Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.693
    Antall liker
    58.682
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Mange (de fleste), som selger brukte plater har ikke den minste forstand på hva slags kvalitetskrav som kreves for at vinyl skal være hafai.
    Mange er også mer opptatt av covere og hva som finnes av titler i hylla, enn lydkvalitet.
    Er det bare knitring og ulyder, er det jo faktisk bedre å streame.

    Ser Lou Reed er nevnt. Denne må du ha.

    R-10171744-1492856103-3863.jpeg.jpg

    Pefect Night Live in London.

    Fabelaktig nærvær og illusjon av å være "in the Room" .
    Reed er også nærværende på denne konserten, og gjør følsomme og energiske tolkninger.
    Det var jo litt opp og ned med det, men jeg mener dette er av det beste.
    Hør f.eks denne versjonen av CONEY ISLAND BABY.
    Best på vinyl, kan prøvelyttes på Tidal.
    God helg.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.435
    Antall liker
    17.154
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Mange (de fleste), som selger brukte plater har ikke den minste forstand på hva slags kvalitetskrav som kreves for at vinyl skal være hafai.
    Mange er også mer opptatt av covere og hva som finnes av titler i hylla, enn lydkvalitet.
    Er det bare knitring og ulyder, er det jo faktisk bedre å streame.
    Det er riktig. Samtidig er det utrolig hva en runde i "oppvaskkummen" kan resultere i:cool:.

    DSC02883.jpg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    To av de tre avbildete Nazareth platene ble spilt om trent hull i vinylen på i sin tid.
    må finne de frem - kanskje helst i nyere utgaver.
    Mvh
    JMK
    Nazareth - Hair of the Dog på nypress i tykkere gods en originalen kan så absolutt anbefales.
    Jeg vil tro de øvrige 3 utgivelsene som cafteinen har slått kloa i også vil funkle et knepp eller tre bedre på nypress.

    Zappa progrock? Jeg ler så jeg hikster....
    Om Zappa skiva gir tilløp til krøll på DNA strengen pga aktivering av anti-progrock genet eller eders frue tar kvelertak oventil eller nedentil og stirrer hardt på deg med sine kullsvarte øyne, kan nevnte skive overføres til Østlandet for en egnet sum devaluerte fjelldollars.

    PS! Ser at kvaliteten på den ervervede kammer-joik skiva med Zappa er under pari, så da kan resirkuleres for min del.
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.388
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg kan for øvrig komme med en bokanbefaling i din tråd i dag!

    https://www.ark.no/boker/Elton-John-Meg-9788205533486

    Elton er virkelig et fyrverkeri av morsomme og selvironiske utsagn, i tillegg til at han overlater menneskeheten den største musikkskatten siden Mozart. I de audiofile kretser anbefaler jeg ellers skiva "Elton John" fra 1970. En audiofil bombe på vinyl, faktisk.
    Jeg er vel heller lunken når det gjelder å lese biografier, men den der med Elton John er det godt mulig jeg skaffer meg. Han har helt klart vært en gudbenådet pop-snekker, selv om min interesse for musikken hans stoppet etter Captain Fantastic.... Bernie Taupin skal vel også ha mye av æren for hva han leverte i sin mest kreative periode. Takker for tips! :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.388
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    To av de tre avbildete Nazareth platene ble spilt om trent hull i vinylen på i sin tid.
    må finne de frem - kanskje helst i nyere utgaver.
    Mvh
    JMK
    Nyere utgaver må nok også på plass i Drotningsvik. Jeg har til hensikt å spille mer av de to, Rampant og «reparere fyllesyke» albumet :)
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.893
    Antall liker
    26.729
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    To av de tre avbildete Nazareth platene ble spilt om trent hull i vinylen på i sin tid.
    må finne de frem - kanskje helst i nyere utgaver.
    Mvh
    JMK
    Nyere utgaver må nok også på plass i Drotningsvik. Jeg har til hensikt å spille mer av de to, Rampant og «reparere fyllesyke» albumet :)
    Jeg fant en gammel Rampant press den er nok tatt opp uten bass instrumenter:confused: Så der er kanske nypress og anbefale.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.388
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    To av de tre avbildete Nazareth platene ble spilt om trent hull i vinylen på i sin tid.
    må finne de frem - kanskje helst i nyere utgaver.
    Mvh
    JMK
    Nazareth - Hair of the Dog på nypress i tykkere gods en originalen kan så absolutt anbefales.
    Jeg vil tro de øvrige 3 utgivelsene som cafteinen har slått kloa i også vil funkle et knepp eller tre bedre på nypress.

    Zappa progrock? Jeg ler så jeg hikster....
    Om Zappa skiva gir tilløp til krøll på DNA strengen pga aktivering av anti-progrock genet eller eders frue tar kvelertak oventil eller nedentil og stirrer hardt på deg med sine kullsvarte øyne, kan nevnte skive overføres til Østlandet for en egnet sum devaluerte fjelldollars.

    PS! Ser at kvaliteten på den ervervede kammer-joik skiva med Zappa er under pari, så da kan resirkuleres for min del.
    Du kan hikste så mye du vil, men mye av musikken til Zappa må da kunne falle inn under prog-begrepet :D Jeg siterer...... «og der grensene mellom rock, jazz, folkrock og moderne klassisk musikk utviskes og blir uklare». Gjelder jaffal denne Zappa-platen. Samma det. Progrock-definisjonen er mer romslig i Drotningsvik, og inkluderer all musikk som er kjedelig og/eller plagsom og har lite vokal :cool:;)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Det kan se ut som om du er den utvalgte i dag, Karmana, for jeg benytter dessuten din tråd til en aldri så liten teaser, også....

    Bevare meg vel.
    Se her ja! Oligark drops med ørevennlig forvrengning er utlånt til Asker. Blogger er jo omdøpt til influencer, så etter at du har skrevet om den blir den sikkert like vanlig i de norske hjem som folkevognen var i sin tid ;) Kos deg. Den der må være mer enn ordentlig gøyal å få testet i egen stue :)
    Jeg vil nesten si det slik at endelig, etter alle disse år i dynamikkens og subjektivismens tjeneste, finnes det altså en aldri så liten payback, da i form av at selveste Audio Note oversender en DAC 5 til omtale hos en fullstendig ubetydelig influencer i et lite, corona-stengt land! Jeg tar det faktisk som et ikke så helt lite skulderklapp fra en produsent jeg har hatt stor sans for i alle mine år som skribent.
    DAC 5 tar sin tid, langsomt og pent blir den mer og mer involverende, mer og mer brutal, mer og mer tilstede. Også på lavt volum. Hadde det eksistert såpass med penger i Casa Rognlien, vet jeg nok hva jeg ville brukt dem på. Nypermittert som jeg er, glem det noe så jævelig. Men det er i sannhet en ære å ha denne boksen i hus. Jeg skal i det minste bringe den litt rundt til gode hifi-venner og høre hva den gjør i deres oppsett også, i disse dager er det dessverre begrenset hvem jeg kan besøke, men det kommer etter hvert...
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.388
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mange (de fleste), som selger brukte plater har ikke den minste forstand på hva slags kvalitetskrav som kreves for at vinyl skal være hafai.
    Mange er også mer opptatt av covere og hva som finnes av titler i hylla, enn lydkvalitet.
    Er det bare knitring og ulyder, er det jo faktisk bedre å streame.

    Ser Lou Reed er nevnt. Denne må du ha.

    Vis vedlegget 576892
    Pefect Night Live in London.

    Fabelaktig nærvær og illusjon av å være "in the Room" .
    Reed er også nærværende på denne konserten, og gjør følsomme og energiske tolkninger.
    Det var jo litt opp og ned med det, men jeg mener dette er av det beste.
    Hør f.eks denne versjonen av CONEY ISLAND BABY.
    Best på vinyl, kan prøvelyttes på Tidal.
    God helg.
    Lou Reed blir sjeldent feil, og i så måte snurret en av dine øde øy skiver i Drotningsvik i går ettermiddag :)

    Jeg har ikke noen følelser rundt hva som er best av vinyl, cd eller streaming for den saks skyld. Generelt sett vil jeg vel hevde at streaming er det som jevnt over har best lyd hos meg. Selvfølgelig mange forskjellige grunner til det. For meg er LPer mer en følelsegreie. Koser meg med å kjøpe plater fra ungdomstiden, og får samtidig eksersert det iboende ekorn-genet. At det medfører litt ujevn kvalitet gjør ingenting. Har etter hvert lært meg til å skille snørr fra bart hos bruktselgere, men bommer selvfølgelig innimellom, uten at det er noen stor tragedie. Kvaliteten på utgivelsene blir trumfet av gleden ved å lete opp the soundtrack to my life. Det er der jeg er nå. Det er langt fra utenkelig at jeg etter hvert snevrer kraftig inn på hva jeg skal ha i hyllene, og begynner å snuse meg frem til de beste utgivelsene av musikken jeg liker. Livet er en reise. Whatever makes me happy :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.388
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mange (de fleste), som selger brukte plater har ikke den minste forstand på hva slags kvalitetskrav som kreves for at vinyl skal være hafai.
    Mange er også mer opptatt av covere og hva som finnes av titler i hylla, enn lydkvalitet.
    Er det bare knitring og ulyder, er det jo faktisk bedre å streame.
    Det er riktig. Samtidig er det utrolig hva en runde i "oppvaskkummen" kan resultere i:cool:.

    Vis vedlegget 576913
    Definitivt ikke et kjøp jeg angrer! Nyvasket med Degritter blir platen støvet når jeg gir den en omgang med min Levin platebørste før avspilling :D
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.388
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    To av de tre avbildete Nazareth platene ble spilt om trent hull i vinylen på i sin tid.
    må finne de frem - kanskje helst i nyere utgaver.
    Mvh
    JMK
    Nyere utgaver må nok også på plass i Drotningsvik. Jeg har til hensikt å spille mer av de to, Rampant og «reparere fyllesyke» albumet :)
    Jeg fant en gammel Rampant press den er nok tatt opp uten bass instrumenter:confused: Så der er kanske nypress og anbefale.
    Greit å vite! De fire jeg må ha koster vel til sammen rundt en tusenlapp. Har definitivt brukt en slik lapp på mer ufornuftig vis tidligere :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.388
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det kan se ut som om du er den utvalgte i dag, Karmana, for jeg benytter dessuten din tråd til en aldri så liten teaser, også....

    Bevare meg vel.
    Se her ja! Oligark drops med ørevennlig forvrengning er utlånt til Asker. Blogger er jo omdøpt til influencer, så etter at du har skrevet om den blir den sikkert like vanlig i de norske hjem som folkevognen var i sin tid ;) Kos deg. Den der må være mer enn ordentlig gøyal å få testet i egen stue :)
    Jeg vil nesten si det slik at endelig, etter alle disse år i dynamikkens og subjektivismens tjeneste, finnes det altså en aldri så liten payback, da i form av at selveste Audio Note oversender en DAC 5 til omtale hos en fullstendig ubetydelig influencer i et lite, corona-stengt land! Jeg tar det faktisk som et ikke så helt lite skulderklapp fra en produsent jeg har hatt stor sans for i alle mine år som skribent.
    DAC 5 tar sin tid, langsomt og pent blir den mer og mer involverende, mer og mer brutal, mer og mer tilstede. Også på lavt volum. Hadde det eksistert såpass med penger i Casa Rognlien, vet jeg nok hva jeg ville brukt dem på. Nypermittert som jeg er, glem det noe så jævelig. Men det er i sannhet en ære å ha denne boksen i hus. Jeg skal i det minste bringe den litt rundt til gode hifi-venner og høre hva den gjør i deres oppsett også, i disse dager er det dessverre begrenset hvem jeg kan besøke, men det kommer etter hvert...
    Veldig kjekt å høre! Da klarte vi altså ikke å skjemme deg helt ut for Peter i fjor. Eller kanskje vi klarte det, men du hadde øyensynlig nok poeng i banken fra tidligere kontakt og besøk :)

    Kjipt med permittering! I slike tider er det godt å jobbe hos han Staten. Jaja, det gir deg nå litt ekstra tid med godsakene. Blir spennende å lese. Ekstra utfordrende da jeg antar du også skal levere blomsterspråket ditt på framandlandsk :cool::D
     
    Sist redigert:

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.657
    Antall liker
    4.305
    Sted
    Bartistan
    Ellers kan vel mye av de andre greiene til Zappa best beskrives som kammer-joik :cool:;)
    Knall begrep! ;)
    Og tenk på alle sub-genre-muligheter som åpenbarer seg her; death-kammer-joik, industrial-pan-fløyte-kammer-joik, kjeivhendt-og-nærsynt-kammer-joik etc osv ad inifinitum
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Hehe, skulle blitt mer schwung over russemusikken hvis vi fikk styre gildet, Håkon ;)

    Dessverre var ikke Razamanaz og Zappa-platen i den tilstanden selger lovet. Det går nok mot å kjøpe nye eksemplarer av de essensielle til Nazareth. Mente å huske at jeg likte Loud’n’Proud bedre enn Razamanaz. En gjennomkjøring viste at det var feil. Sistnevte er for meg helt på høyde med Hair of the Dog. Rart med Exercises som kom ut før Razamanaz. Høres ut som en helt annen gruppe.
    Interessant nok, så har Nazareth-sounden mye med Deep Purple å gjøre. Bassisten i sistnevnte band, Roger Glover, oppdaget Nazareth tidlig på 70-tallet, og utløste på mange måter potensialet i dette bandet. Han forsto den potensielle storheten i Nazareth, og produserte Razamanaz, Loud 'n' proud og Rampant; deretter klarte de seg vel helt selv, kan vi si. Sounden var satt, Glover hadde på mange måter skapt den, og det var vel ingen grunn til å se seg tilbake...?

    EDIT: Spiller nå Razamanaz på tidligere nevnte DAC 5, og jeg må si at det er en veldig ny opplevelse, og en slags forklaring av hva bandet ville med denne skiva. Ace stuff!!
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.388
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ellers kan vel mye av de andre greiene til Zappa best beskrives som kammer-joik :cool:;)
    Knall begrep! ;)
    Og tenk på alle sub-genre-muligheter som åpenbarer seg her; death-kammer-joik, industrial-pan-fløyte-kammer-joik, kjeivhendt-og-nærsynt-kammer-joik etc osv ad inifinitum
    Absolutt, kammer-joik er den nye vinen! Den industrielle varianten, som inkluderer panfløyte, er så mørk og djevelsk at satanistene igjen har begynt å røre på seg og stryke sine fyrstikker ømt og lengselsfullt mens de skuer forventningsfullt på kirkebygg i nærområdet.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.388
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hehe, skulle blitt mer schwung over russemusikken hvis vi fikk styre gildet, Håkon ;)

    Dessverre var ikke Razamanaz og Zappa-platen i den tilstanden selger lovet. Det går nok mot å kjøpe nye eksemplarer av de essensielle til Nazareth. Mente å huske at jeg likte Loud’n’Proud bedre enn Razamanaz. En gjennomkjøring viste at det var feil. Sistnevte er for meg helt på høyde med Hair of the Dog. Rart med Exercises som kom ut før Razamanaz. Høres ut som en helt annen gruppe.
    Interessant nok, så har Nazareth-sounden mye med Deep Purple å gjøre. Bassisten i sistnevnte band, Roger Glover, oppdaget Nazareth tidlig på 70-tallet, og utløste på mange måter potensialet i dette bandet. Han forsto den potensielle storheten i Nazareth, og produserte Razamanaz, Loud 'n' proud og Rampant; deretter klarte de seg vel helt selv, kan vi si. Sounden var satt, Glover hadde på mange måter skapt den, og det var vel ingen grunn til å se seg tilbake...?

    EDIT: Spiller nå Razamanaz på tidligere nevnte DAC 5, og jeg må si at det er en veldig ny opplevelse, og en slags forklaring av hva bandet ville med denne skiva. Ace stuff!!
    Takk for forklaringen! Linken til Deep Purple var helt ny for meg. Skjønner nå hvorfor Exercises ikke høres ut som Nazareth. Godt de fikk kvalitetshjelp til å forløse potensialet :)

    Skjønner du har det ekstra kjekt med musikken for tiden. Rene festivalstemningen :)

    361E7022-555B-4C66-B364-1130FD3C9EA9.jpeg
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.435
    Antall liker
    17.154
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Glover var produsent for ganske mange artister/band.
    Han gjorde også noe solo, og den første soloplata er ett litt snodig konsept-album med tittelen The Butterfly Ball and the Grasshopper's Feast.
    Mange kjente artister medvirker, og den mest kjente låta fra albumet er Love is all m/Dio på vokal.

    Den låta (og Living on a dream fra samme album) sto på set-list når DP turnerte m/symfoniorkester på slutten av 90-tallet. Her, fra Royal Albert Hall:

     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.388
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Glover var produsent for ganske mange artister/band.
    Han gjorde også noe solo, og den første soloplata er ett litt snodig konsept-album med tittelen The Butterfly Ball and the Grasshopper's Feast.
    Mange kjente artister medvirker, og den mest kjente låta fra albumet er Love is all m/Dio på vokal.

    Den låta (og Living on a dream fra samme album) sto på set-list når DP turnerte m/symfoniorkester på slutten av 90-tallet. Her, fra Royal Albert Hall:

    Wow!!! Cheesy!!! ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.388
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er jo en del Purple fans innom tråden. I går fikk jeg kjøpt to spennende bokser samt en plate med skrikhalsen fra Tønsberg før gruppen hans måtte skifte navn. Boksen på bildet er fra 1985, og er nok i dag ganske så eksklusiv. Den inneholder 13 plater med Deep Purple. Deep Purple boksen er vel da å regne som komplett frem til og med Perfect Strangers. Jeg får fintenke på om jeg skal selge boksen eller platene mine med gruppen :)

    8A240179-5FBA-4923-A414-2D296BE95ECE.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.388
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Filmer og TV-serier om kokain og mafia blir ofte severdig, og ikke minst, god tidstrøyte i disse tider. Tøffere og mer velspilt enn ZeroZeroZero kan det vanskelig gjøres. Skal du drepe noen timer foran skjermen og har HBO tilgjengelig, anbefales denne på det sterkeste! :)

    DDB371D7-A1B0-4D2F-87CF-73DA1FBA3404.jpeg
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Det er jo en del Purple fans innom tråden. I går fikk jeg kjøpt to spennende bokser samt en plate med skrikhalsen fra Tønsberg før gruppen hans måtte skifte navn. Boksen på bildet er fra 1985, og er nok i dag ganske så eksklusiv. Den inneholder 13 plater med Deep Purple. Deep Purple boksen er vel da å regne som komplett frem til og med Perfect Strangers. Jeg får fintenke på om jeg skal selge boksen eller platene mine med gruppen
    Misunnelig jeg? Aldri! Jeg er alt for blyg beskjeden og tilbakeholden til å tenke en slik tanke en gang.
    Mvh
    JMK
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.693
    Antall liker
    58.682
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det er jo en del Purple fans innom tråden. I går fikk jeg kjøpt to spennende bokser samt en plate med skrikhalsen fra Tønsberg før gruppen hans måtte skifte navn. Boksen på bildet er fra 1985, og er nok i dag ganske så eksklusiv. Den inneholder 13 plater med Deep Purple. Deep Purple boksen er vel da å regne som komplett frem til og med Perfect Strangers. Jeg får fintenke på om jeg skal selge boksen eller platene mine med gruppen
    Misunnelig jeg? Aldri! Jeg er alt for blyg beskjeden og tilbakeholden til å tenke en slik tanke en gang.
    Mvh
    JMK
    Purple maniac.:cool:;)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Filmer og TV-serier om kokain og mafia blir ofte severdig, og ikke minst, god tidstrøyte i disse tider. Tøffere og mer velspilt enn ZeroZeroZero kan det vanskelig gjøres. Skal du drepe noen timer foran skjermen og har HBO tilgjengelig, anbefales denne på det sterkeste! :)

    Vis vedlegget 577451
    Er det en film, eller serie? Tør ikke å starte på serier. Blir sittende dagervis hver gang:rolleyes:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.388
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er jo en del Purple fans innom tråden. I går fikk jeg kjøpt to spennende bokser samt en plate med skrikhalsen fra Tønsberg før gruppen hans måtte skifte navn. Boksen på bildet er fra 1985, og er nok i dag ganske så eksklusiv. Den inneholder 13 plater med Deep Purple. Deep Purple boksen er vel da å regne som komplett frem til og med Perfect Strangers. Jeg får fintenke på om jeg skal selge boksen eller platene mine med gruppen
    Misunnelig jeg? Aldri! Jeg er alt for blyg beskjeden og tilbakeholden til å tenke en slik tanke en gang.
    Mvh
    JMK
    Purple maniac.:cool:;)
    I så tilfelle en hederstittel :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.388
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Filmer og TV-serier om kokain og mafia blir ofte severdig, og ikke minst, god tidstrøyte i disse tider. Tøffere og mer velspilt enn ZeroZeroZero kan det vanskelig gjøres. Skal du drepe noen timer foran skjermen og har HBO tilgjengelig, anbefales denne på det sterkeste! :)

    Vis vedlegget 577451
    Er det en film, eller serie? Tør ikke å starte på serier. Blir sittende dagervis hver gang:rolleyes:
    Serie, men bare med en sesong ute (foreløpig). Denne gjør det mer enn vel verdt å forkorte livet med noen timer foran kopekassen!!! ZeroZeroZero får Narcos til å fremstå som kommersiell listepop :D
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.388
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Forleden kjøpte jeg som nevnt et par bokser og et album med skrikhalsen fra Tønsberg. Innholdet var litt morsomt. Først trodde jeg det var to plakater som fulgte med. Ved nærmere ettersyn må jo den ene være et innercover til Hair of the Dog med Nazareth. Hadde jeg ikke kjent til den platen hadde jeg sikkert ikke reagert. Cover art på begge albumene er jo litt i samme gate :)

    05F16975-8E91-4193-B59B-BE85343B2F00.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.388
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    I mangel på kjøp av hardware får jeg konsentrere meg om software. Deep Purple boksen får seg i dag en tur gjennom vaskeren. 13 album og tilstanden ser ut til å være veldig bra med tanke på alder, varierende fra en god del som ikke har vært spilt, noen med hairlines og Stormbringer litt mer slitt enn de andre. Skjønner godt at den er spilt litt ekstra :) Litt fristende å ha en komplett boks med Purple, men siden jeg har mange av dem fra før, og jeg antar disse innspillingene ikke er bedre enn de jeg har, går nok boksen snart på Finn. Den andre boksen jeg kjøpte skal helt klart ikke på Finn. Ved en passende anledning skal Beatles få snurre kronologisk :)

    87D40182-1DA1-48A5-AE5A-0CBD5FD16F70.jpg
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.435
    Antall liker
    17.154
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ DP boksen ble produsert for Scandinavian Music Club (SMC) og solgt gjennom deres konsept. Mange her inne var vel "medlem" av det konseptet - som det omtrent var umulig å komme seg ut av:).
    Lokketilbudet var 3 stk valgfrie plater til ordentlig go´pris, for så å motta en ny (ikke valgfri månedens) plate i posten, dersom man ikke avbestilte innen en gitt tid.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    I mangel på kjøp av hardware får jeg konsentrere meg om software. Deep Purple boksen får seg i dag en tur gjennom vaskeren. 13 album og tilstanden ser ut til å være veldig bra med tanke på alder, varierende fra en god del som ikke har vært spilt, noen med hairlines og Stormbringer litt mer slitt enn de andre. Skjønner godt at den er spilt litt ekstra :) Litt fristende å ha en komplett boks med Purple, men siden jeg har mange av dem fra før, og jeg antar disse innspillingene ikke er bedre enn de jeg har, går nok boksen snart på Finn. Den andre boksen jeg kjøpte skal helt klart ikke på Finn. Ved en passende anledning skal Beatles få snurre kronologisk :)

    Vis vedlegget 577538
    Bytte mot en Frank Zappa -boks? ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.388
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    I mangel på kjøp av hardware får jeg konsentrere meg om software. Deep Purple boksen får seg i dag en tur gjennom vaskeren. 13 album og tilstanden ser ut til å være veldig bra med tanke på alder, varierende fra en god del som ikke har vært spilt, noen med hairlines og Stormbringer litt mer slitt enn de andre. Skjønner godt at den er spilt litt ekstra :) Litt fristende å ha en komplett boks med Purple, men siden jeg har mange av dem fra før, og jeg antar disse innspillingene ikke er bedre enn de jeg har, går nok boksen snart på Finn. Den andre boksen jeg kjøpte skal helt klart ikke på Finn. Ved en passende anledning skal Beatles få snurre kronologisk :)

    Vis vedlegget 577538
    Bytte mot en Frank Zappa -boks? ;)
    Hadde jo selvfølgelig vært suverent, men jeg er mer på leting etter Yes og Emerson, Lake & Palmer boksene ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.388
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    ^ DP boksen ble produsert for Scandinavian Music Club (SMC) og solgt gjennom deres konsept. Mange her inne var vel "medlem" av det konseptet - som det omtrent var umulig å komme seg ut av:).
    Lokketilbudet var 3 stk valgfrie plater til ordentlig go´pris, for så å motta en ny (ikke valgfri månedens) plate i posten, dersom man ikke avbestilte innen en gitt tid.
    Ja, og boksene fås med forskjellige artister:

    «This is a special club release of Scandinavian Music Club. What they did was to collect unsold copies of an artist's album and repacked them in a special box. Only for the Scandinavian market. It's only the box who is special here. The vinyl LP's is a combiantion of releases from Germany, Sweden, Uk. What ever they had in stock at the time».

    Ingenting spesielt med innholdet, men litt googling viser at de likevel har vært solgt til smått tøysete priser :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.388
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    I føljetongen software fremfor hardware ble det skramlet sammen et par sølvpenger og noen glassperler til kjøp av vinyl. Min lokale pusher i nabolaget hadde nok en boks fra Scandinavian Music tilgjengelig. En Elton John boks til meg for å feire Evo sin bursdag føltes som en passende gest :cool: Har akkurat begynt vaskingen, og coverne ser knapt ut til å være berørt av menneskehender. Ekstra kjekt når vi snakker om en så gammel boks :) Platene er jo fra mannens gullalder, så mitt dobbeltalbum med hans beste ble prompte overført til min sønn. Han var også strålende fornøyd. Win win :)

    6E5DD7CE-4A2F-4BDF-94E0-2B58716CD8B9.jpg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.693
    Antall liker
    58.682
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Grattis med boks, men den beste mangler, dessverre.

    john_honky_1903_1102545174.JPG


    Og da kom jeg borti noe som vi har snakket om her før. Det var en kar innom tråden her og spurte på et tema.
    Platebutikk som spesialiserer seg på gode utgaver av album.
    Husket ikke da hva den het , men det er altså BETTER RECORDS.
    For de som er interessert:
    http://www.better-records.com/
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    I mangel på kjøp av hardware får jeg konsentrere meg om software. Deep Purple boksen får seg i dag en tur gjennom vaskeren. 13 album og tilstanden ser ut til å være veldig bra med tanke på alder, varierende fra en god del som ikke har vært spilt, noen med hairlines og Stormbringer litt mer slitt enn de andre. Skjønner godt at den er spilt litt ekstra :) Litt fristende å ha en komplett boks med Purple, men siden jeg har mange av dem fra før, og jeg antar disse innspillingene ikke er bedre enn de jeg har, går nok boksen snart på Finn. Den andre boksen jeg kjøpte skal helt klart ikke på Finn. Ved en passende anledning skal Beatles få snurre kronologisk :)

    Vis vedlegget 577538
    Bytte mot en Frank Zappa -boks? ;)
    Hadde jo selvfølgelig vært suverent, men jeg er mer på leting etter Yes og Emerson, Lake & Palmer boksene ;)
    Nå overtøyser du Karmana :rolleyes:

    Skulle du ramle over boksen med YES som Steven Wilson har remastret så ring proghus i indre Enfold ASAP.
    Ellersmessig har jeg jo alt av ELP frem til de ble litt løse fisken (dvs. ELP, Brain Salad Surgery, Triology, Tarkus og Picture at an Exhibition) på flottenfeier vinyl.

    KOS deg med Sir Elton :cool:
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    I føljetongen software fremfor hardware ble det skramlet sammen et par sølvpenger og noen glassperler til kjøp av vinyl. Min lokale pusher i nabolaget hadde nok en boks fra Scandinavian Music tilgjengelig. En Elton John boks til meg for å feire Evo sin bursdag føltes som en passende gest :cool: Har akkurat begynt vaskingen, og coverne ser knapt ut til å være berørt av menneskehender. Ekstra kjekt når vi snakker om en så gammel boks :) Platene er jo fra mannens gullalder, så mitt dobbeltalbum med hans beste ble prompte overført til min sønn. Han var også strålende fornøyd. Win win :)
    Den selvtitulerte skiva, altså "Elton John", er en audiofil perle, ganske enkelt. Den låter fullstendig outstanding på en god platespiller. Og det har du.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.864
    Antall liker
    38.661
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    I føljetongen software fremfor hardware ble det skramlet sammen et par sølvpenger og noen glassperler til kjøp av vinyl. Min lokale pusher i nabolaget hadde nok en boks fra Scandinavian Music tilgjengelig. En Elton John boks til meg for å feire Evo sin bursdag føltes som en passende gest :cool: Har akkurat begynt vaskingen, og coverne ser knapt ut til å være berørt av menneskehender. Ekstra kjekt når vi snakker om en så gammel boks :) Platene er jo fra mannens gullalder, så mitt dobbeltalbum med hans beste ble prompte overført til min sønn. Han var også strålende fornøyd. Win win :)
    Den selvtitulerte skiva, altså "Elton John", er en audiofil perle, ganske enkelt. Den låter fullstendig outstanding på en god platespiller. Og det har du.
    God platespiller?? Har du solgt Regaen karmana :D

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.388
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    I føljetongen software fremfor hardware ble det skramlet sammen et par sølvpenger og noen glassperler til kjøp av vinyl. Min lokale pusher i nabolaget hadde nok en boks fra Scandinavian Music tilgjengelig. En Elton John boks til meg for å feire Evo sin bursdag føltes som en passende gest :cool: Har akkurat begynt vaskingen, og coverne ser knapt ut til å være berørt av menneskehender. Ekstra kjekt når vi snakker om en så gammel boks :) Platene er jo fra mannens gullalder, så mitt dobbeltalbum med hans beste ble prompte overført til min sønn. Han var også strålende fornøyd. Win win :)
    Den selvtitulerte skiva, altså "Elton John", er en audiofil perle, ganske enkelt. Den låter fullstendig outstanding på en god platespiller. Og det har du.
    God platespiller?? Har du solgt Regaen karmana :D

    mvh
    Hehe, fordommer kan være et kraftfullt, men ofte upresist våpen :D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn