Teknisk sett så har du hørt på AC/DC sitt andre album. De kom først ut med High Voltage og så TNT, men disse ble bare utgitt i Australia og New Zealand. Den første er ikke all verden, men nr. 2 er knallbra og kanskje gruppas beste. Begge disse albumene ble gitt ut i 1975. I 1976 så kom den versjonen du har og det ble deres første internasjonale utgivelse. Hvorfor de kalte den High Voltage når nesten alle sangene kommer fra TNT vet ikke jeg, men bra er den! Her er for øvrig bilder av disse AU 1. pressingene som tilfeldigvis ligger i kjelleren til Dolbytor….
Veldig fint refrenget på Livin' on a Prayer når du svinger seidelen og skriker - wuah, wer're half way there...!
Du som er hjemme alene kan jo ta det sammen med doggen.
Jeg har samme Spin Doctors på CD.
Tror jeg er villig til å kvitte meg med den.
Jeg er på sikker grunn. Kona kjenner meg, og har laget sunn mat til meg for hele neste uke. Bare å sette i airfryeren og legge på damasken……beviser at mitt savn ikke er praktisk motivert
Veldig fint refrenget på Livin' on a Prayer når du svinger seidelen og skriker - wuah, wer're half way there...!
Du som er hjemme alene med alene kan jo ta det med doggen.
Jeg har samme Spin Doctors på CD.
Tror jeg er villig til å kvitte meg med den.
Det vet jeg vel, like godt som deg.
Det stemmer vel også at man kan vaksineres mot virus, slik at man er beskyttet.
Gener man har fått utdelt, er lite å gjøre med.
Jeg kan ikke så mye om epigenetikk som jeg burde, men det innebærer vel at gener ikke ansees som å spikret sine egenskaper uten mulighet for endring. Ganske spennende egentlig
Mvh
Jeg kan ikke så mye om epigenetikk som jeg burde, men det innebærer vel at gener ikke ansees som å spikret sine egenskaper uten mulighet for endring. Ganske spennende egentlig
Mvh
Rørforsterkeren står fremdeles for trallingen. Blir ikke helt klok på den. På en del album er det noe greier i nedre mellomtone som irriterer meg (grenseløst), og på mange album låter det bare fett.
Mer presist er det vel bedre definert som kaktusspråk «Noen greier» er et helt nydelig begrep når man ikke har peiling nok til å definere det bedre………eller ikke gidder å skyte fra hoften og motta påfølgende misforståelser
Da har jeg fått hentet den optimale nedgraderingen for vinylavspilling på Foldnes. Nå vil kvaliteten på vinylavspilling balansere min interesse for slik avspilling på en optimal måte
Gratulerer med nyanskaffelsen, og håper at denne svarer til forventningene.
Du gir jo klart uttrykk for beskjedne behov mht vinylavspilling. Er vel vanskelig å finne noe bedre til prisen.
Da har jeg fått hentet den optimale nedgraderingen for vinylavspilling på Foldnes. Nå vil kvaliteten på vinylavspilling balansere min interesse for slik avspilling på en optimal måte
Gratulerer med nyanskaffelsen, og håper at denne svarer til forventningene.
Du gir jo klart uttrykk for beskjedne behov mht vinylavspilling. Er vel vanskelig å finne noe bedre til prisen.
@Cash 63 er som kjent en mann som gjør utallige feilvurderinger, og i dag har jeg blitt utsatt for et par av dem.
Å påstå at det andre albumet til Stiff Little Fingers hører med blant de tre mest ikoniske pønk albumene er ikke mindre enn skandaløst. Det er selvfølgelig et ålreit album, men ikonisk og blant de tre……kom igjen! Debuten var forøvrig både bedre og tøffere! Nei, jeg er ganske så sikker på hvorfor en så oppegående kar som svensken har gått seg så til de grader vill i skogen……..bassisten får til stadighet introen og er hjertelig tilstede i lydbildet på dette albumet……..og som alle vet; bassister, som svensken, er alle furtne på hvorfor de ikke har fått mer ære og plass i solen.
Svensken tildeles heller ikke mye ære ved å lure meg til å kjøpe en flaske Finlaggan sist gang jeg var i dette lillebror riket! Dette er ikke som å tygge køl og drikke tennvæske, men minner litt om å suge ømt på kull innsatt med tennvæske. Nei, takke meg til Arran flasken jeg kjøpe forrige gang jeg forvillet meg over on the far side! Jeg bor selv på en øy, men Island greier fungerer nok bedre for folk som aldri ser havet.
Får sikkert ikke svar fra svensken da han nok sitter og forteller nye røverhistorier på Innlandet………denne gangen til Tiggerstadens Anakronistiske
Forening.
Til de som leser bibelen som fanden……..så er det viktig å lese mellom linjene
Ingen «negative greier» med rørforsterkeren i dag, og nå begynner det å bli så mørkt at det ser ut som jeg har en rørforsterker. Selvfølgelig ikke så bra lyd som jeg hadde med ZardoZ 300B tidligere, men naturligvis mye fetere å se på i mørket
Hadde planer om en dag med mye musikk, men så dukket et ukjent gult fenomen på blå bakgrunn opp, og da måtte jeg bedrive ulønnet arbeid utenfor huset. Deretter var det å legge ut plater for Foldnes Ø&B. Økonomisk verdensherredømme kommer som kjent ikke av seg selv. Nå gidde jeg rett og slett ikke å gå opp og spille musikk. Jaja, får vente til i morgen. Dette gule fenomenet på blå bakgrunn kan vanskelig dukke opp to dager på rad…….…denne «sommeren» i Bergen.
Hadde planer om en dag med mye musikk, men så dukket et ukjent gult fenomen på blå bakgrunn opp, og da måtte jeg bedrive ulønnet arbeid utenfor huset. Deretter var det å legge ut plater for Foldnes Ø&B. Økonomisk verdensherredømme kommer som kjent ikke av seg selv. Nå gidde jeg rett og slett ikke å gå opp og spille musikk. Jaja, får vente til i morgen. Dette gule fenomenet på blå bakgrunn kan vanskelig dukke opp to dager på rad…….…denne «sommeren» i Bergen.
Det er faktisk fare for sol i morgen også! Har ingen anelse om hva som skjer……. Og hvis du trenger litt mer fysisk arbeid ute i frisk luft, kan du bare ta kontakt. Jeg er en kløpper i å delegere.
Det er faktisk fare for sol i morgen også! Har ingen anelse om hva som skjer……. Og hvis du trenger litt mer fysisk arbeid ute i frisk luft, kan du bare ta kontakt. Jeg er en kløpper i å delegere.
Så litt stakkarslig ut sammen med resten av det fine utstyret ditt Det går nok ikke lenge før det kommer en skikkelig spiller og riaa på loftet
Ha end fin dag karmana
Så litt stakkarslig ut sammen med resten av det fine utstyret ditt Det går nok ikke lenge før det kommer en skikkelig spiller og riaa på loftet
Ha end fin dag karmana
Kjære @Karmana
Det ser ut som du i villfarelsen faktisk har oppgradert på RIAA-siden!
Da er det bare å vente på hviken vei de fremtidige oppgraderinger går.
Bang for the buck in vinyl heaven,
Like and subscribe and stay tuned for -27
Ha end fin dag karmana
Hehe, står nå fremdeles en noenlunde ålreit RIAA i kjelleren på racket
Om jeg plutselig kjøper en bøs platespiller……….ikke umulig, men jeg tviler mer enn sterkt
Kjære @Karmana
Det ser ut som du i villfarelsen faktisk har oppgradert på RIAA-siden!
Da er det bare å vente på hviken vei de fremtidige oppgraderinger går. Vis vedlegget 1216483
Bang for the buck in vinyl heaven,
Like and subscribe and stay tuned for -27