Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    71.170
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Blanke ark er et godt, og stort sett meget VELLYDENDE album. Har den også på CD siden den kom ut i 1994.
    Krogs søskenbarn er nevn, og framførelsen er full av nerve og sjel i tillegg til at lyden er i referanseklasse.
    Slipesteinsvalsen med Reidar Larsen, Steinrøysa neri bakken m Dance with a Stranger og Så seile vi på Mjøsa m Silje Nergaard er andre favoritter. Veldig morsomt at denne blir viet oppmerksomhet igjen.
    (Litt avveksling fra tynne Lizzy, som også er bra:))

I samme draget bør nevnes GULL I FRA GRØNNE SKOGER. Et samle/tribute-album til Vidar Sandbeck
    Også stor Hedmarksdikter, som er mest kjent for humoristiske lettbente viser, men som også har skrevet romaner og sjølbiografiske bøker med mer alvorlige undertoner.

gull i fra grønne skoger.jpg

Dette albumet kom ut i 2003, og mange kjente norske artister medvirker. Noen meget bra.

Nevnes bør Guren Hagens såre og sjelfulle versjon av Rosvea Lund.
    Pengegaloppen er kjent for de fleste, men kanskje ikke med Øystein Sunde?
    Bildilla (Den beste bilen i væla osv), m Eldar Vågan i uforlignelig swing-driv er god.
    Ola Torader-bygdehumor m Lillebjørn Nilsen og likekedes Dakota Kalle på BERGENSK m Jan Eggum.
    Anbefales. (På Tidal)

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.147
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Og apropos det... Stavangerensembelets Froddi ga ut en versjon av Danse Danse Dokka Mi sammen med Mia Gundersen (? ) som jeg husker som helt fantastisk, men aldri har hørt om igjen etter første gangs radiolytt.

Any clues?
    Bare å kjøre på med denne tributen så kommer Froddien og divaen til noen høyttalere ualminnelig nærmt deg :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.147
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takk for den, bluesbreaker! :) Sandbeck er for meg kun Pengegaloppen, så her kan jeg utvide min horisont. Spennende selv om jeg nok kan gjette litt på arrangementene av å se artistene som medvirker. Kanskje jeg likevel blir overrasket :) Uavhengig av artistene, er det vel likevel tekstene som bør få hovedfokuset. Skal helt klart teste ut denne.

Nå har jeg slått et slag for Prøysen og informert om at jeg i fremtiden kanskje blir ambassadør for Sanbecks fortreffelighet. Det bør jo gjøre meg til æresborger av Hedmark. Hvis ikke det er innafor, kan jeg nøye meg med livslang gratis etterforsyning fra Arcus på Gjøvik ;)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gjøvik er OPPLAND... :mad::). Selvom det hele er en graut som heter Innlandet med Hamar som grabber til seg det de kan få, Lillehammer som er snobbete uten grunn og Gjøvik som ikke forstår ordet "progresjon". Men Prøysen er gull, avløseren som var livredd å jobbe med kyr...

Og etterforsyning er uansett på sin plass :)

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.147
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gjøvik er OPPLAND... :mad::). Selvom det hele er en graut som heter Innlandet med Hamar som grabber til seg det de kan få, Lillehammer som er snobbete uten grunn og Gjøvik som ikke forstår ordet "progresjon". Men Prøysen er gull, avløseren som var livredd å jobbe med kyr...

Jeg antar at fylkesgrensen går uti Mjøsa, og det er som kjent umulig å se «den grense under vann» ;)

Hva får en seg ikke til å skrive for å forsøke å kamuflere at geografi-lærdommen fra barneskolen er forvitret ;)

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    5.348
    Sted
    Bartistan
    Og apropos det... Stavangerensembelets Froddi ga ut en versjon av Danse Danse Dokka Mi sammen med Mia Gundersen (? ) som jeg husker som helt fantastisk, men aldri har hørt om igjen etter første gangs radiolytt.

Any clues?
    Bare å kjøre på med denne tributen så kommer Froddien og divaen til noen høyttalere ualminnelig nærmt deg :)
    Hahaha ;)
    Hvordan i helsike kunne jeg vite at dét også var Prøysen?
    Og... Husmannspolka? ???

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.147
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da er jobben gjort, og har nesten en uke med fri fremover. Skal bli deilig med late morgener, rolige dagsturer på ski, god mat og vin etterfulgt av en god dose haifai :)

Har jo litt platespillergreier i pipelinen. I tillegg bestilte jeg i går 15 nyutgivelser i mint tilstand fra en kar på feil side av fjellene. Kjekt med pakker på inngående :) Føler jeg kjøpte en billigarm, men prismessig med kabel, armbord og moms ender jeg vel likevel opp med prisen for en ny veldig anstendig platespiller (på 50% tilbud, noe jeg ser stadig vekk). Lett å miste perspektiv, men nå er det nå en gang ikke en hobby jeg har fått meg for å spare penger. Whatever makes you happy, og akkurat nå gjør disse greiene meg entusiastisk og glad :)

Ser det innimellom er folk som selger mer eller mindre uspilte plater som de har kjøpt for en dyr penge. Gjør meg bare mer og mere sikker på at vinyl er en motegreie for de fleste. Plateselskapene melker kuen mens de kan med en masse utgivelser med tildels latterlige priser. Etter noen år vil nok nyrekrutteringen dø ut, og vi er tilbake til normaltilstander hvor vinyl er for en liten dedikert gruppe. Blir nok ikke et problem i min levetid :) Kanskje jeg tar feil, men har selv vanskelig for tro det, uten at det gjør meg noe. Er jo ikke akkurat rocket science heller :)

Det begynner vel snart å bli tid for å invitere noen folk hjem for høre på min versjon av galskapen. Ikke for det, det har vel vært en 5-6 dedikerte haifai-hoder innom siden jeg flyttet hjem. Hadde likevel vært gøyalt med flere, og jeg har jo meldt meg inn i den sovende kjempen, Bergen Lydlaug :cool:;) Jeg får fintenke litt på noe over påske, kanskje lørdag 14 april på kvelden kan være et alternativ. Det blir i tilfelle noe som inkluderer tilførsel av medbragt flybensin, og ikke bare seriøs finlytting med knyttneven pent dandert under haken, dannet nikkene til musikken ;) Send meg gjerne en PM hvis det skulle være av interesse :)

1E19BA7B-CA24-4CAB-A42F-E51BB2195529.jpeg

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.646
    Takk for den, bluesbreaker! :) Sandbeck er for meg kun Pengegaloppen, så her kan jeg utvide min horisont. Spennende selv om jeg nok kan gjette litt på arrangementene av å se artistene som medvirker. Kanskje jeg likevel blir overrasket :) Uavhengig av artistene, er det vel likevel tekstene som bør få hovedfokuset. Skal helt klart teste ut denne.

Nå har jeg slått et slag for Prøysen og informert om at jeg i fremtiden kanskje blir ambassadør for Sanbecks fortreffelighet. Det bør jo gjøre meg til æresborger av Hedmark. Hvis ikke det er innafor, kan jeg nøye meg med livslang gratis etterforsyning fra Arcus på Gjøvik ;)
    Med det samme du er i gang med å rote i gamle menns kulturskatter og tekster med evige sannheter kan Erik Bye - langt nord i livet (Kirkelig Kulturverksted FXCD144, 1994) anbefales. Det er et ørlite knippe gode musikere med :rolleyes:

Jeg har stor sans for den gamle kjempen som nå vandrer sammen med vår herre og spiller med klinkekuler til dype diskusjoner med edelt brennevin.
    TV serien om Mangas Coloradas, og apache indianernes liv og endelikt gikk rett i hjertet.
    Det er vist på tide å rote frem biografien om mannen.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.502
    Torget vurderinger
    12

Jeg antar at fylkesgrensen går uti Mjøsa, og det er som kjent umulig å se «den grense under vann» ;)

Hva får en seg ikke til å skrive for å forsøke å kamuflere at geografi-lærdommen fra barneskolen er forvitret ;)
    Mjøsa er en kunstig grense mellom 2 fylker som har alt å tjene på å stå sammen i innlandet. Navnet Innlandet på den nye konstellasjonen er riktig nok et elendig valg, men utfordringen i dag, som for 1000 år siden, er småkongene som rår på hver sin tue. De ødelegger mer enn de gagner fordi alt samarbeid er tuftet på ideen om at "visst faen skal vi samarbeide om x* så lenge vi bygger det her". Det fører normalt til stillstand eller retardasjon. Og det medfører at jeg blir skeptisk til lokaldemokratiet for saker som er viktigere enn bygging av rundkjøringer.

x*=sykehus, universitet etc

Sist redigert:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Helt enig Trondmeg, bortsett fra at tomsene fra Hamar er uforholdsmessige griske på hva de skal ha i den byen sin.. Og det mener jeg, uten å definere meg som opplending.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.147
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Med det samme du er i gang med å rote i gamle menns kulturskatter og tekster med evige sannheter kan Erik Bye - langt nord i livet (Kirkelig Kulturverksted FXCD144, 1994) anbefales. Det er et ørlite knippe gode musikere med :rolleyes:

Jeg har stor sans for den gamle kjempen som nå vandrer sammen med vår herre og spiller med klinkekuler til dype diskusjoner med edelt brennevin.
    TV serien om Mangas Coloradas, og apache indianernes liv og endelikt gikk rett i hjertet.
    Det er vist på tide å rote frem biografien om mannen.
    Må vel innrømme at det Sandbeck-albumet ikke helt var greien for meg. Viser gjør at jeg som oftest mister konsentrasjonen. Sier nok mer om meg enn musikken :D Den gamle hedersmannen Erik Bye har vel både gjennom musikk og TV fulgt vår (og våre foreldres) gjennom oppveksten. Min far har noen gode historier om ham som inkluderer særdeles drikkfeldig utfoldelse, noe som selvfølgelig ikke ekskluderer kvalitetene med mannen. Kjenner vel egentlig at jeg har mer lyst å lese biografien enn å lytte til musikken hans :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.147
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Mjøsa er en kunstig grense mellom 2 fylker som har alt å tjene på å stå sammen i innlandet. Navnet Innlandet på den nye konstellasjonen er riktig nok et elendig valg, men utfordringen i dag, som for 1000 år siden, er småkongene som rår på hver sin tue. De ødelegger mer enn de gagner fordi alt samarbeid er tuftet på ideen om at "visst faen skal vi samarbeide om x* så lenge vi bygger det her". Det fører normalt til stillstand eller retardasjon. Og det medfører at jeg blir skeptisk til lokaldemokratiet for saker som er viktigere enn bygging av rundkjøringer.

x*=sykehus, universitet etc
    Helt enig Trondmeg, bortsett fra at tomsene fra Hamar er uforholdsmessige griske på hva de skal ha i den byen sin.. Og det mener jeg, uten å definere meg som opplending.
    Hva i helvete var det som skjedde nå :mad:;) Plutselig ble denne Bergens-tråden et talerør for utfordringer og fordeler med det nye fremtidige storfylket, Innlandet. I disse dager vet jeg ikke helt om jeg ville skilt mellom lokaldemokrati og Stortinget når det gjelder å være skeptisk til den styrende forsamling. Det stusselige er jo at de er valgt av oss og reflekterer den gjengse oppfatningen i samfunnet, så slik sett får vi vel bare det vi fortjener :mad::) Jeg har mange synspunkt rundt demokratiets skyggesider, men i mangel av et bedre alternativ (og å ikke sette ny rekord i OT for denne tråden) tror jeg at jeg nøyer meg med å lufte dem over krus øl en gang :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Støttes... :). Og her bilde av en humanist som er større i utlandet enn hjemme på berget. Vi får se lederne vi fortjener. Og så får en yte etter beste evne ;D

20180327_205528.jpg

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.502
    Torget vurderinger
    12
    Jepp. Busterud er kroneksempelet på samarbeid i egen hage, og han blir bare verre desverre.

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.147
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jepp. Busterud er kroneksempelet på samarbeid i egen hage, og han blir bare verre desverre.
    Faen Trond, du må få deg egen tråd. Tør jeg foreslå: Lokaldemokrati, en vitenskaplig reise via kabler til Busterud :cool:;)

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.502
    Torget vurderinger
    12
    Faen Trond, du må få deg egen tråd. Tør jeg foreslå: Lokaldemokrati, en vitenskaplig reise via kabler til Busterud :cool:;)
    Jeg har egen tråd som jeg snart skal restarte. Venter på et par småting før det er klart. Den blir nok rimelig fri både for kabler og demokrati. Beklager hvis mine siste innlegg forsøplet tråden din.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.147
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Jeg har egen tråd som jeg snart skal restarte. Venter på et par småting før det er klart. Den blir nok rimelig fri både for kabler og demokrati. Beklager hvis mine siste innlegg forsøplet tråden din.
    På ingen måte, Trond! Det blir av og til litt vanskelig å vise fliret som ligger bak det jeg har skrevet :) Du forsøplet selvfølgelig ikke tråden (den beste til det er som oftest han jeg ser i speilet ;)). Veldig hyggelig når du legger igjen noen ord! Gleder meg til du får sparket liv i tråden din igjen :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.147
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Etter første gang på over fem år var det deilig å få testet bortover-skiene. Fikk jaggu meg også dradd med meg junior-Karmana i det sedvanlige finværet her i Bergen. Blir ikke bedre enn det :)

9575163C-B1E3-492D-AA4E-0D0C41F041E2.jpg

Ikke lange turen, men formen er ikke helt som den burde ha vært. Resten av kvelden blir nok derfor bare små forflytninger mellom stoler og sofa i stuen. Mer oppmerksomhet fra min sønn kan jeg visst bare glemme i dag. Den prioriteres som vanlig til verdens mest tillitsfulle katt :mad:;)

3C79BF69-B93F-4FDB-A403-FF9DC09A0694.jpg

Har nettopp kjørt gjennomgang nummer to av den nye platen til Jack White. Ræl eller storveis? En god del bra innimellom, men heller nok mest mot tildels ræl :)

F892DF6B-09B0-4436-9E48-DA7D28D4BD11.jpeg

I morgen lunter jeg ut på skitur alene. Har bestemt meg for en topptur. Har heldigvis tilgang til fjell av sympatisk høyde og lengde :D

Sist redigert:
    M

medlem215396

Gjest
    Duverden, var mye snø i Bergensområdet også.
    Takk for motiverende innspill, imorgen skal skiene frem :cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.147
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Duverden, var mye snø i Bergensområdet også.
    Takk for motiverende innspill, imorgen skal skiene frem :cool:
    Bergen har for tiden ideelt vintervær. Snøfritt i byen, og mye snø i fjellene :)

Jeg er blitt litt for sløkk når det gjelder å få på meg skiene. Foruten musikk er det få ting som senker skuldrene like mye som et par fjellski, et mål for turen og minst mulig andre skigåere rundt seg. God tur til oss begge :)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.646
    Mens du vandrer i fjellet søker jeg roen på isen med vind fra nordøst.
    Sistnevnte sikrer greit at man får det meste av den frosne innsjøflaten alene :cool:

DSC_9825.jpg

Så slipper man å legge inn årene for tidlig :rolleyes:

DSC_9819.jpg

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.147
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mens du vandrer i fjellet søker jeg roen på isen med vind fra nordøst.
    Sistnevnte sikrer greit at man får det meste av den frosne innsjøflaten alene :cool:

Vis vedlegget 487878

Så slipper man å legge inn årene for tidlig :rolleyes:

Vis vedlegget 487879
    Samma hva man gjør, men vi alle (og kanskje spesielt med denne hobbyen) har godt av å oppsøke stillheten innimellom :) Ser ut som du har hatt en fin tur for lange tanker. Selv har jeg landet på sofaen etter fjellturen min. Jeg har fortalt min kone en historie som har likhetstrekk med den første bestigningen av Mount Everest. Hva gjør man ikke for å sikre kontinuerlig servering på sofaen når man er så farlig lav på væskebalansen som jeg er nå ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.147
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fant det minste fjellet i nærheten så også jeg kunne skryte på meg en topptur. Etter å ha kommet ned igjen, er det mye som tyder på at det har skjedd mer med meg enn med fjellet de siste årene. Note to self: Neste gang tar du deg bryet med å lete etter skifellene! Fjell med bilvei og deretter en tur, er også en topptur. Hvis vi ser bort fra at jeg, som andre toppidrettsutøvere, spisset formen mot OL, og nå er i en mellomsesong, så var det en aldeles strålende tur :)

DFA7C1C8-4637-4A6B-80DE-2DC6BB5D66CB.jpg
    A0FD992B-1331-4737-AB5D-C5D09971486F.jpg
    E4CBC3F8-9E49-427B-A4E9-0D7C8F9E0641.jpg

Nå er det selvfølgelig musikk og en pekkanes liten Gammel Dansk sammen med en øl eller tre. Musikken er bra! Steve Gadd har tatt vennene sine på besøk i Drotningsvik. Deretter har jeg planer om å fastmontere meg i en recliner for kvelden med noe krim, mat og minneverdig rødvin :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fa power, nå fikk jeg NESTEN hjemlengsel... ;)
    Hold deg på ferie nå, mens jeg banner, sjauer, flytter og kobler opp noen hundre kilo elektronikk nede i peisestua.
    Kald øl er obligatorisk :rolleyes:
    Si ifra når du er sjauet ferdig. Quad har alltid hatt noen unike kvaliteter ;). Øl har det blitt. Og stør, ikke smakt det før. Litt usikker på om det blir noen favoritt, men greit å ha prøvd det. Bilde i motlys, sorry.

received_10157177536619186.jpg

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    5.348
    Sted
    Bartistan
    Hold deg på ferie nå, mens jeg banner, sjauer, flytter og kobler opp noen hundre kilo elektronikk nede i peisestua.
    Dr T har attpåtil framlagt fotografiske bevis nå, om enn kun på kammerset aller, aller innerst på forensisk avdeling.
    Iflg nevnte bevis er han ganske i vater fremdeles. Godt jobba :cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.147
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du sendte jo nylig et «før» bilde. Et «etter» bilde er nå på sin plass, så vi ser at det ikke bare er skryt med deg :D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.147
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Si ifra når du er sjauet ferdig. Quad har alltid hatt noen unike kvaliteter ;). Øl har det blitt. Og stør, ikke smakt det før. Litt usikker på om det blir noen favoritt, men greit å ha prøvd det. Bilde i motlys, sorry.

Vis vedlegget 487927
    Ka e dette! Sender de kaviaren til fiffen, og serverer deg produksjonsutstyret ;)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.646
    Du sendte jo nylig et «før» bilde. Et «etter» bilde er nå på sin plass, så vi ser at det ikke bare er skryt med deg :D
    Jeg startet i går ettermiddag rundt kl:16, og klokken halvti var det lyd :rolleyes:
    Ad førbilde tenker du kanskje på dette?
    DSC_9533.jpg

Så var det bare å rydde ut, plassere om, grave frem esker, løfte plattformer, amp, platespiller osv.
    Man blir svett av å leke slik.
    DSC_9853.jpg

Men for å korte ned på antall bilder og timer, ser det nå slik ut.
    Og nei jeg spiller ikke mono. Det står en Quad ESL-2905 til høyre utenfor bilde også.
    DSC_9859.jpg

Rett ut av esken nær sagt, satt jeg opp høyttalerne på ren "gefühl", og det var kun et par centimeter forskjell.
    Forsterkersettet ble overhalt for snart 2 år siden, dog avstedkom lydbildet et uforskammet godt potensiale.
    Nå har godsakene stått med strøm på over natten, og jeg var nede og justerte inn plasseringen på høyttalerne.
    Og der sto a Kari i rommet :cool:

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.147
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mye lekre komponenter der, powern! Kjenner jeg deg rett er det satt sammen med omtanke og kjærlighet. Godt at påsken har frembragt nødvendig overskudd til litt sjauing. Nå kan du jekke en flaske, som avgir et behagelig lite poff, og cruise inn kveldene med god lyd :)

9DA53BB0-79AF-4561-BD6D-437D1B299A46.jpeg

Jeg vet likevel ikke om det er god eller dårlig ting at man må forholde seg til ho Kari hver gang musikken er sentrert. Kan jo bli litt i overkant i lengden ;)

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.147
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kona ute av huset og det er påskeferie. Da skrus volumet litt ekstra mot høyre, og et par belgiske påskeegg av den flytene sorten inntas med velbehag :)

Registrerer på Torget at Perfect Sense i Sverige selger litt Karan forsterkeri. Samme amp som meg, men en klasse eller to ned på preamp, sammenlignet med min. Prisen derimot er mye høyere enn hva jeg har lagt ut mitt utstyr for. Likevel er det kun dekksparkere og folk som tror på julenissen som har kontaktet meg (uten at akkurat det plager meg veldig):) Underbygger hva jeg registrerte da jeg bodde i Nederland; Norge er stedet å kjøpe brukt haifai!

Har nå kommet til siste siden på trippelalbumet, Santana Live. Skikkelig kvalitet på både musikk, vinyl og med booklet inntakt. Dette er definitivt noe annet enn den Santana-syretrippen jeg skrev om litt tidligere :) Mer enn nok instrumentale partier på denne også, men atskillig mer fokusert.

F27F7BBA-C221-4A42-A27D-FFED3A6D767A.jpg

Sist redigert:

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    44.608
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Høres ut som en god plan, du har jo et bra utvalg av plater å ty til i kveld og gjerne noe godt i glasset så det lover jo for en fin kveld :)
    Her har jeg sittet å bestilt 13 vinyl plater i dag, så jeg er godt fornøyd

mvh

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.646
    Mye lekre komponenter der, powern! Kjenner jeg deg rett er det satt sammen med omtanke og kjærlighet. Godt at påsken har frembragt nødvendig overskudd til litt sjauing. Nå kan du jekke en flaske, som avgir et behagelig lite poff, og cruise inn kveldene med god lyd :)

Vis vedlegget 488117

Jeg vet likevel ikke om det er god eller dårlig ting at man må forholde seg til ho Kari hver gang musikken er sentrert. Kan jo bli litt i overkant i lengden ;)
    Ho Kari lå og gjorde seg til på kaffebordet, så da måtte vi rive av et raskt nummer :rolleyes:
    Ønsketenkningsmodus av - mye kjekt på hennes siste skive.
    Ikke for det, både i går og i dag har the Crimson Jazz Trio fått herje fritt.
    En duggfrisk Duvel er jekket, og i morgen skal jeg bl.a spille Dropchard - Silk.
    Du og du for et progrock album :cool:
    Spor 3 er bælfett!

Godt å se at du gir Santana en sjanse til etter å ha funnet veien ut av eventyrtobakk tåka fra Lotus.
    Deres opptreden på Woodstock er legendarisk, og trommesoloen til Mark Shrive (korrekt me if I`m wrong gutter) er fenomenal.
    Skål kaptein, og nyt aftenen.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.147
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Vis vedlegget 488117

Ho Kari lå og gjorde seg til på kaffebordet, så da måtte vi rive av et raskt nummer :rolleyes:
    Ønsketenkningsmodus av - mye kjekt på hennes siste skive.
    Ikke for det, både i går og i dag har the Crimson Jazz Trio fått herje fritt.
    En duggfrisk Duvel er jekket, og i morgen skal jeg bl.a spille Dropchard - Silk.
    Du og du for et progrock album :cool:
    Spor 3 er bælfett!

Godt å se at du gir Santana en sjanse til etter å ha funnet veien ut av eventyrtobakk tåka fra Lotus.
    Deres opptreden på Woodstock er legendarisk, og trommesoloen til Mark Shrive (korrekt me if I`m wrong gutter) er fenomenal.
    Skål kaptein, og nyt aftenen.
    Festet meg med en heidundrende trommesolo på slutten av sisten skiven (tror jeg det var). Låt riktig så fett på litt røslig volum :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn