Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    62.997
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Brann var endelig blitt et stabilt lag. Kan visst aldri stole helt på det laget der 😄
     
    • Haha
    Reaksjoner: HCS

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    62.997
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Krysser fingrene for at tåken ute letter. Hvis den gjør det blir det tur, hvis ikke har min kone truet med huslige sysler 😳

    Ettermiddagen blir bra. Skal hente 300 LPer og 250 singler. Blir spennende å bla i gjennom å se om det er noe gull eller jeg har fylt huset med ræl 😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.605
    Antall liker
    58.170
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Trodde da Rattus var inne fra før.🤔
    Her gjelder det å holde FOKUS.
    Også singler. Håper du ikke har solgt SOTA-spilleren din som du var så stolt av. 😊

    Gleder meg til å se hva du har fått tak i denne gangen. 👍🙂
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    62.997
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Trodde da Rattus var inne fra før.🤔
    Her gjelder det å holde FOKUS.
    Også singler. Håper du ikke har solgt SOTA-spilleren din som du var så stolt av. 😊

    Gleder meg til å se hva du har fått tak i denne gangen. 👍🙂
    Hehe, du har rett, Rattus står selvfølgelig allerede trygt i samlingen i Drotningsvik. Men, forhåpentligvis indikerer den at det finnes annet snadder i tråd med min smak i samlingen. Litt The Damned, Sham 69, Buzzcocks etc. hadde gjort seg 😃

    Singlene blir umiddelbart (forsøkt) solgt videre. Ikke så lett å selge ting for tiden, men SOTA spilleren forsvant raskt og uproblematisk ut døren 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    62.997
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da har jeg vært og hentet platekjøpet. Uten å ha sjekket kassene, har jeg en mistanke om at det er lite som aspirer til oppholdstillatelse i Drotningsvik, men man kan vel heller ikke forvente allverden for 1000 glassperler. Halve gleden er nå likevel spenningen ved å gjennomgå platene 😃 Får sjekke innholdet litt senere. All bæringen gav meg den perfekte unnskyldning for en Mango IPA i solen 😃

    E4045E46-98CC-44AE-BBE2-1C7AA0ACACAA.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    62.997
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hva venter du på!! Vi vil se bilder og slenge kommentarer om fordums glans!!
    Helst vil vi også si at den og den har jeg :)
    Ja, hvis mange har flere av platene bør jo kvaliteten inngi til et visst salgspotensiale 😄

    Selger sa at singelsamlingen var fra Cafe Opera. Spottet en med Pistoler & roser og en med den sannsynligvis mest snuskete karen i Jackson familien. Gleder meg litt til å bla i gjennom 😊
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.860
    Antall liker
    17.393
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Ja, hvis mange har flere av platene bør jo kvaliteten inngi til et visst salgspotensiale 😄

    Selger sa at singelsamlingen var fra Cafe Opera. Spottet en med Pistoler & roser og en med den sannsynligvis mest snuskete karen i Jackson familien. Gleder meg litt til å bla i gjennom 😊
    Cafe Opera i Kong Oscarsgate?! Epic!
    Edit: Skjønner at jeg er helt på bærtur ift utelivet i Bergen… Please disregard my latest post and carry on.
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    62.997
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jøje meg! Ølen smakte godt, men plutselig la jeg merke til at kona holdt på med noe lam på kjøkkenet. Hadde da vært helligbrøde å ikke sprette en flaske rødvin. Skulle tatt seg ut! Jeg er sikkert ikke savnet på jobben, men det er jaggu ikke jobben heller 😄

    9C52530B-DF37-4757-AF98-1CD1666894A1.jpeg
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.240
    Antall liker
    9.052
    Jepp, nå har jeg visst to av den og ikke bruk for noen av dem. Ian Gillan er ikke nok til å påtvinge meg Jesus 😄 Den andre boksen på enden er Tommy. The Who er jo stas, men husker ikke musikken fra Tommy.
    Tommy er fantastisk musikk. Synes jeg i det minste. Herfra så kan det se ut som om det er orkester utgaven med LSO, kor og en haug med flotte vokalister du har der.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    62.997
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Bergen er riktig en solkyst for tiden. Haifai og musikk får vente, slike dager må benyttes utendørs. Kona og jeg fant i dag ut at vi ikke bare kan røre rundt ute i havgapet, så turen ble lagt til et område min mor og far dro meg opp da jeg var barn. Fana leverte varene i dag 😃

    B569322B-B091-4308-9D05-1FBA0B455E1E.jpeg


    A8D6A2C8-225A-4B4F-99C4-43E5691B4B94.jpeg


    La nå akkurat ut singlene fra platesamlingen jeg hanket inni går. Satser på at de forsvinner ila morgendagen.

    BD59B5F9-5605-4335-845B-1DC6C1FF391A.jpeg


    Kikket i går gjennom LPene i samlingen som ble kjøpt, og det var som fryktet stort sett bare ræl. Jeg fortsetter å selge Jon Eberson og Paul Simon, men de bare fortsetter å ramle inn 😡😄 Mink De Ville (og en liten bunke til) er jo selvfølgelig innafor, så helt mørkt var det heldigvis ikke, men det kommer snart et par banankasser med plater som selges i bulk 😃

    D4940323-E2D1-4342-A5A5-957896C3A935.jpeg
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    633
    Antall liker
    1.921
    Torget vurderinger
    1
    God ettermiddag karmana.

    Som du så klarer også jeg å presse ned en mango når anledningen byr seg. Registrerte at på jokeren var det kommet en ipa mango lite Og til min forskrekkelse gav den faktisk et inntrykk av å være bedre enn orginalen. Aner en liten shootout her på terrassen når anledningen byr seg. Det ville være første gang en lite er bedre enn orginalen. Ha vært innom de fleste lite typene i løpet en lavkarbovinter.

    mvh Atle
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.566
    Antall liker
    27.602
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Neste gang du er på de kanter, @Karmana, sving av til venstre med en gang du er kommet til opp til toppen av bakkene på bilveien. Da kommer du opp til Mindegårdene. Fascinerende!

    -Eller som jeg sa til Frank Kåre Minde første gang jeg kom på tunet der: "Er det denne gården som heter Uren Luren?"
    "Nei" svarte han "Uren Luren kjøyrde du forbi på tur opp hit!" 😁

    Mvh
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Tror nesten det er meningen at du skal beholde Eberson jeg 😂
    Og skulle denne dukke opp så si i fra. Vet bare om tre I Norge som har den, og ingen som har to😁
    1CB70812-14F2-42A3-94A9-E534CC0EFDB0.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    62.997
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    God ettermiddag karmana.

    Som du så klarer også jeg å presse ned en mango når anledningen byr seg. Registrerte at på jokeren var det kommet en ipa mango lite Og til min forskrekkelse gav den faktisk et inntrykk av å være bedre enn orginalen. Aner en liten shootout her på terrassen når anledningen byr seg. Det ville være første gang en lite er bedre enn orginalen. Ha vært innom de fleste lite typene i løpet en lavkarbovinter.

    mvh Atle
    Lite øl er i utgangspunktet djevelens skadeverk (foruten på grisevarme dager). En annen ting er nok at skrotten burde nøyd seg med lite øl. En shootout på Mango er likevel veldig interessant med tanke på konklusjon 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    62.997
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Neste gang du er på de kanter, @Karmana, sving av til venstre med en gang du er kommet til opp til toppen av bakkene på bilveien. Da kommer du opp til Mindegårdene. Fascinerende!

    -Eller som jeg sa til Frank Kåre Minde første gang jeg kom på tunet der: "Er det denne gården som heter Uren Luren?"
    "Nei" svarte han "Uren Luren kjøyrde du forbi på tur opp hit!" 😁

    Mvh
    Ja, vi kikker oppover der hver gang vi passerer. Som min kone sa i dag; hva gjør de på vinteren 😃
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.566
    Antall liker
    27.602
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Ja, vi kikker oppover der hver gang vi passerer. Som min kone sa i dag; hva gjør de på vinteren 😃
    De kjører traktor ned til fylkesveien.Det er for bratt for en vanlig bil.
    Den ene av Mindegårdene står på en fjellhylle så smal at det ikke er plass til å snu bilen på gårdsplassen. I stedet har bonden installert en dreieskive i garasjen.
    En må kjøre bilen inn i garasjen, rotere dreieskiven 180 grader og kjøre bilen ut igjen ....

    Mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    62.997
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    - drekker & puler!
    Kanskje det egentlig er dem som har skjønt hvor man bør bo 😄

    Tenkte faktisk merkelig nok på deg i dag, Sluket. Kjøpte en gammel kamfer kiste fra Kina. Det er jo ikke noe eksklusivt, men jeg liker å hvile blikket på den og se på alle utskjæringene........og så er den praktisk som barskap 😊
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.858
    Antall liker
    13.686
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Denne er ikke så ille, @Karmana

    Selv om kokken godt beskriver klokken, så er jeg ikke helt enig med han angående fremtredende mangosmak.
    Jeg synes klokken er litt mer øl enn Hansa sin som for meg er mer juicete. Men det er min opplevelse og ikke målt eller blindtestet.

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    62.997
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Denne er ikke så ille, @Karmana

    Selv om kokken godt beskriver klokken, så er jeg ikke helt enig med han angående fremtredende mangosmak.
    Jeg synes klokken er litt mer øl enn Hansa sin som for meg er mer juicete. Men det er min opplevelse og ikke målt eller blindtestet.

    mvh
    Ble helt svimmel av linken 😄 Synes mango i øl er lett å like og lett å bli lei. Jeg har nok samme smak som deg, og synes Hansa sin blir litt juicete, men det er godt innimellom. Skal snart treffe noen kompiser. Da kjører jeg trygt i høyrefeltet med et par grønne Hansa 😊
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    633
    Antall liker
    1.921
    Torget vurderinger
    1
    Lett å like, lett å bli lei, kloke ord. Er fornøyd etter 1, kanskje 2. Etter å ha fortalt om seriøs testing og smurt tykt på fikk jeg min kone med på test.
    IMG_20210602_200723.jpg

    Kjøpt samtidig, stått like lenge på kjøl, like forhold. Som det går frem er det vesentlig forskjell på utseende. Lite er gjennomsiktig og gyllen på fargen. Non-lite er lysere og ikke gjennomsiktig.
    IMG_20210602_201050.jpg

    Som det står nederst på boksene har de litt forskjellig karakter. Min kone og meg klarte ikke helt å kjenne igjen disse forskjellene, men vi var begge enige om at vi foretrakk lite. Den var litt mindre skarp i smaken og mildere med litt kortere ettersmak. Mindre juicy kanskje?

    Ser at det er litt å gå på i beskrivelse og ordlyd. Er ikke ølsnobb så jatakk, begge deler, men orntli øl er det vel neppe. På tampen kom svigerfar innom og fikk en smaksprøve han også. Likte ingen av de men lite var minst fæl, sitat slutt.

    Ha en strålende kveld med kameratene og orntli øl?

    Mvh Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    62.997
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Lett å like, lett å bli lei, kloke ord. Er fornøyd etter 1, kanskje 2. Etter å ha fortalt om seriøs testing og smurt tykt på fikk jeg min kone med på test.
    Vis vedlegget 726630
    Kjøpt samtidig, stått like lenge på kjøl, like forhold. Som det går frem er det vesentlig forskjell på utseende. Lite er gjennomsiktig og gyllen på fargen. Non-lite er lysere og ikke gjennomsiktig.
    Vis vedlegget 726631
    Som det står nederst på boksene har de litt forskjellig karakter. Min kone og meg klarte ikke helt å kjenne igjen disse forskjellene, men vi var begge enige om at vi foretrakk lite. Den var litt mindre skarp i smaken og mildere med litt kortere ettersmak. Mindre juicy kanskje?

    Ser at det er litt å gå på i beskrivelse og ordlyd. Er ikke ølsnobb så jatakk, begge deler, men orntli øl er det vel neppe. På tampen kom svigerfar innom og fikk en smaksprøve han også. Likte ingen av de men lite var minst fæl, sitat slutt.

    Ha en strålende kveld med kameratene og orntli øl?

    Mvh Atle
    Takker for flott oppsummering 😊 Så godt og klart beskrevet at du nå kan gå i gang med blomsterspråk for beskrivning av lyd 😄 Jeg skal helt klart gi Mango Lite en test og se om det er en av Lite-produktene Djevelen har glemt i sine skadeverk.

    En riktig god ettermiddag til Pereferien. Jeg har akkurat passert skogbrannen etter en lunsjdate med kona på Skogsøy. Nå snart en guttekveld i byen. Livet er enkelt for dem som ikke fortjener det 😊

    DCF9022D-E4AF-404B-9327-3A72FC4A9E5A.jpeg
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    633
    Antall liker
    1.921
    Torget vurderinger
    1
    Det brenner godt på øyen ja. Neste test blir naturligvis dobbel blindtest med masse målinger.

    God fornøyelse

    mvh Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    62.997
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det brenner godt på øyen ja. Neste test blir naturligvis dobbel blindtest med masse målinger.

    God fornøyelse

    mvh Atle
    Heldigvis ser det nå ut som brannen begynner å roe seg! Jeg er klar for Mango Lite, men klart, hvis du skal få det brede lag på HFS til å drikke brygget, krevet det nok dobbelt blindtest og en del frekke målinger 😄
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Heldigvis ser det nå ut som brannen begynner å roe seg! Jeg er klar for Mango Lite, men klart, hvis du skal få det brede lag på HFS til å drikke brygget, krevet det nok dobbelt blindtest og en del frekke målinger 😄
    Tegn og forklar "frekke målinger".
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    62.997
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Noen som vet hvem som er importør/forhandler av Tannoy? Stereofil var vel forhandler tidligere, men det er jo ikke mye å se på sidene deres nå......
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn