Mye snadder på østlandet, men disse er et merke jeg har hatt autosøk på i et par år på Finn. Passer liksom dårlig nå i og med at vi begge allerede har veldig gode høyttalerInspirert etter Østlands tur?
Mvh
JMK

|
Mye snadder på østlandet, men disse er et merke jeg har hatt autosøk på i et par år på Finn. Passer liksom dårlig nå i og med at vi begge allerede har veldig gode høyttalerInspirert etter Østlands tur?
Mvh
JMK
Hehe, dessverre er det nok sånn at lykken hadde blitt kortvarig hvis jeg hadde svart ja på det spørsmålet i dag. Hadde bare blitt å teste dem, og deretter vurdere hvilke som passer inn av dem og Babell i fremtidig bopæl. Blir ikke lykkelig av å lagre høyttalereJa, vi som sitter på sidelinjen av transaksjonene får vel smøre oss med tålmodighet.
Når det gjelder kjøp av nye høyttalere - og andre ting - har jeg reflektert utrolig mye, og deler gjerne hva jeg har kommet fram til:
Jeg synes jeg man er så opptatt av ting i dette forbrukersamfunnet. Verden brenner. Jeg opplever at tingene begynner å eie meg. Min tilnærming er å tenke på myke verdier, dansen, musikken og alt jeg er omgitt med og ved å virkelig spørre meg selv: "Blir jeg egentlig mer lykkelig av å kjøpe meg nye høyttalere?" Tenker jeg på denne måten, har svaret gitt seg selv: "Ja! Selvfølgelig! Dumt spørsmål..."
Selv om dagene vel glir over i hverandre i pensjonisttilværelsen, ønskes god helg fra nord.![]()
Kan ikke være en gubbeutgave. Den er fra 2015, så da snakker vi ungJeg har noen av platene til Phil stående i hylla jeg og. Det er ikke ofte de blir spilt, men er jeg i det rette humøret så passer de jo fint. Det ser ut til at det er gubbeutgaven av Face Value du har skaffet deg. Tilfeldig ?![]()
Jeg er vel bedre på å høre hva jeg liker og ikke liker enn hva som låter komprimert, så skal ikke være for bastant i forhold til det, men tror nok du har rett. Innspillingen er ganske så «trang i skjæret og lukket». Skuffende, og definitivt ikke det jeg skal slå på når jeg skal demonstrere anlegget og forsøke å bade i min egen og anleggets fortreffelighetHva er din dom om lyden på P. Gabriel skiva Karmana? Jeg ble litt skuffet da den høres komprimert ut! Har Secret World Live og den er det bedre lyd på i mine ører![]()
GrrrrrrJa Phil C går vel føre Waiting for C alle dager i uken![]()
……..og litt gammel vinyl med Neil Young sin Harvest viste hvor «lukket» Peter Gabriel albumet erJeg er vel bedre på å høre hva jeg liker og ikke liker enn hva som låter komprimert, så skal ikke være for bastant i forhold til det, men tror nok du har rett. Innspillingen er ganske så «trang i skjæret og lukket». Skuffende, og definitivt ikke det jeg skal slå på når jeg skal demonstrere anlegget og forsøke å bade i min egen og anleggets fortreffelighet![]()
Jeg har gått en litt annen vei. I serien "nye apparater som gir en lyd ørene mine antakelig er for gamle til å høre noen spesiell forskjell på" (for øvrig en utrolig lang serie) - så venter jeg inn ting om en ukes tid eller så. Originalt og spennende? Nei... - ikke originalt, men kjenner det blir spennende likevel. Blir isenkram som ikke skal stå på gulvet.Mye snadder på østlandet, men disse er et merke jeg har hatt autosøk på i et par år på Finn. Passer liksom dårlig nå i og med at vi begge allerede har veldig gode høyttalerHadde jeg planlagt med å bo flere år i dette huset, hadde det vært fristende å sette opp et anlegg nummer to på loftet, men sjansen er stor for at vi flytter det nærmeste året
![]()
Hehe, rastløs og rastløs, alt som kan gi litt ekstra spenning i hverdagen er av det godeJeg har gått en litt annen vei. I serien "nye apparater som gir en lyd ørene mine antakelig er for gamle til å høre noen spesiell forskjell på" (for øvrig en utrolig lang serie) - så venter jeg inn ting om en ukes tid eller så. Originalt og spennende? Nei... - ikke originalt, men kjenner det blir spennende likevel. Blir isenkram som ikke skal stå på gulvet.
Lykke til med autosøket og budet forresten - du virker som en litt rastløs sjel så det kan jo være en bra ting.
Selv har jeg vel i og for seg tre anlegg, hvorav ett skiller seg ut. Det betyr ikke at gamlis anleggene ikke brukes - tvertimot. Du burde unne deg og sette av plass til slikt.
For øvrig avslutter jeg med et heia Bregen, uten videre dikkedarer.
Mvh
JMK
Se her ja, den kunne jeg gjerne hatt, men den er vel bare utgitt på CD. Det er vel også derfor du ikke viser et oversiktsbilde av stuaBle inspirert til å sette på Ry Cooder selvValget falt på dette litt bortglemte dobbelt albumet fra 1995 (et slags samlealbum).
Vis vedlegget 740970
Nastassja KinskiHadde egentlig trodd at all Ry Cooder var kastet på dør, men jeg tok feil.
Paris er også i Texas. Sam Shepard, Harry Dean Stanton og den velspillende Nastassja Kinski.
Soundtracket til Wim wenders film er bra, men Paris - Texas er enda bedre som film. fortrinnsvis på kino.
En ganske melankolsk og langsom film, akkurat som musikken.
Det er så mange som er nysgjerrige på hvilke høyttalere du snuser på, at jeg tror det hele kan finansieres ved betting.
Låvedører gir høye odds tror jeg.
Får vel vise min favoritt-Cooder jeg også:
Vis vedlegget 740975
(JA, den med låta av Woody Guthrie)
Nja, jeg tror både kjøper og selger har latt det gå prinsipp i noen få tusenlapperFint å ta litt minipause ifra dette nettstedets monotone repetisjonsøvelse for å dukke innom her å smile lunt over betraktninger, teppe og børst. Gleder meg til å se de nye høyttalere til neste visitt innom![]()
![]()
Tror det er veldig mange gode minner mellom deg og Karla (som jeg har skjønt ikke er med oss lenger). Høres forøvrig ut som en historie ingen av dere oppnådde et prestisjefylt hakk i relvolverskjeftetParis Texas Wim Wenders her ringer det bjeller!
I min hembygd kom det en jenta tilbake når vi var ca 20-25åra? Hennes mamma var derifra men utflyttet til California? Hette nå Barish og pappa'n jobbet med Wim på PT filmen, jeg og beste kompis Karla jobbet litt med henne![]()
Jammen jammen kjære deg, Sluket, selvfølgelig har jeg den, noe annet skulle tatt seg ut……..og foruten de som forsvinner/har forsvunnet står følgende (foreløpig) trygt; Chicken Skin, Into the Purple Valley, Borderline, Paradise and Lunch og Get RhytmSi meg... har du ikke "Bop till you drop" albumet til Ry Cooder?
No big deal, og hemmeligheter vedrørende døde ting er sjeldent veldig spennende. Det handler vel mer om at jeg ønsker å legge en eventuell handel helt død, og ikke unødvendig risikere at noen blir pirret og kommer inn med full gass fra sidenHvilke ht's - eller er det en hemmelighet?
Hehe, det er vel litt spill for galleriet. Jeg har nok mer selvbeherskelse og tenker mer med hjernen enn hjertet når jeg kjøper haifai enn hva jeg skriver herDet kan virke som om du allerede tviler på din egen selvbeherskelse vedrørende de mystiske høyttalerene du har lyst på
Det er derimot ingen grunn til å tvile på musikkvalget. Don’t get weird.. har vært en favoritt i 30 år her. Har den både på CD og Vinyl for sikkerhets skyld.
Helvete, så eplekjekk disse haifai-spikkerne blir på lørdagskveldenAkkurat - klassisk vestlandsk gjerrigknarktakter altså. Mistenkte at det var noe slikt ja.