Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    34.109
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Hehe, det er vel ikke annet å forvente enn at mannen med svart belte i montering/demontering av Solid Tech rack får med seg sånt. Som selvtitulert latkuk, registrerer jeg at du ikke nevnte noe om full demontering med påfølgende montering samt ekstra flate for støvtørking 😆
    Ja hver demontering/montering medfører litt jobb inkl. støvtørking, men hvis man har gjort det noen ganger så går det overaskende greit 🤪

Jeg anser meg for øvrig også som en latkuk og innrømmer glatt at det sitter litt langt inne noen ganger, men for min del så overvinner gleden med et tilpasset rack latkuken i meg. Andre ting er det verre med derimot... 😬 😅

Så er det jo gøy at du har fått en liten oppgradering med ny streamer. Jeg hadde som sagt lyst på den nye streameren til McIntosh, men denne gangen vant heldigvis han fornuftige fyren. Jeg går ut ifra at neste generasjon med forforsterkere fra McIntosh har innebygget streamer og da har jeg allerede funnet en kjempegod grunn til neste "oppgradering" på den fronten...🙈 😂

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    15.912
    Sted
    Sørlandet
    Oppsummert ARIES G1 / G1.1 vs ARIES G2.2

ChassisEnkelt aluminiumUnity Chassis II i CNC-aluminium
    KlokkeEn femto-klokkeDual femto-klokker med isolasjon
    ProsessorStandardKraftigere CPU + større buffer
    StøyisolasjonEnkelAvansert EMI-skjerming og mekanisk isolasjon
    TilkoblingerUSB, SPDIF, AES+ Lightning Link, eksterne klokker, galvanisk isolert USB
    Lydmessig inntrykkPresis og godMer åpen, naturlig, rytmisk og avslappet

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    71.716
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det er mulig jeg var litt kjapp i konklusjonen på G2.2. Grunnen til endringen i lydbildet kan ha å gjøre med den nye absorbenten 😆

Vis vedlegget 1135920
    Langt ifra!
    Endringen sitter enten i ny streamer eller i hodet. 👍

Nå kommer den mest forutsigbare fra Blåskogen... 🙈 Og uunngåelige. 😎

For å ha nevneverdig effekt med slike absorbenter, må du opp i størrelse.
    Mer pelsvolum! Og gjerne flere. 😊

IMG_20250730_123506.jpg

Det er litt mer jobb med å flytte dem rundt til lyden sitter, men det er verdt det.

Hvis det enda ikke er helt bra, så tar vi inn en til. 😆
    IMG_20250730_122628.jpg

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.727
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja hver demontering/montering medfører litt jobb inkl. støvtørking, men hvis man har gjort det noen ganger så går det overaskende greit 🤪

Jeg anser meg for øvrig også som en latkuk og innrømmer glatt at det sitter litt langt inne noen ganger, men for min del så overvinner gleden med et tilpasset rack latkuken i meg. Andre ting er det verre med derimot... 😬 😅

Så er det jo gøy at du har fått en liten oppgradering med ny streamer. Jeg hadde som sagt lyst på den nye streameren til McIntosh, men denne gangen vant heldigvis han fornuftige fyren. Jeg går ut ifra at neste generasjon med forforsterkere fra McIntosh har innebygget streamer og da har jeg allerede funnet en kjempegod grunn til neste "oppgradering" på den fronten...🙈 😂
    Hadde nok hevet meg rundt hvis jeg ønsket å plassere strømfilteret i racket. En utfordring med plassering i racket er at kabelen inn er av den røslige sorten og plassert på siden, noe som gjør plassering i racket litt utfordrende. Har stått på gulvet nærmere 15 år, og blir nok å fortsette med det 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.727
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Oppsummert ARIES G1 / G1.1 vs ARIES G2.2

ChassisEnkelt aluminiumUnity Chassis II i CNC-aluminium
    KlokkeEn femto-klokkeDual femto-klokker med isolasjon
    ProsessorStandardKraftigere CPU + større buffer
    StøyisolasjonEnkelAvansert EMI-skjerming og mekanisk isolasjon
    TilkoblingerUSB, SPDIF, AES+ Lightning Link, eksterne klokker, galvanisk isolert USB
    Lydmessig inntrykkPresis og godMer åpen, naturlig, rytmisk og avslappet
    5 objektive og 1 subjektiv (etter at ChatGPT har støvsugd nettet etter synspunkt fra raringer som meg) 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.727
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Langt ifra!
    Endringen sitter enten i ny streamer eller i hodet. 👍

Nå kommer den mest forutsigbare fra Blåskogen... 🙈 Og uunngåelige. 😎

For å ha nevneverdig effekt med slike absorbenter, må du opp i størrelse.
    Mer pelsvolum! Og gjerne flere. 😊

Vis vedlegget 1135970
    Det er litt mer jobb med å flytte dem rundt til lyden sitter, men det er verdt det.

Hvis det enda ikke er helt bra, så tar vi inn en til. 😆
    Vis vedlegget 1135971
    En ekte haifai-entusiast anskaffer hund som demper slik at det ikke tar alt liv ut av rommet. Ønsker man å lytte i et anekoisk rom anskaffer man seg Newfoundlandshund(er) 😆

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.676
    Har du sett ut?😉
    Nei, ikke ser jeg ut, og på denne tiden av døgnet sover jeg.
    Det lille lette yret man hadde i luften i går bryr en sørlending lite på denne tiden av året.
    Bonusen er da at det er langt varmere i vannet enn i lufta.
    Og nå brøler atter solen :cool:
    Så da bryr andres hifi rack estetikk meg i svært liten grad.
    Ja, faktisk hele året når jeg tenker meg om ;)

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.727
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nei, ikke ser jeg ut, og på denne tiden av døgnet sover jeg.
    Det lille lette yret man hadde i luften i går bryr en sørlending lite på denne tiden av året.
    Bonusen er da at det er langt varmere i vannet enn i lufta.
    Og nå brøler atter solen :cool:
    Så da bryr hifi rack estetikk meg i svært liten grad.
    Ja, faktisk hele året når jeg tenker meg om ;)
    Pøh, når du kjenner etter er du litt opptatt og stolt av alteret ditt 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.727
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Den sleipe innehaveren av Foldnes Ø&B er veldig takknemlig for at @Spissoy var så hyggelig at han dro med seg endel emballasje på vei mot sydligere himmelstrøk. Selv er jeg også fornøyd da det er jeg som blir satt til å pakke forsendelsene 😆

IMG_0755.jpeg

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.554
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    Fått opp «trykket» på loftet ennå da?😅
    Om itte, her er et par tullelåter som kan bidra til dette😉🤣
    Stream på med røslig volum blandt pappen😇

IMG_1493.jpeg

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.727
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Registrerer at det for tiden pøses på med valgløfter fra politikerne, og igjen prioriteres barnefamilier. Når skal vi som har kjøpt oss ny dyr streamer tilgodeses! Her hos oss har det siste kjøpet fått store konsekvenser. Eksempelvis drikker jeg i dag Burgunder fra en lavere polhylle enn vanlig og på grillen må vi nøye oss med indrefilet av svin istedenfor den sedvanlige av okse. Enda godt det kun er torsdag! Hadde det vært helg hadde jeg nok gått i knestående for ofrene jeg må gjøre i denne dyrtiden. Forhåpentligvis kommer en politiker snart på hjemmebesøk så vi kan få rettet opp i disse åpenbare skjevhetene. Enn så lenge er det bare å bite tennene sammen og forsøke å komme gjennom hverdagen på en noenlunde levelig måte, men vit det politikere; jeg har klare forventninger for dere skal få min stemme ved valget! Hva skjedde med alle skal med 😡

IMG_0756.jpeg

Sist redigert:

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    32.827
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Registrerer at det for tiden pøses på med valgløfter fra politikerne, og igjen prioriteres barnefamilier. Når skal vi som har kjøpt oss ny dyr streamer tilgodeses! Her hos oss har det siste kjøpet fått store konsekvenser. Eksempelvis drikker jeg i dag Burgunder fra en lavere polhylle enn vanlig og på grillen må vi nøye oss med indrefilet av svin istedenfor den sedvanlige av okse. Enda godt det kun er torsdag! Hadde det vært helg hadde jeg nok gått i knestående for ofrene jeg må gjøre i denne dyrtiden. Forhåpentligvis kommer en politiker snart på hjemmebesøk så vi kan få rettet opp i disse åpenbare skjevhetene. Enn så lenge er det bare å bite tennene sammen og forsøke å komme gjennom hverdagen på en noenlunde levelig måte, men vit det politikere; jeg har klare forventninger for dere skal få min stemme ved valget 😡

Vis vedlegget 1136222
    -Har du prøvd å tipse Dagbladet?

Mvh

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    14.848
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    9
    Jeg støtter saken! Har spist restemiddag med fjellvann til middag og har sendt flaskepost til Erna ned elva.

• Haha
    Reaksjoner: JK
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn