Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.866
    Antall liker
    13.733
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hest har du og øl drikker du, men doggy style! Får meg til undre på om det er du som dresserer bikkjene eller omvendt 😄
    Lurer på om ikke det @bluesbreaker mente med «mer sånn her» var med tanke på en av hit’ene til Meatloaf?
    Two Out Of Three Ain’t Bad
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Endelig ferdig med ukens arbeid. Som kjent er vi i oljenasjonen Norge født med en sølvskje godt opp i aslet, så arbeid burde naturligvis være forbeholdt den lavere middelklasse! Jaja, 15 dager igjen, så er jeg i den lykkelige situasjon at jeg da har tid og økonomi til å gjøre alt jeg er blitt for gammel til å gjøre 🤥😄

    Bergen har fått en ny spennende haifai sjappe, SoundGround. Har ikke kommet meg dit foreløpig, men må etter hvert få meg en tur nedom å høre på de spennende/smale produktene de fører. Jeg har jo nok plater for helgespillingen, men man kan som kjent ikke få nok musikk, så på vei hjem fra jobb stoppet jeg hjemme hos en av dem som driver SoundGround og hanket med meg et par brukte plater (nesten nye, så ingen glidelås på Stones). Sticky Fingers, som spilles nå, hører jo selvfølgelig hjemme i et hvert hjem som tenderer mot å kalle seg møblert, mens Avishai Cohen Trio er representert her med en tidligere plate, så denne kan vanskelig fortone seg som kreft for ørene. Hvis SoundGround er halvparten så hyggelig som ham jeg kjøpte platene av, og som jeg også traff i Horten for et par år siden, burde en tur til dem bli riktig så hyggelig 😊

    841F8CF9-FF16-466D-986C-AC529B5F30BF.jpeg
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.833
    Antall liker
    16.036
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Sticky, nå snakker vi. Den kan ikke spilles ofte nok eller høyt nok.

    Arbeid ER forbeholdt den lavere middelklasse. Det er bare ikke alle som har forstått hvilket samfunnslag de tilhører. Om det kan være en trøst så kan vi ikke alle være Hertuger og Biskoper 😂

    God Helg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Sticky, nå snakker vi. Den kan ikke spilles ofte nok eller høyt nok.

    Arbeid ER forbeholdt den lavere middelklasse. Det er bare ikke alle som har forstått hvilket samfunnslag de tilhører. Om det kan være en trøst så kan vi ikke alle være Hertuger og Biskoper 😂

    God Helg
    Forøvrig får den avataren din @E. Largo meg til å tenke på en håndjager.. Unnskyld.. 🥺🤪
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.810
    Antall liker
    50.654
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Sticky, nå snakker vi. Den kan ikke spilles ofte nok eller høyt nok.

    Arbeid ER forbeholdt den lavere middelklasse. Det er bare ikke alle som har forstått hvilket samfunnslag de tilhører. Om det kan være en trøst så kan vi ikke alle være Hertuger og Biskoper 😂

    God Helg
    Skulle tatt seg ut😳😂
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.810
    Antall liker
    50.654
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Endelig ferdig med ukens arbeid. Som kjent er vi i oljenasjonen Norge født med en sølvskje godt opp i aslet, så arbeid burde naturligvis være forbeholdt den lavere middelklasse! Jaja, 15 dager igjen, så er jeg i den lykkelige situasjon at jeg da har tid og økonomi til å gjøre alt jeg er blitt for gammel til å gjøre 🤥😄

    Bergen har fått en ny spennende haifai sjappe, SoundGround. Har ikke kommet meg dit foreløpig, men må etter hvert få meg en tur nedom å høre på de spennende/smale produktene de fører. Jeg har jo nok plater for helgespillingen, men man kan som kjent ikke få nok musikk, så på vei hjem fra jobb stoppet jeg hjemme hos en av dem som driver SoundGround og hanket med meg et par brukte plater (nesten nye, så ingen glidelås på Stones). Sticky Fingers, som spilles nå, hører jo selvfølgelig hjemme i et hvert hjem som tenderer mot å kalle seg møblert, mens Avishai Cohen Trio er representert her med en tidligere plate, så denne kan vanskelig fortone seg som kreft for ørene. Hvis SoundGround er halvparten så hyggelig som ham jeg kjøpte platene av, og som jeg også traff i Horten for et par år siden, burde en tur til dem bli riktig så hyggelig 😊

    Vis vedlegget 695165
    Alt det du skriver er koz å lese😁men eneste jeg får med meg er den salige blandingen av komponenter i sort og sølv🤬.
    Skulle tro en mann av din rang hadde litt mere estetisk sans🤔😭

    😂
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Sticky, nå snakker vi. Den kan ikke spilles ofte nok eller høyt nok.

    Arbeid ER forbeholdt den lavere middelklasse. Det er bare ikke alle som har forstått hvilket samfunnslag de tilhører. Om det kan være en trøst så kan vi ikke alle være Hertuger og Biskoper 😂

    God Helg
    Jeg betrakter de fleste nordmenn som hertuger! Ekte biskoper har vi for mange av 😖
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Alt det du skriver er koz å lese😁men eneste jeg får med meg er den salige blandingen av komponenter i sort og sølv🤬.
    Skulle tro en mann av din rang hadde litt mere estetisk sans🤔😭

    😂
    Godt poeng, men kan vanskelig tas seriøst fra en mann som har vært tildels panegyrisk over champagne fargede komponenter og blålys som tilsier at en politibil er plassert i lytterommet 😄
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.833
    Antall liker
    16.036
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Forøvrig får den avataren din @E. Largo meg til å tenke på en håndjager.. Unnskyld.. 🥺🤪
    Gitarrunking er jo ett begrep. Og jeg velger å tro at det er dette som har fått deg til å assosiere i den retning. Hvis ikke så er det jo freddan og det er kanskje på tide å få seg ett lite nyp med fruen 😉
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gitarrunking er jo ett begrep. Og jeg velger å tro at det er dette som har fått deg til å assosiere i den retning. Hvis ikke så er det jo freddan og det er kanskje på tide å få seg ett lite nyp med fruen 😉
    Har egentlig ikke registrert annet enn gitarspillet, men en ekstra kikk medførte at jeg rødmet ukledelig 😄
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    633
    Antall liker
    1.921
    Torget vurderinger
    1
    Krystallklar luft, strålende sol og grisekaldt. I det fjerne skimtes sivilisasjonen og orakelet i Drottningsvik. Blir det kaldere nå kan hvem som helst gå på vannet!
    IMG_20210206_103915.jpg

    Hva skal man så ta seg til på en slik dag? Noen rykter om spennende nytt i byens hifi sjapper? Ta med lesebriller og prøve seg på vinyljakt? En dag blir kanskje byttebunken i Drottningsvik åpen for gjennomsyn også?

    Uansett så burde alle ha en strålende dag i dag!

    Mvh Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Krystallklar luft, strålende sol og grisekaldt. I det fjerne skimtes sivilisasjonen og orakelet i Drottningsvik. Blir det kaldere nå kan hvem som helst gå på vannet!

    Hva skal man så ta seg til på en slik dag? Noen rykter om spennende nytt i byens hifi sjapper? Ta med lesebriller og prøve seg på vinyljakt? En dag blir kanskje byttebunken i Drottningsvik åpen for gjennomsyn også?

    Uansett så burde alle ha en strålende dag i dag!

    Mvh Atle
    Hehe, ja noen og en hver kan gå på vannet rundt omkring nå 😊
    Deilig å slippe den sedvanlige tunge snøen når det skal måkes! Både salgs og resirkuleringsbunken vokser i Drotningsvik. Gir deg etter hvert et ord om gjennomsyn. Fortsatt god helg 😃
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.959
    Det kalles 7 lykkelige minutter...
    Støttes!
    Mange av de gjenværende 1433 minuttene i døgnet er egentlig noe traurig dritt.
    Spesielt nå om dagen med det digitale tyranniet i fritt fall hva møter og tilgjengelighet angår :oops:
    Du milde så lei man blir av mail, mobil, Teams og læfftoffen :cautious:
    Hvem faen for en idiot var det som først sa at man er sin egen lykkes smed? :devilish:
    Joda, hvis man kun har seg selv å ta vare på, så kan det til en hvis grad stemme.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.139
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    En lett krydret vin, akkurat på den fyldige siden av nøytral. En vin som gjerne luftes elller dekanteres. Tenker den blir bedre ved lagring. Et godt, men ikke oppsiktsvekkende vinkjøp til prisen.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Støttes!
    Mange av de gjenværende 1433 minuttene i døgnet er egentlig noe traurig dritt.
    Spesielt nå om dagen med det digitale tyranniet i fritt fall hva møter og tilgjengelighet angår :oops:
    Du milde så lei man blir av mail, mobil, Teams og læfftoffen :cautious:
    Hvem faen for en idiot var det som først sa at man er sin egen lykkes smed? :devilish:
    Joda, hvis man kun har seg selv å ta vare på, så kan det til en hvis grad stemme.
    Enda godt du er i perlehumør i dag, Power.🤗
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En lett krydret vin, akkurat på den fyldige siden av nøytral. En vin som gjerne luftes elller dekanteres. Tenker den blir bedre ved lagring. Et godt, men ikke oppsiktsvekkende vinkjøp til prisen.
    Jaja, bedre med et litt jamsis nedslag enn å tryne i unnarennet 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ikke sant ;)
    SNØFT...det hjalp med en tur ut på isen med tur kamera(ten) min Nikon D810 og litt optikk å pusle med.
    Kjipe greier, men litt kamera og noe sterkt i glasset etter hvert gjør forhåpentligvis kvelden triviligere 😃

    Går rette veien dette! Litt trått nå, men jeg er sterk i troen på Warszhava 😃
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Sist redigert:

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.618
    Antall liker
    4.248
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Veeeeldig seint på her, men ble glad da jeg så at du hadde fått kloa i noen City Boy plater 😉
    Book Early var min Music Cassette nr 3, innkjøpt etter Abba Arrival og Elvis' Separate Ways i en alder av 8 år...
    Kassetten ble regelrett slitt ut, og mitt første favorittband var et faktum.
    I dag finnes hele katalogen på LP på gutterommet, og de ble sågar overført til CD den gang man hadde Cdp i bilen. ❤

    M
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hmmm, må visst bytte Cairn i en annen hverdagsforsterker. Det handler ikke om lydkvalitet. Cairn leverer egentlig langt over hva jeg forventet. Problemet er at jeg ikke finner ut av volumkontrollen. Fjernkontrollen har så små step at det tar laaang tid å skru ned volumet. Volumkontrollen på selve forsterkeren er også ganske så knotet. Det er vanskelig å få skikkelig tak og dermed skru volumet raskt ned. Sikkert mulig å justere på dette, men en manual er ikke å oppdrive på nettet. Er dette noe problem da? Bare når jeg spiller vinyl og skal skifte/snu platen. Nice! Endelig en grunn for et lite bytte 😊
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.810
    Antall liker
    50.654
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Hmmm, må visst bytte Cairn i en annen hverdagsforsterker. Det handler ikke om lydkvalitet. Cairn leverer egentlig langt over hva jeg forventet. Problemet er at jeg ikke finner ut av volumkontrollen. Fjernkontrollen har så små step at det tar laaang tid å skru ned volumet. Volumkontrollen på selve forsterkeren er også ganske så knotet. Det er vanskelig å få skikkelig tak og dermed skru volumet raskt ned. Sikkert mulig å justere på dette, men en manual er ikke å oppdrive på nettet. Er dette noe problem da? Bare når jeg spiller vinyl og skal skifte/snu platen. Nice! Endelig en grunn for et lite bytte 😊
    Eneste jeg får ut av dette inlegget er: bla bla bla bla,jeg må høre på herugen og få tak i en i sort🧐😂😂


    O
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.833
    Antall liker
    16.036
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer, det må være hfs‘ tynneste grunn for oppgradering 🤣
    Du får se om du finner en med stor og lysende volumkontroll, og helst ikke for mange andre knapper som kan virke forvirrende.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.616
    Antall liker
    58.284
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer, det må være hfs‘ tynneste grunn for oppgradering 🤣
    Du får se om du finner en med stor og lysende volumkontroll, og helst ikke for mange andre knapper som kan virke forvirrende.
    Nå må du huske på at det er opptil flere her som aldri har NOEN grunn for utskifting /oppgradering. 🤔😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.616
    Antall liker
    58.284
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes du skulle prøvd Moonriver på Rosita, men du har så merkelige kriterier for dine valg, så det er nok helt utafor. 🥴
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Eneste jeg får ut av dette inlegget er: bla bla bla bla,jeg må høre på herugen og få tak i en i sort🧐😂😂


    O
    Lett å bli frustrert når du ser noen vurderer å gjøre endring og det har gått opptil flere dager siden du selv gjorde endringer i oppsettet ditt. Antar du kjenner det klør litt, men innerst inne vet du at du ikke bør.....😄 Sort er naturligvis alltid førstevalget. Noe annet skulle tatt seg ut 😊
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn