Har du sett ut?Gi deg du da fjolla
Hold deg på sjøen nå, og nyt styrepils, ankerdram, kveldsbad og sigar![]()

Har du sett ut?Gi deg du da fjolla
Hold deg på sjøen nå, og nyt styrepils, ankerdram, kveldsbad og sigar![]()
Ja hver demontering/montering medfører litt jobb inkl. støvtørking, men hvis man har gjort det noen ganger så går det overaskende greitHehe, det er vel ikke annet å forvente enn at mannen med svart belte i montering/demontering av Solid Tech rack får med seg sånt. Som selvtitulert latkuk, registrerer jeg at du ikke nevnte noe om full demontering med påfølgende montering samt ekstra flate for støvtørking![]()
Chassis | Enkelt aluminium | Unity Chassis II i CNC-aluminium |
Klokke | En femto-klokke | Dual femto-klokker med isolasjon |
Prosessor | Standard | Kraftigere CPU + større buffer |
Støyisolasjon | Enkel | Avansert EMI-skjerming og mekanisk isolasjon |
Tilkoblinger | USB, SPDIF, AES | + Lightning Link, eksterne klokker, galvanisk isolert USB |
Lydmessig inntrykk | Presis og god | Mer åpen, naturlig, rytmisk og avslappet |
Jepp. Pelsdottens tilnærming til livet er tilnærmet binær. Full gass eller avslått………men, ved den minste menneskelige bevegelse går avslått umiddelbart til full gass igjenEr den tom for strøm?
Langt ifra!Det er mulig jeg var litt kjapp i konklusjonen på G2.2. Grunnen til endringen i lydbildet kan ha å gjøre med den nye absorbenten
Vis vedlegget 1135920
Hadde nok hevet meg rundt hvis jeg ønsket å plassere strømfilteret i racket. En utfordring med plassering i racket er at kabelen inn er av den røslige sorten og plassert på siden, noe som gjør plassering i racket litt utfordrende. Har stått på gulvet nærmere 15 år, og blir nok å fortsette med detJa hver demontering/montering medfører litt jobb inkl. støvtørking, men hvis man har gjort det noen ganger så går det overaskende greit![]()
Jeg anser meg for øvrig også som en latkuk og innrømmer glatt at det sitter litt langt inne noen ganger, men for min del så overvinner gleden med et tilpasset rack latkuken i meg. Andre ting er det verre med derimot...![]()
Så er det jo gøy at du har fått en liten oppgradering med ny streamer. Jeg hadde som sagt lyst på den nye streameren til McIntosh, men denne gangen vant heldigvis han fornuftige fyren. Jeg går ut ifra at neste generasjon med forforsterkere fra McIntosh har innebygget streamer og da har jeg allerede funnet en kjempegod grunn til neste "oppgradering" på den fronten...![]()
![]()
5 objektive og 1 subjektiv (etter at ChatGPT har støvsugd nettet etter synspunkt fra raringer som meg)Oppsummert ARIES G1 / G1.1 vs ARIES G2.2
Chassis Enkelt aluminium Unity Chassis II i CNC-aluminium Klokke En femto-klokke Dual femto-klokker med isolasjon Prosessor Standard Kraftigere CPU + større buffer Støyisolasjon Enkel Avansert EMI-skjerming og mekanisk isolasjon Tilkoblinger USB, SPDIF, AES + Lightning Link, eksterne klokker, galvanisk isolert USB Lydmessig inntrykk Presis og god Mer åpen, naturlig, rytmisk og avslappet
En ekte haifai-entusiast anskaffer hund som demper slik at det ikke tar alt liv ut av rommet. Ønsker man å lytte i et anekoisk rom anskaffer man seg Newfoundlandshund(er)Langt ifra!
Endringen sitter enten i ny streamer eller i hodet.
Nå kommer den mest forutsigbare fra Blåskogen...Og uunngåelige.
For å ha nevneverdig effekt med slike absorbenter, må du opp i størrelse.
Mer pelsvolum! Og gjerne flere.
Vis vedlegget 1135970
Det er litt mer jobb med å flytte dem rundt til lyden sitter, men det er verdt det.
Hvis det enda ikke er helt bra, så tar vi inn en til.
Vis vedlegget 1135971
Nei, ikke ser jeg ut, og på denne tiden av døgnet sover jeg.Har du sett ut?![]()
Pøh, når du kjenner etter er du litt opptatt og stolt av alteret dittNei, ikke ser jeg ut, og på denne tiden av døgnet sover jeg.
Det lille lette yret man hadde i luften i går bryr en sørlending lite på denne tiden av året.
Bonusen er da at det er langt varmere i vannet enn i lufta.
Og nå brøler atter solen
Så da bryr hifi rack estetikk meg i svært liten grad.
Ja, faktisk hele året når jeg tenker meg om![]()
Alle monner drarLitt mer enn jeg kommer med i morgen![]()
Romerne holdt massene fornøyd med brød og sirkus.Fra gromt streamerbytte til innsamling av papp, denne tråden byr på alt!![]()
Grattis med nytt
mvh
Nja, men kanskje jeg gjør et forsøk i morgenFått opp «trykket» på loftet ennå da?
Om itte, her er et par tullelåter som kan bidra til dette
Stream på med røslig volum blandt pappen
Vis vedlegget 1136166
-Har du prøvd å tipse Dagbladet?Registrerer at det for tiden pøses på med valgløfter fra politikerne, og igjen prioriteres barnefamilier. Når skal vi som har kjøpt oss ny dyr streamer tilgodeses! Her hos oss har det siste kjøpet fått store konsekvenser. Eksempelvis drikker jeg i dag Burgunder fra en lavere polhylle enn vanlig og på grillen må vi nøye oss med indrefilet av svin istedenfor den sedvanlige av okse. Enda godt det kun er torsdag! Hadde det vært helg hadde jeg nok gått i knestående for ofrene jeg må gjøre i denne dyrtiden. Forhåpentligvis kommer en politiker snart på hjemmebesøk så vi kan få rettet opp i disse åpenbare skjevhetene. Enn så lenge er det bare å bite tennene sammen og forsøke å komme gjennom hverdagen på en noenlunde levelig måte, men vit det politikere; jeg har klare forventninger for dere skal få min stemme ved valget
Vis vedlegget 1136222
Blir så kleint å måtte legge ved nakenbilde.-Har du prøvd å tipse Dagbladet?
Vel.......Det ville garantert øke medlidenheten med deg..............Blir så kleint å måtte legge ved nakenbilde.