Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.378
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    God kveld i drottningsvik.

    Har tatt en tur litt lengre sør for å se om hytten på Austevoll står ennå. Ble en heftig fergetur. Alt OK med hytte så da er det bare å fortsette der man slapp....
    Vis vedlegget 572018

    Ha en strålende helg

    Mvh Atle
    Hmmm, Boz Scaggs var aldri min greie (og tviler på at det har forandret seg), mango IPA er i følge min sønn fæl, men peisovn og hyttekos på Austevoll.....misunnelig!!!

    Enjoy :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.378
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Siden jeg ikke befinner meg på Sotra i skrivende stund overlater jeg til tkr å svare på denne grove fornærmelsen.. Sotra, øde og uten strøm? På tide den snart pensjonerte moter seg ut hit på audiens hvor høykulturen blomstrer, sløy jazz og kvalitetskøntry, lite punk og skranglerock.

    Mvh Atle
    Jeg har da aldri skrevet eller sagt at Sotra er uten strøm, snarere tvert imot :cool:

    Hadde vært veldig hyggelig med en tur ut å høre oppsettet ditt. Jeg er dårlig på å invitere meg selv, men når tkr er ferdig med å leke i hagen og har blitt tilstrekkelig rengjort til å bevege seg ute blant folk, hadde det vært hyggelig med en tur vest for folkeskikken :cool::D
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    1.953
    Torget vurderinger
    1
    Hehe! Ingen såre tær her vet du. Mangoen var skuff, fulgt av en blonde med chilli, heller ikke den helt min greie. Godt resten er standard vare. Tenk på hva Drottningsvik hadde vært hvis ikke Sotra hadde tatt av for det værste været? Tråden din har tross alt gitt meg noen musikalske innspill. Har begynt så smått å høre på Nick Cave

    Mvh Atle
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4

    Så bra stemme, Blues fikk meg til å høre på dette. Hun er så rolig

    Mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.730
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.689
    Antall liker
    58.633
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Lou Reed, Transformer er absolutt med på min øde øy.
    Hvorfor dra med seg musikk til en øde øy. Ille nok å være der om man ikke på toppen av det hele skulle ha med seg musikk man ikke får spilt:cool:
    De har da fått strøm på Sotra :cool:
    Øde ???

    Det bor da til sammen i 32000 mennesker i Fjell- og Sundsokna!

    Skal du finne en øde øy her, må du ut og svømme......

    Mvh
    For ordens skyld; Jeg har ikke tenkt meg til Sotra.:)
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.103
    Antall liker
    32.525
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    haha, hvem er det du prøver å overbevise, deg selv? Det er jo ingen som syter mer over været enn bergenserne. Ingen!
    Du har nok vært for lenge i utlendighet. Aksepterer de innfødte virkelig sådan positivitet?
    Hehe, du har bodd for lenge på Løkka, united :D
    enig med demses der
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.657
    Antall liker
    4.305
    Sted
    Bartistan
    Et par Bolaninspirerte ting som jeg tilfeldigvis liker bedre enn originalen, mest fordi de bare slenger innom Bolanbiten sånn i forbifarta mens de egentlig bedriver helt andre ting... ;)

    Gammel (som i 90talls) :


    Ny (som i ca 2018 ) :
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Ja, absolutt - og jeg hadde skapelige forventninger om at det kom til å bli bra. Mr Trucks er jo en habil gitarist og et band med to trommiser, blåserekke osv tilsier jo moro. Men, med få unntak var det totalt sett platt og litt kjedelig - og bandet gav også litt inntrykk av at de "kjedet" seg.
    Så gjør det jo ikke saken bedre av at mr Trucks må være en av de mest introverte artister som finnes. Han trives best enten ved å stå og se ned på amp´n sin eller å stå bak ved bassisten og den ene trommisen - i begge posisjoner med ryggen mot publikum:eek:.
    Fra ca 55min og utover i denne konserten ser man gode eksempler på det:)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.378
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hehe! Ingen såre tær her vet du. Mangoen var skuff, fulgt av en blonde med chilli, heller ikke den helt min greie. Godt resten er standard vare. Tenk på hva Drottningsvik hadde vært hvis ikke Sotra hadde tatt av for det værste været? Tråden din har tross alt gitt meg noen musikalske innspill. Har begynt så smått å høre på Nick Cave

    Mvh Atle
    Den chilisaken har jeg planer om å teste. Min sønn skryter av den, og mener å huske at også Håkon Rognlien anbefalte den (dog uten blomsterspråk, så da er den kanskje ikke så god som jeg tror :cool:;))

    Kjekt at tråden har gitt deg noen musikalske innspill. Du har mange gode dager foran deg når du nå har oppdaget Nick Cave :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: MFA

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.378
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.378
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Forkjølet og selvfølgelig så dødssyk som bare vi menn kan bli. Sikkert korona- og årets influensavirus på en gang. Det hindrer meg likevel ikke i å ta i et tak i huset. Bestemte meg derfor for å vaske litt.

    Holder fremdeles på å vaske meg gjennom platesamlingen. Tar tid! Er bare kommet litt over halvveis.

    6267B817-A232-45A0-8508-3233CC8FF2AF.jpg


    I tillegg har plater for bytting stått altfor lenge i stuen uten at jeg har giddet å gjøre noe med dem.

    6859CDDC-75F3-415E-B2F2-681D0699BD14.jpg


    Disse får seg en «grovvask» slik at svin ser ut som perler.

    3E34F2F4-9C46-4FB4-9C52-23301251B821.jpg


    Tipper kona blir imponert når hun kommer hjem og ser hvor iherdig jeg har vasket i huset :p:D
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    God bedring. Hadde en økt med 20 plater vasket i går. Kjedelig, men bør nok gjøres. Hadde noen sagt at jeg skulle drive med det for to år siden hadde jeg vært usikker.. Men det er en viss sjarm. Ihvertfall etterpå..
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.378
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    God bedring. Hadde en økt med 20 plater vasket i går. Kjedelig, men bør nok gjøres. Hadde noen sagt at jeg skulle drive med det for to år siden hadde jeg vært usikker.. Men det er en viss sjarm. Ihvertfall etterpå..
    Så, du er i gang :) Platevasking er dørganes kjedelig!!! Degritteren er tullete dyr for vasking av plater, men utrolig praktisk. Bare å fore den med plater innimellom, mens jeg gjør andre ting. Det er heller ikke verre enn at jeg kan spille musikk mens den surrer og går (sikkert litt for mye støy for noen). De fleste andre platevaskere hadde gjort dørstokkmilen altfor lang hos meg. Har ingen anelse om den rengjør platene bedre enn andre vaskere, men det blir jaffal bra nok for meg :)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Forkjølet og selvfølgelig så dødssyk som bare vi menn kan bli. Sikkert korona- og årets influensavirus på en gang. Det hindrer meg likevel ikke i å ta i et tak i huset. Bestemte meg derfor for å vaske litt.

    Holder fremdeles på å vaske meg gjennom platesamlingen. Tar tid! Er bare kommet litt over halvveis.

    Disse får seg en «grovvask» slik at svin ser ut som perler.

    Vis vedlegget 572211
    Jeff Wayne - The War of the Worlds ansees å være et svin i Drotningvik?
    Du vet at din favoritt bass mann spiller på sitt instrument gjennom hele plata? Phil Lynott!
    Selv var jeg så heldig å få et nypresset eksemplar til jul av min unge venn MacLaren. Jeg ble rimelig paff av den generøse gaven med all original kunst i ny trykk. Det var et meget gledelig gjenhør med drukkenbolten Richard Burton, og Phils bass linjer som er særs tydelige. For ikke å snakke om alle minnene som strømmet på.
    Ja, ja smaken er som....
    Men bedre Doors skiver finnes.

    God bedring ønskes mhp avtagende svine influensa og corona behov.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.849
    Antall liker
    50.888
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Forkjølet og selvfølgelig så dødssyk som bare vi menn kan bli. Sikkert korona- og årets influensavirus på en gang. Det hindrer meg likevel ikke i å ta i et tak i huset. Bestemte meg derfor for å vaske litt.

    Holder fremdeles på å vaske meg gjennom platesamlingen. Tar tid! Er bare kommet litt over halvveis.

    Disse får seg en «grovvask» slik at svin ser ut som perler.

    Vis vedlegget 572211
    Jeff Wayne - The War of the Worlds ansees å være et svin i Drotningvik?
    Du vet at din favoritt bass mann spiller på sitt instrument gjennom hele plata? Phil Lynott!
    Selv var jeg så heldig å få et nypresset eksemplar til jul av min unge venn MacLaren. Jeg ble rimelig paff av den generøse gaven med all original kunst i ny trykk. Det var et meget gledelig gjenhør med drukkenbolten Richard Burton, og Phils bass linjer som er særs tydelige. For ikke å snakke om alle minnene som strømmet på.
    Ja, ja smaken er som....
    Men bedre Doors skiver finnes.

    God bedring ønskes mhp avtagende svine influensa og corona behov.
    Han Korporalen i drittningviken fortjener pisk på pung for den uttalelsen om TWOTW:mad: ;)

    O
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.378
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Forkjølet og selvfølgelig så dødssyk som bare vi menn kan bli. Sikkert korona- og årets influensavirus på en gang. Det hindrer meg likevel ikke i å ta i et tak i huset. Bestemte meg derfor for å vaske litt.

    Holder fremdeles på å vaske meg gjennom platesamlingen. Tar tid! Er bare kommet litt over halvveis.

    Disse får seg en «grovvask» slik at svin ser ut som perler.

    Vis vedlegget 572211
    Jeff Wayne - The War of the Worlds ansees å være et svin i Drotningvik?
    Du vet at din favoritt bass mann spiller på sitt instrument gjennom hele plata? Phil Lynott!
    Selv var jeg så heldig å få et nypresset eksemplar til jul av min unge venn MacLaren. Jeg ble rimelig paff av den generøse gaven med all original kunst i ny trykk. Det var et meget gledelig gjenhør med drukkenbolten Richard Burton, og Phils bass linjer som er særs tydelige. For ikke å snakke om alle minnene som strømmet på.
    Ja, ja smaken er som....
    Men bedre Doors skiver finnes.

    God bedring ønskes mhp avtagende svine influensa og corona behov.
    Han Korporalen i drittningviken fortjener pisk på pung for den uttalelsen om TWOTW:mad: ;)

    O
    At Phil Lynott medvirker var ukjent i Drotningsvik. Det forandrer jo alt!!!

    Jeg har jo tidligere registrert at mange på HFS setter dette albumet høyt. Jeg har ikke noe forhold til musikken, og tenkte derfor jeg måtte få sjekket albumet ut via Tidal. Som sagt, så gjort. For et menneske hvor prog medfører atopisk eksem og det som verre er, fortonte platen seg som ensidig, langdryg og irriterende jamring. Skjønte raskt at dette ikke var min greie, og at jeg dermed var blottet for god musikalsk smak. Da platen senere ved en tilfeldighet havnet i mitt eie, tenkte jeg at jeg måtte gi den et nytt forsøk. Like fælt, men skjønte heldigvis denne gangen at grunnen er at jeg har god musikalsk smak :cool:;)
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Så, du er i gang :) Platevasking er dørganes kjedelig!!! Degritteren er tullete dyr for vasking av plater, men utrolig praktisk. Bare å fore den med plater innimellom, mens jeg gjør andre ting. Det er heller ikke verre enn at jeg kan spille musikk mens den surrer og går (sikkert litt for mye støy for noen). De fleste andre platevaskere hadde gjort dørstokkmilen altfor lang hos meg. Har ingen anelse om den rengjør platene bedre enn andre vaskere, men det blir jaffal bra nok for meg :)
    Makan til tyting! Jeg tok hele platesamlingen jeg på en Okki Nokki, du kan bare skru på brødristern og platen komme fiks ferdig ut. Synes du og han dølagampen i Biri skal sende meg platene deres så kan jeg gi dem et kjærlig hjem!
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.849
    Antall liker
    50.888
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Forkjølet og selvfølgelig så dødssyk som bare vi menn kan bli. Sikkert korona- og årets influensavirus på en gang. Det hindrer meg likevel ikke i å ta i et tak i huset. Bestemte meg derfor for å vaske litt.

    Holder fremdeles på å vaske meg gjennom platesamlingen. Tar tid! Er bare kommet litt over halvveis.

    Disse får seg en «grovvask» slik at svin ser ut som perler.

    Vis vedlegget 572211
    Jeff Wayne - The War of the Worlds ansees å være et svin i Drotningvik?
    Du vet at din favoritt bass mann spiller på sitt instrument gjennom hele plata? Phil Lynott!
    Selv var jeg så heldig å få et nypresset eksemplar til jul av min unge venn MacLaren. Jeg ble rimelig paff av den generøse gaven med all original kunst i ny trykk. Det var et meget gledelig gjenhør med drukkenbolten Richard Burton, og Phils bass linjer som er særs tydelige. For ikke å snakke om alle minnene som strømmet på.
    Ja, ja smaken er som....
    Men bedre Doors skiver finnes.

    God bedring ønskes mhp avtagende svine influensa og corona behov.
    Han Korporalen i drittningviken fortjener pisk på pung for den uttalelsen om TWOTW:mad: ;)

    O
    At Phil Lynott medvirker var ukjent i Drotningsvik. Det forandrer jo alt!!!

    Jeg har jo tidligere registrert at mange på HFS setter dette albumet høyt. Jeg har ikke noe forhold til musikken, og tenkte derfor jeg måtte få sjekket albumet ut via Tidal. Som sagt, så gjort. For et menneske hvor prog medfører atopisk eksem og det som verre er, fortonte platen seg som ensidig, langdryg og irriterende jamring. Skjønte raskt at dette ikke var min greie, og at jeg dermed var blottet for god musikalsk smak. Da platen senere ved en tilfeldighet havnet i mitt eie, tenkte jeg at jeg måtte gi den et nytt forsøk. Like fælt, men skjønte heldigvis denne gangen at grunnen er at jeg har god musikalsk smak :cool:;)
    Atopisk eksem av prog!??? Du må jo spikres opp på et kjærre hjul og pisses på 5 ganger daglig:):)

    O
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.378
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Så, du er i gang :) Platevasking er dørganes kjedelig!!! Degritteren er tullete dyr for vasking av plater, men utrolig praktisk. Bare å fore den med plater innimellom, mens jeg gjør andre ting. Det er heller ikke verre enn at jeg kan spille musikk mens den surrer og går (sikkert litt for mye støy for noen). De fleste andre platevaskere hadde gjort dørstokkmilen altfor lang hos meg. Har ingen anelse om den rengjør platene bedre enn andre vaskere, men det blir jaffal bra nok for meg :)
    Makan til tyting! Jeg tok hele platesamlingen jeg på en Okki Nokki, du kan bare skru på brødristern og platen komme fiks ferdig ut. Synes du og han dølagampen i Biri skal sende meg platene deres så kan jeg gi dem et kjærlig hjem!
    Du er bare godheten selv! Umiddelbart da jeg så innlegget ditt slo jeg til på fire bæreposer med plater. Skal selvfølgelig ikke ha dem selv, men sender posene over fjellet slik at du kan kjæle med Okki Nokkien din.

    E31F2847-B1B9-48C4-B11C-DCE56530D362.jpg


    Når jeg tenker meg om så var det så mye god nostalgi i posene at jeg ser meg nødt til å beholde dem selv :D

    Forøvrig veldig kjekt at du er tilbake! Har alltid syntes postene dine er lærerike og/eller underholdene. Ser at du innimellom puster med nesen og teller til ti når du skriver. Kan sikkert være fornuftig med et lite filter, og etter hvert kan du jo bytte ut eplet med en søt pusekatt :cool:;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.378
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Han Korporalen i drittningviken fortjener pisk på pung for den uttalelsen om TWOTW:mad: ;)

    O
    At Phil Lynott medvirker var ukjent i Drotningsvik. Det forandrer jo alt!!!

    Jeg har jo tidligere registrert at mange på HFS setter dette albumet høyt. Jeg har ikke noe forhold til musikken, og tenkte derfor jeg måtte få sjekket albumet ut via Tidal. Som sagt, så gjort. For et menneske hvor prog medfører atopisk eksem og det som verre er, fortonte platen seg som ensidig, langdryg og irriterende jamring. Skjønte raskt at dette ikke var min greie, og at jeg dermed var blottet for god musikalsk smak. Da platen senere ved en tilfeldighet havnet i mitt eie, tenkte jeg at jeg måtte gi den et nytt forsøk. Like fælt, men skjønte heldigvis denne gangen at grunnen er at jeg har god musikalsk smak :cool:;)
    Atopisk eksem av prog!??? Du må jo spikres opp på et kjærre hjul og pisses på 5 ganger daglig:):)

    O
    Flørten ;)
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Unner deg plater, misunner deg brødristeren. Lurer på om jeg ikke bare må ha en.

    Kan ikke ta bort eple, er jo et McIntosh eple.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    1582635126875.jpg


    Noen pus får han ikke ha, den godeste.. :mad:;)... Men hva med Karlsson på taket? Det burde dekke det meste.. ;)

    8b646099-1625-47ff-87e8-a23fe24e9369.jpeg
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.837
    Antall liker
    16.067
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Så, du er i gang :) Platevasking er dørganes kjedelig!!! Degritteren er tullete dyr for vasking av plater, men utrolig praktisk. Bare å fore den med plater innimellom, mens jeg gjør andre ting. Det er heller ikke verre enn at jeg kan spille musikk mens den surrer og går (sikkert litt for mye støy for noen). De fleste andre platevaskere hadde gjort dørstokkmilen altfor lang hos meg. Har ingen anelse om den rengjør platene bedre enn andre vaskere, men det blir jaffal bra nok for meg :)
    Makan til tyting! Jeg tok hele platesamlingen jeg på en Okki Nokki, du kan bare skru på brødristern og platen komme fiks ferdig ut. Synes du og han dølagampen i Biri skal sende meg platene deres så kan jeg gi dem et kjærlig hjem!
    Du er bare godheten selv! Umiddelbart da jeg så innlegget ditt slo jeg til på fire bæreposer med plater. Skal selvfølgelig ikke ha dem selv, men sender posene over fjellet slik at du kan kjæle med Okki Nokkien din.

    Vis vedlegget 572357

    Når jeg tenker meg om så var det så mye god nostalgi i posene at jeg ser meg nødt til å beholde dem selv :D

    Forøvrig veldig kjekt at du er tilbake! Har alltid syntes postene dine er lærerike og/eller underholdene. Ser at du innimellom puster med nesen og teller til ti når du skriver. Kan sikkert være fornuftig med et lite filter, og etter hvert kan du jo bytte ut eplet med en søt pusekatt :cool:;)
    Hele fire store forundringsposer er helt ufortjent spør du meg. Godt at du da blir tvunget til ytterligere husarbeid i det minste.
    Og er det The dark side of the Bush jeg aner i to av posene ?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn