Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.185
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vis vedlegget 474129

Denne tråden ble en av favoritt-trådene før jul, ikke minst siden en Micro Seiki ddx 1000 ramlet inn dørene her cirka samtidig med din Dqx. Glede og frustrasjoner følger gjerne med vintage-spillere, det er nå litt av sjarmen! ( og ja, her i huset er alltid en Rega-spiller i beredskap når klenodiene svikter )
    Så følger man spent med på fortsettelsen i det nye året!
    Se der ja! Røffhet (platespiller) og eleganse (arm) i skjønn forening. Du må gjerne drysse inn erfaringer og inntrykk i tråden her :) Hvilken arm og PU er det du benytter? Jeg mangler en «gummipadd» eller to, under beina på min spiller. Synes å skimte ett eller annet under det ene benet på spilleren din?

Vi får se hva året bringer angående haifai og platespiller. Foreløpig er min Micro Seiki atskillig mer naken enn din :mad::)

92C1DFED-C8F5-48CA-A2D9-F0C3A87D1BC9.jpg

Okioki

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2010
    Antall liker
    237
    Se der ja, blir nok strålende til slutt! Armen min er audiocraft AC 300 m/ Ortofon Bronze. Putene under beina er bare membran-rester etter bad- oppussing. Spesielt på piano-musikk følte jeg den "ringte" litt- ble bedre med putene under.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.185
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Godt nytt år i en av asylets hyggeligste tråder. :)
    Godt nytt år ønskes til deg og dine Karmana.
    Støtter uttalelsen i forrige innlegg. :)
    Takk for veldi hyggelige ord karer! Fortsatt godt nytt år, og så får vi alle tre fylle på med vesentligheter og ikke minst uvesentligheter i trådene våre også i 2018 :D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.185
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Godt nyttår.
    Vis vedlegget 474163
    Karmana for President.
    Hehe, glatt i huden og nesten ikke antydning til dobbelthake. Strålende, et bilde kan selvfølgelig ikke lyve ;)

President burde gå helt greit. All slags andre idioter ble jo det i 2017, og det virker som om en president kan si og gjøre det meste og komme unna med det ;)

Fortsatt godt år, R :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.185
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Endelig helg!!! Etter noen hvite dager (forøvrig uten vodka og gin), er det snadder å jekke en flaske av årets julebrygg. Brygget selv, lav alkoholprosent og smaker mer som en lett ale enn en skikkelig juleøl. Fungerte ikke til julemat, men helt grei nå :)

14C3788C-2985-48C4-8161-171666341184.jpg

Midtstilt sub fungerer helt utmerket. Visuell symmetri, og rettet mot meg gir den en litt mer fysisk følelse av musikken :)

Deilig å være litt alene i stuen. Trikset for å få det til er å kjøre den siste platen til Solstafir med røslig volum :D

D013BB26-25B3-4C3B-B477-D8DB3F3D7411.jpeg

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    12.139
    Sted
    Skien
    Endelig helg!!! Etter noen hvite dager (forøvrig uten vodka og gin), er det snadder å jekke en flaske av årets julebrygg. Brygget selv, lav alkoholprosent og smaker mer som en lett ale enn en skikkelig juleøl. Fungerte ikke til julemat, men helt grei nå :)

Vis vedlegget 474539

Midtstilt sub fungerer helt utmerket. Visuell symmetri, og rettet mot meg gir den en litt mer fysisk følelse av musikken :)

Deilig å være litt alene i stuen. Trikset for å få det til er å kjøre den siste platen til Solstafir med røslig volum :D

Vis vedlegget 474540
    God helg Karmana :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.185
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skikkelig øl skal jo ha godt med skum!

Spennende antrekk som benyttes på Sjusjøen for tiden :) Zalo du :mad:;)

En riktig god helg ønskes alle tre......og resten av rampen på HFS :)

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.502
    Torget vurderinger
    12
    Litt hårspray så sitter den bedre. Innendørs plen er pent.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.185
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Etter et par timer med fet jazz og stemningsfull pianomusikk, godt kombinert med et par pjoltre, må jeg komme i gang før jeg avslutter lørdagskvelden småsiklende på sofaen. Litt rødt, serrano og manchego medbragt fra Spania, focaccia og aioli på fersk hvitløk bør få meg i gang igjen. Faen, vi trenger et politisk parti som kvitter seg med den julianske kalender og innfører flere helger! :D

C3475A72-DB28-42F9-85BE-55AD93C2656F.jpg

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.191
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hehehe, har gått over til plastikk juletre - mer miljøvennlig og praktisk. Og det var faktisk langt mindre følelesmessig plagsomt enn det jeg på forhånd trodde. Er vel mest fordi jeg ikke engasjerer for mange følelsesfibre i slik.

Hos gamlefar, derimot, så drysset det friskt. Og der kan man finne barnål her og der, hist og pist i hele huset resten av året. :rolleyes:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Flytter du litt utenfor de store bysentraene oppleves det som om Italia har to helger i uken i gjennomsnitt. ;)
    Go'elg!

R-3175931-1424104540-8671.jpeg.jpg

Denne har jeg dessverre ikke lenger, men slikt kan ordnes med litt tålmodighet (og muligens båndformatet).

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.185
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hehehe, har gått over til plastikk juletre - mer miljøvennlig og praktisk. Og det var faktisk langt mindre følelesmessig plagsomt enn det jeg på forhånd trodde. Er vel mest fordi jeg ikke engasjerer for mange følelsesfibre i slik.

Hos gamlefar, derimot, så drysset det friskt. Og der kan man finne barnål her og der, hist og pist i hele huset resten av året. :rolleyes:
    Kona holder med deg. Selv tenker jeg at når huset fylles med blomster gjennom året, kan et tre i julen være på sin plass :D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.185
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Flytter du litt utenfor de store bysentraene oppleves det som om Italia har to helger i uken i gjennomsnitt. ;)
    Go'elg!

Vis vedlegget 474801

Denne har jeg dessverre ikke lenger, men slikt kan ordnes med litt tålmodighet (og muligens båndformatet).
    Har en tjommi som har fått sitt andre hjem i en liten by i Italia. Han mener det samme som deg. Kan være riktig, men jeg heller til at hans nye status som pensjonist er hovedgrunnen ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.185
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Småkulturell dag med besøk på kunstmuseum.

Mye ålreit, men loftet gav meg negativt hakeslepp!

Svæææært rom, men her har du veggene....

F2708488-89F1-4CFF-994D-5AD0DBFD1D44.jpg

DB69AAEA-BDEC-4CA0-A31B-332C0D5210E3.jpg

087DFDE6-20F3-4087-86E2-498A024C534A.jpg

Midtpartiet av taket er monumentalt.

A817D9B1-5D22-4E64-8665-9F772E07BC60.jpg

Det eneste som slo meg når jeg så bildene i dette fantastiske rommet var.....what the fuck! :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.185
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mye nasjonalromantikk, noe som ikke helt er min greie. Dette svære nesten hundre år gamle bildet av Ludvig Karsten derimot var flott. Et religiøst motiv, men likevel tenkte jeg at det blir ikke mer rock’n’roll enn dette :D

07C40CE0-ED52-4DEF-87A1-143FF9C0B26F.jpg

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    32.642
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Småkulturell dag med besøk på kunstmuseum.

Mye ålreit, men loftet gav meg negativt hakeslepp!

Svæææært rom, men her har du veggene....

Vis vedlegget 474946

Vis vedlegget 474948

Vis vedlegget 474949

Midtpartiet av taket er monumentalt.

Vis vedlegget 474950

Det eneste som slo meg når jeg så bildene i dette fantastiske rommet var.....what the fuck! :)
    Du skal være glad for at du bare kastet bort tiden i Bergen. Husker med blandede følelser den gang Madammen og jeg dro til London og brukte en ettermiddag på MOMA . Hovedutstillingen var verker av Mark Rothko.

Sal etter sal med slikt:

rothko1.jpg

rothko2.jpg

Man ble oppriktig glad over å se et verk med hele tre fargebjelker av og til:

rothko3.jpg

Aldri mer!! :p

Mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.185
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja, mye ræl man kan tjene formuer på hvis man har den rette utdannelsen og de rette folkene i ryggen, tkr :mad::D

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    71.209
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg håper du fikk med deg litt annet da du bodde i NL, Karmana...

CIMG5143.jpg

Gismo betrakter Rembrandt: "De compagnie van kapitein Frans Banning Cocq en luitenant Willem van Ruytenburgh maakt zich gereed om uit te marcheren" (Nattevakten) / Rijksmuseum, Amsterdam.

;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.185
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg har mye å skamme meg over når det gjelder besøk av utstillinger og museer i Amsterdam, dessverre. Riksmuseet og Nattevakten fikk jeg nå i hvert fall logget inn før vi vendte nesen nordover. Husker at dere var innom, selv om jeg mistenker gismo for å late som om han tar bilder, mens han kikker skjelmsk på damene :D Leser at skjelmsk kan bety både animert og amorøs, og begge deler burde være godt innafor ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.185
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da var Ortofon Rohmann på vei for SPA-behandling i UK. Jeg tviler sterkt på om behandlingen kan redde henne, men det koster jo ingenting å prøve.......når jeg tenker meg om koster det egentlig en god del å prøve :mad:;) Jaja, ingen som sa at denne hobbyen skulle være gratis :)

C6F1ECF4-9D98-43E0-AD04-4D2641EACCAF.jpg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    71.209
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tror ikke du skal være så pessimistisk mht rehab av Rohmannen.
    Mye kan gjøres, men ofte blir det vel praktisk talt en ny pick-up.

Rohmann er vel neppe hunkjønn karma?
    OrtofonHifi_MCAnna_L.jpg

Evo III

Be Who You Are
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    64.760
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    86
    På tide å komme seg i tenkeboxen om nytt navn til tråden K ??? :)

O

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.185
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg tror ikke du skal være så pessimistisk mht rehab av Rohmannen.
    Mye kan gjøres, men ofte blir det vel praktisk talt en ny pick-up.

Rohmann er vel neppe hunkjønn karma?
    Vis vedlegget 475223

Njaaa, jeg er jo vant til at fartøy regnes som kvinnelige. Med Ortofon Anna er det liksom ikke noen tvil. Navnet og hvor dyr den/hun er i drift indikerer helt klart at PUen er kvinnelig. Rohmann var jo definitivt en mann, men som med fartøy synes jeg det er naturlig at en PU betegnes som hun. Bare en følelse, og ikke spør meg hvorfor ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.185
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    På tide å komme seg i tenkeboxen om nytt navn til tråden K ??? :)

O
    Må innrømme at det har vært mer "gir-litt-faen-boksen" enn "tenkeboksen" ;) Får kanskje ta på meg denne Petter Smart boksen :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.185
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Begynner å bli vanskelig å komme seg ut av den platespiller-greien. Endte opp med en skikkelig haifai-samling i går. Skikkelig audiofile greier og mye på utsiden av min musikalske alfarvei. Jaja, hva den veien er begynner jeg egentlig å bli ganske usikker på likevel. Kom fra rock, og har endt opp med å sitte drømmende og lytte til Tord Gustafsen :mad:;) Ender vel tidligere enn nødvendig opp med fyrstekake, mokkabønner, slumreteppe og Harry Belafonte på repeat :mad:;)

AA48F58C-11CD-4DBA-8D99-67429EFD447C.jpg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.562
    Torget vurderinger
    24
    Ender vel tidligere enn nødvendig opp med fyrstekake, mokkabønner, slumreteppe og Harry Belafonte på repeat

Nytraktet Blå Java med kremfløte, Benny Green på hifien og Samson's genuine Napoleonskake på porselenet.. og et godt ullpledd over mine ankelsvake ben! Samler krefter til Munchen, Karmis:D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.562
    Torget vurderinger
    24
    Du er faen ikke noe bedre sjøl, tør bare ikke stå frem! Skapgamling..:mad::mad:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.185
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning