- Ble medlem
- 04.03.2004
- Antall liker
- 7.007
Så stas at noe ny trompetmusikk fenger. Håper det er greit at jeg kommer inn i tråden din og skriver litt om Vidda?Tidligere denne uken var jeg på en samling hvor det ble vist en promosak av F35, tonesatt med Vidda av Ole Edvard Antonsen (han var også med i videoen). Har spilt platen den er på, Landscapes et par ganger de siste dagene. I dag har den sammen med en par kaffekopper fulgt meg fra mørke til dagslys. Ypperlig følgesvenn
Vis vedlegget 472137
Sitter ellers og grubler på om jeg skal selge rørforsterkeren min. Den er knapt brukt, og jeg kjenner på at det føles som et tiltakt å koble den opp. Hmmmmm
Jeg hørte denne første gang så langt tilbake som 2005 som Ole Edvards egen komposisjon og tenkte vel egentlig bare at det var en enkel og fin melodi, men kanskje litt for enkel for en av hans størrelse å profilere seg med. Så kom albumet Landskapes i 2007 som ikke ble noe stor hit og forsvant like fort som det kom.
Men Ole E har bare fortsatt å spille Vidda på konsertene sine og gitt den ut som korpsarrangement. I 2017 så tror jeg Vidda er den enkeltmelodien jeg har vært borti flest ganger. Det er mange korps som spiller den og den har etablert seg som en inngangsport for elever å være solister på. Bare i år har vel jeg spilt den 10-20 ganger med orgel. Det er rett og slett den største trompethiten for tiden og vokser seg bare større og større hvert år. Var visst ganske smart å profilere den låta. Han er flink han Ole Edvard.
Her er videoen. Historien bak temaet er hans flytur over Vidda med en F16.