Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.317
    Antall liker
    63.035
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er litt på linje med karmana angående Rypdal, en mann for spesielle anledninger. Klarer du Rypdal kanskje du skal beholde Jon eberson også? Har chaser og den nyeste på vinyl men de blir værende i samlingen. Prøv denne på streamemaskinen din, den skulle jeg gjerne hatt på vinyl.
    Vis vedlegget 739601
    Mvh Atle
    Blir mye Rypdal fremover 😵💫😱😄 Har som vanlig tre plater med Jon Eberson i salgshyllene……og der forblir de 😊
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    Har helt glemt å skrive noen ord om turen Blueasbreaker og jeg hadde hos RBN på Hamar. Burde egentlig skrevet en masse, men anlegget er nå behørig oppsummert andre steder, og RBN har dessverre logget ut fra HFS.

    Dette oppsettet kan ikke sies å være annet enn på den aller øverste hyllen av hifi-oppsett jeg har vært så heldig å få lytte til i Norge. Blir her helt feil å skrive haifai for dette er hifi 😄 Ingenting er overlatt til tilfeldighetene, og RBN har også jobbet mye med akustikken i rommet. Hvordan låt det? Det låt på alle måter imponerende uavhengig av hvilken musikk vi kastet på det. Kunne skrevet mye om alt som var riktig og flott med lyden i dette oppsettet, men siden det er skrevet andre steder og jeg er en kritisk fjott, nevner jeg heller det lille ankepunktet jeg har. Det ble kanskje litt for riktig og flott i mine ører. Det slo meg at det var mer imponerende enn involverende. Jeg ble ikke like engasjert og «dradd inn i musikken» som jeg ble da jeg hørte luksus-DACen fra AN som Rognlien hadde til låns. En imponert betrakter er vel kanskje dekkende for opplevelsen. Forhåpentligvis tar de siste linjene ikke vekk forståelsen av at dette nok er blant de beste og mest forseggjorte anleggene i kongeriket, og kanskje jeg hadde blitt mer «dradd inni musikken» hvis jeg hadde drukket færre øl kvelden i forveien 😊

    Vis vedlegget 739113

    En interessant greie var «klokken» i midten. Den var ikke oppstilt på første låten og da syntes jeg vokalen låt litt «digital og inneklemt» (i mangel av et bedre ord). Deretter plasserte RBN «klokken», som ikke er tilfeldig plassert, mellom høyttalerne. Han lot det være opp til oss å høre om vi opplevde endringer. For min del var det tydelig at vokalen åpnet seg og ble tilført klangfarger. I etterkant fortalte RBN også om andre forskjeller han opplevde, uten at jeg hadde registrert dette, men jeg hadde forsovet ikke lyttet etter annet enn vokalen. Jeg anser meg selv som ganske så edruelig ift tweaks, og vet nok om de aller fleste fallgruvene som kan forklare endringen i opplevelsen. Ikke gidd å forklare dem for meg i tråden her. Ta det heller som min opplevelse og la det bli med det 😊

    Vis vedlegget 739117

    Forøvrig en strålende kveld med hifi på øverste hylle, hjemmelaget ostekake og RBN sitt lune vesen 😃
    Jeg er store trekk enig med cafteinen i hans betraktninger omkring RBNs anlegg, og da ikke minst at det er snakk om et av de ypperste anleggene i kongleriket, akustiske tiltak iberegnet. Undertegnede "ramlet" innom den blide herren på "beste" vestkant i Hamar hvor naboen over gata bedriver plenklipping med en antikk totakter med ekte høylytt gjengivelse. Naboen måtte selvfølgelig fyre opp klenodiet like før middagen til vertens intense irritasjon. Mange ikke så gangbare tiltak ble foreslått og diskutert oss i mellom.

    Nuvel, hvor ding i bollen er jeg (svar sendes på tikk takk, instakilo, snapgoat eller spamalot ;)).
    Det var djevelsk mange dubbeditt skift (digital kilde, forforsterker, monoblokker, strømrens, kabler og ytterligere akustiske tiltak) siden sist jeg var hos denne herremann. Anlegget med strømrens er fra øverste hylle rund baut, dog er verten og undertegnede hjertens enig om at prisene for isenkramet er tøysete, ikke minst vist man skal videre fra denne plattformen.
    Jeg hadde gledet meg lenge til å lytte til musikk i dette rommet. Verten kikket lurt på meg i det han dro frem en "bolle", dvs. 2 halve sfærer med en skive i midten (en akustisk linse). De halve sfærene har en klar egenresonans, og jeg kjenner konseptet.

    Så da startet det hele med "streaming" via SSD hard discen til MSB DAC, videre til PASS Lab XP30 pre, Dan D`Agostino Progression M550 monoblokker til Wilson MAX høyttalerne. Strømrens står Synergistic Research Powercell 12 UEF for. All kabling er Synergistic Research.
    Musikken fløt ikke uventet uanstrengt, luftig, dynamisk og kontant i retning mine ører.

    _DSC4295.JPG


    Det låt frigjort og luftig med påtakelig 3D, om enn noe friskt av sibilanter på det valgte første opptaket.
    Mao. snakker vi om nådeløse avkledning. Allerede etter første låten klarte ikke RBN å dy seg, og frem kom tripoden med "syngebollen".
    Som nevnte er tiltaket finsiktet i samråd med konstruktør/forhandler hva plassering i høyde og dybde i rommet angår.
    Det snodige er at i det samme låt, kun minutter etter første gjennomspilling var gjennomført, ble satt på igjen rykket utøverne minst en rad nærmere meg. Det oppsto en annen stofflighet i den gjengitte musikken, og klangstrukturer være seg vokal eller instrumenter fikk mer kropp og substans. Dette gjorde at mikro-, og makrodynamikk i fra strengeinstrumenter for meg ble tydeligere mhp anslag og utklinging fra strengene. Vokal gjengivelse fikk bedre 3D holografi og utøverne større brystkasse. Rominformasjon der den var ble ennå mer sansbar. I det store og det hele ble musikkgjengivelsen mer virkelighetstro og fysisk. Alt fikk mer kropp og tekstur.

    Gjengivelse av kor er helt rått, mens en trommis som hele tiden bommet på tromma (knakking på kanten) var temmelig irriterende. Marcus Miller briljerte med sitt bass spill og Anna von Hauswolff vekket vertens nysgjerrighet. Så hun fikk ny adresse og permanent opphold i RBNs samling.

    Jeg hadde før lytteøkten ikke inntatt noen sentralstimulerende midler, og det var 20 timer siden jeg inntok 2 glass whisky (2x4 cl.) til en halvliter fatøl på Skjerdingseter Høyfjellshotell, så jeg mener å ha vært rimelig i vater etter en natts søvn på 800 m.o.h. Dog var jeg nok en smule ruset av all høyfjellsnaturen jeg hadde sugd til meg via øynene de siste 2 døgn ;) ikke minst av utsikten fra Tron fjellet i Alvdal 😲

    Altså, her er man i et rom som er så gjennomarbeidet hva akustikk tiltak gjelder, og så setter verten opp en todelt sfære (benyttet metall/legering er for meg ukjent) med en mellomskive og litt treverk på en tripod i hodehøyde midt mellom høyttalerne. Resultatet blir at lydgjengivelsen i lytte posisjon/rommet blir bedre?! Hvorvidt dette er "snakeoil", voodooo eller heksene på Blefjells fortjeneste er vel egentlig ikke interessant. "Syngebollene" er flittig brukt av en italiensk herremann i Munchen, og jeg har tidligere sittet i andre rom med tilsvarende remedier i metall som også har vist seg å ha en positiv effekt. Imidlertid har jeg for meg at dette er prikken over I`en produkter, slik at dersom man ikke har jobbet grundig med rommet før implementering av "syngebolle" (en eller flere), så er investeringen i beste fall på tynn is.

    Vi hygget oss vel og lenge i RBNs hifi hule med mange forskjellige låter av ulik musikalsk tilsnitt før vi ble lokket ned til ostekake og kaffe, og en pust i bakken etter all den overveldende godlyden.

    Den akustiske linsen gir helt klart et positivt bidrag i riktig retning for lydgjengivelsen i rommet hvor RBNs anlegg står.
    Det er dog tankevekkende at en slik liten sak kan gjøre så "mye" når de øvrige akustikk tiltakene og oppsettet er så ivaretatt som det er her.
    Fascinerende :unsure:
    Vi gærne har det godt, og vilt moro er det at noen tørr å ta det helt ut :sneaky:
    Avslutningsvis er det veldig synd at RBN ikke er å "se" her inne lenger.
    Mannens finslepne evner hva lytting til musikk gjengivelse hjemme hos seg selv og foran andres husaltre angår vil klart kunne berike allmuen. Og ikke minst hva råd om akustikk tiltak i "lytterommet" angår.

    Nei, nå må jeg vist ta medisinene mine hihihihihihi....rabadamtimtim...:sneaky:
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.317
    Antall liker
    63.035
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Som vanlig særdeles velartikulert min venn! Høres ut som det var samme isenkrammet og ormegården som sto der fremdeles. Som du sier er det kjekt for hobbyen med folk som drar det så langt som, RBN. Helt klart sørgelig at han har logget ut, men vi kan jo håpe på det bare er en litt lang walkabout 🤔

    Hva angår bollen er det fascinerende å høre at du du også ble litt månebedotten. Det er godt dette er en vennetråd, hvis ikke hadde vi vel blitt fullstendig idiotforklart 😄 Men, vi er selvfølgelig dønn seriøse realister……..og ses snart på Blefjell en Allehelgensaften blant andre hekser og trollmenn 😄
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    Hjertelig takk for det caftein :)
    Jeg tillot meg å redigere innlegget ennå en gang til for "turkleifer", og dårlig setningsoppbygging.

    Ad det å bli "månebedotten" så blir man jo litt målløs av og oppleve at en så liten dings kan frembringe en så klar og tydelig forskjell.
    Hvilket som alltid leder oss tilbake til at det er rommet (akustikken) hvor anlegget står i som er det første store hinderet, deretter strøm...

    Så ser jeg selvfølgelig frem til årets treff på Blefjell ;)
    Det skal det gannes å fremsies saftige trylleformularer.
    For ikke å snakke om inntak av mengder med "trylledrikk".
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.248
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for artig rapport @Powerpoint
    Det låter så mektig, digert, og som meisla i stein oppe i "kakebua" til R.
    Som sagt før, - en sjelden opplevelse man nødig ville gått glipp av.
    Jeg var et sted og hørte Wilson Audios etterfølger av Max, nemlig Alexx på lørdag.
    Da med analog kilde i toppklasse. ( Tech Das Air Force One m Graham og DS)
    Det var lett å kjenne igjen lydsignaturen, men hos RBN vil jeg si det er ennå mer 3D følelse. Der med msb digitalkilde i spitzenklass A ++.
    Jeg tør ikke å mene så mye om den kula som er omtalt. Jeg dekker meg bak det faktum at jeg satt langt bak på sida i sofaen da Karmana og jeg var der , - altså godt unna sweetspot, da forvandlingen ble iverksatt med kulas inntreden i rommet . 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.317
    Antall liker
    63.035
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nok en fin dag i Bergen. Bilen vår er på service, så vi bestemte oss for å bruke en del av bensinen i lånebilen, og tok derfor turen til Lysefjorden 😊

    Ikke noe å si på vær og føreforhold ved avgang.
    99354C67-DDBE-474B-A177-AE7EC9143906.jpeg


    Ole Bull sitt gamle hjem Lysøen er under renovering og stengt for publikum. Det er så fint der ute med mange turstier at det likevel er verdt et besøk. I sommerperioden er de også så hyggelig at den elektriske båtskyssen er gratis. Sjelden vare i ferielandet Norge.

    052C8E2F-4750-4EB7-B1F5-A999B3F315DC.jpeg


    Ole Bull var etter sigende en liten grisegutt. De som kunne traktere en fiolin hadde visst også sine groupies i hine hårde dager. Han må også ha gjort noen kroner på spillingen som hadde råd til dette huset/øyen og alt vedlikeholdet det må ha medført.

    B6AFEBAD-9C6C-4889-ABE6-8AEB93C45251.jpeg


    944F9864-CA5F-4D6E-B549-31CD94D48BF6.jpeg


    Det er visst ikke mindre enn 13 km med tursti på øyen. Til vanlig er alle disse stiene dekket med skjellsand, men ikke nå i renoverings-perioden. Det er dessverre veldig gjenngrodd på øyen, så utsikten er begrenset når man tasser rundt, men jeg fikk nå likevel et glimt av Korsfjorden og Marsteinen.

    67DDC851-F6A1-4BED-BDD0-EEC0A388AA17.jpeg


    Det er kun en fastboende på øyen, og det er vaktmesteren. Han var i sin tid båtsmann på Statsraad Lehmkuhl, og jeg hadde noen perioder ombord med ham da jeg jobbet på Sjøkrigsskolen. Vi hadde ikke sett hverandre på sikkert 15 år, så det ble et veldig hyggelig gjensyn. Mannen var i sin tid elsket og fryktet blant kadettene. Han var atskillige røffere i kjeften enn hva de var vant med, og hadde et utall av one-linere på gebrokkent norsk (han er fra Tyskland) som det var mye fliring av. Husker nå kun en i farten. Ikke slå fremmede barn når vi er i land i havner! Du kan være faren 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.317
    Antall liker
    63.035
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    De som er innom her vet at jeg har en litt lettvint omgang med hva som er verdens beste album. Jeg har vært så heldig å få fingrene på en mint utgave av The Band sitt samlealbum, Anthology. Det er kanskje ikke verdens beste album, men jeg tror ikke det finnes dobbeltalbum som rader opp flere kremlåter enn denne utgivelsen. Den hadde definitivt vært en øde øy skive for meg……ja, gitt den øde øyen hadde strøm da 😃

    8939F42A-36E1-4D28-9108-9D5C3C2E5D23.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.317
    Antall liker
    63.035
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nipper til rødvin, og spiller på skiver jeg ikke har hørt og derfor ikke vet om jeg skal beholde i min lille samling. Må innrømme at det er mye norsk shjazz som ender opp i salgsavdelingen i andre etasje (i den grad det kan kalles salgsavdeling når eieren aldri får ut fingeren). Denne med Arild Andersen lå ikke på Tidal, så den måtte snurres for å finne ut om det var en keeper eller ikke. Helt klart en keeper!!! Jøje meg så det funker, og jeg kan bare bøye hatten i sanden (eller noe sånt) i nesegrus beundring over Herr Andersen og ECM sin produksjon. Nei forresten, det er sikkert en dårlig innspilling, men min Rega og Apheta 3 tar ut nådegavene i skiven, i motsetning til alt rælet snobbene i kongeriket snurrer på 😄

    6A3702C1-D532-4DCF-938E-BA2CF46E571F.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.317
    Antall liker
    63.035
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Som alle vet blir den beste musikken spilt i Drotningsvik 😎 Ian Hunter er en mann som har motbevist mitt postulat om at all bra musikk utgis de første årene av karrieren. Vi lar i dag denne platen være unntaket som bekrefter regelen. Eller egentlig ikke, han leverer bra album fremdeles, men ikke i nærheten så legendarisk som dette. Det er ikke ett dårlig spor, og jeg får fremdeles frysninger når jeg hører, Ships. Tar meg rett tilbake til brovingen på Høegh skip tidlig 80-tall. Vinyl er en tidsmaskin😊

    804E0B38-D224-4810-8541-EB258CA0CE43.jpeg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.248
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Du er i humør i dag?!🤭
    Til og med ECM plater får bli. 😆
    Jeg forstår at du innbiller deg at beste DJ befinner seg i Drotningsvik, men du lurer ikke meg.
    All tillit røk i knas samtidig som den gikk opp i luft den dagen Waiting For Columbus røk ut i retur.
    Da var det gjort.
    Jeg forstår det ennå ikke.
     

    gooner4ever

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.02.2008
    Innlegg
    834
    Antall liker
    830
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    1
    Som alle vet blir den beste musikken spilt i Drotningsvik 😎 Ian Hunter er en mann som har motbevist mitt postulat om at all bra musikk utgis de første årene av karrieren. Vi lar i dag denne platen være unntaket som bekrefter regelen. Eller egentlig ikke, han leverer bra album fremdeles, men ikke i nærheten så legendarisk som dette. Det er ikke ett dårlig spor, og jeg får fremdeles frysninger når jeg hører, Ships. Tar meg rett tilbake til brovingen på Høegh skip tidlig 80-tall. Vinyl er en tidsmaskin😊

    Vis vedlegget 740235
    Life After Death var en av de som ble spilt mest i kjelleren til en kompis den gang da (70-tallet??).

    Tilbrakte mange timer der da han var så heldig å ha Bang Olufsen anlegg :)
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    557
    Antall liker
    1.106
    Torget vurderinger
    11
    "All tillit røk i knas samtidig som den gikk opp i luft den dagen Waiting For Columbus røk ut i retur.
    Da var det gjort.
    Jeg forstår det ennå ikke."

    ...Og du som har snakket så varmt om han karen fra Bergen :) :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.317
    Antall liker
    63.035
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du er i humør i dag?!🤭
    Til og med ECM plater får bli. 😆
    Jeg forstår at du innbiller deg at beste DJ befinner seg i Drotningsvik, men du lurer ikke meg.
    All tillit røk i knas samtidig som den gikk opp i luft den dagen Waiting For Columbus røk ut i retur.
    Da var det gjort.
    Jeg forstår det ennå ikke.
    Det er morgen nå, så da er jeg heldigvis tilbake i mitt sedvanlige gammel gretten gubbe humør. Eller forresten, det er kona som er gretten om morgenen, og irriterer seg grenseløst over mitt gode humør 😄 Heldigvis blir jeg gretten utover dagen, noe som ikke er uproblematisk da hun blir blidere 😄

    Når man har satt et maks tak på rundt 500 plater, må det jaggu være nok med Sailin‘ Shoes og Dixie Chicken i samlingen. Little Feat var bra, men de fortjener ikke å være representert med flere enn to plater 😊
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.422
    Antall liker
    17.115
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Det er morgen nå, så da er jeg heldigvis tilbake i mitt sedvanlige gammel gretten gubbe humør. Eller forresten, det er kona som er gretten om morgenen, og irriterer seg grenseløst over mitt gode humør 😄 Heldigvis blir jeg gretten utover dagen, noe som ikke er uproblematisk da hun blir blidere 😄
    Blåkopi av slik det er hos oss. Jo blidere jeg er om morgningen, jo surere er hu. Så er vi i balanse sånn omtrent midt på dagen - før det snur utover ettermiddagen.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.862
    Antall liker
    17.394
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Er det slik du skal gå inn i pensjonisttilværelsen? Å besinne deg? Nei, du skulle nok kjøpt dem :) Det kjenner du nok selv også...
    ;)
    (Uten at jeg vet noe som helst ang hvilke høyttalere det var :) )
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.317
    Antall liker
    63.035
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er det slik du skal gå inn i pensjonisttilværelsen? Å besinne deg? Nei, du skulle nok kjøpt dem :) Det kjenner du nok selv også...
    ;)
    (Uten at jeg vet noe som helst ang hvilke høyttalere det var :) )
    Kjenner på en ulmende følelse av at jeg burde lagt litt mer penger på bordet og hanket dem inn ja 😔 Jaja, blir mer penger til fyrstekake og mokkabønner 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.317
    Antall liker
    63.035
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Waiting for Columbus UT???
    Det er da for helsike ikke mulig??
    Ikke alle kan være griske nøttesamlere som deg 😎 Noen av oss tilstreber en asketisk livsstil, og gjør alltid sitt ytterste for å glede andre 🤪
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.862
    Antall liker
    17.394
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Kjenner på en ulmende følelse av at jeg burde lagt litt mer penger på bordet og hanket dem inn ja 😔 Jaja, blir mer penger til fyrstekake og mokkabønner 😄
    Ja, og litt kamferdrops. Ikke gratis det heller :)
    Hanket inn nye høyttalere selv i dag. PMC FB1+ ble byttet ut med PMC Twenty5.24

    Lykkelig bergenser i høyden på feil siden av alt. :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.317
    Antall liker
    63.035
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Og hvor skulle man finne en bedre eksponent for askese enn i Drotningsvik! 🤣🤣🤣🤣

    mvh
    Hmf 😡 Som et eksempel på min asketiske livsstil, kan jeg nevne at jeg har færre tannpirkere enn du har PUer 🤪
     
    • Haha
    Reaksjoner: tkr

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.317
    Antall liker
    63.035
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja, og litt kamferdrops. Ikke gratis det heller :)
    Hanket inn nye høyttalere selv i dag. PMC FB1+ ble byttet ut med PMC Twenty5.24

    Lykkelig bergenser i høyden på feil siden av alt. :)
    Se så, det moderniseres innen PMC hierarkiet. Stas! Kan vanskelig tro du er annet enn fornøyd. Selv har jeg ikke hørt mye av PMC, men et par demoer i München har gitt meg hakaslepp. Blir nok en bra helg på deg i østlendighet 😊
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.727
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Ja, vi som sitter på sidelinjen av transaksjonene får vel smøre oss med tålmodighet.

    Når det gjelder kjøp av nye høyttalere - og andre ting - har jeg reflektert utrolig mye, og deler gjerne hva jeg har kommet fram til:

    Jeg synes jeg man er så opptatt av ting i dette forbrukersamfunnet. Verden brenner. Jeg opplever at tingene begynner å eie meg. Min tilnærming er å tenke på myke verdier, dansen, musikken og alt jeg er omgitt med og ved å virkelig spørre meg selv: "Blir jeg egentlig mer lykkelig av å kjøpe meg nye høyttalere?" Tenker jeg på denne måten, har svaret gitt seg selv: "Ja! Selvfølgelig! Dumt spørsmål..." ;)

    Selv om dagene vel glir over i hverandre i pensjonisttilværelsen, ønskes god helg fra nord. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn