Wharfedale sine venner.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Kathrine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.01.2017
    Innlegg
    289
    Antall liker
    402
    Jeg er nesten sikker på du gjorde ett bra valg
    Den gode signaturen er der fra stund 1 ,,, de bare foredles litt" med bruk min erfaring
    Ja, jeg håper det. Litt uvant med så store høyttalere. Jeg sitter ganske lavt hehe, så.. Håper på god off axis respons i det vertikale, siden det er der min utfordring er. Både stående og sittende :D
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.191
    Antall liker
    2.662
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Ja, jeg håper det. Litt uvant med så store høyttalere. Jeg sitter ganske lavt hehe, så.. Håper på god off axis respons i det vertikale, siden det er der min utfordring er. Både stående og sittende :D
    Garantert ,,, De vil fylle " rommet bedre . ) Så det er bare å glede seg
     

    Kathrine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.01.2017
    Innlegg
    289
    Antall liker
    402
    Garantert ,,, De vil fylle " rommet bedre . ) Så det er bare å glede seg
    Jeg tror du traff på noe der. Ikke noe galt med verken LS 50 eller PSB, problemet mitt er mest litt kasselyd på en av de, og de andre låter litt små. Når man ikke er vant til det, så blir det mer irriterende enn at man kan sette seg ned å nyte musikken. Jeg liker ikke når utstyret står i veien for musikken. Jeg håper at nå kan jeg kose meg med musikk uten å tenke på feil og mangler av noe slag. Selv om ingenting er perfekt. Jeg tror jeg treffer denne gangen Harepusen :)
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.191
    Antall liker
    2.662
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tror du traff på noe der. Ikke noe galt med verken LS 50 eller PSB, problemet mitt er mest litt kasselyd på en av de, og de andre låter litt små. Når man ikke er vant til det, så blir det mer irriterende enn at man kan sette seg ned å nyte musikken. Jeg liker ikke når utstyret står i veien for musikken. Jeg håper at nå kan jeg kose meg med musikk uten å tenke på feil og mangler av noe slag. Selv om ingenting er perfekt. Jeg tror jeg treffer denne gangen Harepusen :)
    Flotte HT eller møbler da : )
    De fikk i allefall svært god omtale av what hi fi som jeg synes har ett godt dommerpanel

    Som at de er ett team som bestemmer ratingen . ) og ikke enkelt person
     

    Kathrine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.01.2017
    Innlegg
    289
    Antall liker
    402
    Flotte HT eller møbler da : )
    De fikk i allefall svært god omtale av what hi fi som jeg synes har ett godt dommerpanel

    Som at de er ett team som bestemmer ratingen . ) og ikke enkelt person
    Det eneste er at jeg har ikke en stor stue, men det er en veldig åpen løsning her, så det er nok av volum, men det finner jeg vel raskt ut :)
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.191
    Antall liker
    2.662
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Det eneste er at jeg har ikke en stor stue, men det er en veldig åpen løsning her, så det er nok av volum, men det finner jeg vel raskt ut :)
    Katrine ,,, Tror du bekymrer deg unødig . )
    Min er faring om det er at det er lettere å plassere store enn små HT
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.505
    Antall liker
    8.045
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    gleder meg til å få de nye møblene inn (Elysian 4).

    Det jo nesten bli knallbra, om ikke akustikken slår seg 100% vrang. Hørte Elysian 2 hos AudioAktøren i Sarp og det var en helt strålende opplevelse. De spilte langt over hva man kunne forvente til prisen, så Elysian 4 tror jeg må være en "livet ut" høyttaler om ikke noe tilter alvorlig.

    Grattis!
     

    Kathrine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.01.2017
    Innlegg
    289
    Antall liker
    402
    Det jo nesten bli knallbra, om ikke akustikken slår seg 100% vrang. Hørte Elysian 2 hos AudioAktøren i Sarp og det var en helt strålende opplevelse. De spilte langt over hva man kunne forvente til prisen, så Elysian 4 tror jeg må være en "livet ut" høyttaler om ikke noe tilter alvorlig.
    Ja, det er fin akustikk her, noe mer, så får jeg litt problemer å prate med venner her hjemme. Det fungerte veldig godt med Kef Ref 1. Jeg håper du har rett, at det MÅ bli bra hehe :)
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.693
    Antall liker
    3.581
    Torget vurderinger
    1
    Grattis med lekre høyttalere Kathrine her blir det nok mye god lyd. Håper du kommer med en beretning om lyden etter hvert. ;)
     

    Kathrine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.01.2017
    Innlegg
    289
    Antall liker
    402
    Det er veldig koselig med så mye gratulasjoner. Tusen takk for det :)

    Jeg har ikke så mye å si om lyden enda, likevel høres det fint ut så langt. Om et par uker så regner jeg med å vite litt mer. Det eneste jeg kan si er at stemmer er fantastisk på de rett ut av boksen.
    Og de er store, merk store. Jeg visste om størrelsen, men, når du får de inn, så er det massivt. Forøvrig lett å sette opp. Gruet meg litt til akkurat det. Men, det gikk knirkefritt. Man kan fint sette de opp alene.
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.191
    Antall liker
    2.662
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Det blir ikke feil med ett intervju av founderen av elysean 4
    i en wharfedal tråd 😀
    Jeg liker filosofien og design kriteriene ,, extended listening fine tuning i tillegg til måling : )

    her comeau interwiev

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn