Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har ikke kommet lenger med mine kabelgreier enn å legge den ene ute på gulvet. Røslige kabler sammenlignet med de røde metroseksuelle. Kona var som vanlig ualminnelig begeistret 😆

    7BB0E023-3860-4F7D-9116-923CF41CC467.jpeg


    Kablene er heldigvis ikke særlig tunge. De har samme spesifikasjoner (og utseende) som Kimber 12TC. Hvorvidt det kun er å betrakte som kinamikk eller det er samme leverandør som Kimber bruker…….who knows. Et fett for meg så lenge sluttresultatet blir bra. «I tillegg er kablene tweaket gjennom å tre tau gjennom kabelen slik at vinkel mellom kablene som er flettet blir større. Dette fører til økt filtrering som reduserer støy. I tillegg økes skjermingen og induktans elimineres, slik at strømmen flyter lettere med mindre motstand. Det er også lagt på ytterligere skjerming der kabelen deles opp». Det siste i anførselstegn kommer fra ham som har laget dem, og ikke fra meg 😊

    Blir spennende å høre om jeg opplever noen forskjeller, men det får vente til jeg er motivert og ørene kvesset 😄 Forøvrig ikke tilfeldig at jeg brukte ordet opplever i siste setning 😊
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.412
    Antall liker
    83.946
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Vi holder ikke pusten, men de ser fine ut! 😉👍
    Ha en god dag!
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.810
    Antall liker
    5.777
    Eg hadde ein gong nokre Kimber kablar tjukkare enn hoggormar, bytta dei i nokre tynne greier frå Audiofreaks, langt frå gratis. Ser dei knapt på golvet, og difor får eg ikkje «lov» å bytte. Viktigaste med kablar er at dei er lange nok, og sit fast i begge endar!

    Ha ein fin dag, @Karmana 😃
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Har selv 12TC liggende et sted. Her på bygda er de brune og sorte såklart. Men de er terminert av NAT med flotte ekspanderende Furtech bananer. Tenkte aldri over de før, og kommer sikkert ikke til å gjøre det fremover heller , nå som de ikke er i bruk. 8TC går , for endel , å være en klassiker. Gratulerer med tvinning, tau og kabler :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da har jeg byttet høyttalerkabler. Testet ut med Tin Pan Alley av SRV og Song For Olabi med Bliss. Som forventet var det små forskjeller, jaffal for mine gæmlis-ører. Det jeg tror jeg opplevde av forskjeller (med vekt på tror) var en liten avrunding i diskanten og at den dype bassen i Song For Olabi ble litt strammere. I forhold til avrunding i diskanten så loggfører jeg det på minussiden (i henhold til mine preferanser og høyttalere) (vil nok kle andre høyttalere og preferanser). Oppstrammingen av dypbassen er selvfølgelig kun positivt. Om jeg kunne ha plukket dette ut i en blindtest? Tvilsomt, men kanskje. Burde selvfølgelig testet mer og byttet litt frem og tilbake, men det er såpass mye hassle å rote rundt i ormegården at jeg tviler på jeg gidder. Kan jeg leve med de nye kablene. Oh yes!

    94CF7FA4-98AA-4C94-9B7F-A4CE84CA9BD5.jpeg


    Kablene er laget av @roov her på sentralen (finnes på Torget). Han lager litt forskjellige av kabler og er en hyggelig kar. Jeg skal ikke gjøre meg til sannhetsvitne for at det låter bedre med hans kabler, men håndarbeidet hans er i hvert fall veldig veldig bra (i motsetning til hva jeg har opplevd av en annen som selger kabler her på HFS).
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ble litt i overkant mye rødvin på byen i går. Da hjelper det å bøye seg ydmykt mot Gud å be om tilgivelse dagen derpå ……..eller så nært jeg kommer, gospel-gutta Blind Boys of Alabama. Gutta spiller sammen med og de beste låtene til en av mine gamle helter, Marc Cohn. Svinger så det holder med et mørkt og fett lydbilde 😊

    793CB87C-AC96-4FDC-A2B1-9A8E592ED3B7.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Passe på helsa.. Forbrenning er lavere på gamle folk og pensjonister.. ;)
    Da er det jo bra at jeg ikke har alderen og derfor ikke får honnørbillett og de andre pensjonistgreiene. Litt evig fritid er det likevel greit å unne seg. Det finnes jo så mange ting som er mye gøyere enn å arbeide……………….sa dumskallen som nå sitter alene og stirrer inn i tre høyttalere 😆
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dagens quiz for dem som er i overkant nerdete. Spiller nå et av mine favorittband. Vokalisten skjønte (til slutt) at han ikke kom til å bli ustyrtelig rik av musikken og har etter hvert begynt med litt klatting på lerret. Har sett verre, men rikdom er nok fremdeles en uoppnåelig drøm. Hva heter gruppen?

    8B10105F-2274-4D5C-9510-9A0AF71DAD86.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.412
    Antall liker
    83.946
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Dagens quiz for dem som er i overkant nerdete. Spiller nå et av mine favorittband. Vokalisten skjønte (til slutt) at han ikke kom til å bli ustyrtelig rik av musikken og har etter hvert begynt med litt klatting på lerret. Har sett verre, men rikdom er nok fremdeles en uoppnåelig drøm. Hva heter gruppen?

    Vis vedlegget 855876
    Men without hats? 😂
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.057
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Det er sikkert en norgesvenn som har vært i Bergen mange ganger. Som om de hadde hatt bruk for bandet hans der :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Largo tok imponerende nok quizen. Selv er jeg nå på låt 25 av 29 på et live album med gruppen. Hørtes litt garage-lydaktig ut i begynnelsen, men enten har lyden blitt bedre etter hvert, eller mer sannsynlig…….ølen har begynt å virke 😊 Vanligvis klarer jeg ikke en sånn marathon, men dette går lekende lett. Smiler og synger med innimellom 😃 Life is good!

    CFB5C183-E324-4B8E-A223-83351D3FFD19.jpeg

    På den negative siden. Et eller annet har gått galt med oppdragelsen til, Pelsdotten! Faenskapet holder seg for ørene 😡 Dette blir ikke det siste han skal høre til Rainmakers! Greit nok at Pelsdotten kan være uoppdragen, men å holde seg for ørene når Rainmakers traller 😳 Det er enkelte ting som bare ikke er innafor! 😡

    E6D6A880-8FFE-4762-A5A2-3F4FAF1E3141.jpeg
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.057
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Synes også den er lekker. Kun laget for det japanske markedet, så det koster litt å få dem hjem i stuen.
    Det er helt åpenbart at det er kun feinsmeckerne som tar seg bryet med å importere det beste fra soloppgangens land. Jeg vil også nevne at det også kreves det en omformer til norsk strøm for å få spilleren til å fungere. Helt klart en grammofon for eliten dette ;)
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hvis hunden gjør dette også når du spiller
    Lou Reed og Little Feat må du sjekke om det lukter av ørene på han. Da må han kanskje ha øredråper.
    Nja, har ikke forsøkt med Lou Reed, men regner med han vil reagere utelukkende positivt.

    Pelsdotten reagerte slik da han av coveret så jeg var i ferd med å sette på, Little Feat………

    883817B9-A241-4E31-9431-2D83A27B2141.jpeg


    ……..og sånn til musikken.

    AC3D5908-E5DA-43B4-8A2E-E9B74889427D.jpeg


    PS. Jeg spilte ikke, Willin’. Er sikker på han ville reagert mer positivt på den 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Registrerte i forbifarten at en jeg hørte mye på en periode har konsert i Bergen i dag. Gidder nok ikke ta turen, men fikk lyst å spille debutalbumet fra 2001. Musikken vet jeg er knallbra, men lyden er også bedre enn hva jeg husker. Grunnen kan vel være at remasteren fra 2020 er velykket eller at jeg har et bedre popanlegg enn hva som var tilfelle på begynnelsen av 2000-tallet 😊

    B71CB312-7825-42DB-B839-40339B66D569.jpeg
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    16.988
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Registrerte i forbifarten at en jeg hørte mye på en periode har konsert i Bergen i dag. Gidder nok ikke ta turen, men fikk lyst å spille debutalbumet fra 2001. Musikken vet jeg er knallbra, men lyden er også bedre enn hva jeg husker. Grunnen kan vel være at remasteren fra 2020 er velykket eller at jeg har et bedre popanlegg enn hva som var tilfelle på begynnelsen av 2000-tallet 😊

    Vis vedlegget 857047
    Supert album. Jeg var på konsert med Tom McRae for ca 15 år siden. Magisk bra.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Supert album. Jeg var på konsert med Tom McRae for ca 15 år siden. Magisk bra.
    Hvis konserten var i norges rettmessige hovedstad var vi nok på samme konsert. Har ikke fulgt med på ham de siste årene, men ser han nylig har lagt ut et par singler på Tidal, så jeg antar han nå er på tur for å promotere et nytt album.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    16.988
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Hvis konserten var i norges rettmessige hovedstad var vi nok på samme konsert. Har ikke fulgt med på ham de siste årene, men ser han nylig har lagt ut et par singler på Tidal, så jeg antar han nå er på tur for å promotere et nytt album.
    Hvis du tenker på Haugesund så var vi nok det🤪 Liten intim konsert med kun han og en på Cello på et sted som heter Høvleriet. Han har gitt ut flere bra album, men har ikke kontrollen på det siste han har gjørt.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hvis du tenker på Haugesund så var vi nok det🤪 Liten intim konsert med kun han og en på Cello på et sted som heter Høvleriet. Han har gitt ut flere bra album, men har ikke kontrollen på det siste han har gjørt.
    Det kan ha vært samme siden jeg har vært på en konsert i Haugesund, men det fordrer at jeg blander Tom McRae med Mungo Jerry 😆
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da er det på tide å ikle seg dress og gjøre klar for kjegling, avkjølt drikke og elevert samtale i sentrum (samtalen blir nok ikke elevert, men det er viktig med ambisjoner 😆). Husets Staff tror fremdeles han får være med, men selv om han hadde opptrådt dannet i baren……not gonna happen 😆

    97444CDF-0E29-402A-AA16-FE186A09036C.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Et avsindig drittvær! Det er nesten så jeg ikke gidder å tasse til uteboden og hente øl. Har heldigvis et par timer til å bygge opp motivasjon for en sånn ekstrem utfordring 😆 Sett bort fra henting av øl er det en tilnærmet perfekt dag. Ikke en dritt å gjøre i dette været………foruten eksempelvis å spille litt Purple 😊

    EA6D3704-15B3-48B5-BFAA-9B20423C592C.jpeg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.996
    Et avsindig drittvær! Det er nesten så jeg ikke gidder å tasse til uteboden og hente øl. Har heldigvis et par timer til å bygge opp motivasjon for en sånn ekstrem utfordring 😆 Sett bort fra henting av øl er det en tilnærmet perfekt dag. Ikke en dritt å gjøre i dette været………foruten eksempelvis å spille litt Purple 😊

    Vis vedlegget 857866
    Dra på så det holder når du kommer til "Keep On`Movin" - er basslinja si det.
    Og sånn som det tar av :geek:

    Her skinner sola i stillheten, mens man arbeider på gjemmekontoret.
    Både, øl, vin og brennevin står tørt inne ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dra på så det holder når du kommer til "Keep On`Movin" - er basslinja si det.
    Og sånn som det tar av :geek:

    Her skinner sola i stillheten, mens man arbeider på gjemmekontoret.
    Både, øl, vin og brennevin står tørt inne ;)
    Keep on Movin, er låta si det!!!
    Sol? Snakk om værfenomener jeg kjenner. Her nippes det til et krus rødvin. Den kjente drikkevisen «Mens Mannen var Ute Etter Øl» har ikke slått inn enda (jobber fremdeles med motivasjonen) 😆
    God helg når du en gang får ferdiggjemt deg 😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.662
    Antall liker
    58.506
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Fanken til dekadanse! Rødvin midt på dagen!
    Det må da gå an å finne en paraply!?
    Så du kommer deg ut i bua!?
    Trodde alle Bergensere eide minst EN paraply. Er vel eneste sted i Norge som paraplyer er en motesak!?

    41YHXYqSBvL._AC_SY580_.jpg


    God helg,
    -mens vi har det artig i HiFi - butikkene i Tigerstaden. 🐯😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fanken til dekadanse! Rødvin midt på dagen!
    Det må da gå an å finne en paraply!?
    Så du kommer deg ut i bua!?
    Trodde alle Bergensere eide minst EN paraply. Er vel eneste sted i Norge som paraplyer er en motesak!?

    Vis vedlegget 857917

    God helg,
    -mens vi har det artig i HiFi - butikkene i Tigerstaden. 🐯😊
    Kos deg nå bare du i Tiggerstaden. Min tid kommer om 14 dager. Da kan du sitte oppe i Blåskogen å plukke buser mens du ser snøen lave ned 😎😆
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.662
    Antall liker
    58.506
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ville selfølgelig heller vært i Warszawa, men som du vet var jeg redd for haifai-overdose.
    Neste år er det ikke Gøteborg, så vi får se.
    Man kan jo brått få Audiophilia Nervosa.🙊🤪😊
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.211
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Kos deg nå bare du i Tiggerstaden. Min tid kommer om 14 dager. Da kan du sitte oppe i Blåskogen å plukke buser mens du ser snøen lave ned 😎😆
    Karmis, du Karmis. Du er den eneste jeg vet om som får det å plukke buser under snevær til å høres tarvelig ut 🙄. Poesien er død! 💀

    Go hælj!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn