Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.544
    Antall liker
    3.039
    Sted
    Oslo
    Litt omskrevet fra mitt tidligere yrke; ingen plan overlever første kontakt med virkeligheten 😄
    Tilsvarende fra teknologiutvikling:
    Selgeren: Det fikser de imorgen.
    Økonomen: Regn med dobbelt så lang tid.
    Teknologen: Ganger med 3,14.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    12.893
    Tviler ikke et mikrosekund på at det blir bra.
    1) Mannen er jo gammel nok til å gjøre hva fanden han vil, gitt at
    2) Det er hans anlegg og hans penger.
    Men jeg må da likevel kunne tvile litt på at det blir vesentlig bedre med en annen DAC?

    Mvh
    1. Er du helt sikker på at han er gammel nok til å gjøre hva han vil tkr?
    2.. Har du konferert med husets herskerinne? Et betinget tja herfra.

    På den annen side gjør vel den avdankede sjøulken hva han vil.
    Men slik jeg forsto ham for noen sider siden, så var det vel slik at cafteinen ikke så noe behov for en DAC med volumkontroll/pre.
    Sjelden vellykket i følge ham selv, samt at han har pre i sin Zardoz integrerte og Eximus.
    Enkelte i det fjerne østen på en øy ute i havet kan jo simpelthen ikke få nok forforsterkere i kjeden før monoblokkene, men se det tror jeg ikke gjelder cafteinen
    Det er vel mer ønske om frittstående DAC, og der finnes det litt å velge i.
    Personlig har jeg for meg at HCS sitt valg av TRON er et meget godt valg.
    Stratosfære prisede DACer vil jeg tro er av lavere interesse, mens DAC fra Denafrips, Gustard etc. burde være interessant.
    Hva han tenker aner jeg ikke, men det er og anta at det er et DACtisk valg på gang ;)

    Med hilsen fra Casa Skranglefant i Bartebyen.
     
    Sist redigert:

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.468
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hvis det er helt knusk tørt uten evne til å gjengi overtoner og timbre er det ikke noe for meg. Det er liksom noe sånt jeg ser for meg, men håper jeg tar fullstendig feil.
    Jeg sendte denne linken til Topping, og ba dem skjerpe seg. Faen ta at de skal sterilisere alt av lyd, bare fordi de er så jævli opptatt av at det skal måle riktig.
    Håper de nå lærer litt og kan justere i fremtidige produkter. Burde jo ikke være så vanskelig å gjengi overtoner? Makan, eller MAMA.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    1. Er du helt sikker på at han er gammel nok til å gjøre hva han vil tkr?
    2.. Har du konferert med hustes herskerinne? Et betinget tja herfra.

    På den annen side gjør vel den avdankede sjøulken hva han vil.
    Men slik jeg forsto ham for noen sider siden, så var det vel slik at cafteinen ikke så noe behov for en DAC med volumkontroll/pre.
    Sjelden vellykket i følge ham selv, samt at han har pre i sin Zardoz integrerte og Eximus.
    Enkelte i det fjerne østen på en øy ute i havet kan jo simpelthen ikke få nok forforsterkere i kjeden før monoblokkene, men se det tror jeg ikke gjelder caftei
    Det er vel mer ønske om frittstående DAC, og der finnes det litt å velge i.
    Personlig har jeg for meg at HCS sitt valg av TRON er et meget godt valg.
    Stratosfære prisede DACer vil jeg tro er av lavere interesse, mens DAC fra Denafrips, Gustard etc. burde være interessant.
    Hva han tenker aner jeg ikke, men det er og anta at det er et DACtisk valg på gang ;)

    Med hilsen fra Casa Skranglefant i Bartebyen.
    Neeeii, har ikke konferert med Generalissimoen i Casa Karmana-

    På den annen side, regner med at fruen i huset forlengst er blitt så fartsblind at hun knapt registrerer hva som kommer inn. Og hvis hun skulle registrere en nytilgang, vil den jo stort sett være borte igjen hvis hun tar seg en tur ut på kjøkkenet......

    En hilsen til Skranglefant! En vittig kar som jeg gjerne skulle ha truffet en gang. 😀

    mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg sendte denne linken til Topping, og ba dem skjerpe seg. Faen ta at de skal sterilisere alt av lyd, bare fordi de er så jævli opptatt av at det skal måle riktig.
    Håper de nå lærer litt og kan justere i fremtidige produkter. Burde jo ikke være så vanskelig å gjengi overtoner? Makan, eller MAMA.
    Jeg ser fram til å lese svaret, men jeg tror kanskje de hos Topping driter i hva jeg mener om ditt og datt. 🥴
    Dessuten kan det hende jeg tar feil.
    Det skulle tatt seg ut! 🙃😆
    Jeg har lest en del, men aldri hørt en Topping, så muligheten er tilstede.

    Likevel skammer jeg meg ikke over å stole på egne ører og smak.
    Du vet, det er snart ikke igjen noen av av oss som lar foten, armhårene og tårekanalen bestemme hva som er brukbar haifai.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du vet, det er snart ikke igjen noen av av oss som lar foten, armhårene og tårekanalen bestemme hva som er brukbar haifai.
    Helt uenig... De fleste bruker indikatorer som de du nevner. Men en må ha baller for å innrømme at det er slik. Å gjemme seg bak en måleMIKK er ikke det samme som å si at en besitter et ORGAN.. :cool:
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    @HCS
    Altså du er uenig i at det ikke er få som har den tilnærmingen, men ellers er du enig?
    Altså enig i innholdet bortsett fra antallet som også er enig? 🙃
    Jeg er ikke opptatt av å vise fram ballene mine, men antar at de er på plass? 😊
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.125
    Antall liker
    5.070
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har snakket med Lill Bendriss idag og hun sa Karmana kommer til å bli veldig fornøyd med Topping, særlig hvis det er rør i kjeden.

    Hun brukte uttrykk som fanboy, og Kred som forsvant osv.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.468
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jeg ser fram til å lese svaret, men jeg tror kanskje de hos Topping driter i hva jeg mener om ditt og datt. 🥴
    Dessuten kan det hende jeg tar feil.
    Det skulle tatt seg ut! 🙃😆
    Jeg har lest en del, men aldri hørt en Topping, så muligheten er tilstede.

    Likevel skammer jeg meg ikke over å stole på egne ører og smak.
    Du vet, det er snart ikke igjen noen av av oss som lar foten, armhårene og tårekanalen bestemme hva som er brukbar haifai.
    Blir interessant, om ikke akkurat spennende å lese hva Karmana mener.
    (Selv dropper jeg å prøve enn sånn, siden jeg vet at jeg ikke kommer til å like den. Den ser så jævli ut, spesielt i sølv, at det ikke er nubbis at den låter bra. Må jo se på boksen også.)
    De aller fleste av oss lar oss styre av de tingene du nevner, og kombinert med dagsform og andre komponenter blir det yatzy.
    Det gjør litt vondt å stikke fingeren i jorda og kjenne på at det er tillegg vi liker.
    Toppingen gjør ikke noe feil, den bare mangler de tilleggene som høres så musikalske ut.
    Toppingen mangler ikke fuktighet, overtoner eller timbre. Men den klæsker ikke på noe ekstra.
    Det kan låte shait, men da liker du ikke hvordan innspillingene låter. Når de er avkledd.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    @HCS
    Altså du er uenig i at det ikke er få som har den tilnærmingen, men ellers er du enig?
    Altså enig i innholdet bortsett fra antallet som også er enig? 🙃
    Jeg er ikke opptatt av å vise fram ballene mine, men antar at de er på plass? 😊
    Uenig i at det ikke er mange igjen av de som bruker fot og hår osv.. :)..

    Ballene får være på sin plass, nær scrotum, der de hører hjemme for de fleste.. :cool:
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kjenner absolutt ingen, jeg, som ikke bruker fot, armhår osv som absolutt og personlig kriterium for godlyd.
    Og så kjenner jeg en masse folk som har forskjellige tilnærminger til hvordan oppnå fot og ståpels.
    Mvh
    Jepp, og det er vel i grunn fasit. Bevisst sleivete fra min side, men med en undertone av at "mangfold" trumfer alt.. Hvis ikke mangfoldet opprettholdes slutter jeg med denne hobbyen og begynner med makrame.. 🥳
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Uenig i at det ikke er mange igjen av de som bruker fot og hår osv.. :)..

    Ballene får være på sin plass, nær scrotum, der de hører hjemme for de fleste.. :cool:
    Håper inderlig ballene forblir I scrotum.
    Ikke bare i nærheten! 😆

    Når alt kommer til alt så har du kanskje rett, men de som bruker andre kriterier gjør i tilfelle veldig mye ut av seg, og blir motsagt hele tida.
    Det er i hvert fall mitt inntrykk, uten at jeg driver og akkederer i disse "måletrådene".
    Nå skal i hvert fall jeg gi meg med dette, før Karmana skulle komme til å våkne. 🙂
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.175
    Antall liker
    34.578
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Blir spennende å høre om dine inntrykk angående Topping. Selv angrer jeg ikke på kjøpet, har også testet den mot andre (mer "hifi-populære modeller - og den har klart seg overraskende godt).
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Masseproduksjon er det som skal til for å få mer dac for pengene.
    Så lenge det låter bra er det helt ok for meg.
    Hvis det er helt knusk tørt uten evne til å gjengi overtoner og timbre er det ikke noe for meg. Det er liksom noe sånt jeg ser for meg, men håper jeg tar fullstendig feil.
    Det får nå snart svar på. Lykke til kompis. 👍😊
    Følger deg på det, og kan være du har helt rett, men forhåpentligvis klarer resten av kjeden å gjengi overtoner og timbre, uten nødvendig hjelp fra en DAC 😃
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    1. Er du helt sikker på at han er gammel nok til å gjøre hva han vil tkr?
    2.. Har du konferert med husets herskerinne? Et betinget tja herfra.

    På den annen side gjør vel den avdankede sjøulken hva han vil.
    Men slik jeg forsto ham for noen sider siden, så var det vel slik at cafteinen ikke så noe behov for en DAC med volumkontroll/pre.
    Sjelden vellykket i følge ham selv, samt at han har pre i sin Zardoz integrerte og Eximus.
    Enkelte i det fjerne østen på en øy ute i havet kan jo simpelthen ikke få nok forforsterkere i kjeden før monoblokkene, men se det tror jeg ikke gjelder cafteinen
    Det er vel mer ønske om frittstående DAC, og der finnes det litt å velge i.
    Personlig har jeg for meg at HCS sitt valg av TRON er et meget godt valg.
    Stratosfære prisede DACer vil jeg tro er av lavere interesse, mens DAC fra Denafrips, Gustard etc. burde være interessant.
    Hva han tenker aner jeg ikke, men det er og anta at det er et DACtisk valg på gang ;)

    Med hilsen fra Casa Skranglefant i Bartebyen.
    Nei, se her, er herren endelig ute og lufter seg litt. Velfortjent! Det gjør nok godt kan jeg tenke meg 😊
    Gustard ble helt klart vurdert, men toppet den med en Topping 🤪
    Enjoy Bartistan og kvelder med Skranglemannen. Lukter av hva dere vil definere som sene kvelder, mens vi andre ville kalt det tidlige morgener 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Neeeii, har ikke konferert med Generalissimoen i Casa Karmana-

    På den annen side, regner med at fruen i huset forlengst er blitt så fartsblind at hun knapt registrerer hva som kommer inn. Og hvis hun skulle registrere en nytilgang, vil den jo stort sett være borte igjen hvis hun tar seg en tur ut på kjøkkenet......

    En hilsen til Skranglefant! En vittig kar som jeg gjerne skulle ha truffet en gang. 😀

    mvh
    Hun er kanskje blitt litt fartsblind på haifai, men dessverre er hun som de fleste kvinner utstyrt med et sidesyn som får med seg det meste. Dette kjøpet er dog uproblematisk. Når jeg forteller henne salgspris på Bricasti og innkjøpspris på Topping, regner jeg med å kunne sitte i godstolen i lang tid fremover og kun knipse med fingrene når jeg trenger kalde drikker eller sex 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg har snakket med Lill Bendriss idag og hun sa Karmana kommer til å bli veldig fornøyd med Topping, særlig hvis det er rør i kjeden.

    Hun brukte uttrykk som fanboy, og Kred som forsvant osv.
    Pøh, du er bare snurt for at Bricasti ble kastet på dør, og jeg skrev at den aldri har vært behagelig å hvile blikket på 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Blir interessant, om ikke akkurat spennende å lese hva Karmana mener.
    (Selv dropper jeg å prøve enn sånn, siden jeg vet at jeg ikke kommer til å like den. Den ser så jævli ut, spesielt i sølv, at det ikke er nubbis at den låter bra. Må jo se på boksen også.)
    De aller fleste av oss lar oss styre av de tingene du nevner, og kombinert med dagsform og andre komponenter blir det yatzy.
    Det gjør litt vondt å stikke fingeren i jorda og kjenne på at det er tillegg vi liker.
    Toppingen gjør ikke noe feil, den bare mangler de tilleggene som høres så musikalske ut.
    Toppingen mangler ikke fuktighet, overtoner eller timbre. Men den klæsker ikke på noe ekstra.
    Det kan låte shait, men da liker du ikke hvordan innspillingene låter. Når de er avkledd.
    Det er litt fascinerende at de fleste kan skrive panegyriske uttalelser over forskjellene mellom modellene hos enkelte merker. Topping er liksom bare Topping når man uttaler seg 🤔 Jeg er ikke sikker på at alle vet at Høvdingen har ni forskjellige DACer fra Topping i sortimentet 😊 Skal ikke se bort fra at det er noen forskjeller mellom dem……
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kjenner absolutt ingen, jeg, som ikke bruker fot, armhår osv som absolutt og personlig kriterium for godlyd.
    Og så kjenner jeg en masse folk som har forskjellige tilnærminger til hvordan oppnå fot og ståpels.
    Mvh
    Word!
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    12.893
    Nei, se her, er herren endelig ute og lufter seg litt. Velfortjent! Det gjør nok godt kan jeg tenke meg 😊
    Gustard ble helt klart vurdert, men toppet den med en Topping 🤪
    Enjoy Bartistan og kvelder med Skranglemannen. Lukter av hva dere vil definere som sene kvelder, mens vi andre ville kalt det tidlige morgener 😄
    Man haver vært ute på veiene en drøy uke allerede.
    Og ja, det smaker godt etter en lang vinter og vår med hjemmekontor.
    Startet med langfart til Ålesund hvor et av avkommene "plutselig" kjøpte seg hus, og flyttet dit nå i juni.
    Delte opp etappen på 63 mil i 2 ulike deler.
    Fine dager med fint vær i Ålesund og tid til bestefar plikter, samt friske bad i fjorden med god sikt.
    Dro videre til Skranglecasa på søndag via Molde, og nå er vi atter i gang med skitprat, øl og vin kongress for 2 ;)
    Satser på en noe tidligere aften en gårsdagen.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fin dag! Fikk kjørt «billigkroken» av overskuddsplater til byen for litt innbytte hos Rocade og Samleren. I tillegg fikk jeg kjøpt noen tweaks til Eximus ampene som forhåpentligvis har en objektiv positiv effekt 😊

    Ble ikke kvitt allverden av plater, men fikk nå 11 plater med meg hjem. Syv av platene kan vel kategoriseres som rock. Kjekt at halvgamle menn kan like rock uten å gå kledd som en rocker 😄

    CE749D11-3730-42AC-AF39-445B6E6D4D3A.jpeg


    Dessverre ble også mesteparten av platene som skulle byttes med tilbake. Kona kommer hjem i morgen kveld og har sikkert en forventning om at jeg har ryddet. Ryddingen ordnet seg greit med å legge platene ut på Finn til en usedvanlig sympatisk pris. Var hentet innen en time. Ferdig ryddet 😄

    564C9E23-E1B4-4EFD-821C-DCFCDBBE8122.jpeg


    Nå nytes litt hvitvin, mens jeg streamer dagens verdens beste band gjennom tidene, The Walkabouts. Jøje meg, så bra de var, og Chris Eckman gir fremdeles ut strålende soloalbum.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.468
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Det er litt fascinerende at de fleste kan skrive panegyriske uttalelser over forskjellene mellom modellene hos enkelte merker. Topping er liksom bare Topping når man uttaler seg 🤔 Jeg er ikke sikker på at alle vet at Høvdingen har ni forskjellige DACer fra Topping i sortimentet 😊 Skal ikke se bort fra at det er noen forskjeller mellom dem……
    Regner det som en selvfølge at Topping har null egenlyd som sin huslyd og dermed at alle modeller låter likt.
    Men der igjen, hvorfor har de da flere modeller? 🙄🙄🙄
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Der kom vi til et krysningspunktet med The Walkabouts. Et av mine favorittband i mange år. Mange gode album, og de aller fleste har jeg fremdeles på CD, men min favoritt er "Setting The Woods on Fire" .
    Jeg er ikke forundret over at de også er hjemme hos deg, med både skranglegitarrock og morderballader.😊
    Jeg så dem live i Oslo ( tror 1994), og det er en av de aller beste konsertminnene jeg har.
    Eckmann, Torgerson og resten av bandet leverte over all forventning. De avsluttet siste sett med en heidundrande versjon av Youngs Like a Hurricane, og salen var i ekstase.
    Enig med du; Jøje meg, så bra de var!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Regner det som en selvfølge at Topping har null egenlyd som sin huslyd og dermed at alle modeller låter likt.
    Men der igjen, hvorfor har de da flere modeller? 🙄🙄🙄
    Det er helt klart noe jeg har lurt på også. Hvis alle er såkalte «målemonstre», hva er greien med ni modeller i prisklassen fra 1500 til 9500 kr 🤔 Utfordret Høvdingen på dette, uten at jeg følte jeg fikk noe helt klart svar. Han skrev vel at det ikke var enorme forskjeller, men i sammenligning med to modeller jeg lurte på svarte han tilbake: « ……men du hører nokså kjapt forskjellen på "tyngden" og størrelsen på lydbildet». I tillegg kom han med noen betraktninger mellom dCS (som han har lang erfaring med) og Topping. Nå er jo Høvdingen forhandler og skal selge greiene, men han har fulgt meg opp på en god måte. Jeg er vel egentlig ikke kommet noe lenger ift om det er og hva/hvorfor det eventuelt er forskjell mellom modellene. For meg var det ikke så mange modeller å velge mellom da jeg ønsker en «MQA DAC», og prisforskjellen var såpass liten at det var like greit å velge D90SE. Tyngde og størrelse på lydbildet høres jo bra ut 😊 men teknisk har jeg ikke peiling. Det får være mat for andre. Bottom line, jeg satser på Høvdingens anbefaling om hva som vil være det beste «målemonsteret» i mitt oppsett, så får tiden vise om mine ører er like positive som hans 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Der kom vi til et krysningspunktet med The Walkabouts. Et av mine favorittband i mange år. Mange gode album, og de aller fleste har jeg fremdeles på CD, men min favoritt er "Setting The Woods on Fire" .
    Jeg er ikke forundret over at de også er hjemme hos deg, med både skranglegitarrock og morderballader.😊
    Jeg så dem live i Oslo ( tror 1994), og det er en av de aller beste konsertminnene jeg har.
    Eckmann, Torgerson og resten av bandet leverte over all forventning. De avsluttet siste sett med en heidundrande versjon av Youngs Like a Hurricane, og salen var i ekstase.
    Enig med du; Jøje meg, så bra de var!
    Definitivt en konsert jeg skulle ha likt å ha vært tilstede på! I Drotningsvik er nå Devil’s Road og Nighttown spilt. Har akkurat satt på Setting the Woods on Fire, men kanskje resten av den må få vente til imorgen. Har akkurat sjekket ut at de har to levelige prisete bokser på markedet. Kanskje jeg skal debutere på Discogs 😊
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hehe, jeg mener nå selv at jeg aldri har forlatt digitalis. Godt for balansen med ett bein i vinyl og det andre beinet trygt plantet i streaming. Den viktigste leiren, som jeg gjerne skulle hatt tilhold i, er de, om noen, som har stålkontroll på hva som er den beste innspillingen av hvert album, uavhengig av format 😃

    Tror egentlig ikke jeg kommer til å bruke DACen så mye, det blir helst vinyl på hovedforsterkeriet, men greit å ha muligheten. til litt streaming innimellom. Hadde noe spurt meg om Topping tidligere ville jeg avfeid dem kontant (mange forskjellige grunner til det). Nå tenker jeg det er riktig for meg å gi dem et forsøk. Hvorfor? I min naivitet tenker jeg minst mulig fotavtrykk fra streamer og DAC, og mest mulig vellyd med litt ekstra magi/forvrengning fra kombinasjonen 300B og fulltoner 😊
    Bra tankegang, min gode mann.
    Uansett er det kun du som skal tilbringe tid med greia di, så kjør på :).

    Egentlig driver jeg bare å tulle litt. Digitalis står meg nok enda nærmere til hjertet enn hos deg, siden jeg har valgt å ha ting "på stell" der også, iaf så langt som jeg kan strekke det. En kurant streamer kan også dukke opp når som helst. Målet er at det ene formatet skal ikke stå (mye) tilbake for det det andre, og jaffal gode betingelser til å skinne som jeg kan gi dem. Jeg setter ytterst sjeldent på bakgrunnsmusikk, eller musikk i bilen, eller andre steder. Musikk hører jeg kun over hovedanlegget i 97% av gangene, så jeg har ikke tid til å kaste det bort på noe som er "bra nok", "overraskende god", "mye for pengene" osv. Andre har andre prioriteringer og bruksmønster, og møblerer seg deretter. Ikke noe galt i det, selvsagt :)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Kanskje du hadde blitt overrasket, kanskje ikke. I alle tilfeller er jo det en shoot-out som er lett å få til hos deg. På den annen side. Hvorfor utfordre, ingen av kina-dacene trumfer din eierglede med DAD 😊
    Opps, denne så jeg ikke før nå :rolleyes:

    Selvsagt kan jeg bli overrasket. Sier ikke "nei, takk" om noen kan sende meg en til testing. DAC er jo greie å sysle med denslags med. Dessuten har jeg da hatt mange produkter fra Kina, også DAC, så jeg er langt fra allergisk. Synes at folk som må ha "Made in xxx" ganske så komiske og bakstreverske.

    Generelt finner jeg shoot-out gørrkjedelig. Det var morsommere i gamle dager. Nå er jeg bare lat. Dessuten er en slik øvelse mest for å avdekke forskjeller, ikke for å finne ut hva man kan leve med over tid. Det finnes da nok av eksempler der folk roper halleluja for så selger unna ila noen uker. (Edit: vi har også folk som disser/slakter og dumper gode produkter etter kort tid😁)
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ulike tilnærminger og tankesett, så bra. Siden jeg stort sett bruker anlegget til å høre musikk i bakgrunnen, leser bøker, er kravet til kvalitet på lave nivå stort. At det kan spille litt høyt innimellom er heller ingen ulempe.. Kina bring it on.. Har hatt masse derfra. Norske produkter fordi det er norsk blir i beste fall patriotisme, ikke noe med lyd alene å gjøre. Ellers så prøvde jeg Jon Skolmen sin oppskrift for lunch, ei skive med brunost og rå løk. Tror jeg foretrekker en annen "Topping" neste gang.. :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Venter utålmodig på alt regnet som skulle/skal komme. Ikke mye å skryte av, så jeg måtte ut og røre litt på skrotten. Satt langt inne i dag, men det er jo ålreit etterpå 😃

    Litt om Eximus ampene. Har helt siden jeg fikk dem reagert på at de blir varm, spesielt siden det er klasse D og jeg har sett skrevet at de gjerne kan plasseres oppå hverandre. Brenner meg selvfølgelig ikke på dem, men de blir god og varm. April Music som produserte Eximus eksisterer ikke lenger, så jeg har rettet et par forespørsler til @Andervik Audio, som var importør og forhandler av disse, men han har ikke tatt seg bryet med å svare meg. Jeg kan heller ikke forlange svar, jeg har ikke kjøpt ampene av ham, merket er ute av hans sortiment og både garanti og reklamasjonstid er utgått, så jeg får heller bare notere det bak øret som en erfaring 😃 Hvis noen Eximus S1 eiere er innom her, hører jeg gjerne fra dere angående erfaringer med varme fra ampene.

    Eximus ampenes «føtter» gir minimal klaring fra racket. Synes dette virket lite gjennomtenkt med tanke på varmeutviklingen. Fant noe passende på Alibaba (eller hva det nå heter), men var innom Jula for å kjøpe batterivann til Degritteren i går og der hadde de noen søte små dørstoppere. Fungerer fint. Har nå gått fra varmt til lunken 😊 Det skarpe øyet vil av bildet se at jeg har en dørstopper til overs. Jeg trenger ikke forslag på hvor jeg kan plugge den 😄

    3F6AAD8F-E588-44E2-B63E-C0245511F740.jpeg
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.787
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Det er ikke uvanlig at klasse D kan bli varmt, spesielt i små kabinetter. Jeg har selv en Rotel klasse D på lager som blir mer enn lunken når den er i drift.
    Men klasse D og Topping :eek:
    Nå er jeg virkelig spent på hva som blir det neste stuntet 😂
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn