Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.188
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Driver å spiller og sorterer på den brukte platebunken jeg kjøpte i forrige uke. Kjekk fritidssyssel :)

Kriteriet for midlertidig oppholdstillatelse er at det er bra musikk, eller trigger nostalgien samt at det er noenlunde oppegående kvalitet på platen. Innimellom kommer jeg over små dillemma i forhold til hva som skal beholdes....

2C05E2BD-7AD5-4D69-B646-108BF2F274D7.jpeg

Det var ca 80 plater i bunken, og det meste får nok reisepass ut fra ovennevnte kriterier. Det som egentlig trigget kjøpknappet var disse BJH-platene. Snakker her ren nostalgi :)

3CA745AB-157A-43D5-B449-BD0A06AE24A3.jpg

I tillegg var det noen Supertramp-utgivelser fra når det begynte å gå stupbratt nedover med dem.

EEAA3752-C41F-4A15-9B34-1E9A39A73FBD.jpg

Heldigvis var det også litt annet knask som tilfredsstilte kriteriene :)

FB704827-1C64-4910-B9CD-3BD22D5CAECD.jpg

Jaja, har definitivt rotet bort 425 kr på et utall av verre ting tidligere ;)

Der drysset det også inn en hentemelding på mobilen. Det betyr at det ligger et lite smykke å venter på meg på Posten :)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Musikk på gulv og bord, fin tradisjon her inne. Har ikke vært så god på det, men skal skjerpe meg.. ;D. Barclay og gutta, misunnelig ja.. Forøvrig, imorgen kveld får jeg besøk av en gal bergenser.. Han skal frakte en av de små på taket.. :eek:. Ikke skvetten iallefall :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.188
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Musikk på gulv og bord, fin tradisjon her inne. Har ikke vært så god på det, men skal skjerpe meg.. ;D. Barclay og gutta, misunnelig ja.. Forøvrig, imorgen kveld får jeg besøk av en gal bergenser.. Han skal frakte en av de små på taket.. :eek:. Ikke skvetten iallefall :)
    Du har begynt å tape deg. Høyttaler som kan tas på taket på vinterføre kan ikke være rare greiene :)

Litt mer seriøst. Gleder meg til å se dem i garasjen. Er vel ikke akkurat plug and play, og kjenner jeg deg rett skal du sikkert tilføre noen special effects i tillegg :)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.188
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fin samling det der,
    Må jo være flertallet av BJH plater du har hovet inn der :)
    Nja, ser ut som om BJH var mer produktiv enn jeg trodde. Dette er vel heller ikke bautaer i katalogen deres (i den grad det finnes bautaer der) ;) Blir i alle fall et hyggelig gjenhør :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.188
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Bergenfest 2018 på onsdag og torsdag begynner å bevege seg fra veeeeldig bra mot legendarisk :)

Har billett på onsdagen, men innser at avtalen min på torsdagen må kanselleres til fordel for Koengen.

I tillegg til en allerede knallsterk onsdag ble han karen her lagt til i dag.

DFECF6B0-FDFC-4775-B3F4-15CAF31255B4.jpeg

En nesten like sterk torsdag fikk i dag han karen her med på laget.

9F3C39E5-F0C4-4A7B-B11B-00B4B7AEDA2C.jpeg

Forventningene begynner nå å bli så høye at man bare må jo bli skuffet ;)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    71.210
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Den Bergenfesten har potensiale til å bli litt av en fest!
    Maken til Line up har vi ikke sett siden Kalvøyas glansdager, langt bak i forrige århundre.
    Tør ikke tenke på det, for jeg er forhåpentligvis opptatt med andre ting på tidspunktet.
    Folk som har mulighet, bør seriøst vurdere Bergenstur i jumi, til tross for vått og kaldt, og breiflabb over alt.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.188
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Den Bergenfesten har potensiale til å bli litt av en fest!
    Maken til Line up har vi ikke sett siden Kalvøyas glansdager, langt bak i forrige århundre.
    Tør ikke tenke på det, for jeg er forhåpentligvis opptatt med andre ting på tidspunktet.
    Folk som har mulighet, bør seriøst vurdere Bergenstur i jumi, til tross for vått og kaldt, og breiflabb over alt.
    Fornuftig tilnærming på Bergenfest i år. Gamlismusikk fra tirsdag til torsdag for de som kan svi av en masse penger midt i uken, og så lar de kidsa overta i helgen :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.188
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    To innlegg på rad om været. Det indikerer vel at man er blitt for gammel for festival når man bekymrer seg for været fire måneder i forkant :rolleyes::cool:;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Fikk forresten svar fra Canada, rimeligste alternativ for frakt med det kanadiske postvesen kom på over $ 20 uten sporing, og forventet leveringstid på fire til fem uker. Nesten tre ganger prisen på selve albumet. Avbestilte sporenstreks, har Keith Jarretts Eyes From The Heart på original CD fra før, det får holde. :(

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.188
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fikk forresten svar fra Canada, rimeligste alternativ for frakt med det kanadiske postvesen kom på over $ 20 uten sporing, og forventet leveringstid på fire til fem uker. Nesten tre ganger prisen på selve albumet. Avbestilte sporenstreks, har Keith Jarretts Eyes From The Heart på original CD fra før, det får holde. :(
    Kjipt, men ikke så overraskende. Har kjøpt et par tre ganger fra Canada og fått hakaslepp hver gang når vi har kommet til fraktprisene, dessverre. Hjelper ikke at den canadiske dollaren har lavere kurs enn den amerikanske, dyrt likevel. Bare å fortsette jakten andre steder :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Kjipt, men ikke så overraskende. Har kjøpt et par tre ganger fra Canada og fått hakaslepp hver gang når vi har kommet til fraktprisene, dessverre. Hjelper ikke at den canadiske dollaren har lavere kurs enn den amerikanske, dyrt likevel. Bare å fortsette jakten andre steder :)
    Jepp, og det forstod selger veldig godt. Hen fikk også bakoversveis. :)
    He he, fikk bruk for særsvenske hen i en setning.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.188
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Etter en liten tur på byen sveivet jeg innom den lokale bensinstasjonen for å hente pakken i forrige post. Rare greier, og da tenker jeg ikke på byturen :)

Bestilte litt plastcover, et par plater og en bok på CDON. Har registrert at CDON får litt pepper noen ganger, men de to gangene jeg har bestilt hos dem den siste tiden, har det vært speed and service uten utestående ordrer.

Den ene platen var Sandinista med The Clash. Er vel ikke den beste platen deres, men alt av Clash hører med i et noenlunde møblert hjem. Den andre, som spilles nå, var Mutter med Rammstein. Nå er vel ikke jeg verdens største fan av Rammstein, men akkurat denne platen liker jeg, og i tillegg er den for meg en «walk down memory lane». Gode minner å tenke tilbake på min sønn på 7 år som en periode alltid ville høre mamma-sangen ;) Gleder meg til å spille den for ham når han stikker innom. Litt sløkket med to plater for en vanlig plate. Hvorvidt det er gimmick eller kvalitet som er årsaken er for meg et åpent spørsmål :)

882A28EA-70B8-4554-9B04-55335242B069.jpg

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    32.643
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Hvis det er en LP fordelt på 2, er det vanligvis et spm om høyere kvalitet. Det er adskillig romsligere plass for større utslag for bass og bedre dynamikk. I tillegg vil sjansen for "lydoverslag" fra en rille til neste være mindre.

mvh

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.188
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hvis det er en LP fordelt på 2, er det vanligvis et som om høyere kvalitet. Det er adskillig romsligere plass for større utslag for bass og bedre dynamikk. I tillegg vil sjansen for "lydoverslag" fra en rille til neste være mindre.

mvh
    Godt at jeg får noe igjen for all den ekstra mosjonen :D Det er vel samme greien med store deler av den haifai-samlingen jeg kjøpte for en stund siden. Jeg blir nok å regne med i neste OL ;)

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    5.348
    Sted
    Bartistan
    Et bitettlite oppsummeringsinlegg etter at jeg for et par helger siden midlertidig forsvant fra det virtuelle liv og brått måtte forholde meg til virkeligheta etter arbeidstid også:

Lyspærene mine: Rogue M-180 som jeg har putta inn i en setting som neppe yter dem rettferdighet, bare fordi jeg kunne. Og ville. Artig læll.

Einstütrzende Neubauten mener jeg egentlig ingenting om (til det har jeg hørt for lite av dem) men det er alltid artig å prøve å trekke opp Power'n litt :p

Soul Asylum skiva låter perfEkt for akkurat disse låtene uansett hva Hr Progmeister Promp måtte mene.

Ugh!
    Peace out :cool:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hvis det er en LP fordelt på 2, er det vanligvis et som om høyere kvalitet. Det er adskillig romsligere plass for større utslag for bass og bedre dynamikk. I tillegg vil sjansen for "lydoverslag" fra en rille til neste være mindre.

mvh
    Godt at jeg får noe igjen for all den ekstra mosjonen :D Det er vel samme greien med store deler av den haifai-samlingen jeg kjøpte for en stund siden. Jeg blir nok å regne med i neste OL ;)
    Den nye prøvegrenen, kortsprint fra sittende stilling. ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.188
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Sandinista er helt super, er jo verdens beste trippel-LP det.:)
    But, øff kørs, det er tross alt The Clash vi snakker om her! Konkurransen på supre trippel-LPer er vel heller ikke særlig knivskarp. Vi snakker vel her jevnt over om artister som er blitt vel høy på seg selv :D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.188
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

mvh
    Den nye prøvegrenen, kortsprint fra sittende stilling. ;)
    Jepp! Vi har foreløpig ikke fått den anerkjennelsen vi fortjener, men på sikt satser vi på verdensherredømme!

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    37.414
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Sandinista er helt super, er jo verdens beste trippel-LP det.:)
    -joa,-bortsett fra at den aldri hadde behøvd å være trippel, da 2/3 stort sett er reggeae-dub-ørske og cannabis-tåke!:cool:;)
    neineinei, det er helt feil at den like gjerne kunne vært en dobbel. Mente det sjøl mpå åttitallet, men i dette årtusen er det ikke et spor jeg ville vært foruten.
    Ikke knivskarp konkurranse nei, samleplater og live-album teller jo ikke.

Og enig med baluba mht garasjen til Joe, den trippelen er som en samleskive å regne. Men sabla bra ja.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    71.210
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    ^^ Mente ikke dobbel, men helt enkel United:cool:
    Skal ta den fram igjen i helga for å se om Sandinista har vokst seg inn i dette årtusen.;)

Utsagnet om at Joes Garage er ei samleskive(!) forstår jeg ikke.
    At det er en sammenhengende historie kan vel ikke bestrides. Den er å betrakte som trippel, og er nå å få kjøpt som nettopp det.
    At den først ble delt opp var vel et økonomisk spørsmål, og ikke musikalsk/kunstnerisk?
    Tror ikke Zappa snur seg i graven uansett.;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.188
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det faderlige drosje-opphav har kjørt poden til Disney-intervju før han skal transporteres videre til flyplassen for å gjøre Spania utrygg en ukes tid. Transportpausen benyttes også til transport. Jeg tenker da på en transportetappe fra Sandinista til operagreier og kaffe. Litt uryddig start på morgenen, men endelig kan jeg nyte høytidsstunden; kaffe og musikk på morgenen :)

05B10324-7587-4240-AE73-4F0AAC0B87F0.jpg

Mye gnaging fra katten på morgenen. Det er nesten som om man skulle ønsket seg en bikkje. Hvis jeg hadde gått til anskaffelse av hund er jeg ikke i tvil om hvilken rase som hadde passet best her i huset :D

EA6ABBD2-44D9-4B5B-9A98-7FE9F6ACDD01.jpeg

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    33.417
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Music on Vinyl, importert var billigere enn Sony sin utgave på CDON. Lurt kjøp, eller noe remastret ræl?

Vis vedlegget 482417
    Det er vel den jeg har også syns MOV gjør gode utgivlser! Give em enough rope er ikke speciellt vellykket på org press tynn og litt slitsom i lyden:p prøv MOV pressen og hør hur bra den kan låte:cool:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn