Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • inpain1968

    Nesten som alle andre…
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    1.600
    Antall liker
    6.836
    Så bra! 😊 Hans andre soloutgivelse er minst like bra som den første (som du har kjøpt), The Mystery of Love is Greater than the Mystery of Death. Ellers er vel ingen av platene hans dårlige, men som med de fleste artister som har holdt på en stund, synes jeg hans første utgivelser er best. Med andre ord, jo tidligere jo bedre.
    Da er den også bestilt + Fairytales for hard men. Vet ikke om du regner sistnevnte som en av de beste, men tittelen holder i alle fall mål :D
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Sjøl hører jeg på alle slags instrumenter, og er vel av den oppfatning at det er vel så viktig HVEM og HVA som spiller/spilles. .
    Litt på etterskudd, men på generelt grunnlag ser det ut som dette kan være oppsummeringen: Vis vedlegget 733414
    Hvem, hva og ikke minst hvor. Jeg har ingen problemer med å lytte til sekkepipe, nippende på en liten whisky på en fortausrestaurant i Edinburgh 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Som pensjonist har jeg i min ualminnelige godhet bestemt meg for å skrive ned viktige tips for en vellykket tur 🤪😊

    Tips 1
    Turen bør legges i terreng med flere geiter enn klegg.

    Tips 2
    Tidspunkt for turen legges når det påtreffes flere sauer enn mennesker.

    Tips 3
    Hils alltid hyggelig på folk der det ikke går buss.

    Tips 4
    Vit at utsikten ikke alltid blir like fin som bildene som legges ut på FB.

    Jeg bommet dessverre på tips 2 i dag. Lite folk, men kun seks sauer gjør at neste turtidspunkt må planlegges bedre!
    5EE90753-6FAB-4ADC-8D82-7DDAB9D97E9D.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da har jeg booket inn konsert for slutten av august 😃 Så får bare tiden vise om den lar seg gjennomføre 🤔 Tviler vel egentlig litt, dessverre.

    0B71065E-8564-4BC1-A666-8174FC9FD2AC.jpeg


    Ellers er det på tide å fylle bensin på gæmlisbilen. Skal i morgen kjøre kona østenfor folkeskikken for besøk hos en venninne i Asker. Tenkte litt på å oppholde meg i området og kanskje smiske meg inn på noen haifai-besøk, men så kom en invitasjon fra innlandet seilende på en fjøl, så da bare gasses det videre etter Asker. Øl, ljuging og haifai i dalom blir bra! Gleder meg 😊
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.957
    Det var som faen, cafteinen tøtsjer innom Asker for så sporenstreks å dreie bi og seile innover i landet igjen :(
    Her må man vist bare rigge skuta, og legge seg kjølvannet for å få et glimt av eders blide åsyn :unsure:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Litt tweaking må til sommervarmen. Nye raggsokker må vite. Noe annet skulle tatt seg ut…….selv om gamle sokker fra Dressmann sikkert måler bedre og hadde redusert utgiftene til haifai 😎😄

    EB6798DD-284F-4998-A02C-2234B7D8885B.jpeg
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    633
    Antall liker
    1.921
    Torget vurderinger
    1
    Anbefaler ferdig inngåtte sokker, så slipper du vente på forbedringen. Vaskes godt med nordost skyllemiddel. Ikke antydning til lukt av fotform hos meg.
    51C53B4E-5FCD-4DA8-A917-774DA8EF0EE5.jpeg

    Ha en fin tur østover

    mvh Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Anbefaler ferdig inngåtte sokker, så slipper du vente på forbedringen. Vaskes godt med nordost skyllemiddel. Ikke antydning til lukt av fotform hos meg.
    Vis vedlegget 734147
    Ha en fin tur østover

    mvh Atle
    Ja faen, glemte helt det der med innspillingstid på raggsokkene 😄
    Må etter hvert få meg en tur ut i Periferien og høre på nyervervelsene fra Burmester. Jeg antar du er fornøyd med kjøpet, selv om du velger dem bort til fordel for Austevoll 😊
    Blir bra med østlandet, selv om noen virker å ha skrudd for mye med klokken på termostaten de neste dagene. Fortsatt god ferie 😃
     
    • Liker
    Reaksjoner: MFA

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.957
    Ække du ferdig "innbrent" etter 3 uker på sydkysten av Spania? Sytpeis!
    I all fall, så drar vi tell med 10-12 grader mer enn hva den forblåste våte byen din kan by på mens du er her.
    Selvfølgelig kun fordi du velsigner oss med ditt nærvær øst på noen dager ;)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.858
    Antall liker
    13.689
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Sprer du beina i retning høyttalerne med raggsokker på, eller har du de fremoverrettet? Eventuelt med kryssing av beina.
    Jeg opplever at "ragg-mot-høyttaler" ofte gir en reduksjon av gulvrefleksjoner og dermed litt mer nivå rundt 120Hz-ish, mens fremoverrettet med kryssede bein gir noe forbedret stereoperspektiv. Det siste sannsynligvis grunnet redusert lydnivå fra høyre høyttaler i venstre øre og motsatt.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.990
    Antall liker
    20.053
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Hvem, hva og ikke minst hvor. Jeg har ingen problemer med å lytte til sekkepipe, nippende på en liten whisky på en fortausrestaurant i Edinburgh 😊
    Da viste du en brist, jeg ikke var klar over 😁 😂
    "Nippende på en liten whisky"-------- Approved :love:
    "På en fortausrestaurant i Edinburgh"---------- Approved :love:
    "Lytte til sekkepipe" ?????---------- You are a very sick man 😂
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.609
    Antall liker
    58.236
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Da viste du en brist, jeg ikke var klar over 😁 😂
    "Nippende på en liten whisky"-------- Approved :love:
    "På en fortausrestaurant i Edinburgh"---------- Approved :love:
    "Lytte til sekkepipe" ?????---------- You are a very sick man 😂
    Jeg har vært i Edinburgh.
    Det er så mange sekkepipemusikanter nedover "Royal Mile" , at det Karma beskriver, er faen ikke til å unngå.
    De selger godt med Whisky, da! Det hjelper på humøret. 😆
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.378
    Antall liker
    102.338
    Torget vurderinger
    23
    Jeg savner de gode gamle Polsokkene.. de hadde suverent best lyd!! Hvorfor forsvant de? Og i kombinasjon med Nesnalobbene var det rett og slett uslåelig!
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.858
    Antall liker
    13.689
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jeg savner de gode gamle Polsokkene.. de hadde suverent best lyd!! Hvorfor forsvant de? Og i kombinasjon med Nesnalobbene var det rett og slett uslåelig!
    Polvottene er dog på vei tilbake. De sendes i oppkrav sammen med en pakke strips til de mest uvørne på tastaturet her inne, så blir det fred en periode.
    Som en bonus kan de også holdes opp foran øynene under grunnkurs i abx :cool:
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Jeg savner de gode gamle Polsokkene.. de hadde suverent best lyd!! Hvorfor forsvant de? Og i kombinasjon med Nesnalobbene var det rett og slett uslåelig!
    Trodde vitterlig lydbildet bli litt ullete av dette. Så fremt de da ikke bokstavelig talt henger på veggene i lytterommet, en Nesnalobb ville trolig kunne redusere en førsterefleksjon adskillig, for ikke snakke om som nyrenset/-vasket. Amen.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.378
    Antall liker
    102.338
    Torget vurderinger
    23
    Dette utstyret ble i utgangspunktet brukt på føttene her... Men utelukker ikke at de kunne funke på førsteereksjoner også
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.378
    Antall liker
    102.338
    Torget vurderinger
    23
    Skrev jeg feil...? Skulle kanskje være førsterefleksjoner 🤔 Ikke så farlig - hos meg går det stort sett ut på det samme!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Stas å bevege seg litt rundt østenfor folkeskikken. Har til nå hatt et par kjempetrivelige dager sammen med Bluesbreaker. For en vert!!! Deretter noen særs hyggelige timer hos, HCS. Besnærende wall of sound fra Magnepan hos begge. Kvekker sikkert av meg noe om dette etter hvert. I morgen tvinger jeg meg på herr Rognlien, så får jeg på søndag se om det er mulig å få dradd kona tilbake til folkeskikken på søndag 😊

    Overnatter i kveld på Hamar. Tok meg en øl utenfor hotellet. 95 spenn for 0,4 med halvdvask Schous. Faens kjeltringer 😡😄

    AE4405B2-66B5-4383-87AA-6C905300D3B0.jpeg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.609
    Antall liker
    58.236
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for svært hyggelig samvær disse dagene T.
    Du er velkommen tilbake.
    Det er synd og skam at du tar inn på Hotell etter Blåskogenoppholdet. Huset er nå fylt opp av andre folk og flere Newfoundlands, men vi kunne alltids fått deg under tak ei natt til når du likevel var på Hamar.

    Morsomt at du nå har foretatt et "dypdykk" i "Maggies verden" , hvor jeg og HC nok har litt ulike tilnærminger. Jeg har stor tro på at det låter gørbra på Biri nå.
    Jeg ser fram til din beskrivelse av opplevelsen.

    Som du sikkert kunne ane er du blitt nuffejentenes bestevenn, og særlig Maja har en stor crush on you... 🥰😊

    IMG_20210717_084050.jpg
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Kan det ha vært Karmana jeg så kjørende i Asker i ettermiddag rundt halv 5/ 5 tiden? Lexus og sjåføren lignet veldig basert på bilder. Svinget av retning Bergen 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kan det ha vært Karmana jeg så kjørende i Asker i ettermiddag rundt halv 5/ 5 tiden? Lexus og sjåføren lignet veldig basert på bilder. Svinget av retning Bergen 😊
    Klokkeslettet høres riktig ut, så veldig stor sjanse for at det var meg med målrettet kursing mot en kald øl hos Herr Rognlien 😊
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Stas å bevege seg litt rundt østenfor folkeskikken. Har til nå hatt et par kjempetrivelige dager sammen med Bluesbreaker. For en vert!!! Deretter noen særs hyggelige timer hos, HCS. Besnærende wall of sound fra Magnepan hos begge. Kvekker sikkert av meg noe om dette etter hvert. I morgen tvinger jeg meg på herr Rognlien, så får jeg på søndag se om det er mulig å få dradd kona tilbake til folkeskikken på søndag 😊

    Overnatter i kveld på Hamar. Tok meg en øl utenfor hotellet. 95 spenn for 0,4 med halvdvask Schous. Faens kjeltringer 😡😄

    Vis vedlegget 734765
    SnakeBeer n´U do zip....?

    Christ.... som svogerish i Manchester ville sagt....
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg ble ekstra oppmerksom da du gjorde en manøver hvor jeg måtte bremse litt 😊 ellers kjørte du finere enn hva jeg er kjent for.
    Norge er ikke stort ….
    Stemmer sikkert. Mye trafikk og mange filer for oss som er vant med kjerreveier 😄 Grunnen til at det gikk i eldre-mann-med-hatt tempo, var sikkert at jeg måtte drepe tid (i påvente av at Rognlien med frue skulle bli ferdig med fotplasking i Oslofjorden) 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Faen, glemte å ta bilde(r) hos Herr Rognlien. En aldeles strålende kveld! Alltid kjekt å tilbringe tid med Håkon og kona! Alle vet jo at mannen har peiling på haifai, men færre vet kanskje at mannen er en tryllekunstner på kjøkkenet. Me like 😊 Etter grilling trakk vi inn til sommeranlegget (AN 300B var ikke satt opp). Det låt såpass engasjerende (ikke umulig at jeg må innom Doxa når vi etter hvert flytter til et sted med mindre stue) at vi etter hvert styrte i vei med en masse Nazareth og Zeppelin + en masse andre bra greier. I takt med øldrikkingen rant vettet ut, og volumet var langt på natt så høyt at verten dagen etter måtte i grunnstilling for kona. Etter en skikkelig frokost ble kursen satt for folkeskikken. Var langt oppe i Numedalen før tåken i hodet lettet 😄
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.609
    Antall liker
    58.236
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Et tips til Rognlien, er å sende kona til fjells, slik jeg pleier å gjøre når det skal være Guttemusikk.
    Da slipper man ubehageligheter med grunnstilling etc.
    😆
    Godt at du fikk skikkelig oppvartning Karmana, og at verten hadde forstand på å holde deg flytende på godt øl.
    Tenker også det var deilig å få utløp for Nazareth-hysteriet. Jeg er jo ganske kjip sånn sett. Jeg hadde glemt dette, da jeg sa at det var hyggelig å ha deg på besøk. 🤔
    Nå demrer det nemlig at det var ganske mye mas med deg og dette paranteset (!) i musikkhistorien. T.o.m. skjemte du meg ut ved å søke støtte hos guruen på Vinyl & Kaffe. Det gikk delvis hjem, men jeg VET at det kun var fordi du var langveisfarende og sett på som potensiell vinyl-storkunde.
    Yppersteprest Busterud preker alltid om "The Unholy Trinity of Heavy Metal " som Sabbath, Purple og Zeppelin.
    ALDRI Nazareth, Heep og andre wannabes.
    Jeg må innrømme at jeg var litt på glid da du fikk opp Ry Cooder-coveren Vigilante Man på Lumin-streamern min, men etter en analyse framstår det hele mer som skjending enn tribute, så nå har jeg glidd trygt tilbake til start. 🤣🤣🤣

    Fra spøk til alvor :
    Etter det jeg forstår må du ha fått høre litt av hvert mht musikk og godlyd på din nokså omfattende "HaiFai Tour de Force" de siste dagene.
    Håper du har hatt en fin tur på Østlandet / Innlandet og at horisonten ble utvidet både sosialt, og mht musikk og hifi erfaringer. 😊
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Et tips til Rognlien, er å sende kona til fjells, slik jeg pleier å gjøre når det skal være Guttemusikk.
    Da slipper man ubehageligheter med grunnstilling etc.
    😆
    Godt at du fikk skikkelig oppvartning Karmana, og at verten hadde forstand på å holde deg flytende på godt øl.
    Tenker også det var deilig å få utløp for Nazareth-hysteriet. Jeg er jo ganske kjip sånn sett. Jeg hadde glemt dette, da jeg sa at det var hyggelig å ha deg på besøk. 🤔
    Nå demrer det nemlig at det var ganske mye mas med deg og dette paranteset (!) i musikkhistorien. T.o.m. skjemte du meg ut ved å søke støtte hos guruen på Vinyl & Kaffe. Det gikk delvis hjem, men jeg VET at det kun var fordi du var langveisfarende og sett på som potensiell vinyl-storkunde.
    Yppersteprest Busterud preker alltid om "The Unholy Trinity of Heavy Metal " som Sabbath, Purple og Zeppelin.
    ALDRI Nazareth, Heep og andre wannabes.
    Jeg må innrømme at jeg var litt på glid da du fikk opp Ry Cooder-coveren Vigilante Man på Lumin-streamern min, men etter en analyse framstår det hele mer som skjending enn tribute, så nå har jeg glidd trygt tilbake til start. 🤣🤣🤣

    Fra spøk til alvor :
    Etter det jeg forstår må du ha fått høre litt av hvert mht musikk og godlyd på din nokså omfattende "HaiFai Tour de Force" de siste dagene.
    Håper du har hatt en fin tur på Østlandet / Innlandet og at horisonten ble utvidet både sosialt, og mht musikk og hifi erfaringer. 😊
    Nja, vet ikke helt, tror kona til Håkon hadde hørt det opp på fjellet sånn som vi drev på utpå natten 😄
    Hva angår Herr Busterud, mener jeg å huske han benevnte Hair of the Dog som en legendarisk skive. Mulig han bare lurte meg. Man kan aldri stole helt på psyken til folk med store Zappa samlinger 😎🤪
    Som Ry Cooder fan skal jeg la deg leve i den villfarelsen av at Nazareth skjender låten, men Ry Cooder Cover…. 😱 Nazareth, Ry Cooder og mange andre kjører vel alle cover av Woody Guthrie 😊

    Strålende tur! Så får tiden vise hvor vi ses neste gang. Kanskje Bergen, kanskje Warszawa. Kem vet 😊
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.946
    Antall liker
    27.879
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Da viste du en brist, jeg ikke var klar over 😁 😂
    "Nippende på en liten whisky"-------- Approved :love:
    "På en fortausrestaurant i Edinburgh"---------- Approved :love:
    "Lytte til sekkepipe" ?????---------- You are a very sick man 😂
    Hva?!!??? Nei nei nei, sekkepipe er helt sjef!

    - og Clann An Drumma er en av favorittene, løp og kjøp!


    /Morten
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.609
    Antall liker
    58.236
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det var nå mest for å tulle, men ikke sikkert det er noe å tøyse med...
    Men Guthrie og Vigilante Man. Det var stygg bom/forglemmelse. Ikke 2 poenger en gang vel? 🙈
    Sitter i skammekroken. 😩
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn