Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.202
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Et øyeblikk så trodde jeg du hadde jobbet med sub justering, løpt frem og tilbake, lyttet og justert mer. Så kom jeg på:
    Vis vedlegget 844434
    Den er jo fjernstyrt. Phuh, det hørtes nesten ut som arbeid. Enda godt du er på vannvogna, eller er det bare en diger gt?

    I dag har min kone sakt at vi skal høre blues på nøsteboden. Tenker å være lydig.

    Ha en riktig fin helg

    Mvh Atle
    Ja, uten fjernkontroll hadde justeringene blitt uoverkommelige. Alternativet hadde vært å få en kamerat til å justere mens jeg lyttet. Men, å ha venner er jo også et slit som krever vedlikehold. Er det ikke det ene så er det det andre. Ble nesten litt sliten bare av å tenke på alt dette 😆

    Er nok greit med litt vann etter gårsdagens selskapeligheter. Kos dokkar på Nøsteboden! Har ikke vært der, men har flere ganger tenkt at det må jeg gjøre noe med.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.202
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Satan, justeringene på subben var skikkelig vellykket. Har nå Foldnes beste lyd! Konkurransen er steinhard! Tror nummer to på listen benytter en Soundboks 😆 Mer seriøst. Skikkelig kjekt når man føler lyden «sitter» 😊

    Men, alt er selvfølgelig ikke bare fryd og gammen på Foldnes. Min kone er i ferd med å lage forstyrrelser i lydbildet! Kjenner jeg snart må ut å snakke litt hardt til henne 😡😆

    1A716C1C-01C0-4A34-9C13-3FFE57A3EC98.jpeg
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.623
    Antall liker
    4.270
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Satan, justeringene på subben var skikkelig vellykket. Har nå Foldnes beste lyd! Konkurransen er steinhard! Tror nummer to på listen benytter en Soundboks 😆 Mer seriøst. Skikkelig kjekt når man føler lyden «sitter» 😊

    Men, alt er selvfølgelig ikke bare fryd og gammen på Foldnes. Min kone er i ferd med å lage forstyrrelser i lydbildet! Kjenner jeg snart må ut å snakke litt hardt til henne 😡😆

    Vis vedlegget 844513
    Ellers et vakkert lydbilde du kan skue utover..
    Så lenge hun tar av seg, og henger opp klær er det vel ikke så ille?

    M
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.202
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har i dag kvittet oss med en gammel dobbelt recliner og en lenestol. Sikkert ikke gull for akustikken! Har bestilt en sofa som skal plasseres på den tomme veggen på bildet. Det kommer nok til å hjelpe, men forventet levering er om to måneder 😳 For å minimalisere tiden med dårlig akustikk dra vi derfor til Spania i morgen 🤪

    D31C3593-655E-466B-B1F7-8E063A771987.jpeg
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.575
    Antall liker
    27.678
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Let the games begin………snakker da selvfølgelig om lyn, torden og regn som vi som vanlig har dradd med oss på tur 😊

    Vis vedlegget 845266
    Det var virkelig sporty gjort av dere å ta med dere drittværet sørover.
    BA1FB2DB-A145-431A-8AC2-065FDDF2D2EE.jpeg

    Vi hadde godt av å få litt sol og varme her! :D Tusen takk, og bare behold drittværet der nede.
    Mvh
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.202
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det var virkelig sporty gjort av dere å ta med dere drittværet sørover. Vis vedlegget 845281
    Vi hadde godt av å få litt sol og varme her! :D Tusen takk, og bare behold drittværet der nede.
    Mvh
    Ser deilig ut! Kjenner igjen huset. Min iboende latskap får meg til å svette på ryggen bare jeg ser bygningen 😄 Her nede har vi vel fremdeles 12 grader mer enn dere, så helt pissgærnt er det ikke. Ser ut som jeg ikke klarer å holde på drittværet lenger enn til i morgen. Forsøker så godt jeg kan å sende det til Tiggerstaden. Rasket der nede har gått i shorts og bar overkropp i månedsvis og hadde fortjent dobbelt så høye strømpriser enn hva de har i dag 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.202
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En liten tur til Gibraltar i dag. Like trangt og inneklemt som for 30 år siden. Likevel, litt kult å måtte krysse rullebanen til flyplassen for å komme inn i «landet». De to andre severdighetene, taubanen og frekke aper overgår vi med klar margin i Bergen. Vi har taubanen opp til Ulriken, og der er det på sommeren en masse frekke apekatter fra østlandet 😊

    8762E73F-E216-483C-AF6D-CA03573ACE01.jpeg
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    635
    Antall liker
    1.924
    Torget vurderinger
    1
    Nyt turen karmana. Kom på et lite tips å tenke på når du kommer hjem igjen. Ser at solen rundt middagstid skimter inn på din høyre høyttaler. Fort gjort å få misfarging av elementet når solen en sjelden gang brøler. Kan betrygge om at ingen skade kan være skjedd siden du dro...

    Mvh Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.202
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nyt turen karmana. Kom på et lite tips å tenke på når du kommer hjem igjen. Ser at solen rundt middagstid skimter inn på din høyre høyttaler. Fort gjort å få misfarging av elementet når solen en sjelden gang brøler. Kan betrygge om at ingen skade kan være skjedd siden du dro...

    Mvh Atle
    Har lamell-gardiner jeg kan trekke for alle vinduene, men gidder ikke. Litt utvaskete høyttalere skal jeg kunne leve med, så lenge de traller fint 😊 Yr har fortalt oss at solen som vanlig brøler på Foldnes. Tror gråværet kun er på hi sio 🤪

    Neste helg er jeg hjemme og kona fortsatt her nede. Hvis du og Tønnes har lyst på et par øl og sjikanere lyden på Foldnes, er dere hjertelig velkommen. Jeg kan hente, men kjører dere faen ikke hjem 😄
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.575
    Antall liker
    27.678
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Ville ikke stolt blindt på dette utsagnet, er nok best dere tar med en hjørnesofa eller en treseter med to stoler, bare for sikkerts skyld ☺
    Eg kjeme.
    Skal ta med meg en lytteskammel. Når jeg detter av dem, er det på tide å helle meg i en taxi og få meg hjem.
    Mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.202
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Heldigvis mer å gjøre her nede enn å svi eget bacon. I dag ble kursen derfor satt mot fjellene. Jeg valgte selvfølgelig en alternativ rute, noe som sikkert var klokt med tanke på museumsgjenstanden vi kjørte 😳 Sammen med en bråte gærne syklister kom vi oss likevel opp i over 1000 meters høyde og litt ned igjen til byen Ronda.

    7224F8FE-8D04-4B53-B50F-6AF845E4CBBC.jpeg


    Ruslet først gjennom en ganske så lang gågate som de viselig nok hadde beskyttet mot solen.

    15B0C8DF-18A3-40C5-ABE9-FD901052DD1E.jpeg


    Ved enden nådde vi frem til byens tyrefekter-arena. Byen var stappfull av folk da det i dag faktisk også ble arrangert tyrefekting. Etter hva jeg skjønner har tyrefekting i Spania sin opprinnelse i Ronda. Det var likevel enkelt å holde seg unna. Seigpining av okser til forlystelse er ikke min greie.

    CAD25841-4F58-4692-8A71-905CD9CE14DF.jpeg


    Vi vandret heller rundt på alle stupene til ravinen som deler byen i to. Flott utsikt i alle himmelretninger.

    00339739-ABE2-49BB-BA7A-F991021A6CFC.jpeg


    Den gamle broen over ravinen ble selvfølgelig også krysset.

    D18FB9C2-6BFB-4B72-8E09-EFF6A2B7B63D.jpeg


    Tok ikke noen bilder da vi vandret rundt i gamlebyen, men den var utrolig flott og ikke minst, velholdt. I det hele tatt var Ronda en flott by som absolutt anbefales hvis man skal slå ihjel litt tid på sydsiden av Spania.
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Heldigvis mer å gjøre her nede enn å svi eget bacon. I dag ble kursen derfor satt mot fjellene. Jeg valgte selvfølgelig en alternativ rute, noe som sikkert var klokt med tanke på museumsgjenstanden vi kjørte 😳 Sammen med en bråte gærne syklister kom vi oss likevel opp i over 1000 meters høyde og litt ned igjen til byen Ronda.

    Vis vedlegget 846255

    Ruslet først gjennom en ganske så lang gågate som de viselig nok hadde beskyttet mot solen.

    Vis vedlegget 846256

    Ved enden nådde vi frem til byens tyrefekter-arena. Byen var stappfull av folk da det i dag faktisk også ble arrangert tyrefekting. Etter hva jeg skjønner har tyrefekting i Spania sin opprinnelse i Ronda. Det var likevel enkelt å holde seg unna. Seigpining av okser til forlystelse er ikke min greie.

    Vis vedlegget 846259

    Vi vandret heller rundt på alle stupene til ravinen som deler byen i to. Flott utsikt i alle himmelretninger.

    Vis vedlegget 846260

    Den gamle broen over ravinen ble selvfølgelig også krysset.

    Vis vedlegget 846261

    Tok ikke noen bilder da vi vandret rundt i gamlebyen, men den var utrolig flott og ikke minst, velholdt. I det hele tatt var Ronda en flott by som absolutt anbefales hvis man skal slå ihjel litt tid på sydsiden av Spania.
    Har neppe noe med Beach Boys og gjøre?
    (Kjeder meg på hytta).
    Mvh JMK
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.422
    Antall liker
    12.982
    Jeg synes jeg skimter vann i bunn av ravinen caftein o_O
    Altså er ikke Spania helt uttørket :unsure:
    Sørg nå for å få med dem en flaske Grand Duc Alaba hjem.
    Så skal jeg ta turen over fjellet og hjelpe deg med å drikke den opp ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.202
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg synes jeg skimter vann i bunn av ravinen caftein o_O
    Altså er ikke Spania helt uttørket :unsure:
    Sørg nå for å få med dem en flaske Grand Duc Alaba hjem.
    Så skal jeg ta turen over fjellet og hjelpe deg med å drikke den opp ;)
    De skimter nok riktig, dog vann i meget små mengder. Dusjtrykket her nede i femte etasje er atskillig bedre enn på Foldnes. Jeg vil derfor hevde at en mulig vannkrise på solkysten er høyst overvurdert 😆

    Hvis herren ikke kan klare å tvinge ned noen krus av Kardinalen, kan han bare holde seg østenfor folkeskikken 😆
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.422
    Antall liker
    12.982
    Jeg er nærmere ankomst Bregen enn du aner, men det kan se ut for de caftein ikke er hjemme.
    Så da kan jeg skjende byen i ro og mak ;)

    Ellersmessig har jeg sjelden hatt problem med å "true" ned et par krus med livets vann fra en flaske Kardinal.
    Snarere tvert i mot :geek:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.202
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg er nærmere ankomst Bregen enn du aner, men det kan se ut for de caftein ikke er hjemme.
    Så da kan jeg skjende byen i ro og mak ;)

    Ellersmessig har jeg sjelden hatt problem med å "true" ned et par krus med livets vann fra en flaske Kardinal.
    Snarere tvert i mot :geek:
    Hmf, er de snart i kongerikets rettmessige hovedstad. Dette vitner om ualminnelig dårlig planlegging! Jeg gremmes!
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.422
    Antall liker
    12.982
    Hmf, er de snart i kongerikets rettmessige hovedstad. Dette vitner om ualminnelig dårlig planlegging! Jeg gremmes!
    Jeg kan ikke noe for at arbeidsgiver overstyrer mine planer :cautious:
    Kanskje jeg skal være litt vrien og vrang, og nekte å bli med til Hansastaden om jeg ikke får bli igjen mot full betaling frem til søndag :unsure:
    Hvis ikke blir jeg hjemme i Kvastebyen.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.202
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    When in Spain, do as the Spaniards……eller ikke. Har bare smakt Westvleteren en gang tidligere å nå bød det seg en ny anledning. Kostet en kvart nyre, men etter i dag å ha blitt skamklippet for en hundrelapp, tenkte jeg litt råflott øl var innspart/inntjent 😄

    F9C47132-C4BE-4EC5-A083-23C4CB4FBDD6.jpeg


    Nå man først var på et Belgisk brasserie i Spania var det jo på sin plass å kjøre litt Belgisk sikringskost. Det kommer ikke med på bildet, men selvfølgelig akkompagnerte også frites måltidet (sammen en uforglemmelig salat).

    52A5AF85-F8F7-4E13-A3F7-B585FA1A4976.jpeg


    Etter en Westvleteren var det tid for en ublindet test opp mot mitt favorittt-øl, Westmalle Tripel. Sørgelig nok buklandet Westmalle kraftig opp mot Westvleteren.

    351E555D-0D0D-4992-8717-1BF0AB45C03D.jpeg


    Etter en GT og to av disse rakkerne, mente jeg det var på sin plass med noe mer fra Belgia. Min kone var ikke helt enig, så her sitter jeg nå på terrassen og nipper til litt vann 🙁😄
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.649
    Antall liker
    58.440
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ser ut som alt er bra, bortsett fra at du er i feil land... 😆

    At du mener at Westmalle Tripel buklander gjør meg temmelig nysgjerrig på den andre; Westvleteren.
    Jeg trodde Cantillon var verdens beste øl, men ser at det merkelig nok ikke er enighet om dette. 😊
    WestwretererI er ikke tilgjengelig her til lands pt. ser det ut som. Ser pris fra 2018. Dyrere enn bensin! 🤪
    Westwelterel er så vanskelig å si, så man får være glad om man får den første man bestiller. 😆
    Kos dere!
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.422
    Antall liker
    12.982
    Noe så blodig urettferdig og ikke få lov til å slå ut håret...ehhh....nei, det var vist ofret :unsure:
    Men altså, når du først var så godt i gang med å drikke deg gjennom belgiske ølsorter, og en nyre rens (GT) så må du liksom stoppe :oops:
    MAKAN til gledesdreper 🥳:mad: en liten salongberuselse må vel være innenfor ;)
    Ække dere på ferie a?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.202
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ser ut som alt er bra, bortsett fra at du er i feil land... 😆

    At du mener at Westmalle Tripel buklander gjør meg temmelig nysgjerrig på den andre; Westvleteren.
    Jeg trodde Cantillon var verdens beste øl, men ser at det merkelig nok ikke er enighet om dette. 😊
    WestwretererI er ikke tilgjengelig her til lands pt. ser det ut som. Ser pris fra 2018. Dyrere enn bensin! 🤪
    Westwelterel er så vanskelig å si, så man får være glad om man får den første man bestiller. 😆
    Kos dere!
    Hehe, Westvleteren 12 var mye bedre enn jeg husket. Har vel egentlig tenkt på den som litt oppskrytt, men ikke nå lenger 😊 Bare så synd den er så vanskelig å få tak i. Kan bare kjøpes etter bestilling på klosteret i Westvleteren, og er egentlig ikke lov å kjøpe for videresalg (slik de øyensynlig gjør her nede). Bare å bestille en flaske hvis du får mulighet. Tviler på du kommer til å angre på det 😃
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.202
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Noe så blodig urettferdig og ikke få lov til å slå ut håret...ehhh....nei, det var vist ofret :unsure:
    Men altså, når du først var så godt i gang med å drikke deg gjennom belgiske ølsorter, og en nyre rens (GT) så må du liksom stoppe :oops:
    MAKAN til gledesdreper 🥳:mad: en liten salongberuselse må vel være innenfor ;)
    Ække dere på ferie a?
    Skadet sikkert ikke med en liten stopp. Ja, i den grad det kan kalles stopp. To av disse ølflaskene blir vel det samme som å drikke en flaske tysk hvitvin 😄 og ferie har vi har tross alt hele året 😄
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.422
    Antall liker
    12.982
    Skadet sikkert ikke med en liten stopp. Ja, i den grad det kan kalles stopp. To av disse ølflaskene blir vel det samme som å drikke en flaske tysk hvitvin 😄 og ferie har vi har tross alt hele året 😄
    "I know", og jeg vil tro du takker din kone i det stille i dag at det ikke ble en 2-3 flasker Trapist øl til hvis navn ikke lar seg uttale i edru tilstand ;)
    Dos Fhestmahlle poor flavour! Og vi drakk oss en nyyyyydelig frokost...hikk 🥳
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn