskelig at få kjøpt Springbank. Selv 10,15 og 18 åringen er borte på noen få øyeblikke nå ..
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    I den grad det passer inn her? Noen som vet; Hvor stor er Norges største private Whiskysamling?
     
    Sist redigert av en moderator:

    Tor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.11.2002
    Innlegg
    806
    Antall liker
    530
    Hvordan står denne seg mot feks Lagavulin, Ardbeg, Laphroaigh, Port Charlotte?
    Den står seg ganske bra må jeg si :) Ikke så veldig tung på peat som en del Islay, men dette er en ganske ung whisky. Litt uferdig, men god. Longrow står ikke tilbake for noen av de nevnte. IMHO
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Med tanke på at whisky bedre bør drikkes enn lagres vil jeg anta, for stor 🤔😊
    Du finner samlere innenfor alle sjangere, også whisky og Hifi :) jeg er heller ikke en av dem, men jeg har kjennskap til, derav spørsmålet.
     
    Sist redigert av en moderator:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn