Er det sub eller sup som er på inngående da unge mann

gismo
gismo
Man super og kjøper subber over en lav skoEr det sub eller sup som er på inngående da unge mann
gismo
Det var da et særdeles spartansk mellom måltid caftein, men jeg tviler ikke på at det smakte himmelsk.Så enkelt og så godtTzatziki hvor hvitløken er så fersk at den freser i nebbet, ansjos som er deilig sprøstekt og noen friterte zucchini og aubergin. Skylt ned med en god hvitvin som etter hvert gir passelig salongberuselse. En deilig lunsj, så får heller den traurige middelklassen forsøke å nyte sin brunost med noenlunde velbehag.
Fisk fremfor brunost? Kafaan?? Barbarfiff!Så enkelt og så godtTzatziki hvor hvitløken er så fersk at den freser i nebbet, ansjos som er deilig sprøstekt og noen friterte zucchini og aubergin. Skylt ned med en god hvitvin som etter hvert gir passelig salongberuselse. En deilig lunsj, så får heller den traurige middelklassen forsøke å nyte sin brunost med noenlunde velbehag.
Vis vedlegget 1158016
Jeg kan ikke annet enn å bifalle en hyggelig hilsen til patriser Bergenseren fra de mer ugjestmilde og rustikke deler av kongeriket. At de ikke liker brunost anser jeg som et frenetisk og en smule panisk forsøk på å klore dem oppover i det norske hierarkiet. Det kan på mange måter sidestilles med å tro at å benytte Marius-genser vil løfte dem frem fra glemselens slør som hviler over dere der øst i deres uopplyste bygder. Jeg kan med glede melde at vi nyter den analoge virkeligheten her nede, helt fritt for tråder av imaginær viktighet på dette forum. Et visdomsord skal de likevel få med dem på veien; Macallan hadde sin fordums storhet, men er nå å regne for whisky for dem som ikke liker whisky. De ønskes ellers en fortreffelig kveld……med eller uten hva de så frivolt velger å kalle whisky.Det var da et særdeles spartansk mellom måltid caftein, men jeg tviler ikke på at det smakte himmelsk.
Men hva med oss som ikke liker brunost
Å faen, glemte jo at jeg slettes ikke tilhører middelklassen
"My bad!"
Jeg hører jo til "ganz Unten!"
Sånn var det!
Så æ bi å gje faen i brunosten, og heller opp et godt mål Macellan 12 years i glasset, og lar fiffen sveve videre i sin imaginære tilværelse.
De får fortsette å pleie vannskrekken, og kose eder videre med kulinariske utskeielser og greske viner av adekvat tilsnitt.
Ai.. din mail må ha havnet i spamfilteret mitt…..Tre subber er på vei til Foldnes. Tok et standard haifai-kjøp ved å gå for et par innstegsmodeller. Da vet jeg det blir oppgradering senere og sikrer på den måten å bruke mest mulig penger på haifai
Etter mye grubling frem og tilbake fant jeg ut at jeg har lyst å prøve et par SVS SB 1000 Pro (eneste med høynivå fra SVS). Har et håp om at de skal funke bra hos meg ved å spille på et avgrenset frekvensområde, og jeg har ikke som mål å skrelle malingen av veggene. Det er heller ikke allverdens volum de skal fylle da det er lavt under (skrå)taket hos meg og så kan de bli litt gøyal å leke med gjennom app og parametrisk EQ. Kanskje det buklander, men det koster ikke allverden å prøve
Den tredje er en liten KEF sub til KEF høyttalerne jeg har stående med TV i stuen. Her har kona noe å si, og hun ønsker en minst mulig sub (helst ingen), så jeg skal hjem og måle om jeg får plass under benken til 10 tommeren eller må nøye meg med 8 tommeren. Begge deler går greit. Jeg har et avslappet forhold til lyd ved TVen.
Det er egentlig ganske så gøyalt å innhente tilbud fra forhandlere, og spesielt når det gjelder SVS og KEF som mange fører. En forhandler fremstår inkompentent, et par med tøysepriser som de påstår er veldig gode…….for deretter å snakke egne merker ned og at jeg bør gå for noe helt annet, et par som fremdeles ikke har svart (det må gå godt i haifai-bransjen). Litt morsomt var at en av disse forhandlerne svarte på alle meldinger knapt uten tidsopphold da jeg kjøpte min Auralic streamer av dem vel en måned før Auralic la inn årene (det visste de selvfølgelig ikke
men definitivt ikke denne forhandleren jeg kommer til å fremsnakke når jeg treffer andre som driver med haifai). Jeg endte opp med å kjøpe fra Hifi Life i Trondhjem (har ikke kjøpt noe fra dem tidligere). Det er jo selvfølgelig ikke innafor å støtte opp om trøndere
men har nå fått et veldig godt inntrykk på responstid, seriøse gode svar og konkurransedyktig pris
![]()
Jeg har selvfølgelig ikke sendt mail til konkurrerende virksomheterAi.. din mail må ha havnet i spamfilteret mitt…..![]()
Det er jo synd. Jeg hadde gjerne gitt den en 3-4% avslag på villedende (som jeg umiddelbart hadde hentet inn igjen via frakt og administrasjonsgebyrer )Jeg har selvfølgelig ikke sendt mail til konkurrerende virksomheter![]()
Tre subber er på vei til Foldnes. Tok et standard haifai-kjøp ved å gå for et par innstegsmodeller. Da vet jeg det blir oppgradering senere og sikrer på den måten å bruke mest mulig penger på haifai
Etter mye grubling frem og tilbake fant jeg ut at jeg har lyst å prøve et par SVS SB 1000 Pro (eneste med høynivå fra SVS). Har et håp om at de skal funke bra hos meg ved å spille på et avgrenset frekvensområde, og jeg har ikke som mål å skrelle malingen av veggene. Det er heller ikke allverdens volum de skal fylle da det er lavt under (skrå)taket hos meg og så kan de bli litt gøyal å leke med gjennom app og parametrisk EQ. Kanskje det buklander, men det koster ikke allverden å prøve
Den tredje er en liten KEF sub til KEF høyttalerne jeg har stående med TV i stuen. Her har kona noe å si, og hun ønsker en minst mulig sub (helst ingen), så jeg skal hjem og måle om jeg får plass under benken til 10 tommeren eller må nøye meg med 8 tommeren. Begge deler går greit. Jeg har et avslappet forhold til lyd ved TVen.
Det er egentlig ganske så gøyalt å innhente tilbud fra forhandlere, og spesielt når det gjelder SVS og KEF som mange fører. En forhandler fremstår inkompentent, et par med tøysepriser som de påstår er veldig gode…….for deretter å snakke egne merker ned og at jeg bør gå for noe helt annet, et par som fremdeles ikke har svart (det må gå godt i haifai-bransjen). Litt morsomt var at en av disse forhandlerne svarte på alle meldinger knapt uten tidsopphold da jeg kjøpte min Auralic streamer av dem vel en måned før Auralic la inn årene (det visste de selvfølgelig ikke
men definitivt ikke denne forhandleren jeg kommer til å fremsnakke når jeg treffer andre som driver med haifai). Jeg endte opp med å kjøpe fra Hifi Life i Trondhjem (har ikke kjøpt noe fra dem tidligere). Det er jo selvfølgelig ikke innafor å støtte opp om trøndere
men har nå fått et veldig godt inntrykk på responstid, seriøse gode svar og konkurransedyktig pris
![]()
Hvilken KEF er det som vurderes?Tre subber er på vei til Foldnes.
Hyggelig at høre fra den innbilede middelklassen som nyter dovne dager sydpå i Europa.Jeg kan ikke annet enn å bifalle en hyggelig hilsen til patriser Bergenseren fra de mer ugjestmilde og rustikke deler av kongeriket. At de ikke liker brunost anser jeg som et frenetisk og en smule panisk forsøk på å klore dem oppover i det norske hierarkiet. Det kan på mange måter sidestilles med å tro at å benytte Marius-genser vil løfte dem frem fra glemselens slør som hviler over dere der øst i deres uopplyste bygder. Jeg kan med glede melde at vi nyter den analoge virkeligheten her nede, helt fritt for tråder av imaginær viktighet på dette forum. Et visdomsord skal de likevel få med dem på veien; Macallan hadde sin fordums storhet, men er nå å regne for whisky for dem som ikke liker whisky. De ønskes ellers en fortreffelig kveld……med eller uten hva de så frivolt velger å kalle whisky.
Som sagt så har jeg senkede skuldre når det gjelder kvalitetslyd med TVen. Det blir enten Kef Kube 8 MIE eller 10
Macallan er whiskyens svar på McIntosh..Jeg kan ikke annet enn å bifalle en hyggelig hilsen til patriser Bergenseren fra de mer ugjestmilde og rustikke deler av kongeriket. At de ikke liker brunost anser jeg som et frenetisk og en smule panisk forsøk på å klore dem oppover i det norske hierarkiet. Det kan på mange måter sidestilles med å tro at å benytte Marius-genser vil løfte dem frem fra glemselens slør som hviler over dere der øst i deres uopplyste bygder. Jeg kan med glede melde at vi nyter den analoge virkeligheten her nede, helt fritt for tråder av imaginær viktighet på dette forum. Et visdomsord skal de likevel få med dem på veien; Macallan hadde sin fordums storhet, men er nå å regne for whisky for dem som ikke liker whisky. De ønskes ellers en fortreffelig kveld……med eller uten hva de så frivolt velger å kalle whisky.
Blir bare verre og verre detteMacallan er whiskyens svar på McIntosh..
M
Besøket vi hade hos Deanston var virkelig en opplevelse som rekomenderes ikke langt fra EdinburghVi må få tulle litt, Power'n
Hvis du noen gang detter innom her, i rurale grensestrøk, skal jeg by deg på Glendronach Allardice 18, Deanston 18, Aberlour A'bunadh og Casq Annamh og andre godsaker!
Da glemmer du opphypede, overprosjiserte Macallan
Håper du har det bra ellers.
M
Du får ta deg en samtale med Hertugen @Evo III , så får du bakkekontakt igjenHer i denne lille utposten i Hellas hvor vi befinner oss finnes det som alle steder mennesker i forskjellige farger og valører. Dessverre finnes det også elementer fra den urettmessige hovedstaden østenfor folkeskikken. Det er en gåte for meg hvordan de har klart å skape et bysamfunn innerst i den forurensede fjorden. Mange av dem har en språkføring som må stamme fra dyreriket eller i beste fall, Steinalderen. Et grelt eksempel er dette «lissom»som henges på setninger i tide og utide. Makan til fjas! Kanskje vel så irriterende er dette «ikke sant» som de tenderer til å avslutte en hver setning med. Dette fjaset krever konsentransjon for å skjønne om de bare snakker deg etter munnen eller faktisk er enig med deg. For de uinnvidde tror jeg de er enige med deg hvis de uttaler «ikke» litt sent og tar en kunstpause før de uttaler «sant». Når man oppholder seg i Hellas med deres kultur og rike historie, er det en stusselig gåte at opplyste verdensvante urbane mennesker på vestkysten klarte å skusle bort hovedstaden til disse noksagtene som knapt har et fornuftig språk. Kjenner jeg må ha minst et glass ekstra rødvin i dag
mvh
Vis vedlegget 1158376
Ikke santDu får ta deg en samtale med Hertugen @Evo III , så får du bakkekontakt igjen![]()