Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.210
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg ser at den mannlige modellen for "ideal - kroppen fulgte med til ny residens, en riktig smukkas med lett-greidd sveis tilogmed.. :).. Takker for mye godt lesestoff, er en borte litt, så er det ikke tvil om at denne tråden leverer,, med eller uten benklær. Med ønske om en fortryllende fredag aften :)
    Flatter will get you everywhere 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.210
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nå de passe på så de ikke går i hundene caftein.
    Kjør på med selvmedisinering med trapist øl.
    Av benklærne skjønner jeg at det fremdeles er pent vær og levlige forjold på dine trakter.
    Selv lauger jeg meg ennå i i bukta like nedenfor min nuværende residens.
    Pent, varmt vær her på Vestlandet er et høyst relativt begrep. Derfor benyttes korte benklær iht til kalenderen, uavhengig av temperatur! Kos demses i bukta 😃
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.210
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fin morgentur med Pelsdotten. Har alltid trodd han var staure dum, men må nok revurdere oppfatning. I dag fikk han for seg at han ville pisse på el-løperhjul som var idiot-parkert. Tydeligvis er bikkja mer fornuftig enn en mengde ungdommer. Pelsdotten aspirerer kanskje mot Mensa, men det fordrer at han istedenfor å pisse på el-løperhjulene, pisser på ungdommene som slenger dem fra seg 😊
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.764
    Antall liker
    50.370
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Jøje meg! Så utrolig fett den nye Animals remixen låter 😳 Knuser den opprinnelige utgaven kraftig (jaffal på streaming). Husker ikke om den opprinnelige hadde Q sound i mixen, men på denne remixen bjeffer en bikkje 90 grader til høyre for meg på Dogs 😃

    Vis vedlegget 849532
    Den låt fett ja,enda bedre på Qobuz😍
    2159DA6E-DA7B-4EC3-8C4E-D945B3F7CE32.png
    895BE3EC-522C-410D-9F5A-A0FBE19EAFF1.png
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.210
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Barnebarn med en venninne på overnattingsbesøk. Tenkte i min villfarelse at jeg kunne spille litt rolig musikk mens de så film. Buklandet kraftig! Ingen kommentarer fra dem, men fungerte ikke for meg. Det er vel sånn det er når man er et såkalt haifai-hovve 😃

    Trakk meg derfor bakover i lokalet med noe Gran Reserva i glasset. Pokker, må snart få sofa og bord i stuen så vi kan kan bestemme oss for hvilken kunst som skal henge hvor. Jaja, nakne vegger, kan det bli verre……..well, I give you nakne bergenske mannelegger 😄

    9A16D816-E350-4F8C-BC8A-D0A67AD982F7.jpeg


    I kveld fungerer det faktisk overraskende bra å ha plugget ørene. Hører ikke pikeglam fra andre delen av stuen, kun musikk 😍

    A9A62EFD-61FC-45ED-A78B-3072914EDA61.jpeg

    Spiller foreløpig noe rolig musikk som @Seskage anbefalte i tråden sin. Definitivt ikke greiene for fart og spenning, men en mørk og vindfull kveld med rødvin i glasset……oh yes! 😊

    D7D5363B-183E-4B38-BCF2-B77B11A83639.jpeg
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Ja, det albumet er ikke for en fest på landsbygden 🤣 Spiller du det på en bygdefest så tipper jeg du blir kjeppjaget over broen igjen 😉
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Brukes de samme benklær flere dager på rad i Hansa- staden? Gratis strøm i dag og all ting.. Vurderer å fyre opp boblebadet her, men Dragen vil heller se film.. Vel, vissheten om at ens ungdom har svunnet dukker opp ja... Men benklærne er freshe, idag :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.210
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Alle noenlunde oppegående mennesker vet at verdens beste gruppe var/er Thin Lizzy…….ja kun innimellom overgått av Nazareth. En fordel i konkurransen mellom disse to supergruppene er at Thin Lizzy gav seg da Phil Lynott la inn årene, i motsetning til Nazareth som røret videre i ulike konstellasjoner. Jeg har alle platene av Thin Lizzy, foruten de tre første. Det som verre er at jeg knapt har hørt de tre første albumene 😳 Jaja, til og med ikke jeg er ufeilbarlig…..selv hvor rart det høres ut 😆 Har begynt med nummer to av de tre.……og lurer allerede nå på hvorfor jeg ikke har brukt tid på den tidligere.

    F522E493-6361-4672-8FCA-1490735724E3.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.210
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Som vanlig en del sutring om haifai-priser på HFS. Er forsovet enig. Mye prising hinsides all fornuft, men i dag har vi fått pristilbud på utvidelse av kjøkkenet 😳😄 Mye gøyere med haifai-bokser 😊

    Jeg får grunne litt på kjøkken og slikt mens jeg hører musikk og nyter høstværet fra innsiden.

    88EE06F1-4899-4F68-A1D6-6F19AFA729C3.jpeg


    Rock blikkje mykje bedre enn det som streames nå 😃

    117172D7-D433-488D-AF94-A3418DB821CB.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.210
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mye snakk for tiden om strøm, støy og tweaks som både virker og ikke virker. Nå har heldigvis jeg ingen strøm- eller støyproblemer i oppsettet. Når jeg tenker meg om så er vel oppsettet også nesten fritt for tweaks, foruten en særdeles viktig subjektiv tweak. Brillene til venstre gir en ualminnelig mye bedre musikkopplevelse for meg enn de til venstre 😊 Men selvfølgelig, alt skal jo være billigst mulig, så det beste og billigste er selvfølgelig å lytte med lukkede øyne. Vel vel, når man er en krøsus som meg er det jo viktig å flotte seg litt 😆

    0600CF87-4A9C-4F04-B436-24F0231D06A8.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.210
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kontaktlinser er tingen! Det bringer lytteopplevelsen til nye høyder😉 Og så slipper man å lete etter brillene🤣
    Pøh, du har tweaket deg vekk fra den optimale lytteopplevelsen! Det sentrale er at jeg ser over brilleglassene når jeg lytter. Det tilsier jo at du må lytte uten linser for å få den optimale opplevelsen. Linsene dine virker som et filter og ved å ta dem av vil du fjerne et slør i lydbildet. Jeg må forresten løpe. Det er en i hvit frakk her som sier jeg må komme å ta medisinen min 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.210
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er få ting som gjør meg så matt innen haifai som når noe kategoriseres, eller noen kategoriserer anlegget sitt som super eller ultra high-end. High-end er jo liksom det ypperste, så hvor i alle dager kommer behovet eller logikken fra som liksom skal løfte noen oppsett en divisjon eller to over det ypperste 😖

    Jaja, på mitt noenlunde edruelige pop-anlegg er heldigvis innspillingen til Bromberg så super ultra high-end at det låter riktig så bra her i stuen 😆😄

    283929BD-28E0-4F3C-AFA5-FA070DBACCEF.jpeg
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.460
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Den der låter jo bra uansett hva du spiller på. Slurva til og med. 🤪
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det er få ting som gjør meg så matt innen haifai som når noe kategoriseres, eller noen kategoriserer anlegget sitt som super eller ultra high-end. High-end er jo liksom det ypperste, så hvor i alle dager kommer behovet eller logikken fra som liksom skal løfte noen oppsett en divisjon eller to over det ypperste 😖

    Jaja, på mitt noenlunde edruelige pop-anlegg er heldigvis innspillingen til Bromberg så super ultra high-end at det låter riktig så bra her i stuen 😆😄

    Vis vedlegget 850932
    Den der låter bra på klokkeradioen her hjemme og. Uten dsp.. Forøvrig, godt poeng, som vanlig!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.210
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Den der låter jo bra uansett hva du spiller på. Slurva til og med. 🤪
    Den der låter bra på klokkeradioen her hjemme og. Uten dsp.. Forøvrig, godt poeng, som vanlig!
    Ja, det var derfor jeg relaterte super ultra high-end til innspillingen og ikke hvordan Bromberg låter her i stuen 😊
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.460
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Noen burde lage et system for Mark en og to og tre, plus, signatur, SE, osv.
    Selv danskene slapp opp for benevnelser og gikk for platinum på høyttalerne jeg har. Ikke rart de måtte starte på en ny modellserie, kamelåså next.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.210
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Noen burde lage et system for Mark en og to og tre, plus, signatur, SE, osv.
    Selv danskene slapp opp for benevnelser og gikk for platinum på høyttalerne jeg har. Ikke rart de måtte starte på en ny modellserie, kamelåså next.
    H.C. Andersen sin Keiserens nye klær er fremdeles veldig aktuell på mye i samfunnet 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.210
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Faen, folk begynner å samles i Horten, mens jeg sitter alene på en øy og surrer med de vanlige boksene. Jeg hadde fortjent smekk på pung for ikke å hive meg i bilen, men straffer meg selv heller med en dårlig øl og Smokie på pop-anlegget.

    ADBA71DD-886B-4701-80A5-BE2F70D651C8.jpeg


    Det er blitt så populært å legge ut bilder av lettkledde piker……..så det skal jeg ikke gjøre. Legger heller ut et bilde av hushjelpen mine foreldre hadde boende i huset da jeg var ung. Det var hun som innviet meg i voksenlivets gleder og gjorde meg til mann.

    D2A8E833-3527-418D-9B35-0A30A16A72F0.jpeg


    God helg til rampen i Horten, og resten av oss som sitter hjemme og sturer 😃
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.964
    Antall liker
    81.731
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Det er få ting som gjør meg så matt innen haifai som når noe kategoriseres, eller noen kategoriserer anlegget sitt som super eller ultra high-end. High-end er jo liksom det ypperste, så hvor i alle dager kommer behovet eller logikken fra som liksom skal løfte noen oppsett en divisjon eller to over det ypperste 😖

    Jaja, på mitt noenlunde edruelige pop-anlegg er heldigvis innspillingen til Bromberg så super ultra high-end at det låter riktig så bra her i stuen 😆😄

    Vis vedlegget 850932
    Som en sportskommentator sa en gang. «Han kommer til å bli en av de tre beste eller vel så det!» 😂
    Skål og god helg ønskes og loves fra de Indre gemakker med ultra low end anlegg.
    Jeg har 25 min + ferge over, men det er ikke min greie. De får kose seg de som tåler å opptre i hopetall. Det blir nok rene gjøkeredet der 🤪
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Faen, folk begynner å samles i Horten, mens jeg sitter alene på en øy og surrer med de vanlige boksene. Jeg hadde fortjent smekk på pung for ikke å hive meg i bilen, men straffer meg selv heller med en dårlig øl og Smokie på pop-anlegget.

    Vis vedlegget 851414

    Det er blitt så populært å legge ut bilder av lettkledde piker……..så det skal jeg ikke gjøre. Legger heller ut et bilde av hushjelpen mine foreldre hadde boende i huset da jeg var ung. Det var hun som innviet meg i voksenlivets gleder og gjorde meg til mann.

    Vis vedlegget 851415

    God helg til rampen i Horten, og resten av oss som sitter hjemme og sturer 😃
    Du vil bli savnet :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.210
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har alltid ment Jailbreak, Bad Reputation og Black Rose var de tre beste albumene til Thin Lizzy, men nå begynner jeg å bli usikker 🤔

    F9CDA9E1-C2B6-4151-865B-B0E0E47DB7F7.jpeg
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    En fordel i konkurransen mellom disse to supergruppene er at Thin Lizzy gav seg da Phil Lynott la inn årene,
    Å neida. Selvom de ikke har gitt ut noe studioalbum siden 1983 har Gorham til tider forsøkt å holde liv i bandet. De har sporadisk turnert - senest i fjor.

    Hilsen en som heller ikke rekker Horten i år, selvom jeg nesten ser dit over fjorden :)
     
    Sist redigert:
    M

    musicus

    Gjest
    Synd du ikke tar turen til Horten, kunne värt hyggelig å gått på deg i korridorene, tar min förste tur siden 2015, hadde de 15 förste årene så det er vel på tide med en jubileumstur igjen :cool:

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.210
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Å neida. Selvom de ikke har gitt ut noe studioalbum siden 1983 har Gorham til tider forsøkt å holde liv i bandet. De har sporadisk turnert - senest i fjor.
    Du har selvfølgelig helt rett. Jeg hørte dem selv for en 10-15 år siden i Bergen, men de har i hvert fall hatt anstendighet nok til å ikke smusse til katalogen etter at Lynott la inn årene.
     
    • Haha
    Reaksjoner: ptb

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.210
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Synd du ikke tar turen til Horten, kunne värt hyggelig å gått på deg i korridorene, tar min förste tur siden 2015, hadde de 15 förste årene så det er vel på tide med en jubileumstur igjen :cool:

    mvh
    Kjekt at du istedenfor å kjøre frem og tilbake, hopper av fergen på rette stedet denne helgen. Begynner å bli noen år siden vi tok en øl sammen. Forhåpentligvis tar det ikke like lenge før vi går på hverandre igjen 😃
     
    M

    musicus

    Gjest
    Kjekt at du istedenfor å kjøre frem og tilbake, hopper av fergen på rette stedet denne helgen. Begynner å bli noen år siden vi tok en øl sammen. Forhåpentligvis tar det ikke like lenge før vi går på hverandre igjen 😃
    Näh, har hoppet av der..mer hav igjen rundt meg nu...så det er tur tilbake til Horten nå :)
    Var en tur innom Gbg idag (memory lane og tannlegen igjen) savnet merkelig nok ikke byen i det hele tatt...så messa der får vente...men en öl en gang ville värt hyggelig😊

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.210
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    God stemning i stuen. Bare Pelsdotten og meg som er hjemme. Begge har roen. Han leker med gummibein,og jeg leker med rødvin 😊

    9389F05F-4B0C-4974-9352-E1657BB7F4D5.jpeg


    Ble litt revet med av alle gutta som var på Nick Lowe konsert i går. Må med skam melde at jeg knapt har hørt på mannen siden new wave tiden. Da var jo denne samleren et godt sted å starte (gjenhør på noe). Etter noen låter er det lett å konkludere at gæmlisen har mye å fare med!

    CC967AF4-AA5B-441F-BE9A-046582123956.jpeg
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.634
    Antall liker
    4.240
    Sted
    Bartistan
    Legger heller ut et bilde av hushjelpen mine foreldre hadde boende i huset da jeg var ung. Det var hun som innviet meg i voksenlivets gleder og gjorde meg til mann.

    Vis vedlegget 851415
    Hun har åpenbart også gjort deg til en hemningsløs skrytepave, realitetsfjern pralenist og en dugelig løgnkuk :D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn