Det er nok Karin Krog på denne plataDen har jeg aldri hørt. Sikker på at du ikke forveksler med Nora Brockstedt?![]()
Det er nok Karin Krog på denne plataDen har jeg aldri hørt. Sikker på at du ikke forveksler med Nora Brockstedt?![]()
Bare å kjøre på med denne tributen så kommer Froddien og divaen til noen høyttalere ualminnelig nærmt degOg apropos det... Stavangerensembelets Froddi ga ut en versjon av Danse Danse Dokka Mi sammen med Mia Gundersen (? ) som jeg husker som helt fantastisk, men aldri har hørt om igjen etter første gangs radiolytt.
Any clues?
Jeg antar at fylkesgrensen går uti Mjøsa, og det er som kjent umulig å se «den grense under vann»Gjøvik er OPPLAND.... Selvom det hele er en graut som heter Innlandet med Hamar som grabber til seg det de kan få, Lillehammer som er snobbete uten grunn og Gjøvik som ikke forstår ordet "progresjon". Men Prøysen er gull, avløseren som var livredd å jobbe med kyr...
Og etterforsyning er uansett på sin plass![]()
HahahaBare å kjøre på med denne tributen så kommer Froddien og divaen til noen høyttalere ualminnelig nærmt degOg apropos det... Stavangerensembelets Froddi ga ut en versjon av Danse Danse Dokka Mi sammen med Mia Gundersen (? ) som jeg husker som helt fantastisk, men aldri har hørt om igjen etter første gangs radiolytt.
Any clues?![]()
Med det samme du er i gang med å rote i gamle menns kulturskatter og tekster med evige sannheter kan Erik Bye - langt nord i livet (Kirkelig Kulturverksted FXCD144, 1994) anbefales. Det er et ørlite knippe gode musikere medTakk for den, bluesbreaker!Sandbeck er for meg kun Pengegaloppen, så her kan jeg utvide min horisont. Spennende selv om jeg nok kan gjette litt på arrangementene av å se artistene som medvirker. Kanskje jeg likevel blir overrasket
Uavhengig av artistene, er det vel likevel tekstene som bør få hovedfokuset. Skal helt klart teste ut denne.
Nå har jeg slått et slag for Prøysen og informert om at jeg i fremtiden kanskje blir ambassadør for Sanbecks fortreffelighet. Det bør jo gjøre meg til æresborger av Hedmark. Hvis ikke det er innafor, kan jeg nøye meg med livslang gratis etterforsyning fra Arcus på Gjøvik![]()
Mjøsa er en kunstig grense mellom 2 fylker som har alt å tjene på å stå sammen i innlandet. Navnet Innlandet på den nye konstellasjonen er riktig nok et elendig valg, men utfordringen i dag, som for 1000 år siden, er småkongene som rår på hver sin tue. De ødelegger mer enn de gagner fordi alt samarbeid er tuftet på ideen om at "visst faen skal vi samarbeide om x* så lenge vi bygger det her". Det fører normalt til stillstand eller retardasjon. Og det medfører at jeg blir skeptisk til lokaldemokratiet for saker som er viktigere enn bygging av rundkjøringer.Jeg antar at fylkesgrensen går uti Mjøsa, og det er som kjent umulig å se «den grense under vann»Gjøvik er OPPLAND.... Selvom det hele er en graut som heter Innlandet med Hamar som grabber til seg det de kan få, Lillehammer som er snobbete uten grunn og Gjøvik som ikke forstår ordet "progresjon". Men Prøysen er gull, avløseren som var livredd å jobbe med kyr...
Hva får en seg ikke til å skrive for å forsøke å kamuflere at geografi-lærdommen fra barneskolen er forvitret![]()
Må vel innrømme at det Sandbeck-albumet ikke helt var greien for meg. Viser gjør at jeg som oftest mister konsentrasjonen. Sier nok mer om meg enn musikkenMed det samme du er i gang med å rote i gamle menns kulturskatter og tekster med evige sannheter kan Erik Bye - langt nord i livet (Kirkelig Kulturverksted FXCD144, 1994) anbefales. Det er et ørlite knippe gode musikere medTakk for den, bluesbreaker!Sandbeck er for meg kun Pengegaloppen, så her kan jeg utvide min horisont. Spennende selv om jeg nok kan gjette litt på arrangementene av å se artistene som medvirker. Kanskje jeg likevel blir overrasket
Uavhengig av artistene, er det vel likevel tekstene som bør få hovedfokuset. Skal helt klart teste ut denne.
Nå har jeg slått et slag for Prøysen og informert om at jeg i fremtiden kanskje blir ambassadør for Sanbecks fortreffelighet. Det bør jo gjøre meg til æresborger av Hedmark. Hvis ikke det er innafor, kan jeg nøye meg med livslang gratis etterforsyning fra Arcus på Gjøvik![]()
Jeg har stor sans for den gamle kjempen som nå vandrer sammen med vår herre og spiller med klinkekuler til dype diskusjoner med edelt brennevin.
TV serien om Mangas Coloradas, og apache indianernes liv og endelikt gikk rett i hjertet.
Det er vist på tide å rote frem biografien om mannen.
Mjøsa er en kunstig grense mellom 2 fylker som har alt å tjene på å stå sammen i innlandet. Navnet Innlandet på den nye konstellasjonen er riktig nok et elendig valg, men utfordringen i dag, som for 1000 år siden, er småkongene som rår på hver sin tue. De ødelegger mer enn de gagner fordi alt samarbeid er tuftet på ideen om at "visst faen skal vi samarbeide om x* så lenge vi bygger det her". Det fører normalt til stillstand eller retardasjon. Og det medfører at jeg blir skeptisk til lokaldemokratiet for saker som er viktigere enn bygging av rundkjøringer.Jeg antar at fylkesgrensen går uti Mjøsa, og det er som kjent umulig å se «den grense under vann»Gjøvik er OPPLAND.... Selvom det hele er en graut som heter Innlandet med Hamar som grabber til seg det de kan få, Lillehammer som er snobbete uten grunn og Gjøvik som ikke forstår ordet "progresjon". Men Prøysen er gull, avløseren som var livredd å jobbe med kyr...
Hva får en seg ikke til å skrive for å forsøke å kamuflere at geografi-lærdommen fra barneskolen er forvitret![]()
x*=sykehus, universitet etc
Hva i helvete var det som skjedde nåHelt enig Trondmeg, bortsett fra at tomsene fra Hamar er uforholdsmessige griske på hva de skal ha i den byen sin.. Og det mener jeg, uten å definere meg som opplending.
Der lærte jeg jaggu noe nytt om Nansen (noe som strengt tatt ikke skal så mye til)Støttes.... Og her bilde av en humanist som er større i utlandet enn hjemme på berget. Vi får se lederne vi fortjener. Og så får en yte etter beste evne ;D
Vis vedlegget 487582
Jepp. Busterud er kroneksempelet på samarbeid i egen hage, og han blir bare verre desverre.Helt enig Trondmeg, bortsett fra at tomsene fra Hamar er uforholdsmessige griske på hva de skal ha i den byen sin.. Og det mener jeg, uten å definere meg som opplending.
Faen Trond, du må få deg egen tråd. Tør jeg foreslå: Lokaldemokrati, en vitenskaplig reise via kabler til BusterudJepp. Busterud er kroneksempelet på samarbeid i egen hage, og han blir bare verre desverre.Helt enig Trondmeg, bortsett fra at tomsene fra Hamar er uforholdsmessige griske på hva de skal ha i den byen sin.. Og det mener jeg, uten å definere meg som opplending.
Jeg har egen tråd som jeg snart skal restarte. Venter på et par småting før det er klart. Den blir nok rimelig fri både for kabler og demokrati. Beklager hvis mine siste innlegg forsøplet tråden din.Faen Trond, du må få deg egen tråd. Tør jeg foreslå: Lokaldemokrati, en vitenskaplig reise via kabler til BusterudJepp. Busterud er kroneksempelet på samarbeid i egen hage, og han blir bare verre desverre.Helt enig Trondmeg, bortsett fra at tomsene fra Hamar er uforholdsmessige griske på hva de skal ha i den byen sin.. Og det mener jeg, uten å definere meg som opplending.![]()
På ingen måte, Trond! Det blir av og til litt vanskelig å vise fliret som ligger bak det jeg har skrevetJeg har egen tråd som jeg snart skal restarte. Venter på et par småting før det er klart. Den blir nok rimelig fri både for kabler og demokrati. Beklager hvis mine siste innlegg forsøplet tråden din.Jepp. Busterud er kroneksempelet på samarbeid i egen hage, og han blir bare verre desverre.Helt enig Trondmeg, bortsett fra at tomsene fra Hamar er uforholdsmessige griske på hva de skal ha i den byen sin.. Og det mener jeg, uten å definere meg som opplending.
Faen Trond, du må få deg egen tråd. Tør jeg foreslå: Lokaldemokrati, en vitenskaplig reise via kabler til Busterud![]()
Bergen har for tiden ideelt vintervær. Snøfritt i byen, og mye snø i fjelleneDuverden, var mye snø i Bergensområdet også.
Takk for motiverende innspill, imorgen skal skiene frem![]()
Samma hva man gjør, men vi alle (og kanskje spesielt med denne hobbyen) har godt av å oppsøke stillheten innimellomMens du vandrer i fjellet søker jeg roen på isen med vind fra nordøst.
Sistnevnte sikrer greit at man får det meste av den frosne innsjøflaten alene
Vis vedlegget 487878
Så slipper man å legge inn årene for tidlig
Vis vedlegget 487879
Hold deg på ferie nå, mens jeg banner, sjauer, flytter og kobler opp noen hundre kilo elektronikk nede i peisestua.Fa power, nå fikk jeg NESTEN hjemlengsel...![]()
Si ifra når du er sjauet ferdig. Quad har alltid hatt noen unike kvaliteterHold deg på ferie nå, mens jeg banner, sjauer, flytter og kobler opp noen hundre kilo elektronikk nede i peisestua.Fa power, nå fikk jeg NESTEN hjemlengsel...![]()
Kald øl er obligatorisk![]()
Dr T har attpåtil framlagt fotografiske bevis nå, om enn kun på kammerset aller, aller innerst på forensisk avdeling.Hold deg på ferie nå, mens jeg banner, sjauer, flytter og kobler opp noen hundre kilo elektronikk nede i peisestua.Fa power, nå fikk jeg NESTEN hjemlengsel...![]()
Du sendte jo nylig et «før» bilde. Et «etter» bilde er nå på sin plass, så vi ser at det ikke bare er skryt med degHold deg på ferie nå, mens jeg banner, sjauer, flytter og kobler opp noen hundre kilo elektronikk nede i peisestua.Fa power, nå fikk jeg NESTEN hjemlengsel...![]()
Ka e dette! Sender de kaviaren til fiffen, og serverer deg produksjonsutstyretSi ifra når du er sjauet ferdig. Quad har alltid hatt noen unike kvaliteterHold deg på ferie nå, mens jeg banner, sjauer, flytter og kobler opp noen hundre kilo elektronikk nede i peisestua.Fa power, nå fikk jeg NESTEN hjemlengsel...![]()
. Øl har det blitt. Og stør, ikke smakt det før. Litt usikker på om det blir noen favoritt, men greit å ha prøvd det. Bilde i motlys, sorry.
Vis vedlegget 487927
Jeg startet i går ettermiddag rundt kl:16, og klokken halvti var det lydDu sendte jo nylig et «før» bilde. Et «etter» bilde er nå på sin plass, så vi ser at det ikke bare er skryt med degHold deg på ferie nå, mens jeg banner, sjauer, flytter og kobler opp noen hundre kilo elektronikk nede i peisestua.Fa power, nå fikk jeg NESTEN hjemlengsel...![]()
![]()
Ho Kari lå og gjorde seg til på kaffebordet, så da måtte vi rive av et raskt nummerMye lekre komponenter der, powern! Kjenner jeg deg rett er det satt sammen med omtanke og kjærlighet. Godt at påsken har frembragt nødvendig overskudd til litt sjauing. Nå kan du jekke en flaske, som avgir et behagelig lite poff, og cruise inn kveldene med god lyd
Vis vedlegget 488117
Jeg vet likevel ikke om det er god eller dårlig ting at man må forholde seg til ho Kari hver gang musikken er sentrert. Kan jo bli litt i overkant i lengden![]()
Festet meg med en heidundrende trommesolo på slutten av sisten skiven (tror jeg det var). Låt riktig så fett på litt røslig volumHo Kari lå og gjorde seg til på kaffebordet, så da måtte vi rive av et raskt nummerMye lekre komponenter der, powern! Kjenner jeg deg rett er det satt sammen med omtanke og kjærlighet. Godt at påsken har frembragt nødvendig overskudd til litt sjauing. Nå kan du jekke en flaske, som avgir et behagelig lite poff, og cruise inn kveldene med god lyd
Vis vedlegget 488117
Jeg vet likevel ikke om det er god eller dårlig ting at man må forholde seg til ho Kari hver gang musikken er sentrert. Kan jo bli litt i overkant i lengden![]()
Ønsketenkningsmodus av - mye kjekt på hennes siste skive.
Ikke for det, både i går og i dag har the Crimson Jazz Trio fått herje fritt.
En duggfrisk Duvel er jekket, og i morgen skal jeg bl.a spille Dropchard - Silk.
Du og du for et progrock album
Spor 3 er bælfett!
Godt å se at du gir Santana en sjanse til etter å ha funnet veien ut av eventyrtobakk tåka fra Lotus.
Deres opptreden på Woodstock er legendarisk, og trommesoloen til Mark Shrive (korrekt me if I`m wrong gutter) er fenomenal.
Skål kaptein, og nyt aftenen.