Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.950
    Antall liker
    16.446
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har (som kjent) aldri vært den store forkjemperen for prog, og Porcupine Tree har jeg tidligere kun vært kort innom og raskt bevegd meg videre. Av en eller annen grunn fungerer denne her med uutgitte ting helt greit i dag. Bør jeg da forsøke andre ting med dem, eller er grunnen til at det fungerer nå grunnet i tidlig demens eller at jeg brygger på en annen sykdom 🤔 Uavhengig av tidlig demens så er det noen spor her som Pink Floyd kunne gitt ut med hell, og da må det jo være bra 😊

    Vis vedlegget 885228
    Porcupine Tree er ikke den mest ekstreme proggen. Lite fløyter og fjas. Og enig med deg, er en del PF elementer i PT. Kan lett kalles flinkis prog.
     

    inpain1968

    Nesten som alle andre…
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    1.588
    Antall liker
    6.679
    Jeg har (som kjent) aldri vært den store forkjemperen for prog, og Porcupine Tree har jeg tidligere kun vært kort innom og raskt bevegd meg videre. Av en eller annen grunn fungerer denne her med uutgitte ting helt greit i dag. Bør jeg da forsøke andre ting med dem, eller er grunnen til at det fungerer nå grunnet i tidlig demens eller at jeg brygger på en annen sykdom 🤔 Uavhengig av tidlig demens så er det noen spor her som Pink Floyd kunne gitt ut med hell, og da må det jo være bra 😊

    Vis vedlegget 885228
    Fin samleplate fra album gitt ut 1991-97 (det er ikke uutgitte ting). Mitt bekjentskap med PT begynte også med denne, og siden har det bare ballet på seg. Anbefaler å begynne med On The Sunday Of Life…. og fortsette derfra 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.222
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fin samleplate fra album gitt ut 1991-97 (det er ikke uutgitte ting). Mitt bekjentskap med PT begynte også med denne, og siden har det bare ballet på seg. Anbefaler å begynne med On The Sunday Of Life…. og fortsette derfra 😊
    Hmmm, høres skummelt ut 😳 Kan vel gjøre et forsøk med den Sunday debuten, og hvis jeg svever vekk i fortapelsen, får jeg heller ta to piller Nazareth og ikke se meg tilbake 😆
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.222
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Velkommen til denne tråden, en musikalsk oase av hifi musikk for dem som ikke kan få nok av behagelige damestemmer og deres crooning av gamle klassikere. Jeg har tidligere slått et slag for Chantal Chamberland. Hennes stemme smyger seg behagelig inn under huden og kvaliteten på innspillingen er fra øverste hylle.

    9113CB95-FCD0-413D-8195-6F730665C26E.jpeg

    Jøje meg, jeg er i et musikalsk fritt fall 😳😄
     
    M

    musicus

    Gjest
    Her var det mye PT, orienter deg först om epokene deres, de begynner som litt eksprimentel electronic, glir så over i litt mer Pink Floyd´sk rock som etterhvert tar ett litt hardere uttrykk for til slutt å ende i mer eller mindre noe som kan minne om metal prog....start med "The sky moves sideways" (der begynte de for meg i 95´) meget Floydsk og 05` albumet "Deadwing" de to albumene hadde jeg tatt med meg om jeg måtte velge...så er det selvsagt flere og bra album innimellom, bare å begynne botanisere :cool:



    edit: feil album navn

    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.222
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Begynner å bli mye PT jeg bør forsøke. Her må jeg være forsiktig med meg selv så jeg ikke knekker sammen av en overdose 😊
     
    M

    musicus

    Gjest
    Begynner å bli mye PT jeg bør forsøke. Her må jeg være forsiktig med meg selv så jeg ikke knekker sammen av en overdose 😊
    Næh så vanskelig er det ikke, ikke tror jeg electronica eller metal prog står først eller øverst på musikk menyen, mellom epoken er greien 😉

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.222
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Næh så vanskelig er det ikke, ikke tror jeg electronica eller metal prog står først eller øverst på musikk menyen, mellom epoken er greien 😉

    mvh
    Forslagene ditt er nok fornuftig 😊 Metal prog er ikke min greie selv om Tool spilles med ujevne mellomrom. Electronica står nok ikke øverst på musikk-menyen hos meg. Strengt tatt har de aldri vært på menyen i det hele tatt 😊
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.544
    Antall liker
    3.027
    Sted
    Oslo
    Begynner å bli mye PT jeg bør forsøke. Her må jeg være forsiktig med meg selv så jeg ikke knekker sammen av en overdose 😊
    Hvor du bør starte med PT er veldig av hva du liker fra før, siden Steven Wilson gjerne skifter inspirasjonskilder av og til. Jeg startet med et par av de tidlige, "Up the Downstairs og"The sky moved sideways", som er litt rufsete og syrete Pink Floyd inspirert. Prøvde så etter en laaaang pause med metal-inspirerte "In Absentia" som jeg aldri har kommet helt inn på. Så ble jeg hekta av "Fear of a Blank Planet" som er litt snill Prog (noe man også kan si om "Stupid Dream og "Lightbulb Sun").
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.222
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hvor du bør starte med PT er veldig av hva du liker fra før, siden Steven Wilson gjerne skifter inspirasjonskilder av og til. Jeg startet med et par av de tidlige, "Up the Downstairs og"The sky moved sideways", som er litt rufsete og syrete Pink Floyd inspirert. Prøvde så etter en laaaang pause med metal-inspirerte "In Absentia" som jeg aldri har kommet helt inn på. Så ble jeg hekta av "Fear of a Blank Planet" som er litt snill Prog (noe man også kan si om "Stupid Dream og "Lightbulb Sun").
    Takker, Dag! Begynner å skjønne at PT er særdeles variert ift sjanger og de fleste derfor har ulike preferanser for hvilke (epoke) de liker best 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.222
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    På tide å komme i gang med fredagens kvalitetstimer. Som tidligere nevnt smaker ølen alltid best når andre sitter fast i rushtrafikken.

    9FB023F3-2354-48D7-8EAF-7B303C7A39BC.jpeg


    Enkelte synes kanskje det blir litt for mange bilder med alkohol i tråden. I den forbindelse skal jeg hilse fra, Alan Alda.

    F517A8CE-F8C4-4625-A5E9-F23D11508098.jpeg


    Jeg sliter ellers i dag med et av livets uløselige spørsmål. Hva er den beste låten til Bad Company? Selvfølgelig et umulig spørsmål å besvare. Det nærmeste man kommer er nok å svare, de fleste.

    458EE6C8-0C75-4AC4-B889-0CA8A2518DCE.jpeg
     

    JanOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2005
    Innlegg
    127
    Antall liker
    62
    Torget vurderinger
    1
    På tide å komme i gang med fredagens kvalitetstimer. Som tidligere nevnt smaker ølen alltid best når andre sitter fast i rushtrafikken.

    Vis vedlegget 885942

    Enkelte synes kanskje det blir litt for mange bilder med alkohol i tråden. I den forbindelse skal jeg hilse fra, Alan Alda.

    Vis vedlegget 885943

    Jeg sliter ellers i dag med et av livets uløselige spørsmål. Hva er den beste låten til Bad Company? Selvfølgelig et umulig spørsmål å besvare. Det nærmeste man kommer er nok å svare, de fleste.

    Vis vedlegget 885944
    Enkelt; Shoting star!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.222
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fredags ettermiddag er et fredfullt tidspunkt. Da kan jeg ta et glass vin, uten at min sønn, den nye vin-connoisseuren er i nærheten. Hvis han hadde vært her hadde det sikkert blitt mye mas om all slags karakteristika med vinen. Forsovet hyggelig nok det, men for en drikkfeldig kar som meg, blir det jo i overkant lenge å analysere og lukte på vinen en halvtimes tid……før man kan begynne å drikke den 😳😊

    Rørforsterkeren min er definitivt ikke lettsolgt. Forsovet ikke uventet. Folk i Gnore er konservative når det gjelder haifai-merker. Kjenner det begynner å krible litt etter å koble den inn i oppsettet igjen. Etter en øl og to Gammel Dansk er kanskje ikke det rette tidspunktet.

    C8A30EE1-7583-4145-8673-E7F20D64A976.jpeg


    Deilig med litt røslig lyd på pop-anlegget. Fett så det holder, og lenge før Iommi og Ozzy ble gymsokker som oss andre.

    6ABC5EAD-E505-4AC8-AFD5-BF24FCAF7AF9.jpeg

    Lagga og Evo har som kjent de mest avkledde damene, mens jeg har den mest påkledde……….men, likevel den mest sexy skjønnheten.

    185C1927-0255-4CE6-9005-0DDF7B711988.jpeg


    Pelsdotten har begynt å gi meg opp, så det begynner vel å bli på tide å ta en tur ut og brekke lårhalsen (piggsko er som kjent for gamle kjerringer og fornuftige folk).

    522E2B0E-9DCB-4A9E-8734-D2F109C56D18.jpeg


    Ønsker ellers alle kjente og ukjente en god helg…………..ja, for dem som er opptatt av sånt. Enkelte av oss har heldigvis helg hele uken 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.222
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du skulle jo oppgradere Ayre QB-9 til Twenty, @Karmana! 😉
    Nja, litt upresist Herr Bulter, men sikkert til slutt korrekt. Vurdere……..og fortrinnsvis etter at @Multirom fikk inn en Twenty som jeg kunne sammenligne med. Foreløpig intet sett eller hørt. DACen som er på inngående er ikke et substitutt for Ayre, men for Topping DACen (som sikkert er for korrekt for mine romantiske ører). Den på innkommende har balanserte utganger og kan fungere som vente-DAC hvis/mens jeg oppgraderer Ayre eller jeg kan bruke den med cd-spilleren min hvis jeg ikke får reparert de analoge utgangene på den. Og sånn går no dagene 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.222
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da har den nye gamle DAC fra den ene enden av prisskalaen ankommet Foldnes. Satser på at den er litt mer romantisk i lyden enn Topping DACen min 😊

    85371B5B-2766-4D0C-A73A-FE74A9B1FFD2.jpeg


    Den har de innganger og utganger som jeg trenger. Balansert og USB hvis/når jeg skal innlevere Ayre DACen for oppgradering, og balansert og coax sammen med cd spilleren (som krangler på de analoge utgangene).

    BBF0DC61-5363-4BF4-95BA-02E51D0041F9.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.965
    Antall liker
    81.746
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Gratulerer med ny dac! Regner med at den sorte kabelen blir byttet ut med noe mer eksotisk? 😁
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn