Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    80.302
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Design er en smakssak, men for min del hadde jeg klart meg uten stolpene på hjørnet. Støvsamlere og ikke noe som bidrar positivt til estetikken, annet enn at det skiller seg ut fra en firkantboks.
    Lyden er tross alt det viktigste, og det er positiv tilbakemelding på dette. Bra👍🏻🙂

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    91.748
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Design er en smakssak, men for min del hadde jeg klart meg uten stolpene på hjørnet. Støvsamlere og ikke noe som bidrar positivt til estetikken, annet enn at det skiller seg ut fra en firkantboks.
    Lyden er tross alt det viktigste, og det er positiv tilbakemelding på dette. Bra👍🏻🙂
    Etter å ha kikket på den nye boksen kan jeg vanskelig si meg uenig 😊

KnutD

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2003
    Antall liker
    169
    Torget vurderinger
    7
    Beklager. Jeg har ved en inkurie lagt innlegget i feil tråd. Noen som vet hvordan jeg kan få flyttet det over i vennetråden.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    91.748
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Beklager. Jeg har ved en inkurie lagt innlegget i feil tråd. Noen som vet hvordan jeg kan få flyttet det over i vennetråden.
    Ingenting å beklage. Det er enkelt å kopiere den over til Aura sin vennetråd, men da blir den liggende der som en link til min tråd. Hvis du vil ha den som du la den inn hos meg tror jeg du må legge den inn på nytt (kopiere teksten som du la inn i min tråd og legge inn bildene på nytt)………men godt mulig noen andre vet hvordan du kan gjøre det enklere…..

Evo III

Rubinmedlem
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    72.801
    Sted
    Hertugdømmet Nordre Follo
    Torget vurderinger
    89
    Ingenting å beklage. Det er enkelt å kopiere den over til Aura sin vennetråd, men da blir den liggende der som en link til min tråd. Hvis du vil ha den som du la den inn hos meg tror jeg du må legge den inn på nytt………men godt mulig noen andre vet hvordan du kan gjøre det enklere…..
    Marker, kopier og lim inn😉😁

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    91.748
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Litt alternativ musikk her i dag.

Først ute i klassisk Bergensk drittvær var denne alternative klassikeren med Afghan Whigs.

IMG_1660.jpeg

Har aldri tatt meg bryet med å høre på Wovenhand, helt til jeg i dag fikk med meg at Dave Edwards var mannen bak 16 Horsepower, en gruppe som sto høyt på stjernehimmelen hos meg. Wovenhand høres ut som spennende saker, og har en fyldig katalog å gresse i.

IMG_1661.jpeg

Skal være forsiktig med å anbefale. Dette er nok ikke musikk for alle 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    91.748
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Mens andre tasser rundt i Wien, må eliten bedrive sin toppidrett. Jeg ser nå bussen, og håper i min enfoldighet at jeg blir tatt på og ikke kjørt ned. Morgendagen blir busy ift å finne et passende regnbuefarget plagg, passende for en tur i byen med en tjommi på lørdag 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    91.748
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Etter å ha blitt utsatt for Mette Marit og Fotballandslaget minutt for minutt de siste dagene, er det godt å gjemme seg i loftsetasjen med litt musikk som røsker litt i øregangene. Selv som republikaner finner jeg det lett å ha sympati for MM og hennes nærmeste, men det må faen meg gå en grense for hvor mye media skal gnage om dette!

IMG_1683.jpeg

Min lille demonstrasjon er at jeg forblir her oppe under Dagsrevyen 😆

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    22.253
    Sted
    Langesund
    I dag begynner Shanty-festivalen i Langesund. Husker du og Rognlien var en tur innom for to år siden. Fint vær her nå, så setter nok nesen i retning Shanty-teltet for en øl, selv om det blir fra plastbeger:mad: det suger egentlig

Olav E

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Antall liker
    2.828
    Torget vurderinger
    5
    I dag begynner Shanty-festivalen i Langesund. Husker du og Rognlien var en tur innom for to år siden. Fint vær her nå, så setter nok nesen i retning Shanty-teltet for en øl, selv om det blir fra plastbeger:mad: det suger egentlig
    Hmmm, sol og tørt og fint vær er ingen garanti for at det ikke kan bli vel fuktig på Shanty-festivalen, er erfaring fra langt der tilbake i tid, en gang eller to ganger…. Holder meg her i Nordbygda og mekker pickuper og vasker kjentfolk.

Kos deg! 😁🍻

Mvh Olav E

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    91.748
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Latskapen har som kjent gode kår på Foldnes. Innimellom gidder jeg ikke høre på ny musikk og ønsker noe kjent og kjært, men mangler fullstendig fantasi til å finne noe jeg har lyst å høre. Som alle selvfølgelig vet, er hovedgrunnen til å ha en platesamling at det er praktisk å bla gjennom platene for å finne ut hva man har lyst å streame. Men, det krever jo litt tøy og bøy når platesamlingen ikke står i geriatrisk riktig høyde. Jeg hadde helt glemt den lille søte svarte boksen på venstre side av streameren. Den harddisken inneholder min gamle cd-samling samt mange album fra en god tjommi sin samling. Ideell for å finne kjent og kjær musikk, uten å måtte forflytte seg fra lyttestolen.

IMG_2420.jpeg

Dagens opptur ble at jeg fant ut det var altfor lenge siden jeg hadde spilt Bruce Cockburn. Mye av musikken fra den godeste Cockburn som ikke treffer meg, men to album aspirerer til å være øde øy album.

IMG_1684.jpeg IMG_1685.jpeg

Ah, nå går alt så meget bedre 🥰

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    91.748
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Flott helg, kjekke folk, fantastisk haifai og som en bonus, Shanty-festival. Kan vanskelig be om mer 🥰

Kos deg! Etter mange turer med Statsraad Lehmkuhl har jeg skikkelig sansen for shanty……..så lenge jeg slipper å være forsanger 😊

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    22.253
    Sted
    Langesund
    Hmmm, sol og tørt og fint vær er ingen garanti for at det ikke kan bli vel fuktig på Shanty-festivalen, er erfaring fra langt der tilbake i tid, en gang eller to ganger…. Holder meg her i Nordbygda og mekker pickuper og vasker kjentfolk.

Kos deg! 😁🍻

Mvh Olav E
    Er vel tryggest det :D Skulle ikke du ta deg en tur snart?:LOL:

Olav E

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Antall liker
    2.828
    Torget vurderinger
    5
    Jo jeg vil gjerne det. Måtte bare tia strekke til. Og så er jeg mer enn litt nervøs for en ny litt hos deg. Litt spooky å ha lyden hos deg med seg hjem vet du! 😉

Mvh Olav E

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    91.748
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Fortsetter nedover memory lane 😊

Jeg har egentlig aldri vært veldig opptatt av haifai. Det er musikken som er målet for meg. Hardware er kun middelet. Har alltid hatt et greit nok anlegg, men det var først på 90-tallet det tok litt av. Byttet da til EC 4.5 og AW250R sammen med Infinity Kappa 8.2i, og deretter akselererte byttetakten av forskjellige grunner. Den første såkalte haifai-innspillingen jeg hørte om tror jeg var Siri’s Svale Band sin Blackbird. Har i ettertid hørt et utall såkalte haifai-innspillinger, og de fleste har gått inn det ene øret og ut det andre, men jeg synes Blackbird fungerer riktig så bra fremdeles.

IMG_1687.jpeg

Stavangerensemblet har vært min greie fra jeg som 16 åring med pønkesveis snek meg inn på Studentsenteret og så Frode Rønli skli bortover bordene mens ølglassene fløy vegg i mellom. En bonus var at Elektrisk Regn spilte i Grillen på samme sted. For meg var energien til Froddien på scenen, selvfølgelig sammen med låtene, det som gjorde at jeg fikk et livslangt «kjærlighetsforhold» til et band fra det skumle sørfylket med den pussige dialekten. I ettertid står vel gitaristen Anders Bru vel så sterkt som Froddien for meg, men uavhengig av det; jeg blir aldri ferdig med Stavangerensemblet.

IMG_1688.jpeg

Tror jeg forvillet meg inn på release-konserten til dette albumet i Stavanger. Husker ikke så mye av det, men husker antrekket. Funker gull fremdeles 🥰

Evo III

Rubinmedlem
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    72.801
    Sted
    Hertugdømmet Nordre Follo
    Torget vurderinger
    89
    Latskapen har som kjent gode kår på Foldnes. Innimellom gidder jeg ikke høre på ny musikk og ønsker noe kjent og kjært, men mangler fullstendig fantasi til å finne noe jeg har lyst å høre. Som alle selvfølgelig vet, er hovedgrunnen til å ha en platesamling at det er praktisk å bla gjennom platene for å finne ut hva man har lyst å streame. Men, det krever jo litt tøy og bøy når platesamlingen ikke står i geriatrisk riktig høyde. Jeg hadde helt glemt den lille søte svarte boksen på venstre side av streameren. Den harddisken inneholder min gamle cd-samling samt mange album fra en god tjommi sin samling. Ideell for å finne kjent og kjær musikk, uten å måtte forflytte seg fra lyttestolen.

Vis vedlegget 1203035

Dagens opptur ble at jeg fant ut det var altfor lenge siden jeg hadde spilt Bruce Cockburn. Mye av musikken fra den godeste Cockburn som ikke treffer meg, men to album aspirerer til å være øde øy album.

Vis vedlegget 1203036 Vis vedlegget 1203037

Han likes😁🤩

sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    5.973
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2

Vis vedlegget 1203035

Vis vedlegget 1203036 Vis vedlegget 1203037

AHH!
    Mine to favoritt album av Cockburn♥
    Fin musikk, fengende låter som vokser sakte på deg...

M

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn