Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    79.535
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kan anbefale å bruke deler av planleggingsperioden på boken til Steve Wynn:
    Tar for seg perioden frem til Dream Syndicate blir oppløst på slutten av 80-tallet.

Kjøpte boken på konserten på Statsråden Bar i april.
    Takker! Godt tips for en litt for lang planperiode 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    79.535
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    I føljetongen noen dager er litt bedre enn andre dager…….

Den Bergenske sommeren viste seg i dag fra den langt fra usedvanlige siden. Hverken Pelsdotten eller jeg er spesielt glad i regn, og gledet oss skikkelig til dagens hovedtur…….

IMG_0540.jpeg

…….men da det nærmet seg dukket en venninne av kona opp. Hun hadde lyst på tur, så da ofret jeg meg til fordel for at hun og kona kunne overta. Straffen for å ha overlatt turen til andre er å ha det riktig så jævlig med god kaffe og Bon Iver på pop-anlegget.

IMG_0541.jpeg

Tror heller ikke kvelden blir så pissgærn.

IMG_0967.jpeg

Jeg er en enkel sjel, og trenger bare små gleder for at dagen blir litt bedre enn vanlig 😊😆

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    79.535
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Så sant jeg kan, unngår jeg Fiks Ferdig og Helt Hjem, men kjøpte noen greier i slutten av april fra en kar i Oslo som kun ville selge med Fiks Ferdig (hvorfor han ikke fant overføring på Vipps i forkant av forsendelse bedre, fremstår som en av universets uløste gåter). Pakken ble hentet og registrert 30. april. Så langt, alt vel. Deretter var det slutt på oppdateringer. Svaret fra Helt Hjem da selger tok kontakt viste med all tydelighet deres mangel på kontroll. Etter tre uker fant de ut at pakken nok var kommet bort. Selger fulgte raskt opp med utfylling av skjema, og deretter var det bare å vente på at Fiks Ferdig (Finn) skulle refundere betalingen. Fikk etter et par uker beskjed om at dette måtte gjøres manuelt, så det kunne ta litt tid. Det tok nesten nye tre uker, og det er jo selvfølgelig forståelig når det må gjøres manuelt 😳😆 Mistenker at det er en bevisst handling fra Finn å vente lengst mulig med tilbakebetaling (mange små bekker blir en stor med renteinntekter). Jeg kjenner det er lite som tyder på at jeg kommer til å forandre oppfatning og insistere på Fiks Ferdig og Helt Hjem fremover 😆

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.189
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    Fy rakkern, har også hatt en dårlig opplevelse med samme ordning!! Aldri mere! Tillit mellom kjøper og selger og vipps før pakken sendes av meg selv gjelder her i gården😉
    Om itte får hele handelen være😅

gismo

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    11.091
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Etter jeg ble forsøkt svindlet av en kjøper og den gamle ordningen til Finn(i bunn å grunn samme som nå bare at de inkluderer frakt i dag) så kan jeg si at jeg aldri kommer til å bruke den ved salg.
    Man har som selger veldig lite beskyttelse der om man ikke har tatt veldig grundige bilder og video av produktet i funksjon og nedpakking.

Måten finn helt automatisk tok meg som en svindler når kjøper meldte inn at produktet både var skadet og defekt(uten dokumentasjon og bilder) var ganske så hårreisende og jeg ble en smule sint(på ekte nordnorsk vis).

Når jeg da kunne dokumentere både tilstand og funksjon klarte jeg å snu deres fokus over på kjøpers og da kom jo fort sannheten fram. Men kjedelig å vente på pengene i nesten 4 uker..

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    79.535
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Et par timer i går kveld ble tilbragt med Linn hos Roald Mikkelsen på Renaissance Audio.

Fokus var på historien om Pink Floyd fortalt av representant fra Linn.

IMG_0547.jpeg

Det kan vel kalles en indirekte presentasjon av utstyr fra Linn. Det ble spilt på de nye høyttalerne Linn 150. Prismessig ligger disse på sørsiden av 80K i passiv versjon, men kan også fås i aktiv versjon.

IMG_0544.jpeg

Med på laget var en Majik DSM hub/forsterker. Den kan konfigureres som kunden selv ønsker, og begynner prismessig godt på sørsiden av 100K, men i den konfigurasjonen som ble benyttet i går koster den rundt 140K, trur jeg det var. Skikkelig fleksible greier som også er lett å oppdatere/gradere i etterkant (som med platespillerne deres). Platespilleren var en Majik LP12.

IMG_0542.jpeg

Veldig hyggelig seanse hvor jeg fikk høre mye jeg visste og endel jeg ikke visste om Pink Floyd. Det ble selvfølgelig kun spilt Pink Floyd på annlegget.

Jeg plasserte meg i sofaen helt fremme. Kanskje ikke stedet for best lyd, men jaffal det mykeste 😊 Synes det spilte veldig stort (med tanke på høyttalernes størrelse), flott detaljering og med imponerende dybde i lydbildet. Klangen ble jeg ikke helt fortrolig med, men det handler kanskje om plassering og smak og behag.

Et par vel anvendte timer 😊

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.189
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    Sikkert godt anvendt tid unge mann😉
    En meget hyggelig forretning jeg fikk æren av å besøke ved en gjestevisit hos Karmana for et par år siden👍🏼
    Ser at en modell av et par høytalere som tidligere fikk besøke Botilsrud er stuet vekk i et hjørne borte bak disse Linn de ville vise frem….makan asså🥹😅😂

IMG_0892.jpeg

gismo

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    70.783
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Har du hatt Gallo høyttalere, @gismo?
    Det må ha vært før krigen? 😆

Begynner å bli lenge sia vi var hos Mikkelsen også. 🙂
    IMG_20250619_174640.jpg

Det ser ut som det også ble brukt en Devialet amp på Linn Floyd demoen (?) (under Majik.)
    Screenshot_20250619_175113.jpg

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    14.319
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    9
    Så sant jeg kan, unngår jeg Fiks Ferdig og Helt Hjem, men kjøpte noen greier i slutten av april fra en kar i Oslo som kun ville selge med Fiks Ferdig (hvorfor han ikke fant overføring på Vipps i forkant av forsendelse bedre, fremstår som en av universets uløste gåter). Pakken ble hentet og registrert 30. april. Så langt, alt vel. Deretter var det slutt på oppdateringer. Svaret fra Helt Hjem da selger tok kontakt viste med all tydelighet deres mangel på kontroll. Etter tre uker fant de ut at pakken nok var kommet bort. Selger fulgte raskt opp med utfylling av skjema, og deretter var det bare å vente på at Fiks Ferdig (Finn) skulle refundere betalingen. Fikk etter et par uker beskjed om at dette måtte gjøres manuelt, så det kunne ta litt tid. Det tok nesten nye tre uker, og det er jo selvfølgelig forståelig når det må gjøres manuelt 😳😆 Mistenker at det er en bevisst handling fra Finn å vente lengst mulig med tilbakebetaling (mange små bekker blir en stor med renteinntekter). Jeg kjenner det er lite som tyder på at jeg kommer til å forandre oppfatning og insistere på Fiks Ferdig og Helt Hjem fremover 😆
    Pissirriterende! Jeg er i samme loopen nå. Venter på erstatning etter de obligatoriske 3 ukene.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.189
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    Har du hatt Gallo høyttalere, @gismo?
    Det må ha vært før krigen? 😆

Begynner å bli lenge sia vi var hos Mikkelsen også. 🙂
    Vis vedlegget 1128851

Det ser ut som det også ble brukt en Devialet amp på Linn Floyd demoen (?) (under Majik.)
    Vis vedlegget 1128856
    Ja tiden flyr blues, men var trivelig hos Roald den gangen, ser rimelig fornøyd ut han gismo åsså😅🤣

Jepp har hatt Gallo i hus, ble dessverre ikke så alt for lenge😅
    Var sammen med fullt Copland oppsett den gangen jeg holdt på oppe i 2. etg, fikk de ikke skikkelig til der oppe dessverre!
    Men spennende og spesielle talere🤗

IMG_9869.jpeg

IMG_0635.jpeg

Beklager litt «innbrudd» i tråden din Karmana😎

gismo

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    79.535
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg registrerte også Devialet-logoen, og skulle spørre Roald om det, men glemte det i farten. Linn alt mulig boksen inkluderte en 50W amp, så hvilken funksjon Devialeten hadde (om noen i det hele tatt) aner jeg ikke.

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    79.535
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Innimellom kommer det en låt på tv-serier som gjør at jeg må opp med Shazam. Så også i går.
    Kona og jeg ser for tiden på den «gamle» serien, Banshee. Serien kan vel best beskrives som en nesten sammenhengende orgie i vold og sex, og egentlig langt fra våres vanlige nedslagsfelt når vi ser på tv. Vi ser litt skyldbetynget på hverandre når vi klikker inn på en ny episode 😄 men det er som vanlig (altfor) lett å fortsette når man er kommet inn i plottet(ene). Amerikansk serie, og særdeles overraskende at all sexen som vises har kommet gjennom sensuren i USA, men for all del, dobbeltmoralisme har de peiling på der borte.

IMG_0970.jpeg

Dagens første ble derfor gruppen black lab. Selv har jeg aldri hørt om dem. Låten som spilles i tv-serien er This Night, men jaggu var det ikke flere ålreite låter på dette albumet. Ikke revolusjonerende, men fett nok over en øl på en smått hustrig fredag 😊

IMG_0969.jpeg

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    33.049
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    MobLand laget av Guy Ritchie bla, da blir det glavold😎
    Syns Duster med sin tidsriktige -70t tilnærming er kul også.
    Glad midsommar☺

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    79.535
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Alltid spennende å sjekke ut samme utgave hjemme etter å ha vært på demo. Skal være så lite ydmyk som å hevde at det låter en god del bedre her enn på Linn demoen forleden. Skulle forsovet bare mangle. Utstyret mitt koster noen kroner mer og ikke minst, jeg er optimalt plassert i godstolen. Men, en ting var bedre på Linn demoen, og det var dybde. Kunne sikkert gjort noe med det ved å flytte høyttalerne mine lenger ut fra frontvegg, men i og med at jeg har et avslappet forhold til orkesterverk, har jeg et like avslappet forhold til dybde 😊

IMG_0550.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    79.535
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    MobLand laget av Guy Ritchie bla, da blir det glavold😎
    Syns Duster med sin tidsriktige -70t tilnærming er kul også.
    Glad midsommar☺
    Guy Ritchie er aldri feil, og hadde nok sett den hvis den ikke var på Sky.
    Duster notert bak øret, men når vi en gang blir ferdig med siste sesong av Banshee trengs det nok en pause…..jaffal for kona 😄

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    79.535
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er sjeldnere og sjeldnere jeg snurrer plater på lytteloftet. Innehaveren av Foldnes Ø&B har derfor oftere og oftere begynt å nevne at vi burde legge ut flere plater fra egen samling for salg. Lett manipulerbar som jeg er, rotet jeg meg i dag bort i egen samling på jakt etter plater jeg kan kvitte meg med. Brant fingrene kraftig! Memory lane er særdeles vanskelig å kvitte seg med, så innehaveren fikk beskjed med utestemme om at dette kan du bare drite i.………….foreløpig 😆😊

IMG_0553.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    79.535
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    I går bestemte kona og jeg oss for å tasse til byen i dag, og kikke på Pride-greiene og ta et glass vin i solskinnet. I dag ble dette kansellert til fordel for en tur til IKEA i Åsane 😵💫 Ingen av delene står på min liste over førstevalg på en lørdag. For å lære mer om meg selv, spurte jeg ChatGPT om det er noen likheter mellom to så radikale valg. Fikk en del svar å velge mellom, blant annet denne:

Du kommer for å se, men ender ofte med å gå derfra med noe uventet – enten det er en ny lampe eller en ny identitet.

Tenker det etter hvert er tid for lørdags-GTen på altanen. Da skal jeg kikke fornøyd på solskjermingen vi plukket med oss fra IKEA i dag 😆

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    79.535
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Voss er kjent for ekstremsport, men nå har slike opplevelser også funnet veien til Foldnes. Jeg har sjelden sittet så ukomfortabelt.

IMG_0564.jpeg

Den nye kvinnelige musikkanmelderen i Stereo+, som jeg ikke husker navnet på, var veldig imponert av det siste albumet til Mercury Rev. Husker dem godt fra slutten av forrige århundre (hehe, det hørtes gammelt ut), og spesielt den hypede Deserter’s Song. Hun skrev at hun ikke hadde tenkt på eller spilt noe fra dem på mange år, og der er hun og jeg like. Gjør et forsøk 😊

IMG_0977.jpeg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    70.783
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    70.783
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Muzak….. over til det viktigste. Hva skjedde med gynekologstolen?

mvh Atle
    Jeg har hørt rykter om at offentlig godkjenning ble inndratt, eller at eieren av stolen slettes ikke kunne framvise noe slikt dokument.
    Noe som strengt tatt er nødvendig for å anvende en slik stol. Det hjelper ikke at praksis kun er å betrakte som hobby eller fritidsgeskjeft. Ett sted må grensen gå.

MFA

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Antall liker
    2.433
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har hørt rykter om at offentlig godkjenning ble inndratt, eller at eieren av stolen slettes ikke kunne framvise noe slikt dokument.
    Noe som strengt tatt er nødvendig for å anvende en slik stol. Det hjelper ikke at praksis kun er å betrakte som hobby eller fritidsgeskjeft. Ett sted må grensen gå.
    Har registrert at han driver og bytter lyspærer også, ufaglært. Harde bud å bo på landet.

atle

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    14.319
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    9
    Voss er kjent for ekstremsport, men nå har slike opplevelser også funnet veien til Foldnes. Jeg har sjelden sittet så ukomfortabelt.

Vis vedlegget 1129826

Den nye kvinnelige musikkanmelderen i Stereo+, som jeg ikke husker navnet på, var veldig imponert av det siste albumet til Mercury Rev. Husker dem godt fra slutten av forrige århundre (hehe, det hørtes gammelt ut), og spesielt den hypede Deserter’s Song. Hun skrev at hun ikke hadde tenkt på eller spilt noe fra dem på mange år, og der er hun og jeg like. Gjør et forsøk 😊

Vis vedlegget 1129827
    Må sitte godt om god sitter skal bli, eller noe sånt. Har selv handlet dansk bruktdesign i dag. 100 ganger nettere og tett på like mye bedre å sitte i!
    IMG_1407.jpeg

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    11.091
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12

Vis vedlegget 1129826

Vis vedlegget 1129827
    Min felles Narviking Lise :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    79.535
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    79.535
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kjøpte den av Arne Bye i Frosta så det gikk som det måtte gå med stolens offentlige godkjenning 😡😆

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    79.535
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Må sitte godt om god sitter skal bli, eller noe sånt. Har selv handlet dansk bruktdesign i dag. 100 ganger nettere og tett på like mye bedre å sitte i!
    Slitan med ny stol! Sikkert god å strekke seg i 😊 Litt overraskende med all optimaliseringen du gjør i det lille rommet ditt at du følte behov for også å polstre rundt ørene når du hører musikk 🤔😊

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn