Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    6.098
    Ja, Rega 10 kverna tross sitt moderanes uttrykk med sparsom bruk av gods til skroget, Rega arm og spiker, koblet opp mot Aura Audiophile + RIAAen er aldeles ikke er å kimse av.

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    25.647
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    38
    Har hørt rykter om at opptil flere ikke har kjøpt dette geniale testamentet over musikalitet, bredbeint positur og uforfalsket rocke-glede. Jaja, verden er full av surmagete byttinger!

CE6F95CB-043D-4AED-88FC-03CB858233D2.jpeg

Har ellers sett ferdig dokumentaren, Punx. Litt morsomt å se likhetstrekkene med ungdomsopprøret til Black Metal, og noen kjenninger fra hine hårde dager. Mye god nostalgi i Punx, men for meg blir dokumentaren etter hvert en litt illeluktende gymsokk. Alt som har kommet i ettertid kommer liksom med røtter i punken. Alarmen begynner å gå når de benytter ordet punkete. Dokumentaren tar etter hvert form av en eksklusiv single malt iblandet mengder av vann og isbiter. Jaja, minner meg i hvert fall om noen store hull i the soundtrack of my life. Ellers er det bare en ting å si 🖕

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    5.836
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Slade rocker. Alle som sier noe annet er enten proggere, eller de vet rett og slett ikke bedre :LOL: Men hvilken utgivelse er det du har fått tak i nå. Det er litt vanskelig å se på bildet.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    25.647
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    38
    Slade rocker. Alle som sier noe annet er enten proggere, eller de vet rett og slett ikke bedre :LOL: Men hvilken utgivelse er det du har fått tak i nå. Det er litt vanskelig å se på bildet.
    Cum On Feel the Hitz, The Best of Slade. Dobbeltalbum som kom ut for noen uker siden.

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    5.710
    Torget vurderinger
    2
    Aaaahhh, jeg tok til vettet... "Perfect Strangers" på helt original LP slapp ut av skapet. Hvilket gjenhør etter alle disse år! Det der var et magisk band, ferdig pratet.

Og dere som ikke vet hvilket band det er snakk om: Gå direkte ut på toalettet for selvpåført buksevann, og selv om dere passerer START får dere ikke 2000 kroner!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    25.647
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    38
    Aaaahhh, jeg tok til vettet... "Perfect Strangers" på helt original LP slapp ut av skapet. Hvilket gjenhør etter alle disse år! Det der var et magisk band, ferdig pratet.

Og dere som ikke vet hvilket band det er snakk om: Gå direkte ut på toalettet for selvpåført buksevann, og selv om dere passerer START får dere ikke 2000 kroner!
    Du holdt deg på 80-tallet, mens jeg klarte ikke å rykke forbi 70-tallet. Ungdommelig 😄 En liten tur til byen med en tjommi snart, og så får jeg deretter se om jeg får spilt noe musikk som gjør at jeg kan lyge på alderen 😄

ptb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    8.501
    Sted
    MDG´s forsøkslaboratorium
    Torget vurderinger
    12
    Aaaahhh, jeg tok til vettet... "Perfect Strangers" på helt original LP slapp ut av skapet.
    Synd det er så skrall lyd på originalpressingen. Jeg kjøpte BTB 2016 pressingen i tillegg når den kom ut, og det ble en noe bedre (lydmessig) opplevelse.

Men plata - musikken! Den (dog korte) gleden de hadde ved å igjen produsere ei plate sammen resulterte i et alldeles glimrende album :).

Så bør man kanskje få rota seg til a kjøpe re-issue CD´n (fra 99) så man også har Sons of Alerik i fysisk format. Alternativet er 12" Maxi´n (B-siden av Perfect Strangers) denne ble utgitt på i full lengde.

Sist redigert:

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    5.710
    Torget vurderinger
    2
    Synd det er så skrall lyd på originalpressingen. Jeg kjøpte BTB 2016 pressingen i tillegg når den kom ut, og det ble en noe bedre (lydmessig) opplevelse.

Men plata - musikken! Den (dog korte) gleden de hadde ved å igjen produsere ei plate sammen resulterte i et alldeles glimrende album :).

Så bør man kanskje få rota seg til a kjøpe re-issue CD´n (fra 99) så man også har Sons of Alerik i fysisk format. Alternativet er 12" Maxi´n (B-siden av Perfect Strangers) denne ble utgitt på i full lengde.
    Jeg har Son of Alerik på en 45 RPM single, faktisk.
    Jeg lever veldig bra med lyden også på originalskiva Perfect Strangers, har dessverre aldri hatt noe Purple-stoff med noe jeg kan karakterisere som god lyd, men musikken veier opp med vanvittig god margin.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    6.098
    Slutt å klag.. Sitter å ser på Elvis på NRK2 og synes det er helt ok... Går på medisiner for tiden, men kanskje ikke så mye.. M 🤪
    .....eller muligens ikke nok medisiner HCS ;)
    Bare kødder! Elvis hadde så vist sine øyeblikk.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    17.190
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    20
    Såklart han hadde sine øyeblikk salige Elvis. Problemet er jo mer det ble av Elvis jo mindre ble det på en måte. De siste årene var han mer Delvis presley..
    Forsåvidt ikke Elvis sin skyld det hele, tragisk historie. Men han blir nok stående i musikken som en av de store, selv om det holdt lenge med 60 minutter på meg i går..

ptb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    8.501
    Sted
    Torget vurderinger
    12
    ^ Når jeg i sin tid startet min egen tråd her på HFS var Elvis en del av mitt startinnlegg.

Det var i overført betydning Welcome to my world med YT-video av Elvis´ fremføring - med påfølgende setning:
    Om det er opp til meg, så blir det neppe særlig mer Elvis enn dette i denne tråden ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    25.647
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    38
    Var innom Apollon for en øl i dag og tenkte jeg skulle lugge med meg den siste platen til Bruce Springsteen. Jeg er sikkert kjip, men synes 575 kr for en vanlig utgivelse er for drøyt. Kjøper den sikkert, men trenger litt modning 😄 Forsovet billig når jeg ser på Torget at den naturlige oppgraderingen for meg på preamp fra Karan kommer på den nette sum av 375K 😳 Mine erfaringer tilsier at det er veldig god preamp, men tror ikke kjøpskøen er veldig lang 😄

Streamer heller et nytt bekjentskap for meg, Jerry Joseph, som ble anbefalt av en tjommi i dag. Med et sånt utseende må det jo være bra greier 😃

9941D83D-D861-45E8-82FC-BEE0FFFED1E8.jpeg

Får meg til å tenke på mitt favorittalbum med Bruce Cockburn.

4543C865-A109-4457-96E4-7FD6B14C80A2.jpeg

ptb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    8.501
    Sted
    Torget vurderinger
    12
    Var innom Apollon for en øl i dag og tenkte jeg skulle lugge med meg den siste platen til Bruce Springsteen. Jeg er sikkert kjip, men synes 575 kr for en vanlig utgivelse er for drøyt.
    Når den heller ikke (lydkvalitetsmessig) er bra så... (ref. Fosse sin kommentar i hans tråd)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    25.647
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    38
    Switcher og svada-tråd. Kjenner jeg begynner å savne litt kabelkrangling 😄

Skal ikke påstå jeg har peiling på Johnny McLaughlin, men har beholdt en plate av ham etter en gjennomspilling for en stund siden. Likte den godt, så jeg tenkte jeg skulle gi den en ny runde i kveld. Snurret og gikk i bakgrunnen, men jeg syntes det ble vel vilt, og en side var nok. Ble påminnet Perfect Strangers i går og i dag, så jeg tenkte det var på tide med en runde. Det låt ikke veldig bra på 45RPM. Tenker jeg skal gi Johnny McLaughlin en ny sjanse senere 😄

9BE3E6D0-D7DC-4152-A326-7C4BA66A9B1E.jpeg

bluesbreaker

Grandmaster of demonic cultivation
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    22.902
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Er for dårlig til å følge med her, men må bare si at jeg er nøyaktig på linje med trondmeg over her.
    Man glemmer lett hvor bra Blondie er som band . -Tight.
    Her kommer peaken på power-pop genren:
    Debbie Harry m Blondie covrer T-Rex`s Bang A Gong (Get it On) 1979.

Må ellers få lov til å gratulere med dagen, Karma!🎈

Sist redigert:

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    13.542
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    1
    Er for dårlig til å følge med her, men må bare si at jeg er nøyaktig på linje med trondmeg over her.
    Man glemmer lett hvor bra Blondie er som band . -Tight.
    Her kommer peaken på power-pop genren:
    Debbie Harry m Blondie covrer T-Rex`s Bang A Gong (Get it On) 1979.

Må ellers få lov til å gratulere med dagen, Karma!🎈
    Artig opptak!

Blondie er virkelig tight, og Debbie Harry treffer riktig note forunderlig ofte til henne å være...... 🙄

mvh

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn