Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    92.955
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Litt ekstra spennende kveld på andre siden av fjellene i dag. Mens vi her borte skal nyte kampen i strålende vær, meldes det om regn, vind, lyn og torden på østlandet. Det skal bli spennende å se om de likevel klarer å ro inn seieren i samme vær som Vikingene møtte til havs 😆😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    92.955
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    I frykt for at fremmede mennesker med varierende tilnærming til kroppshygiene skal kaste seg rundt halsen på meg, tilbringes kvelden hjemme 😆 Kommer en tjommi etter hvert, så får heller vi hyle hysterisk sammen i stereo, men jeg frykter for hvordan det går……..nå når hele Norge har pumpet opp forventningen og gått av hengslene. Det er ikke sikkert Kane/Bellingham er dårligere enn Haaland/Ødegård……for ikke snakke om resten av laget. Jeg regner med de fleste leser mellom linjene, og skjønner at jeg er skikkelig nervøs 😳 og forventningsfull 😊

I påvente av selskap, musiseres det litt i loftstuen. Luke Haines er en gammel røver (fire år yngre enn meg 😳) som er ute med nytt album. Helt siden jeg hørte ham første gang, har jeg likt hans insisterende og spesielle stemme.

IMG_1778.jpeg

IMG_2608.jpeg

Pelsdotten har heldigvis roen for kampen, så da går det sikkert veien for Norge 😊

MFA

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Antall liker
    2.827
    Torget vurderinger
    1
    Høres ut som en trivelig aften. Har faktisk ikke sett en eneste kamp hittil i VM. Velger å ikke jinxe lykken ved å se på i kveld.
    Det blir lett beruselse, sløy jazz og smugtitting på ipad’n.

Ha en fortreffelig aften på Foldnes

Atle

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    92.955
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Høres ut som en trivelig aften. Har faktisk ikke sett en eneste kamp hittil i VM. Velger å ikke jinxe lykken ved å se på i kveld.
    Det blir lett beruselse, sløy jazz og smugtitting på ipad’n.

Ha en fortreffelig aften på Foldnes

Atle
    Takker! Har alltid tenkt på deg som et skikkelig mannfolk, men med den tilnærmingen til fotball tror jeg at jeg nøyer meg med mann 😆

MFA

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Antall liker
    2.827
    Torget vurderinger
    1
    Trodde det var jazzen som trakk ned, men pytt kan leve med det. Lykke til alle fotballentusiaster!

Atle

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    92.955
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Planlagt tur til østlandet denne uken utgikk. Hvem i alle dager trenger 30 grader for å ha det best mulig. Kanskje min kone, men hun lever heldigvis godt med en Bergensommer som denne uken endelig klokket inn med rundt 20 grader. Helt optimalt for mannfolk av den kaukasiske rase! 😊

For å ikke helt ende opp som stuegriser dro vi i dag ut på nordsiden av øyen vår (eller deres, jeg er tross alt Bergenser 😇). Planen var å tusle litt rundt på øyen og innta en sen lunch på Hengjo (restaurant som har åpent i juli (nesten) hver sommer). Kona var lite begeistret for et fall i temperaturen på 5 grader og frisk nordavind, så det ble med foringen. Helt greit. Jeg tasser nok rundt med Pelsdotten 😊

Den (relativt) unge damen på Hengjo med et skeptisk blikk til nordavinden.

IMG_2627.jpeg

Det er koselig både ute og inne på Hengjo……

IMG_2629.jpeg

…..og lunsjen ble et par hakk rausere enn vanlig.

IMG_2630.jpeg

Hadde tenkt å spille litt musikk nå, men tenker jeg heller sløver litt i solen før dagens VM kamp. Jeg er forøvrig veldig imponert over det norske landslaget, men overmett av å se og lese om dem. Gårsdagens Dagsrevy med innflygningen sekund for sekund i flere minutter med gjentakelse på gjentakelse fra såkalte journalister tok kaken 😳 Blir godt med en pause 😊

Får følge med på værmeldingen og se når det passer å dra i østerled med kona. Ingen hast 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    92.955
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Kjener ferten av røde kort i denne kampen. To lag med høy tenning og svart belte i tjuvtriks.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    92.955
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Lett gulpende på grillmat tasset jeg for en stund siden opp på loftet for å spille musikk. Ideell sommer når det er levelig både ute og inne 🥰

Jeg var fra starten til gruppen fan av The Rainmakers. De lagde catchy roots rock med kule og ironiske tekster, og deres udiskutable frontmann, Bob Walkenhorst, sørget for høy stemning på konsertene. Synes albumene deres står seg godt også i dag uten å virke datert………..eller kanskje det er jeg som ikke har kommet meg videre 😆 I dag har jeg spilt en del fra albumene Bob Walkenhorst gav ut etter at The Rainmakers la inn årene (for siste gang). Ikke elendig, ikke kjempebra, men noe midt i mellom. Han føyer seg godt inni rekken av folk som gir/gav ut musikk når de er nærmere 70 år eller eldre, hvor det definitivt hadde vært best for ettermælet om de hadde sett sin egen begrensning.

På den annen side. The Rainmakers kom sammen igjen i 2011 (og da var vel den godeste BW i slutten av 50-årene). De faller vel inn under den belastede gruppen Norgesvenner ved at Tom Skjeklsæther og Finn Bjelke promoterte dem tungt, og at det vel stort sett bare var i Norge de ble kjent. De hadde sin storhetstid på siste halvdel av 80-tallet, men de to albumene de gav ut i 2011 og 2014 er slettes ikke værst………og absolutt bedre å spille enn soloalbumene til den godeste BW, det gjør jaffal jeg 😊

IMG_1790.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    92.955
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Skrev litt i tkr sin tråd tidligere i dag, men det kan være greit å legge det inni min egen tråd også 😊

Takk for hyggelig invitasjon i går til jordbær på altanen sammen med deg og @MFA. Smakte riktig så fortreffelig sammen med litt is 🥰

Vi måtte selvfølgelig også spille litt musikk på anlegget. I et sedvanlig svakt øyeblikk fra min side fikk tkr velge musikk. Det endte med tex mex albumet til Linda Ronstad. Ikke noe for meg, men sikkert for mange andre. Verten var heldigvis høflig nok til å gå videre med The Doors. Jeg synes anlegget spiller riktig så flott, og etter min smak er endringen fra Manger til Infinity Renaissance riktig så vellykket. Det spiller nå mer helhetlig og bedre i mine ører 😊

IMG_2634.jpeg

Deretter endte vi noe tilfeldig opp i en shoot-out på PUene som nå er oppkoblet. Det var en rimelig Denon, Lyra Parnassus, og Ortofon Anna. Låten som ble benyttet var Waiting for the Sun.

IMG_1785.jpeg

IMG_2635.jpeg

Kort fortalt ift mine ører. Denon låt riktig så bra, men var den smårølpete fetteren til de to andre. Parnassus synes jeg var strammere og holdt best kontroll i bassen, men helhetlig låt Anna best i mine ører…….heldigvis ift pris 😊

Takk for et par tre hyggelige timer 🥰

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    92.955
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Litt sent i gang, men er det fredag så er det fredag 😊

The Temper Trap har brukt 10 år siden forrige album, så da må det sjekkes ut om de har brukt tiden godt. Forventningene på Foldnes er vel ikke høye som hus, men de er fra Australia, så da er faren for fullstendig buklanding minimal 😊

IMG_2636.jpeg

IMG_1793.jpeg

Vegard0

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    739
    Sted
    KarmIsland
    Torget vurderinger
    2
    Litt sent i gang, men er det fredag så er det fredag 😊

The Temper Trap har brukt 10 år siden forrige album, så da må det sjekkes ut om de har brukt tiden godt. Forventningene på Foldnes er vel ikke høye som hus, men de er fra Australia, så da er faren for fullstendig buklanding minimal 😊

Vis vedlegget 1210849
    Vis vedlegget 1210850
    Fin den Giant Sand platen. Ser frem til å hente den i nær fremtid og mest sannsynlig plukke med meg noen andre.

Trakk innomhus her også i ettermiddag pga vær & vind for å spille gjennom katalogen til Baroness. Mye bra, noe ikke.

PXL_20260717_155552372.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    92.955
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Fin den Giant Sand platen. Ser frem til å hente den i nær fremtid og mest sannsynlig plukke med meg noen andre.

Trakk innomhus her også i ettermiddag pga vær & vind for å spille gjennom katalogen til Baroness. Mye bra, noe ikke.

Vis vedlegget 1210874
    Hehe, så det var den Vegard som skulle ha den 😊
    Du får se om du får tid til en kopp kaffe eller øl når du trekker nordover mot folkeskikken 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    92.955
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Har vært litt aktivitet om Morphine i Lagga sin tråd. Definitivt en trio jeg også har sansen for, noe som eksemplifiseres ved at det står en plate av dem i mine hyller (som ikke er plassert i salgshyllene).

@BurntIsland anbefalte gruppen Treat Her Right som Mark Sandman var med i før han dannet, Morphine. Måtte derfor streame «litt» med dem i dag. Det er sjeldent noe «nytt» glir rett inn hos meg, men dette er USANNSYNLIG FETT. Nå er det en stund siden jeg har spilt Morphine, men etter hva jeg husker opplever jeg Treat Her Right som mer variert, men Mark Sandman svever tydelig rundt i loftstuen på Foldnes. Hvis du ikke ser ham har du sannsynligvis drukket for lite 😆

IMG_2637.jpeg

I sin mangel på visdom har ikke Tidal debuten deres i katalogen sin, så jeg måtte hoppe rett på oppfølgeren. Hvis debuten er noe i nærheten, noe jeg tror, må jeg få hørt den! Dette er bare så fett og tåler/må spilles høyt. Tror faktisk relativt unge @Dolbytor ville fått fot for denne i kjelleren sin over en Tuborg Lite eller syv.

IMG_1796.jpeg

Det skjer nesten bare med Nazareth og Thin Lizzy at jeg går videre med samme gruppe, men med Treat Her Right fremsto det som en selvfølgelighet. Førsteinntrykket på deres tredje album er ikke like bra, mer ujevnt, men mer enn godt nok til å knuse det meste.

IMG_1797.jpeg

Sjeldent jeg får sånn fot (lengre 😢), så jeg kjører ufortrødent videre med The Lost Album som de gav ut da de kom sammen igjen i 2010.

IMG_1798.jpeg

Marks Sandman var bare enda mer sjef enn jeg visste 🥰

Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    4.640
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    Nå er det en stund siden jeg har spilt Morphine, men etter hva jeg husker opplever jeg Treat Her Right som mer variert, men Mark Sandman svever tydelig rundt i loftstuen på Foldnes. Hvis du ikke ser ham har du sannsynligvis drukket for lite 😆
    Hehe. Ser han svever bra rundt hos deg nå 😆
    Takk for tipset, kjenner ikke "Treat Her Right" og skal sjekke det ut.

Vegard0

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    739
    Sted
    KarmIsland
    Torget vurderinger
    2
    Har Morphine-platene på cd, litt varierende, men liker egentlig alle. Har ikke hørt om Treat her right, så det skal absolutt sjekkes ut.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    92.955
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Anlegget eller ørene mine er skikkelig i form i dag 🥰 Det hjelper selvfølgelig også med rødvin og Morphine 😆

På slutten av 70-tallet kjøpte jeg disse tre platene mer eller mindre samtidig. De står som en påle fremdeles, og det handler definitivt ikke bare om memory lane. Svinger som f… nesten 30 år senere!!!

IMG_1799.jpeg IMG_1800.jpeg IMG_1801.jpeg

Kunne vært en ung @Cash 63 til høyre på første cover, men er usikker på om han kunne spille basslinjene med samme følelse som Jean-Jacques Burnel. Den godeste Burnel var høyt på stjernehimmelen hos meg, og til min kones store frykt hevdet jeg hardnakket at vi skulle kalle opp vår sønn etter ham. Jeg kjørte det så langt at hun var oppriktig bekymret for at jeg mente det 😆

Fikk aldri opplevd konsert med The Clash 🙁 Sex Pistols fikk jeg med meg på Roskilde mens ølflaskene haglet utrygt rundt oss, men da selvfølgelig uten Sid Vicious, og da gjelder det ikke helt. The Stranglers er også sånn halvveis. Fikk med meg en konsert med dem i Bergen, men da uten vokalisten Hugh Cornwell, og det er like ålreit som å hoppe av i svingen. MEN, fikk med meg Hugh Cornwell med band, som inkluderte datteren, i Hilversum da vi bodde der. Vi var bare et par håndfull folk på konserten, men han dro på nærmere to timer med jevn fordeling fra soloalbumene sine og Stranglers låter. Pratsom var han også etter konserten. Knuste Stranglers konserten i Bergen med raus margin 🥰

Kjenner lakenskrekken kommer snikende 😊

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    38.074
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Fikk med meg Clash to ganger men egentlig forseint begge ganger -84 i Stockholm og -85 på Roskilde men da var Mick Jones borte fra bandet😛 Stranglers -87 på Roskilde men det husker jeg lite av dessverre:rolleyes: Noe morfin har jeg aldri fått men skal gjøre noe med det og lytte til begge bandene til Mark Sandman noe det har vært veldig lite av🫣

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    81.090
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg var i Drammen og så Clash i 84. Ung og rebelsk.🤣
    Vi ble stående foran PAn på venstre side, og det er ei lykke at jeg hadde vett nok til å stappe dasspapir i begge ørene. Bandet var redusert I fht originalbesetning, og i ettertid fikk konserten nokså dårlig omtale. Må likevel si at minnene er gode for min del.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    38.074
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg var i Drammen og så Clash i 84. Ung og rebelsk.🤣
    Vi ble stående foran PAn på venstre side, og det er ei lykke at jeg hadde vett nok til å stappe dasspapir i begge ørene. Bandet var redusert I fht originalbesetning, og i ettertid fikk konserten nokså dårlig omtale. Må likevel si at minnene er gode for min del.
    Dagen etter i Stockholm på oss, husker dette ganske godt og trots den nye besettningen litt mere røffe og tøffe var det en bra opplevelse.
    Håkans Pop: The Clash är tillbaka!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    92.955
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Fikk med meg Clash to ganger men egentlig forseint begge ganger -84 i Stockholm og -85 på Roskilde men da var Mick Jones borte fra bandet😛 Stranglers -87 på Roskilde men det husker jeg lite av dessverre:rolleyes: Noe morfin har jeg aldri fått men skal gjøre noe med det og lytte til begge bandene til Mark Sandman noe det har vært veldig lite av🫣
    Hadde ikke gjettet på at du hadde et lite hull her. Tror nok du vil like begge 😊

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn