Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.204
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er en skam at jeg ikke har hørt denne platen før! Nå er den imidlertid bestilt, så jeg prøver jo å gjøre opp for meg. Takk for voksenopplæringen :D
    Veldig kjekt å høre! Jeg hadde alle platene hans på CD, men de røyk med da jeg solgte samlingen. En av de tingene jeg angrer på. Har flere ganger tenkt å kjøpe noen av hans beste album på vinyl, men prisene har vært så høy at jeg foreløpig har holdt meg unna.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.485
    Antall liker
    102.710
    Torget vurderinger
    23
    Mange som kommer til å få slemme depresjoner den dagen munnbind blir obsolete og trynet må frem i lyset igjen!!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.204
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Rusletur langs stranden her vi ferierer for tiden. La Mata stranden er visst spanias lengste strand, så tur retur ble det seks kilometer i varmen. Langt nok for meg (her nede). La Mata betyr vel noe sånt som «dreper henne», men selv om kona og jeg er inne i vår tredje uke her nede går det riktig så bra 😊 Stiftet et nytt ølbekjenskap på turen, Alhambra Reserva 1925 på anstendige 6,4 prosent. Frisk og fin i varmen, så det blir nok en ny rusletur 😃

    Tror ellers Spania er kommet mye lenger enn oss på outsourcing av musikk. Det spilles musikk over alt, men foruten vokal har jeg tilgode å høre et instrument spilt av dødelige. Det er vel kun et spørsmål om tid før de også bortsetter vokalen til maskiner. Den spanske musikken kan vel best beskrives som Tix på speed 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.204
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Livets uutholdelige letthet. Fant en italiensk restaurant på stranden som var noen pekk opp i forhold til en vi testet for en liten uke siden. Tagliatelle hvor de hadde vært raus med trøffel i sausen og en havets spaghetti hvor bare scampien kunne gjort meg mett. Pent plassert på La Mata stranden hvor det ikke var noe mellom oss og uendeligheten 😊 Skal definitivt innom igjen!

    92AF71E9-3C4D-4DAD-8887-5254DF0E5C98.jpeg


    Som seg hør og bør fikk vi en Limoncello vel måltidets slutt. Egentlig ikke min greie, men når jeg kan sitte behagelig mett og reflektere over fortreffeligheten av å se en far lære sønnen å fiske, sklir alt ned med velbehag 😊

    EE7455BE-AF7F-48F1-A863-7BD920F60F2B.jpeg
     

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    1.944
    Antall liker
    2.193
    Hva gjør man når man trenger en pause fra de lokale restaurantene. Jo, man kjøper litt ferskt brød, noe skinke i nærheten av pata negra kvalitet, litt feit og god chorizo og et par knalltørre manchego oster. Deretter krydrer man med en rimelig god rødvin fra Ribera del Duero. Dette inntas på en terrasse i de øvre luftlag med strålende utsikt og en svalende bris. Kan det bli bedre? Ja, selvfølgelig! Man akkompagnerer med et av verdens beste album gjennom tidene.

    Vis vedlegget 731111
     

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    1.944
    Antall liker
    2.193
    Ser du hygger deg i verdens største land - utlandet. Ser at du for tiden plaget av "the locals" , sett på maken. ... Nei, " the Hagens" mener jo at offentlig ansatte i området bør lære seg norsk siden det bor så mange nordmenn der. Og ikkje ikke gløym kor du hørde mr Leven først... .Ellers imponert over din evne til å opprettholde et elevert og tilsynelatende elititistisk livssyn i området til "Charter S. and the singing Kahoonas ". Charter T... ? Ventekarantene, konsum av fjortisøl og finjustering av platevasker to come ?

    Dr E.

    1624826809801.png
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.204
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ser du hygger deg i verdens største land - utlandet. Ser at du for tiden plaget av "the locals" , sett på maken. ... Nei, " the Hagens" mener jo at offentlig ansatte i området bør lære seg norsk siden det bor så mange nordmenn der. Og ikkje ikke gløym kor du hørde mr Leven først... .Ellers imponert over din evne til å opprettholde et elevert og tilsynelatende elititistisk livssyn i området til "Charter S. and the singing Kahoonas ". Charter T... ? Ventekarantene, konsum av fjortisøl og finjustering av platevasker to come ?

    Dr E.

    Vis vedlegget 731682
    Ja, ironi er for de få å skjønne, men angående Leven har du rett 😊
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.485
    Antall liker
    102.710
    Torget vurderinger
    23
    Så et intervju i går med en eller annen sutrefaen - det var ikke greit å premiere de beste skoleelevene med tusen kr. gavekort - fordi det var sikkert mange andre som hadde jobbet like mye/bra.... Resultatet - se det ja... det er liksom ikke så interessant! Gud bedre for en slakk holdning til ting! Sløfokkland.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.204
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gjennomsnittet og middelmådigheten skal selvsagt premieres. Det samme skal latskap og unnasluntring. Her i Norge får man betalt for å FÅ ansvar og ikke for å TA ansvar.
    Får meg til å tenke på da jeg gikk på skolen og vi hadde konkurranse med idealtid. Den beste skal ikke vinne, her er det middelmådighet som gjelder. Skråblikket fra Sarromaa er godt skrevet, og noen og en hver har nok behov for å lese det, fortrinnsvis med åpne øyne og hjernen innkoblet 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.204
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Likeverdighet burde ikke være det samme som middelmådighet...
    Helt klart, men dessverre lett for å glemme i kongeriket. Likeverdet er selvfølgelig noe vi skal dyrke og være stolt av. Det er vel en av de største kvalitetene med Norge sammenlignet med en del andre land. Grunnen til felles tilnærming er kanskje at vi i bunn og grunn stort sett alle er sosialdemokrater (uavhengig av hva Arbeiderpartiet måtte mene) Forskjellene mellom partiene ligger stort sett i midlene og ikke målet 😃
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.485
    Antall liker
    102.710
    Torget vurderinger
    23
    Men det MÅ være lov å etterstrebe kvalitet, resultater etc. - og det må også være lov med gulrøtter i en viss grad. Dette krenketoskeskapet har gått helt av skaftet.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.204
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Strålende lunsj på den blanke kysten i dag. Nå er jeg sjeldent veldig sulten til lunsj i varmen, men når kona hadde funnet et sted i en bakgate med en svalende bris, kun frekventert av spanjoler, var jeg klar. Skinken var utsøkt (de hadde gjort et nummer av at det var hunkjønn, uten at jeg vet hvorfor) og osten akkurat så tørr som vi liker det. Crianzaen (tungen min er så lite forfinet at jeg ofte liker Crianza bedre enn Reserva og Gran Reserva) gjorde ikke skam på Ribera del Duero 😊

    D8D3E52B-30DB-4FEC-B0BF-38AACED45F46.jpeg


    Deretter bar det over på oksehale. Det var så godt at de første stykkene var forsvunnet før jeg fikk summet meg til å ta et bilde.

    417A577C-9112-4856-8AB7-8831DDA0F713.jpeg


    Er fremdeles i overkant mett, så det blir nok en rolig kveld på balkongen. Deilig med Spania, men kjenner nå det skal bli godt å komme hjem til egen seng og haifai 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.204
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tips til badesteder for ungene på Sotra?
    Oj, jeg er ingen badenymfe, og har vel heller aldri deiget meg på en strand på Sotra. Jeg har derimot gått tur på Ormhilleren, og registrerte at det var en fin badeplass. Et stykke å kjøre (Rong), men greit med parkeringsplasser og og lett å finne frem. Minnes at det ligger lunt til, så det er nok litt mer sympatiske temperaturer i sjøen enn mye annet på vestsiden 😃
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    635
    Antall liker
    1.924
    Torget vurderinger
    1
    Alternativ 1, kjør mot bibelskolen på bildøy, 500m før skole ligger det en ballbinge?, på høyre hånd, litenparkeringsplass, 100m å spasere.

    Alternativ 2 er like etter rongesund bro, skiltet badestrand til venstre.

    Edit, 1=bildøystrand, 2=ormhilleren
    Mvh Atle
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.575
    Antall liker
    27.679
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    tkr sjalter inn hjernen:

    1) Det er en flott badestrand ved Sotra Arena på Straume. Ferskvann riktignok, men god parkeringsplass og adskillig varmere vann enn i sjøen. Anbefales, i hvert fall hvis ungene er små.

    2) Helt sør på Toftarøy, på Søre Sæle, er det en fin strand. Et stykke å kjøre og kleint med parkeringsplasser, men stranda er førsteklasses, og det pleier ikke å være så mye folk der.

    Mvh
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.204
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg har vel aldri vært først i køen, eller kommer til å oppsøke noen kø hvor det er banjomusikk i andre enden. Men, etter å ha sett dette bildet, tror jeg aldri jeg kommer til å disse banjo igjen 😊

    En forklaring på gleden kan være at det vanskelig kan ses av bildet om banjoen er utstyrt med strenger 🤔😄

    9F04F6CF-5854-4E58-8F8C-917118D9A934.jpeg
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.867
    Antall liker
    17.425
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Oj, jeg er ingen badenymfe, og har vel heller aldri deiget meg på en strand på Sotra. Jeg har derimot gått tur på Ormhilleren, og registrerte at det var en fin badeplass. Et stykke å kjøre (Rong), men greit med parkeringsplasser og og lett å finne frem. Minnes at det ligger lunt til, så det er nok litt mer sympatiske temperaturer i sjøen enn mye annet på vestsiden 😃
    Det ligger en fin sandstrand på Søre Bildøy. Litt få parkeringsplasser der, og jeg tror at du må betale for parkering. Og du kommer definitivt ikke til å være ensom der nede. :cool:

    Mvh
    Alternativ 1, kjør mot bibelskolen på bildøy, 500m før skole ligger det en ballbinge?, på høyre hånd, litenparkeringsplass, 100m å spasere.

    Alternativ 2 er like etter rongesund bro, skiltet badestrand til venstre.

    Edit, 1=bildøystrand, 2=ormhilleren
    Mvh Atle
    tkr sjalter inn hjernen:

    1) Det er en flott badestrand ved Sotra Arena på Straume. Ferskvann riktignok, men god parkeringsplass og adskillig varmere vann enn i sjøen. Anbefales, i hvert fall hvis ungene er små.

    2) Helt sør på Toftarøy, på Søre Sæle, er det en fin strand. Et stykke å kjøre og kleint med parkeringsplasser, men stranda er førsteklasses, og det pleier ikke å være så mye folk der.

    Mvh
    Takk for gode tips folkens. Vi endte opp på Kårtveitpollen (Ågotnes). Stille og rolig. Strand på ene siden og brygge på andre siden.
     

    Vedlegg

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.953
    Antall liker
    28.002
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Strålende lunsj på den blanke kysten i dag. Nå er jeg sjeldent veldig sulten til lunsj i varmen, men når kona hadde funnet et sted i en bakgate med en svalende bris, kun frekventert av spanjoler, var jeg klar. Skinken var utsøkt (de hadde gjort et nummer av at det var hunkjønn, uten at jeg vet hvorfor) og osten akkurat så tørr som vi liker det. Crianzaen (tungen min er så lite forfinet at jeg ofte liker Crianza bedre enn Reserva og Gran Reserva) gjorde ikke skam på Ribera del Duero 😊

    Vis vedlegget 732226

    Deretter bar det over på oksehale. Det var så godt at de første stykkene var forsvunnet før jeg fikk summet meg til å ta et bilde.

    Vis vedlegget 732227

    Er fremdeles i overkant mett, så det blir nok en rolig kveld på balkongen. Deilig med Spania, men kjenner nå det skal bli godt å komme hjem til egen seng og haifai 😊

    Ååååå, nå fikk jeg minner av bryllupsreisen vår, som gikk til Firenze...

    Der fikk vi for første gang (og andre, og tredje) stiftet bekjentskap med "affetati misti", stort og bungnende og bare ment som tiltygg
    mens vi studerte menyen... 😅

    Der bestilte jeg også "Osso bucco" første gang, det smakte fortreffelig, men det mest levende minnet er nok av vår godt voksne kelner
    som ristet på hodet da han hadde ryddet bordet, og sett (og bemerket) at jeg ikke hadde sugd margen ut av bena....

    /Morten
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.204
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ååååå, nå fikk jeg minner av bryllupsreisen vår, som gikk til Firenze...

    Der fikk vi for første gang (og andre, og tredje) stiftet bekjentskap med "affetati misti", stort og bungnende og bare ment som tiltygg
    mens vi studerte menyen... 😅

    Der bestilte jeg også "Osso bucco" første gang, det smakte fortreffelig, men det mest levende minnet er nok av vår godt voksne kelner
    som ristet på hodet da han hadde ryddet bordet, og sett (og bemerket) at jeg ikke hadde sugd margen ut av bena....

    /Morten
    Hehe, kona lager noen retter hjemme hvor hun og datteren koser seg med å suge ut margen. Som deg er det heller ikke min greie 😃
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.204
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Stor skam!!!!
    Ja, du har helt rett. Hvem i alle dager trenger å suge på margbein eller spise innvoller for den saks skyld!

    Deilig når du gir en åpning for å vrenge på uttalelsen. Du har nå rykket ned fra hedersbetegnelsen gourmet til gourmet med klare svakheter 🤪😄
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.485
    Antall liker
    102.710
    Torget vurderinger
    23
    Dust. Margben er en virkelig delikatesse, bare at sløfokkz i Norge i skjønner det. En anstendig fransk restaurant har gjerne dette på menyen! Mmmmm....😋😋
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.427
    Antall liker
    17.134
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    For ytterligere å vri og vrenge - Jeg synes beina er litt tørre og harde å gnage på, så de kan gå til de 4-beinte, mens margen er brukbar til ulike formål :cool:
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    635
    Antall liker
    1.924
    Torget vurderinger
    1
    Noe sier meg at kulturlivet har våknet litt igjen. Aner ugler i mosen når scenen blir fortøyd ved jokeren og man treffer deler av salhusvinskvetten på kaien. Bare å finne frem lisseslipset og kloggene, her blir det liv!
    IMG_20210702_154758.jpg


    Må nok på jobb så står over denne gang. Hadde man vært pensjonert så kanskje?

    Mvh Atle
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn