Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.240
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hun har åpenbart også gjort deg til en hemningsløs skrytepave, realitetsfjern pralenist og en dugelig løgnkuk :D
    Hmmm, ja det er mulig jeg har forbyttet bildet med fru Sætre som var i 60-årene, ikke bodde hos oss, hadde en stor vorte på overleppen og heldigvis ikke hadde noe med min innvielse i voksenlivets gleder 🤔
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.904
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Faen, folk begynner å samles i Horten, mens jeg sitter alene på en øy og surrer med de vanlige boksene. Jeg hadde fortjent smekk på pung for ikke å hive meg i bilen, men straffer meg selv heller med en dårlig øl og Smokie på pop-anlegget.

    Vis vedlegget 851414

    Det er blitt så populært å legge ut bilder av lettkledde piker……..så det skal jeg ikke gjøre. Legger heller ut et bilde av hushjelpen mine foreldre hadde boende i huset da jeg var ung. Det var hun som innviet meg i voksenlivets gleder og gjorde meg til mann.

    Vis vedlegget 851415

    God helg til rampen i Horten, og resten av oss som sitter hjemme og sturer 😃
    Trodde ikke, at den slags lepper var oppfunnet i 1930 :ROFLMAO: :ROFLMAO:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.240
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Alltid kjekt når jeg kommer over musikk, som er ukjent for meg, her på HFS (takk @Ken-Nor). Attpåtil norsk. Kommer definitivt til å høre mer på disse gutta her. En del av låtene fikk meg til å tenke på gammel, Dream Syndicate. Definitivt ikke den værste man kan ligne på 😊

    5F9D7BFA-BC02-41C8-B3D3-2516E305D2DC.jpeg
     

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.068
    Antall liker
    4.273
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    2
    Alltid kjekt når jeg kommer over musikk, som er ukjent for meg, her på HFS (takk @Ken-Nor). Attpåtil norsk. Kommer definitivt til å høre mer på disse gutta her. En del av låtene fikk meg til å tenke på gammel, Dream Syndicate. Definitivt ikke den værste man kan ligne på 😊

    Vis vedlegget 851734
    Knallbra album👌
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.240
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vi som sitter hjemme og har det litt kjipt for gjøre det beste ut av det😃
    Vis vedlegget 851761
    Nyrike henter opp en flaske gammel fransk rødvin fra kjelleren, mens dannede intelligente mennesker har andre ting i kjelleren 😊 Husk på meg hvis du går forbi noen som selger den i god stand…….og sørg også for at svenskene gjør jobben mot Serbia i kveld 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.240
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Håper nå att Sverige også taper ikveld😁 har du ikke Fighting på vinyl?😯
    Isf skal jeg se og høre litt rundt.
    Nei, av en eller annen merkverdig grunn er det et hull i samlingen der 😳
    Ok, da får i hvert fall jeg holde med i Sverige i kveld, og håpe de ikke drar en Nyland 😆
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.240
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Virker som det var langt mellom de helt store høydepunktene på haifaien i Horten, og mer er nok heller ikke å forvente hvis man ikke klarer å «lytte forbi» de kjipe rommene. Prisverdig hva arrangører og utstillere klarer å stelle i stand, men selv hadde jeg nok håpet at de fikk til noe i Oslo med fasiliteter som yter oppsettene rettferdighet (og plass til noen værsting-oppsett, uoppnåelig for min lommebok). Det viktigste for mange er nok likevel det sosiale når de tar turen til Horten. Jaffal sånn for meg. Skulle gjerne vært der i år, men når regnet pisker på ruten her hos meg i dag, er jeg glad jeg ikke sitter småfysen i en bil med mange mil å kjøre 😊

    7CD8E84D-5A0B-4E58-9B61-53C66C52679D.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.969
    Antall liker
    81.757
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Virker som det var langt mellom de helt store høydepunktene på haifaien i Horten, og mer er nok heller ikke å forvente hvis man ikke klarer å «lytte forbi» de kjipe rommene. Prisverdig hva arrangører og utstillere klarer å stelle i stand, men selv hadde jeg nok håpet at de fikk til noe i Oslo med fasiliteter som yter oppsettene rettferdighet (og plass til noen værsting-oppsett, uoppnåelig for min lommebok). Det viktigste for mange er nok likevel det sosiale når de tar turen til Horten. Jaffal sånn for meg. Skulle gjerne vært der i år, men når regnet pisker på ruten her hos meg i dag, er jeg glad jeg ikke sitter småfysen i en bil med mange mil å kjøre 😊

    Vis vedlegget 852106
    Kunne ikke vært mer enig. Skjønner at det regner vestpå, når selv budda har flyttet innendørs 😁
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Det er vel en messe i Oslo 14-15 oktober, men lite info om utstillere. Videre er det annonsert messe i Asker 11-12 mars 2023.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.240
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er vel en messe i Oslo 14-15 oktober, men lite info om utstillere. Videre er det annonsert messe i Asker 11-12 mars 2023.
    Hifi Expo trigger meg ikke i det hele tatt, men Oslo HiFi Show var nytt for meg og skal helt klart følges med på fremover 😃
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Dette skulle vært lagt ut for 14 dager siden, men tiden strakk ikke til.

    Pratemøte i Periferien Lydlaug! Rene luksusturen, ble hentet i tkr Towers av en blid Karmana og kjørt ut til en aldeles strålende utsikt:

    6034FECA-C6FA-42F0-9DA5-7BC61D322B09.jpeg

    Karmana bor bra, ferdig snakka!

    45E87090-5E3A-49A1-85B2-FB7AC4B2D676.jpeg

    BEA72E73-18E9-4BCC-9F62-FA2B3287DA5E.jpeg

    Det var vanskelig å slippe til med mange ordene av gangen det jeg satt mellom @Karmana og @MFA. På den annen side, Karmana er den perfekte vert, så jeg ble sittende og supe øl og (god!) whisky. Et slags Djevelens alternativ: Drikke seg full og holde kjeft, eller prøve å blande seg inn i en samtale mellom mellom to Bergensere….:cool:


    Vi fikk jo høre anlegget også:

    122FEC42-7F95-4066-B591-9CDD1B7EBFDC.jpeg


    DC519FC1-B50A-4C3E-9249-0F34872F4B06.jpeg

    F903E08A-EF0E-4944-9EB7-0EFBF250F49B.jpeg

    413E703A-2921-426B-B269-40C943B339E3.jpeg

    Buddha, stakkar, fikk ikke glede av å sitte direkte i sweet spot. Men det fikk jeg. Og jeg savnet ikke Zardoz, som sto der til pynt. Jeg syntes det låt som i Drotningsvik, bare litt fyldigere i nedre mellomtone.
    Stereoperpektivet var slik det skulle være, men kanskje ørlite grann smalere. Rommet er jo noe mindre enn i Drotningsvik, så det henger vel logisk sammen.
    2E6E3985-69B4-49EE-93FD-D0DADEB90A9B.jpeg

    Til alt overmål ordnet MFA med henting, så jeg ble til og med kjørt hjem igjen.
    En flott og trivelig kveld. Først en stor takk til Karmana for overdådig vertskap, deretter til MFA for trivelig samvær og skyss hjem.
    Gleder meg til neste medlemsmøte i Periferien Lydlaug. :)
    Mvh
     
    Sist redigert:

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    1.902
    Torget vurderinger
    1
    Er på vei til bartebyen for en uke med mye jobbprat så nå får du benytte anledningen å komme til orde Tønnes! Mulig du blir våt i luggen med soltaket på vidt gap.

    Ha en fin uke i periferien

    Mvh Atle
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Er på vei til bartebyen for en uke med mye jobbprat så nå får du benytte anledningen å komme til orde Tønnes! Mulig du blir våt i luggen med soltaket på vidt gap.

    Ha en fin uke i periferien

    Mvh Atle
    Vet ikke helt hvor du har det fra at det er lettere for meg å komme til orde hjemme.......:rolleyes:

    Ellers er soltaket teipet behørig igjen og bilen parkert i garasjen frem til verkstedtime onsdag morgen.

    Mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.240
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Bergensere har så mye fornuftig og intelligent å komme med at det med henblikk på mental kapasitet, gjerne blir i overkant mye å ta inn for en østlending 😆 Heldigvis har du såpass trening at du overlevde, Tønnes 😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Kona er borte på andre kvelden. Pelsdotten småbiter meg til stadighet i øreflippene, og jeg tar meg i å like det. Kan dette være bra 🤔 Spør for en venn 😄
    Nei, har jeg sagt!
    Du får snart dyrevernalliansen på nakken.
    Dyrebeskyttelsen og Mattilsynet hakk i hel.
    Dette må du slutte med!

    Jeg ser du mista uskylden med søstera til Debbie Harry. Sunday Girl. Tipper hun sang One Way or Another, mens ynglingen gjorde sitt beste?
    😆
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.240
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Streamer Tommy Tokyo sin The Remaining Days of Life. Stemningsfullt og melankolsk. Han visste vel når han gav den ut i 2020 at han var syk, men sa vel aldri noe om at det kunne være hans «svanesang». Får meg til å tenke på Warren Zevon sin The Wind. Han visste jo at han skulle dø da han gav ut albumet. Husker jeg hadde gåsehud på størrelse med eggekartonger når han sang, Knockin’ On Heaven’s Door.

    4F3F72AD-DDA4-4807-AA41-39A035F4F8AD.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.240
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det lekes litt Horten i Foldnes i dag. Har satt på spillelisten som @_RoDa_ velvillig la ut etter å ha hatt Shazam på auto da han beveget seg gjennom rommene. Lurer litt på hvor langt jeg kommer før jeg kaster inn håndkleet. Det begynner med de Infiserte Soppene og da kan det som kommer senere i spillelisten vanskelig bli verre 🤔………men jeg lar meg jo ofte overraske 😊

    9FA25ECC-557E-4C57-B136-EE25636E3114.jpeg
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.563
    Antall liker
    7.515
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Det lekes litt Horten i Foldnes i dag. Har satt på spillelisten som @_RoDa_ velvillig la ut etter å ha hatt Shazam på auto da han beveget seg gjennom rommene. Lurer litt på hvor langt jeg kommer før jeg kaster inn håndkleet. Det begynner med de Infiserte Soppene og da kan det som kommer senere i spillelisten vanskelig bli verre 🤔………men jeg lar meg jo ofte overraske 😊

    Vis vedlegget 852577
    Disse ble også benyttet ved flere anledninger 🎵
    DA13C030-4E5F-4557-821A-4B7A5629BAE5.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.240
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En ny fredag, et nytt krus øl, godt plassert i godstolen, mens rampen er på vei til nok en haifai-messe 😖 Jaja, den late og enfoldiges tid vil komme……om en liten måned 😊

    Et lite bilde av innbytterbenken. Rørforsterkeren er for mye kabel-hassle å koble opp (hadde nok likevel gjort det om jeg ikke var så forelsket i Fru Ayre). Platespilleren er vel mest for at jeg ikke gidder for tiden……og må få byttet ut kontakten i veggen som padden med RIAA og motor er koblet opp mot. Håper vinyl-lysten kommer tilbake, men jeg er sannelig ikke sikker 😃

    F44C5D91-B7E4-45C5-B1E4-092616A61898.jpeg
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.783
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Etter å ha lest all sytingen fra forrige messe så er jeg sikker på at du kommer best ut av det denne helgen også 😜 Å sitte i en behagelig stol med kvalitetsdrikke og musikk, mens du lytter til ett anlegg du faktisk liker er ikke det værste man kan foreta seg.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.240
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Etter å ha lest all sytingen fra forrige messe så er jeg sikker på at du kommer best ut av det denne helgen også 😜 Å sitte i en behagelig stol med kvalitetsdrikke og musikk, mens du lytter til ett anlegg du faktisk liker er ikke det værste man kan foreta seg.
    For ikke å snakke om at jeg får tilbringe kvalitetstid med han jeg liker aller best……..meg 😆
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Se nå til å få koblet opp den rørsleden, og iverksett operasjon bytte av støpsel din latkuk.
    Snurr vinyl ellers kommer jeg til Bregen og tar tilbake de Thin Lizzy skivene du fikk :cool:
    Da begir jeg meg nedover til Gøteborg.
    Vroom, vroom...
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.240
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Se nå til å få koblet opp den rørsleden, og iverksett operasjon bytte av støpsel din latkuk.
    Snurr vinyl ellers kommer jeg til Bregen og tar tilbake de Thin Lizzy skivene du fikk :cool:
    Da begir jeg meg nedover til Gøteborg.
    Vroom, vroom...
    Sendrektighet 😳 Look whos talking 😄
    Kos deg haifai og horemammaen din i Gøteborg 😄
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn