Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.318
    Antall liker
    63.039
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Som Bergenser, så synes jeg du var forsiktig. De jeg kjenner mener at de bor i verdens beste by, flotteste drivvedbygg(bryggen) har verdens beste dialekt, flotteste regn, beste fotball lag, beste nachspiel, heftigste svevestøvs lokk, størst forplantningsorgan, verden mest irriterende Rune Larsen, verdens mest talentløse trafikkavvikling(danmarkplass)…. Listen er lang, håper ikke svigers leser denne😜 God helg😀
    Hehe, mye rett der, eksempelvis om svevestøv, Rune Larsen, trafikkavvikling og de største kjønnsorganene 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.318
    Antall liker
    63.039
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Som Bergenser sliter jeg som kjent med ydmykhet. Likevel må det være greit å innrømme at jeg har en suveren platespiller, verdens beste RIAA, klodens beste 300B forsterker og universets beste fulltonere. I all ydmykhet selvfølgelig 😊
    Var nok vel ydmyk i denne posten. Glemte helt å skrive at jeg objektivt sett har galaksen Melkeveiens beste DAC. Rett skal være rett!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.318
    Antall liker
    63.039
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Litt bytrasking med en tjommi i dag. Var innom smått legendariske Garage som har gjenoppstått i ny forkledning under navnet, Stereo. Ingenting i veien med navnet, men rocke-bula er (på dagtid) blitt et striglet lounge sted, uten sjel og med stive priser.

    702172F0-864A-40AD-90BA-348E712F18FC.jpeg


    Litt morsomt å se at diskjockeyene visst spiller den samme musikken som de gjorde da jeg var ung 😳😄

    3219D7E7-5EB2-4F6D-B8BE-79970D57B27B.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.318
    Antall liker
    63.039
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Pøh, stille og rolig arbeid med oppstart etter kirketid. Kan rapportere at Jesus nikket anerkjennende 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.318
    Antall liker
    63.039
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hvis du lurer på en plate du skal kjøpe i november………trenger du ikke lure lenger. Jackie Leven sitt debutalbum kom ut i ‘94 og er knallbra. Hvis man absolutt må ha originalen koster et bra eksemplar over 1000 kr på Discogs, og da er i hvert fall jeg glad for å få kloen i en ferskpresset utgave til en mer edruelig pris 😃

    5C4812EA-2955-410B-9CDA-1D9BE4BE3F5D.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.318
    Antall liker
    63.039
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er jo flere innom denne tråden som lytter til låvedører av litt forskjellig størrelse. Felles for dem alle er jo at de er forferdelig langt fra å ha oppnådd tilfredsstillende lyd. Men, fortvil ikke! Karmana, godheten selv, er alltid klar for å tre støttende til for disse audiofile som sitter fast i den dypeste fortvilelse. Nedennevnte tilbud vil løse alle problemer, og det er heller ikke hver dag man samtidig kan spare 400K. Ikke takk meg for opplysningen, men send gjerne gaver.

    FB679559-DEC2-4E21-8508-CEB14DD64AD7.png


    Selv har jeg som alle vet det ultimate oppsettet, og trenger derfor ikke fjonge italienske låvedører, men jeg har mine problemer, og i dag sliter jeg litt med å bestemme meg for hva jeg skal spille.

    16EE3E6D-9007-4E80-9F37-61CE7B4E6C45.jpeg
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.953
    Antall liker
    5.530
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Du er jo så generøs med tips til andre, så her kommer et tips til hva du kan spille😉:


    Eller vent litt, du må vel ha musikken på fysiske medium for tiden! Bluetooth kan kanskje være løsningen, har ikke dacen din det også?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.318
    Antall liker
    63.039
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du er jo så generøs med tips til andre, så her kommer et tips til hva du kan spille😉:


    Eller vent litt, du må vel ha musikken på fysiske medium for tiden! Bluetooth kan kanskje være løsningen, har ikke dacen din det også?
    Hehe, selv om du ikke er i målgruppen er det jo godt å se at min generøsitet gjengjeldes 😄

    Aldri hørt om den gjengen der. Er vel kanskje noe gammel norsk new wave (som du fikk i bunken fra Christer Falck). Har jo noen plater jeg kunne spilt, men foreløpig kommer jeg ikke lenger enn til cder, men jeg burde helt klart fått testet Bluetooth muligheten i DACen. I morgon, i morgen, men ikkje i dag 😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.249
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det er jo flere innom denne tråden som lytter til låvedører av litt forskjellig størrelse. Felles for dem alle er jo at de er forferdelig langt fra å ha oppnådd tilfredsstillende lyd. Men, fortvil ikke! Karmana, godheten selv, er alltid klar for å tre støttende til for disse audiofile som sitter fast i den dypeste fortvilelse. Nedennevnte tilbud vil løse alle problemer, og det er heller ikke hver dag man samtidig kan spare 400K. Ikke takk meg for opplysningen, men send gjerne gaver.



    Selv har jeg som alle vet det ultimate oppsettet, og trenger derfor ikke fjonge italienske låvedører, men jeg har mine problemer, og i dag sliter jeg litt med å bestemme meg for hva jeg skal spille.
    Føler at jeg er midt i sentrum av målgruppa.
    Det eneste jeg kommer på å si er; dust.
    🤡
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.953
    Antall liker
    5.530
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    🤣 godt tippet når det gjelder sjanger. Bra du ikke har det travelt, og heller nyter pensjonisttilværelsen 👍
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.318
    Antall liker
    63.039
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg kan jo gi deg et tips tilbake. 😎
    Det høres ut som det kommer noen helsikes gode høyttalere for salg på andre sida av Mjøsa. (Herre, tilgi ham osv.😆)
    Akkurat DE, synes jeg du skal kjøpe til kona til jul.
    Da blir hun glad.🥰
    God ide! Hun sier hun har lagt på seg i det siste, så hun hadde sikkert satt pris på noen skjermbrett å skjule seg bak når hun kler på seg 😄
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.862
    Antall liker
    13.715
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Klikket nesten på kjøpeknappen @Karmana - men så la jeg merke til at det var 1 stk tilgjengelig....
    Heldigvis har jeg nettopp sett filmen fra hifiklubben, og lært at det ikke rekker med 1stk høyttaler.
    Stykk, nei tykk eller noe sånt.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.318
    Antall liker
    63.039
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Klikket nesten på kjøpeknappen @Karmana - men så la jeg merke til at det var 1 stk tilgjengelig....
    Heldigvis har jeg nettopp sett filmen fra hifiklubben, og lært at det ikke rekker med 1stk høyttaler.
    Stykk, nei tykk eller noe sånt.
    Fillern, lureri! Ja, det var nok for godt til å være sant. Men, jeg forundres ikke. Denne hifi-bransjen består jo stort sett av forferdelige mennesker (har jeg lest). Jeg har egentlig mest vondt av alle dem rundt om i det ganske land som nå gråter sine modige tårer (heldigvis i skjul bak låvedører). Tenker PM Audio ved Paul må ikle seg stål-susp i Horten.
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.318
    Antall liker
    63.039
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Testet i dag Bluetooth mellom IPad og DAC. Gikk forsovet greit det, men iPaden måtte nesten ligge oppå DACen for at forbindelsen skulle være noenlunde stabil. Ikke noe jeg gidder å gjøre flere ganger. Heldigvis er det bare å trykke on på RIAAen så er jeg i gang med ting som fungerer atskillig bedre. Fungerer bedre er vel ikke helt presist……spiller Rypdal 😎 Blir nok mat for kassene i andre etasje 😊

    D156994F-CF32-471C-8096-A1F34E1A9BB9.jpeg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg kan jo gi deg et tips tilbake. 😎
    Det høres ut som det kommer noen helsikes gode høyttalere for salg på andre sida av Mjøsa. (Herre, tilgi ham osv.😆)
    Akkurat DE, synes jeg du skal kjøpe til kona til jul.
    Da blir hun glad.🥰
    DE er allerede solgt til en som har forståelse og pondus til å ivareta disse sarte kreasjonene... Allerede tilgitt, da jeg har en familiebonus ifht kontakt med diverse.. :)....

    Din fornektelse er stor @Karmana , men ditt hjerte er rent... Hva som evt er "tomt" skal jeg ikke uttale meg om, men jeg tror vi kan enes om at det fiffige klart trumfer det fornuftige... Så og inne denne gemene hobby.. :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.318
    Antall liker
    63.039
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    DE er allerede solgt til en som har forståelse og pondus til å ivareta disse sarte kreasjonene... Allerede tilgitt, da jeg har en familiebonus ifht kontakt med diverse.. :)....

    Din fornektelse er stor @Karmana , men ditt hjerte er rent... Hva som evt er "tomt" skal jeg ikke uttale meg om, men jeg tror vi kan enes om at det fiffige klart trumfer det fornuftige... Så og inne denne gemene hobby.. :)
    Spent på hva som kommer inn på Biri denne gangen!
    Jeg synes jo slike låvedører låter utrolig bra (foruten når jeg kjeder meg og vil leke litt med ironi) 😊
    Har du solgt kraftverkene sammen med Magnepan? Har en følelse av at de også ble solgt, og at du ikke trenger så slemme forsterkere på de neste høyttalerne, men ingen vet som kjent hvor Biri-harer hopper 😃
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.164
    Antall liker
    22.681
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Testet i dag Bluetooth mellom IPad og DAC. Gikk forsovet greit det, men iPaden måtte nesten ligge oppå DACen for at forbindelsen skulle være noenlunde stabil.
    Bruker du BT antenne på Topping? Jeg vet ikke om du har det, men på bilder av baksiden så ser det ut til å være en tilkobling for antenne. Jeg har spilt mye fra både iPhone og iPad via BT og aldri hatt problemer med det.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.318
    Antall liker
    63.039
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Bruker du BT antenne på Topping? Jeg vet ikke om du har det, men på bilder av baksiden så ser det ut til å være en tilkobling for antenne. Jeg har spilt mye fra både iPhone og iPad via BT og aldri hatt problemer med det.
    Synes det var rart det var så ustabil forbindelse og jeg måtte så nært. Du har selvfølgelig helt rett, det er meg som har glemt å skru på BT antennen 😱🤡 Takker for påminnelsen! Bør vel gi det et nytt forsøk nå 😊
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.164
    Antall liker
    22.681
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Synes det var rart det var så ustabil forbindelse og jeg måtte så nært. Du har selvfølgelig helt rett, det er meg som har glemt å skru på BT antennen 😱🤡 Takker for påminnelsen! Bør vel gi det et nytt forsøk nå 😊
    Ja da burde det hjelpe :)

    Jeg ser for øvrig i innlegget over her at du har bursdag, så da får jeg hive meg på og gratulere 😊
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn