Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    82.497
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Lenge siden dagens quiz. Jeg blir ofte, selvfølgelig urettferdig, anklaget for smått vanskelige quiz. Dagens er derfor lettere. I dag har vi vært og kikket på en arkitektonisk feilkonstruert pengemaskin. Hvor kan dette være? Nei, det er ikke Oslo.

Som vanlig er den imaginære premien til vinneren ganske så eksklusiv.

IMG_1135.jpeg

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    27.691
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Lenge siden dagens quiz. Jeg blir ofte, selvfølgelig urettferdig, anklaget for smått vanskelige quiz. Dagens er derfor lettere. I dag har vi vært og kikket på en arkitektonisk feilkonstruert pengemaskin. Hvor kan dette være? Nei, det er ikke Oslo.

Som vanlig er den imaginære premien til vinneren ganske så eksklusiv.

Vis vedlegget 1146090
    Selvportrett av kommandostilling?

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    82.497
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mange svar på gårsdagens quiz, men alle tok av en eller annen grunn svarene direkte på telefon. Vinner er kåret, men jeg måtte love å holde hemmelig navnet på ham som ser frem til å pynte hjemmet sitt med premien.

IMG_0962.jpeg

srtorp

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Antall liker
    1.275
    Torget vurderinger
    11
    Olympiske mål på hotellets svømmebasseng. Helt unødvendig da jeg synes det er kjedelig å svømme, men er en jævel til å vasse.

Lignet på et sted vi bodde i Viarregio, men mulig jeg bommer stort...

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    82.497
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du bommer ikke stort. Etter hva jeg ser er det 20-30 km mellom plassene. Vi har base i Tirrenia 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    82.497
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kvinner med velpleide ben har naturligvis lov til å benytte sandaler under frokosten. Menn derimot skal benytte egnet fottøy! Det er vanskelig nok å få matlyst på morgenen om jeg ikke skal se alle disse udelikate føttene på menn som vandrer rundt i spisesalen 😡 Kan det være de samme mennene som flasher bare bein på HFS 😡 Hvis jeg hadde vært diktator for en dag…….ville dette blitt riktig så stygt!!!!

IMG_0966.jpeg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    72.781
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Kvinner med velpleide ben har naturligvis lov til å benytte sandaler under frokosten. Menn derimot skal benytte egnet fottøy! Det er vanskelig nok å få matlyst på morgenen om jeg ikke skal se alle disse udelikate føttene på menn som vandrer rundt i spisesalen 😡 Kan det være de samme mennene som flasher bare bein på HFS 😡 Hvis jeg hadde vært diktator for en dag…….ville dette blitt riktig så stygt!!!!

Vis vedlegget 1146889
    Altså, må bare vedgå at jeg kjenner litt på skuffelsen.🙈
    Her er man på reise i vakre Toscana, og poster bilder av Hooka fottøy og svømmebasseng i en badeby...
    Hva er det egentlig du holder på med der nede?

Hadde forventa litt mer kvalitetsstoff i tråden fra deg fra i Toscana, det må jeg bare si...😜
    IMG_20220915_091649.jpg

Bildet er tatt et sted mellom San Gimignano og Volterra i 22.

Kom gjerne med fete vintips og bilder av skikkelig gamle greier.😉
    Fortsatt god tur.😊

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    82.497
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Altså, må bare vedgå at jeg kjenner litt på skuffelsen.🙈
    Her er man på reise i vakre Toscana, og poster bilder av Hooka fottøy og svømmebasseng i en badeby...
    Hva er det egentlig du holder på med der nede?

Hadde forventa litt mer kvalitetsstoff i tråden fra deg fra i Toscana, det må jeg bare si...😜
    Vis vedlegget 1146955
    Bildet er tatt et sted mellom San Gimignano og Volterra i 22.

Kom gjerne med fete vintips og bilder av skikkelig gamle greier.😉
    Fortsatt god tur.😊
    Hehe, har faktisk knapt tatt bilder, selv om vi har vasset i motiver. Holder til i en dørganes kjedelig badeby, Tirrenia, men har fått tasset rundt i Pisa, Volterra og Lucca. I dag sto valget mellom ekstratur til Elba eller svi bacon på stranden. Ble bacon. Gjenstår noe lunsj i det grønne og besøk i Firenze, men der har jeg hørt det ikke finnes et eneste fotomotiv 😆 Øl har italienerne knapt peiling på og det er for varmt for rødvin. Konsentrerer meg om hvitvin uten å verdige etiketten med så mye som et øyekast 😊

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    72.781
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hehe, har faktisk knapt tatt bilder, selv om vi har vasset i motiver. Holder til i en dørganes kjedelig badeby, Tirrenia, men har fått tasset rundt i Pisa, Volterra og Lucca. I dag sto valget mellom ekstratur til Elba eller svi bacon på stranden. Ble bacon. Gjenstår noe lunsj i det grønne og besøk i Firenze, men der har jeg hørt det ikke finnes et eneste fotomotiv 😆 Øl har italienerne knapt peiling på og det er for varmt for rødvin. Konsentrerer meg om hvitvin uten å verdige etiketten med så mye som et øyekast 😊
    Det var bare fjas fra min side.
    Synes det var litt komisk å se bilde av en Hooka-fot når jeg vet hvilke motiver som er i omgivelsene du befinner deg i.😊
    Ellers er det adskillig mer fornuft i å være tilstede enn å være opptatt med å knipse bilder.

Er enig i at man ikke reiser til Italia for ølet.
    Hvis du ønsker en lager som smaker litt mer enn Peroni kan du prøve Menabrea som er ganske vanlig å få kjøpt ute. Det er fremdeles nokså lett, men er mer bittert i smaken. God til pizza eller bare en øl på farten. Ichnusi er også lett tilgjengelig. Det er ufiltrert og litt kraftigere .
    Firenze er flott! Kos dere videre.🙂

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    82.497
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg vil presisere at bildet av Hoka sko ikke på noen måte må ses som reklame, men er kun tatt med i opplæringsøyemed for en del medlemmer på HFS som har behov for litt voksenopplæring ift avbilding av egne ben.

Forøvrig registrerer jeg at denne turen til Toscana er ualminnelig dårlig planlagt. Selvfølgelig ikke for at jeg går glipp av en tur til Horten, men tre Brann-kamper 😳

Proethifi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2023
    Antall liker
    2.028
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vil presisere at bildet av Hoka sko ikke på noen måte må ses som reklame, men er kun tatt med i opplæringsøyemed for en del medlemmer på HFS som har behov for litt voksenopplæring ift avbilding av egne ben.

Forøvrig registrerer jeg at denne turen til Toscana er ualminnelig dårlig planlagt. Selvfølgelig ikke for at jeg går glipp av en tur til Horten, men tre Brann-kamper 😳
    Jeg vet ikke om du er klar over det @Karmana , men hver gang du ytrer dine meninger om lufting av føtter uten sokker, som det blir tatt bilder av, så blir det lett en invitasjon til andre som f.eks. @MakkinTosken , for å ta flere bilder av overnevnte legemsdel, for så å legge nevnte bilde ut på denne her-værende-side. :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    82.497
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg vet ikke om du er klar over det @Karmana , men hver gang du ytrer dine meninger om lufting av føtter uten sokker, som det blir tatt bilder av, så blir det lett en invitasjon til andre som f.eks. @MakkinTosken , for å ta flere bilder av overnevnte legemsdel, for så å legge nevnte bilde ut på denne her-værende-side. :)
    Jøje meg, jeg har alltid drømt om å bli en omvendt influenser 😆

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    82.497
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    I dag var det lunsj på en gammel Toskansk gård. Alle de (mer enn) voksne tok den ganske langt ut på vindrikkingen……..og noen av oss med litt sisu pauset heller ikke etterpå. Det ble såpass bratt at den tidligere noenlunde lovende Karmana nappet mikrofonen fra guiden på bussen og kjørte et lite lokalt show på hjemturen. For Karmana ble det uforglemmelig og når jeg møter de andre i morgen tidlig har det forhåpentligvis vært forglemmelig for dem.

IMG_0967.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    82.497
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da er man hjemme igjen etter å ha brukt gårsdagen på å tasse rundt i Firenze med et hav av andre turister og en temperatur på mellom 30-35 grader i skyggen. Tenkte innimellom at det hadde vært mer behagelig å sitte i et lite svett hotellrom i Horten fylt med eldre mennesker med varierende tilnærming til egen hygiene 😆

IMG_0969.jpeg

Har fått lest litt messerapporter (takk til de som gidder litt mer enn bare bilder). Dagen i dag skal ikke brukes til annet enn en tur med Pelsdotten i pissregnet før jeg trekker opp i andre etasje for endel timer med musikk. Da kan jeg jo leke litt Horten med å streame spillelisten som RoDa så velvillig har lagt ut 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    82.497
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hektisk dag for en smålat pensjonist. Pakking av et oppsamlingsheat for Foldnes Ø&B og en streamer som plutselig fikk en ny eier. Ser det begynner å bli ledige plasser i racket……..men det er ikke noe spesielt jeg har lyst på (for tiden). Kunne vært å gi Solid Tech stativene mine et par gøytalere, kjøpt en forsterker og hatt et anlegg i andre enden av loftstuen. Litt usikker på hvor mye det vil bli brukt. Det er liksom litt kjekkere å se på utsikten enn å stirre inn på baderommet 😆

Har vært lite på HFS den siste uken, men har fått plukket med meg noen musikalske tips det skal smakes på. Borte bra, men hjemme best får en ekstra dimensjon når jeg med velbehag sklir ned foran popanlegget 😊

IMG_0970.jpeg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn