Welcome to the Leisuredome

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.718
    Antall liker
    58.812
    Sted
    BlÄskogen
    Torget vurderinger
    1
    Nei. đŸ€­
    Du har nok rett mht prissegmentet, sÄ er nok SAT en spiller i mellomklassen.
    $177,435 for spilleren, og $90.000 for armen. Hva det blir i svenske kroner vet jeg ikke med dagens koronakurs. 🙈
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.939
    Antall liker
    17.231
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    SAT XD1 er vel en spiller i mellomsegmentet, TechDAS Zero, som pĂ„ bildet, koster 450.000 đŸ€Ș :ROFLMAO: Husker ikke om det var dollar eller euro, men det er kanskje ikke det viktigste :giggle:
    Skal holde meg i live til 110 Är, i hÄp om Ä komme over en SAT XD1 pÄ loppis. MÄ holde meg til 150 Är for den andre, og det har jeg ikke tid til.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.390
    Antall liker
    63.495
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skal holde meg i live til 110 Är, i hÄp om Ä komme over en SAT XD1 pÄ loppis. MÄ holde meg til 150 Är for den andre, og det har jeg ikke tid til.
    Siden jeg er Drotningsvik enbĂ„rne sĂžnn og kan gĂ„ pĂ„ vannet, har jeg nok av tid, men mĂ„ nok smĂžre meg med litt tĂ„lmodighet đŸ€Ș
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.939
    Antall liker
    17.231
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Siden jeg er Drotningsvik enbĂ„rne sĂžnn og kan gĂ„ pĂ„ vannet, har jeg nok av tid, men mĂ„ nok smĂžre meg med litt tĂ„lmodighet đŸ€Ș
    Åh, sĂ„ du gĂ„r pĂ„ vannet ogsĂ„. Er det sjans pĂ„ haik? Du kan jo bĂŠre meg - ikke tunge byrden - i din trygge favn😗.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten GjĂžvik..
    Torget vurderinger
    28
    Og du, jeg synes din Rega gjÞr seg flott hos deg.. Her jeg sitter nedsyltet i studier og jobb er jeg smÄtt misunnelig pÄ deg... Som alltid, en av mine stÞrste feilsteg i livet at jeg ikke brukte noen Är pÄ Linderud.. Det holdt med Gimlemoen i sin tid.. Hmmm.. :)
     

    Hifisnurr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    479
    Antall liker
    490
    Sted
    Oslo
    The XD1 shares some sonic characteristics with Rega's revolutionary RP10 turntable: ultrafast, clean transients throughout the audible frequency range; tight, fast bass; revealing midrange transparency; and overall sonic stability and focus. All these characteristics result, apparently, from careful attention paid to structural rigidity and the removal or prevention of unwanted vibrational energy.

    Galskap de spillerne der. Rega 10 derimot. FĂ„r meget bra omtaler. Er det ikke noen av dere gutta som har den hjemme? Hvordan spellern :p
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.390
    Antall liker
    63.495
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    The XD1 shares some sonic characteristics with Rega's revolutionary RP10 turntable: ultrafast, clean transients throughout the audible frequency range; tight, fast bass; revealing midrange transparency; and overall sonic stability and focus. All these characteristics result, apparently, from careful attention paid to structural rigidity and the removal or prevention of unwanted vibrational energy.

    Galskap de spillerne der. Rega 10 derimot. FĂ„r meget bra omtaler. Er det ikke noen av dere gutta som har den hjemme? Hvordan spellern :p
    Har inntrykk av at Rega er litt elsk eller hat her inne 😊 Selv er jeg veldig fornĂžyd med min RP10, men har hatt for lite Ă„ sammenligne med her i stuen, sĂ„ jeg skal ikke uttale meg bastant om hvor bra den er sammenlignet med andre platespillere. Det viktigste er tross alt at jeg selv er fornĂžyd. RP10 har vel ogsĂ„ fĂ„tt veldig mange gode reviews, men den du linker til er Rega sin nye modell, Planar 10.
     

    Hifisnurr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    479
    Antall liker
    490
    Sted
    Oslo
    Har inntrykk av at Rega er litt elsk eller hat her inne 😊 Selv er jeg veldig fornĂžyd med min RP10, men har hatt for lite Ă„ sammenligne med her i stuen, sĂ„ jeg skal ikke uttale meg bastant om hvor bra den er sammenlignet med andre platespillere. Det viktigste er tross alt at jeg selv er fornĂžyd. RP10 har vel ogsĂ„ fĂ„tt veldig mange gode reviews, men den du linker til er Rega sin nye modell, Planar 10.
    Å ja. Leste nemlig omtale av Planar 10. Tipper at RP 10 er forrige toppmodell. Jeg har en kamerat med. RP 6. MĂ„ si at den spiller meget bra, for Ă„ vĂŠre en billig snurre. Takk for svar Karmana. Fremer anbefalte Planar 10 sterkt.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.390
    Antall liker
    63.495
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    FĂžles nesten som man bor pĂ„ innlandet for tiden. FĂ„r nyte vinteren mens man kan. Nettopp ferdig med mitt nest siste NATO-mĂžte. Sikkert en del jeg kommer til Ă„ savne med jobben, men det er tvilsomt om det vil innbefatte virtuelle NATO mĂžter 😃

    Hanket i gĂ„r inn seks brukte plater. Da har jeg noe Ă„ spille i helgen. Bare tull selvfĂžlgelig! Trenger pensjonisttilvĂŠrelsen for Ă„ fĂ„ spilt gjennom de usprettede eller de jeg ikke har spilt pĂ„ mange Ă„r. Er nok ekorn-genet som har skylden. Blir gĂžyalt med litt Sham 69. Ikke deres beste, men sammen med Cockney Rejects bĂžr det gi en litt fyrrig inngang pĂ„ helgen. Siden jeg kun har The Day the Earth Caught Fire mĂ„tte jeg ha noen flere med City Boy. HĂžyst undervurdert orkester. J. Geils Band er jo aldri feil, og jeg mĂ„ med skam melde at jeg kun har en plate til med dem fra fĂžr (og den er ikke en gang blant deres bedre). NĂ„ er det blitt lunk i peisen, og jeg kan vanskelig komme pĂ„ en grunn til ikke Ă„ skjenke meg en liten klunk med whisky 😊

    6B995B16-9263-4582-B73B-5BBEC9E70A14.jpeg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.718
    Antall liker
    58.812
    Sted
    BlÄskogen
    Torget vurderinger
    1
    FĂžles nesten som man bor pĂ„ innlandet for tiden. FĂ„r nyte vinteren mens man kan. Nettopp ferdig med mitt nest siste NATO-mĂžte. Sikkert en del jeg kommer til Ă„ savne med jobben, men det er tvilsomt om det vil innbefatte virtuelle NATO mĂžter 😃

    Hanket i gĂ„r inn seks brukte plater. Da har jeg noe Ă„ spille i helgen. Bare tull selvfĂžlgelig! Trenger pensjonisttilvĂŠrelsen for Ă„ fĂ„ spilt gjennom de usprettede eller de jeg ikke har spilt pĂ„ mange Ă„r. Er nok ekorn-genet som har skylden. Blir gĂžyalt med litt Sham 69. Ikke deres beste, men sammen med Cockney Rejects bĂžr det gi en litt fyrrig inngang pĂ„ helgen. Siden jeg kun har The Day the Earth Caught Fire mĂ„tte jeg ha noen flere med City Boy. HĂžyst undervurdert orkester. J. Geils Band er jo aldri feil, og jeg mĂ„ med skam melde at jeg kun har en plate til med dem fra fĂžr (og den er ikke en gang blant deres bedre). NĂ„ er det blitt lunk i peisen, og jeg kan vanskelig komme pĂ„ en grunn til ikke Ă„ skjenke meg en liten klunk med whisky 😊

    Vis vedlegget 694661
    Onsdag.
    En helt vanlig ONSDAG! đŸ„Ž
     
    Sist redigert:

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.849
    Antall liker
    16.103
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    5.7.0.5
    But there’s no reply

    Den gikk pÄ tung rotasjon for lenge siden.
    City Boy ble aldri skikkelig store selv om de hadde noe kule lÄter. Produsenten deres Robert «Mutt» Lange fikk derimot enorm suksess med platene han produserte pÄ 80 og 90 tallet. Giftet seg med Shania Twain gjorde han og.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.390
    Antall liker
    63.495
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    5.7.0.5
    But there’s no reply

    Den gikk pÄ tung rotasjon for lenge siden.
    City Boy ble aldri skikkelig store selv om de hadde noe kule lÄter. Produsenten deres Robert «Mutt» Lange fikk derimot enorm suksess med platene han produserte pÄ 80 og 90 tallet. Giftet seg med Shania Twain gjorde han og.
    Fun facts er alltid av det gode! Denne Mutt er sikkert en heldig og flink fyr. Shania er jaffal veldig behagelig Ă„ hvile blikket pĂ„ 😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.718
    Antall liker
    58.812
    Sted
    BlÄskogen
    Torget vurderinger
    1
    Redigeringen sparte meg for Ă„ skrive en helside med refleksjoner over hva som er et tilstrekkelig langt liv og hvordan lykke bĂžr defineres đŸ€Ș😄
    Leste det jeg skrev, og mĂ„tte bare slette, ettersom det fĂžltes ALT FOR forpliktende pĂ„ egne vegne. 🙈
    NÄr det gjelder livskvalitet og helse, sÄ har jeg veldig sans for salige Per Fuggelis synspunkter. Litt slÊkk er bra.
    Fra utdanninga mi husker jeg WHO sin definisjon pÄ helse. "Helse er definert som en tilstand av fullstendig fysisk psykisk og sosialt velvÊre og ikke bare fravÊr av sykdom og lidelser"
    En lĂŠrer jeg hadde, mente at dette minnet mer om orgasme enn helse,og gikk ikke helt god for definisjonen.
    Tror du trygt kan ta en klunk med Whisky, ogsÄ pÄ en onsdag.
    Men City Boy er ikke pĂ„ mitt lag. 😊
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten GjĂžvik..
    Torget vurderinger
    28
    Trenger ikke alkohol for Ă„ "slĂŠkke" heldigvis. Er naturlig lat, og nyter det som dukker opp. Tilogmed uten utdanning skjĂžnte jeg mitt kall, som en glad gutt pĂ„ livets vei, som grĂ„t da han ble fĂždt.. Men ikke veldig glad i brunost... Og musikken her, har ikke clue, og det lever jeg godt med. Alt godt Ăžnskes kapteinen, nĂ„ skal jeg ut Ă„ se bikkja drite.. :rolleyes: 🙂

    FB_IMG_1612390351975.jpg
     
    Sist redigert:

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.878
    Antall liker
    50.974
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    City Boy skal man ikke kimse av😁.
    Har 2-3 av de pĂ„ vinyl ikke like bra alle men de har en del bra lĂ„ter😉

    O
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.390
    Antall liker
    63.495
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Leste det jeg skrev, og mĂ„tte bare slette, ettersom det fĂžltes ALT FOR forpliktende pĂ„ egne vegne. 🙈
    NÄr det gjelder livskvalitet og helse, sÄ har jeg veldig sans for salige Per Fuggelis synspunkter. Litt slÊkk er bra.
    Fra utdanninga mi husker jeg WHO sin definisjon pÄ helse. "Helse er definert som en tilstand av fullstendig fysisk psykisk og sosialt velvÊre og ikke bare fravÊr av sykdom og lidelser"
    En lĂŠrer jeg hadde, mente at dette minnet mer om orgasme enn helse,og gikk ikke helt god for definisjonen.
    Tror du trygt kan ta en klunk med Whisky, ogsÄ pÄ en onsdag.
    Men City Boy er ikke pĂ„ mitt lag. 😊
    Ut fra den definisjonen mĂ„ det kunne konkluderes med at en rĂžyk sammen med kjĂŠresten etter sex er god helse :giggle: đŸ€Ș
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.986
    Jeg tror City Boy var mer populĂŠre i Norge & Skandinavia enn andre steder - her er utgivelsene av deres siste album It's Personal:






    Book Early er vel favorittalbumet - mens favorittlĂ„t er Ambition fra The Day the Earth Caught Fire. Men liker alle utgivelsene og spiller de med jevne mellomrom. Har til og med t-shirt đŸ€Ș 😁
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.390
    Antall liker
    63.495
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg tror City Boy var mer populĂŠre i Norge & Skandinavia enn andre steder - her er utgivelsene av deres siste album It's Person

    Book Early er vel favorittalbumet - mens favorittlĂ„t er Ambition fra The Day the Earth Caught Fire. Men liker alle utgivelsene og spiller de med jevne mellomrom. Har til og med t-shirt đŸ€Ș 😁
    Det med t-skjorten er vel grunnen til at Bluesbreaker ikke liker City Boy. Blir liksom litt pÄtatt og kleint med City Boy pÄ brystet eller ryggen der oppi BlÄskogen :ROFLMAO:
     
  • Laster inn


DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • Laster inn

Topp Bunn