Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    47.750
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Bravo, kjører selv full Tara Labs RCA i Hovedanlegget og har sett meg tilbake opptil flere ganger, men endt opp med å være fornøyet med de lilla kablene 😈
    Lilla fungerer ikke hos meg. Da får jeg den selvbestaltete estetikeren, som i sin stormannsgalskap kaller seg hertug, på nakken 😄

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    11.055
    Jeg tror jeg gir faen i å skaffe meg mer egnede høyttalerkabler i år også, bare som en trassig liten punktmarkering :p
    Ja, ja det er ditt tap det og ikke rydde opp i kabelsalaten i eget anlegg :rolleyes:
    Ris til egen bak er som kjent den beste omgangen med dask.
    Men, så lenge du selv er fornøyd skal ikke jeg plage deg med forslag til utbedringer.

Her nede spiller det digert, oppløst og vanedannende via store låvedører med "ny" effektforsterker, og like lengder signal-, og høyttalerkabler fra samme produsent/merke :cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    47.750
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja, ja det er ditt tap det og ikke rydde opp i kabelsalaten i eget anlegg :rolleyes:
    Ris til egen bak er som kjent den beste omgangen med dask.
    Men, så lenge du selv er fornøyd skal ikke jeg plage deg med forslag til utbedringer.

Her nede spiller det digert, oppløst og vanedannende via store låvedører med "ny" effektforsterker, og like lengder signal-, og høyttalerkabler fra samme produsent/merke :cool:
    Det er forsmedelig at denne skranglemannen ikke er utstyrt med de samme haifai-nevrosene som vi andre plages med. På den annen side er jo summen av lastene konstant, så vi skal kanskje være glad vi ikke vet alt han sliter med 😆

Kjekt at alt nå er på stell og vel så det i Kvastebyen 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    47.750
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Deilig å være ferdig med tur for i dag! Det blåser hatter og høy (er vel strengt tatt feil årstid for flyvende hatter og spesielt, høy) og regner vannrett. Jeg liker alle årstider, men kjenner det skal bli helt ålreit med en tur til varmere strøk om et par uker 😊 Føles som litt ekstra velvære å sette seg foran pop-anlegget i dag og hører vinden ule utenfor (elsker vind, så jeg overlever et litt høyere støygulv enn vanlig 😊). Har vært litt raskt innom forskjellige album med Porcupine Tree de siste dagene. Fungerer ikke helt for meg, men av en eller annen grunn liker jeg fremdeles godt, Stars Die - The Delerium Years 1991-1997. Testet i dag også, Rain - Freedom to Glide. Absolutt iørefallende prog, men for meg hørtes det ut som de holdt på med samme låt gjennom hele albumet. Får vel gi det en ny sjanse når jeg er mer konsentrert og se om det da kryper mer innunder huden på meg 😊

Sliter ellers med cd spilleren min. Satser på at det er fingertrøbbel som gjør at jeg ikke får lyd ut fra coax-utgangen (har laget en egen tråd for å få hjelp). Kjenner eiergleden er dypt dypt nedi kjelleren angående S.A.T. CDFIX, men hater å gi opp på sånne ting. Venter fremdeles tålmodig på skjema for reperasjon, men på et eller tidspunkt er det vel bare å krype til korset å innrømme at S.A.T. og meg aldri ble venner. Heldigvis småpenger så ingen skjede skadd 😊

1EFB333B-FE22-4E95-99DC-529E26B68033.jpeg

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    11.055
    Prøv EP`en Freedom to Glide - The Wait.
    Det kan hende du får mer fot da.

Ad Porcupine Tree, så er det bare å smelle på skiva Fear of a Blank Planet, og låten Anesthetize.
    Vri på det du tørr, og lytt til hele den monumentale låten uten å skru ned. Får du ikke fot for PT da, så får du det aldri.
    Slagverkarbeidet til Gavin Harrison er "out of this world".
    Så kan du plukke høyttaler membranene ned fra veggene ;)

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    12.314
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Deilig å være ferdig med tur for i dag! Det blåser hatter og høy (er vel strengt tatt feil årstid for flyvende hatter og spesielt, høy) og regner vannrett. Jeg liker alle årstider, men kjenner det skal bli helt ålreit med en tur til varmere strøk om et par uker 😊 Føles som litt ekstra velvære å sette seg foran pop-anlegget i dag og hører vinden ule utenfor (elsker vind, så jeg overlever et litt høyere støygulv enn vanlig 😊). Har vært litt raskt innom forskjellige album med Porcupine Tree de siste dagene. Fungerer ikke helt for meg, men av en eller annen grunn liker jeg fremdeles godt, Stars Die - The Delerium Years 1991-1997. Testet i dag også, Rain - Freedom to Glide. Absolutt iørefallende prog, men for meg hørtes det ut som de holdt på med samme låt gjennom hele albumet. Får vel gi det en ny sjanse når jeg er mer konsentrert og se om det da kryper mer innunder huden på meg 😊

Sliter ellers med cd spilleren min. Satser på at det er fingertrøbbel som gjør at jeg ikke får lyd ut fra coax-utgangen (har laget en egen tråd for å få hjelp). Kjenner eiergleden er dypt dypt nedi kjelleren angående S.A.T. CDFIX, men hater å gi opp på sånne ting. Venter fremdeles tålmodig på skjema for reperasjon, men på et eller tidspunkt er det vel bare å krype til korset å innrømme at S.A.T. og meg aldri ble venner. Heldigvis småpenger så ingen skjede skadd 😊

Vis vedlegget 886686
    Noen små observasjoner fra mer sentrale strøk i sør.
    Fysiske utskeielser i drittværet og tvangslytting på prog. Er det selvtukting etter helgens utskeielser du driver med ?
    Og med ett navn som CDFIX, hadde du virkelig trodd at spilleren skulle fungere sånn helt uten videre 😜

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    47.750
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Noen små observasjoner fra mer sentrale strøk i sør.
    Fysiske utskeielser i drittværet og tvangslytting på prog. Er det selvtukting etter helgens utskeielser du driver med ?
    Og med ett navn som CDFIX, hadde du virkelig trodd at spilleren skulle fungere sånn helt uten videre 😜
    Det er tøffe tider på Foldnes etter at jeg fant ut at frelse kun oppnås gjennom smerte med tilhørende selvtukting 😆

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    11.055
    Her var det mye å ta tak i😳
    Vis vedlegget 886762
    Og med det mener du?
    Dette er et rendyrket balansert DP oppsett, og den øst tyske "panzer looken" vender man seg fort til om man liker hvordan musikk formidles via disse produktene. Man lytter ikke med øynene vet du EVO III ;)
    Hadde du hørt hvordan anlegget formidler remixen av PF-Animals, så tror jeg du hadde brydd deg mindre om hvordan det ser ut i hyllene.
    Men nå er det jo jeg som lever med anlegget til daglig, og jeg kan forsikre deg om at jeg bryr meg ikke så mye om hva andre mener om det estetiske.
    Så du får du kose deg med estetikk, kosmetisk "riktig" utformede produkter og koselig bestefar lyd hjemme EVO III ;)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    11.055
    Alt er endelig på stell i Kvastebyen ❤ Nå gjenstår bare å løfte taket 30 cm, så er du i mål 😆…….ja, og for de optimale opplevelser hjelper det selvfølgelig også å rydde vekk den Hawkwind platen 😆
    Ja, det begynner endelig å smake ordentlig fugl her :)
    Tar du jobben med å heve taket opp i stua til vertinnen?
    Og IKKE FAEN om jeg flytter Hawkwind skiva.
    Jeg pøser heller på med Porcupine Tree, Deja Vu, Tool osv.
    Godsaker som popanlegget på Foldnes ikke tåler er tingen ;)

Evo III

Hertugen av langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    39.101
    Sted
    Hertugdømme mitt
    Torget vurderinger
    72
    Og med det mener du?
    Dette er et rendyrket balansert DP oppsett, og den øst tyske "panzer looken" vender man seg fort til om man liker hvordan musikk formidles via disse produktene. Man lytter ikke med øynene vet du EVO III ;)
    Hadde du hørt hvordan anlegget formidler remixen av PF-Animals, så tror jeg du hadde brydd deg mindre om hvordan det ser ut i hyllene.
    Men nå er det jo jeg som lever med anlegget til daglig, og jeg kan forsikre deg om at jeg bryr meg ikke så mye om hva andre mener om det estetiske.
    Så du får du kose deg med estetikk, kosmetisk "riktig" utformede produkter og koselig bestefar lyd hjemme EVO III ;)
    EA04490E-3C23-4990-8AA7-CB18ED43B3DA.jpeg

😁

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    43.913
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    2,05 m
    Ja, det synes jeg også.
    Ampen er faktisk blitt friskere etter å ha blitt bygget om/oppgradert.
    Da er det best å ikke hoppe for høyt når begeistringen griper tak. 😆

DP'n din er vel nå antagelig bedre enn ny, og klar for nye 25 år. Man kan tenke seg hva noe sånt hadde kostet nytt i dag.👍

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    22.883
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2

Vis vedlegget 886686
    Vel, ingen skal kunne komme og si at jeg ikke forsøkte.

Dro frem Porcupine Tree: Closure / Continuation. Orket knappe 25 minutter med tilfeldig støy før jeg ga opp, mens jeg noterte at jeg hadde spilt av 5 sanger uten å ha noen formening av når en sang hadde sluttet og neste hadde begynt.

Jeg er vel ikke noe proghue, da. Ferdig! Ville heller sitte naken i en kald fengselscelle og bli overrislet med Polsk Frijazz 24/7 enn å bli utsatt for mer av dette her.

Mvh

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    47.750
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vel, ingen skal kunne komme og si at jeg ikke forsøkte.

Dro frem Porcupine Tree: Closure / Continuation. Orket knappe 25 minutter med tilfeldig støy før jeg ga opp, mens jeg noterte at jeg hadde spilt av 5 sanger uten å ha noen formening av når en sang hadde sluttet og neste hadde begynt.

Jeg er vel ikke noe proghue, da. Ferdig! Ville heller sitte naken i en kald fengselscelle og bli overrislet med Polsk Frijazz 24/7 enn å bli utsatt for mer av dette her.

Mvh
    Du er herved å betrakte som frisk…………..selv om jeg vil anta alternativet du skisserer er hakket verre 😄

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    11.055
    Da er det best å ikke hoppe for høyt når begeistringen griper tak. 😆

DP'n din er vel nå antagelig bedre enn ny, og klar for nye 25 år. Man kan tenke seg hva noe sånt hadde kostet nytt i dag.👍
    Nei, det var det da 🤭

Det så en stund rimelig mørkt ut for min gamle lille kjempe, så jeg startet og undersøke hva det ville koste med en ny effektforsterker av tilsvarende kvalitet og effekt 😱 jada så, neida...vi snakker for mitt vedkommende om godt over 100 frognertiere.
    Her har modeller fra Coda, Pass Lab, Plinius m.fl. romestert rundt i hodet.
    Hadde det skjedd et effektforsterker bytte, så hadde jeg nok raskt endt opp med å sjekke ut ny forforsterker osv.
    Coda 41.0 tror jeg ikke hadde gjort veldig vondt på Magnepan :giggle:
    Men du verden for pengebrokk jeg hadde pådratt meg 🤪

Jeg siklet jo ned tastaturet når det lå en DP A5 ute for salg en stakket stund for sølle 200 laken.
    Det skal innrømmes at det føyk mye luftige regnestykker gjennom hodet noen dager.
    Ikke minst finregning på antall dager med knekkebrød de neste årene ;)

Sist redigert:

oal

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Antall liker
    644
    Torget vurderinger
    1
    Nei, det var det da 🤭

Det så en stund rimelig mørkt ut for min gamle lille kjempe, så jeg startet og undersøke hva det ville koste med en ny effektforsterker av tilsvarende kvalitet og effekt 😱 jada så, neida...vi snakker for mitt vedkommende om godt over 100 frognertiere.
    Her har modeller fra Coda, Pass Lab, Plinius m.fl. romestert rundt i hodet.
    Hadde det skjedd et effektforsterker bytte, så hadde jeg nok raskt ha sjekket ut ny forforsterker osv.
    Coda 41.0 tror jeg ikke hadde gjort veldig vondt på Magnepan :giggle:
    Men du verden for pengebrokk jeg hadde pådratt meg 🤪

Jeg siklet jo ned tastaturet når det lå en DP A5 ute for salg en stakket stund for sølle 200 laken.
    Det skal innrømmes at det føyk mye luftige regnestykker gjennom hodet noen dager.
    Ikke minst finregning på antall dager med knekkebrød de neste årene ;)
    Bare sååå mye kulere å ta vare på det du da har, når du i utgangspunktet er fornøyd!
    Skikkelig gromt oppsett!!
    ☀☀☀

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn