Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.231
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hvis du synes det er stress å reise ut, gled deg til du kommer hjem😆
    Timelange køer for grensekontroll og deretter testing. Reiser du fra Flesland eller Gardermoen?
    Reiser ut og inn på Flesland. Regner med du hanker oss inn for VIP behandling når vi kommer hjem 😄
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Hvis du er borte i tre uker så er jeg nok på ferie da ☹

    Et lite råd på veien hjem. Sørg for å tømme blæren så tett opp til landing som mulig. Der er for tiden ikke toaletter i området for innreisekontroll. Ombygging pågår, og jeg tror ikke det blir ferdig til dere returnerer.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.231
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hvis du er borte i tre uker så er jeg nok på ferie da ☹

    Et lite råd på veien hjem. Sørg for å tømme blæren så tett opp til landing som mulig. Der er for tiden ikke toaletter i området for innreisekontroll. Ombygging pågår, og jeg tror ikke det blir ferdig til dere returnerer.
    Det må da være mulig å booke om ferien. Makan 😡😄

    Takk for tips 😊
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Dæven, så mye greier for å komme inn i Spania og sjekke inn på flyet til Norwegian 😳 Skulle tro at noen ikke ønsker at vi reiser til utlandet 😏😄 Jaja, nå bør det meste være klart til i morgen. Passer godt med væromslaget her på den forhenværende solkysten 😊
    Ja, jeg har hørt rykter om at Spania nettopp har innført obligatoriske undersøkelser av alle kroppens hulrom ved innreise, så da blir det latekshansker inn både her og der ved landing. ;)

    Men fra spøk til alvor: God tur til solen! :)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Dæven, så mye greier for å komme inn i Spania og sjekke inn på flyet til Norwegian 😳 Skulle tro at noen ikke ønsker at vi reiser til utlandet 😏😄 Jaja, nå bør det meste være klart til i morgen. Passer godt med væromslaget her på den forhenværende solkysten 😊
    Vær glad at du i det hele tatt har greid å booke med et Norwegian-fly som faktisk flyr. Det er ingen selvfølge, akkurat.

    Madammen er allerede kommet frem til sin fjerde kansellering for å komme tur- retur Berlin i juli.

    God tur og god ferie!

    Mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.231
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja, jeg har hørt rykter om at Spania nettopp har innført obligatoriske undersøkelser av alle kroppens hulrom ved innreise, så da blir det latekshansker inn både her og der ved landing. ;)

    Men fra spøk til alvor: God tur til solen! :)
    Immigrasjonsmyndigheter som bryr seg om rumpen er veldig veldig lumpen 😡

    Takker 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.231
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vær glad at du i det hele tatt har greid å booke med et Norwegian-fly som faktisk flyr. Det er ingen selvfølge, akkurat.

    Madammen er allerede kommet frem til sin fjerde kansellering for å komme tur- retur Berlin i juli.

    God tur og god ferie!

    Mvh
    Ja, mye rør med dem for tiden. Vi har nok vært heldig. Alt iht til bestilling, foruten at de flyttet returen fra 2 til 3 juli. Tåler å bli der nede en dag ekstra 😃 Bestilte akkurat tur til Kreta i midten av september. Får håpe turen overlever Norwegian sine stadige triksinger med flyene.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Siden du skal til fjerne eksotiske (?) strøk tenkte jeg at et bilde ville gi deg et lite smil.. På bekostning av andre kanskje, men likefullt... Kos deg på tur, variasjon er uansett en god ting..

    FB_IMG_1623421401480.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.231
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja noenlunde, ikke så lett å gjøre det eksotisk for tiden. Har vært mye greier med booking av hoteller som plutselig har funnet ut at de venter litt med åpningen. Nå bor vi seks dager i Guardamar, og deretter forflytter vi oss til et strandhotell et par kilometer fra Tørrvika. Foreløpig har vi kun påtruffet spanjoler, men vi treffer sikkert på Carl I Hagen og hans like etter hvert 😄
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.785
    Antall liker
    914
    morsomt, har også hus utenfor Torevika, Torre de la horadada. truffet Carl I Hagen flere ganger på et wok-house. vet hvor han bor..
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Den smårustne tanken i forgrunnen der caftein, hva inneholder den?
    Ferskvann? Petroleumsprodukter?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.231
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Den smårustne tanken i forgrunnen der caftein, hva inneholder den?
    Ferskvann? Petroleumsprodukter?
    Hehe, en ikke uventet reaksjon fra den herren 😊 Tanken ved siden av er blankere i pussen og merket gass, så jeg antar det er liten grunn til å ringe alarmtelefonen til det lokale, Natur og ungdom 😃
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Hehe, en ikke uventet reaksjon fra den herren 😊 Tanken ved siden av er blankere i pussen og merket gass, så jeg antar det er liten grunn til å ringe alarmtelefonen til det lokale, Natur og ungdom 😃
    Jeg tenkte nå mest på eksplosjonsfare caftein, og at jeg synes den tanken var en tanke for nær eders residens.
    Det er for min del ren ryggmargsrefleks når jeg ser slike store tankinstallasjoner over bakken, og undersøke hva faenskapet inneholder.
    Gass under trykk og petroleumsprodukter som avdamper er som de vet ikke å spøke med.
    Jeg vil nemlig ha den pensjonerte sjøulken og hans persiske dronning hjem igjen like hele.

    I forbindelse med en jobb en gang avdekket vi en tankfarm i bakken som besto av 2 x 60m3 med fyringsdiesel, 1 x 60 m3 med aceton og så toppet de med en 30 m3 med hydrogen. Hadde noe gått galt her, så kan man vel si at en større bit terreng og boliger ikke lenger hadde stått på kartet.
    Snakk om å ha liggende en bombe i bakken :eek: kjedereaksjonen kan du jo bare tenke deg om dette hadde blitt satt av.
    Omfanget hadde selvfølgelig vært avhengig av mengde gjenværende gass og flytende væske.
    Jeg grøsser ennå ved tanken på hva vi fikk innsyn i.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.231
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg tenkte nå mest på eksplosjonsfare caftein, og at jeg synes den tanken var en tanke for nær eders residens.
    Det er for min del ren ryggmargsrefleks når jeg ser slike store tankinstallasjoner over bakken, og undersøke hva faenskapet inneholder.
    Gass under trykk og petroleumsprodukter som avdamper er som de vet ikke å spøke med.
    Jeg vil nemlig ha den pensjonerte sjøulken og hans persiske dronning hjem igjen like hele.

    I forbindelse med en jobb en gang avdekket vi en tankfarm i bakken som besto av 2 x 60m3 med fyringsdiesel, 1 x 60 m3 med aceton og så toppet de med en 30 m3 med hydrogen. Hadde noe gått galt her, så kan man vel si at en større bit terreng og boliger ikke lenger hadde stått på kartet.
    Snakk om å ha liggende en bombe i bakken :eek: kjedereaksjonen kan du jo bare tenke deg om dette hadde blitt satt av.
    Omfanget hadde selvfølgelig vært avhengig av mengde gjenværende gass og flytende væske.
    Jeg grøsser ennå ved tanken på hva vi fikk innsyn i.
    Hadde egentlig tenkt å skrive, takk skal du faen meg ha, der gikk den nattesøvnen 😡 Men, så fikk vi noe trøbbel med toalettet, og ble flyttet til øverste etasje på andre siden av fronten på hotellet. Satser på at vi blir litt mindre død hvis tankene sprenges 😄

    637215BE-0E08-4B57-A4AF-FB34D1F7F452.jpeg
    55E3AF21-FAB7-4220-82B8-BD54B70D2F17.jpeg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Aldri så galt at det ikke er godt for noe ;)
    Da skal jeg ikke komme med flere uønskede bekymringsmeldinger som frarøver eder nattesøvnen.
    Avstår derfor å kommentere på lavere dødsrate ved å flytte opp i høyden.
    Herlig utsikt! Det smaker sikkert pyton med en kold øl og/eller en flaske rødvin der oppe mens man skuer ut over havet :cool:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.231
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ligger og kjeder meg i solen, og registrerer at det ikke er noen poster i MQA tråden nå. Synd, jeg følte et fellesskap med andre som også kjeder seg 🤪

    Redigert. Ser det kom en ny post nå, så da er alt bra igjen 😃
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.231
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Spanjolene jeg har snakket med i dag har virket mer enn lunken på kvalitetene i eget lag. Det forandrer likevel ikke på at jeg aldri har sett et lag så overspilt som svenskene har blitt i første omgang. Svenskene ligner til forveksling et norskt landslag 😄
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    1.902
    Torget vurderinger
    1
    Ser ut som livet smiler til pensjonisten.

    Er det mulig for almuen å gjøre noen gode lokale vinylkjøp i ditt fravær eller skummer du fløten fra ipaden på stranden, med påfølgende innsamlingsrunde ved hjemkomst? Det finnes kanskje en lokal bruktsjappe i tørrevika også?

    fortsatt god fornøyelse

    Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.231
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ser ut som livet smiler til pensjonisten.

    Er det mulig for almuen å gjøre noen gode lokale vinylkjøp i ditt fravær eller skummer du fløten fra ipaden på stranden, med påfølgende innsamlingsrunde ved hjemkomst? Det finnes kanskje en lokal bruktsjappe i tørrevika også?

    fortsatt god fornøyelse

    Atle
    Ingen musikk eller platebutikker her jeg bor, kun deilig bølgeskvulp 😊 Masse lokalt tilgjengelig nå når jeg er bortreist. For å krydre ditt indre liv og gjerne lefle litt med noenlunde kjente psykoser vil jeg anbefale at du slår til på denne.

    https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=222035089
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.811
    Antall liker
    26.417
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Spanjolene jeg har snakket med i dag har virket mer enn lunken på kvalitetene i eget lag. Det forandrer likevel ikke på at jeg aldri har sett et lag så overspilt som svenskene har blitt i første omgang. Svenskene ligner til forveksling et norskt landslag 😄
    Med norskt forsvar i den kampen hade det rennt inn 10 baller minst😄
    Tenker Drillo koste sig igår😁
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jesusmaria, for en ferie. 🦧
    Jeg har vært en del i Spania, men det siste bildet der må være det dokumenterte skrekkeksempelet på det landet nordmenn kaller Syden.
    Feil lukt og feil farge.
    Er det all inclusive /all you can eat? 🙈
    Håper hvertfall det er godt mål med brandy i kaffen.☕ 🤣🤣🤣

    Forhåpentligvis er ikke dette bildet representativt for reisen. Kos dere. 😊
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    det var da voldsomt til klaging.
    du tar den nye statusen på alvor.
    men jeg savner mer syting mot ungdommen i denne tråden.
    alltid morsomt når pensjonister disser ungdommen nå til dags.
    null peiling på hva ungdommen driver med, men kjefter som faen likevel, og projiserer sine egne drømmer og behov inn tiradene.
    "ungdommen nå til dags tror de kan sitte på halvorsens konditori og kose seg med kaffe og fyrstekake hele dagen!".
    "lakrisbåter og kamferdrops vokser ikke på trær, vettu!".
    Er Halvorsens Konditori framleis i drift? Vi snakkar vel om Sandefjord?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.231
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jesusmaria, for en ferie. 🦧
    Jeg har vært en del i Spania, men det siste bildet der må være det dokumenterte skrekkeksempelet på det landet nordmenn kaller Syden.
    Feil lukt og feil farge.
    Er det all inclusive /all you can eat? 🙈
    Håper hvertfall det er godt mål med brandy i kaffen.☕ 🤣🤣🤣

    Forhåpentligvis er ikke dette bildet representativt for reisen. Kos dere. 😊
    Hehe, det er nok ikke representativt for vår ferie. Jeg sitter dannet på avstand med en cortado, uten avec. Dette var faktisk på bystranden, noen kilometer fra vårt hotell. Hvalen var spansk. Hvorvidt den hadde drukket for mye på kort tid vet jeg ikke, men den hadde nok drukket for meget over lang tid og vært i overkant glad i det som kommer fra smultgryter 😊
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Er Halvorsens Konditori framleis i drift? Vi snakkar vel om Sandefjord?
    aner ikke
    det lå ved stortinget i gamle dager.
    en pensjonistbule.
    gikk rykter om at unge studentgutter kunne spe på studielånet ved å oppsøke halvorsens.
    eldre damer som var forsømt eller lei av gubben sin ville peke med teskjeen mot deg hvis de trengte hjelp til å få flyt i juicen.
    da var det bare å gå bort og si hei, så var dere klare til å gå.
    jeg valgte heller å bo litt billigere og drikke litt mindre øl.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.231
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    aner ikke
    det lå ved stortinget i gamle dager.
    en pensjonistbule.
    gikk rykter om at unge studentgutter kunne spe på studielånet ved å oppsøke halvorsens.
    eldre damer som var forsømt eller lei av gubben sin ville peke med teskjeen mot deg hvis de trengte hjelp til å få flyt i juicen.
    da var det bare å gå bort og si hei, så var dere klare til å gå.
    jeg valgte heller å bo litt billigere og drikke litt mindre øl.
    Den historien har jeg også hørt. Husker ikke om det var Halvorsen, kanskje det var Reimers i Bergen 🤔 Må visst passe på kona så hun ikke begynner å vifte med teskjeer 😄
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Den historien har jeg også hørt. Husker ikke om det var Halvorsen, kanskje det var Reimers i Bergen 🤔 Må visst passe på kona så hun ikke begynner å vifte med teskjeer 😄

    bra du er obs.
    og husk, en rørepinne av tre istedenfor teskje vil bare gjøre vondt verre.
    da kommer lømlene løpende fra alle kanter.
    det beste er å insistere på svart kaffe uten melk og sukker pluss cookies som må holdes i hånden - til begge.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn