Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Bent Out Of Shape er dritbra. Massevis av minner til den musikken :)
    Same same :)
    Albumet, som frem til 1995 var det siste fra Blackmore´s band Rainbow, var også det mest kommersielle. Den retningen startet egentlig med Rainbow´s versjon av Since You Been Gone i 1979 (skrevet av Russ Ballard). Bakgrunnen var at Blackmore ønsket at Rainbow skulle spilles på radio. I surrender (også skrevet av Ballard) og Stone Cold var låter i tilsvarende retning for de følgende to albumene.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hva er original pressing av den DSplata? Hvordan ser man om det er rett utgave?
    Skal ikke ha noen formening om hva som er rett utgave. Sikkert upresist ift original pressing, men den jeg fikk i dag ble i hvert fall utgitt i 1978.
    1978, da har du rett utgave :)

    mvh
    Det er litt ulik oppfatning av hva man skal definere som "original" pressing.

    Noen mener hardnakket (med rette?) at det er First Press fra opprinnelseslandet som gjelder, mens andre definerer det som de opprinnelige opplag som ble presset og distribuert i utgivelsesåret i de ulike markedene.
    Opprinnelig pressing er vel denne:
    https://www.discogs.com/Dire-Straits-Dire-Straits/release/1308001

    Av 6360 162 er det logget ca. 40 ulike pressinger. Det er relativt enkelt å finne ut hvilke land utgivelsen er fra, men når det er flere utgivelser fra samme lang og samme år må man "grave" litt mer.
    I mange tilfeller må man da lese hva som står preget/risset inn i run-out Matrix for å identifisere hvilken utgave man besitter. Det meste av slik info finner man på Discogs, selv om det kan være tidkrevende å lete frem til rett utgave.
    Takk skal du ha for voksenopplæringen, ptb :) Der lærte jeg noe! Har av og til slitt med hvilket land utgivelsen kommer fra når jeg skal registrere på Discogs, men skjønner at matrix-nummeret er nøkkelen. Blir nok for mye hassle til at jeg kommer til å gidde å lete, men kjekt å vite :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Bent Out Of Shape er dritbra. Massevis av minner til den musikken :)
    Same same :)
    Albumet, som frem til 1995 var det siste fra Blackmore´s band Rainbow, var også det mest kommersielle. Den retningen startet egentlig med Rainbow´s versjon av Since You Been Gone i 1979 (skrevet av Russ Ballard). Bakgrunnen var at Blackmore ønsket at Rainbow skulle spilles på radio. I surrender (også skrevet av Ballard) og Stone Cold var låter i tilsvarende retning for de følgende to albumene.
    Kjekt at du tar deg tid til slike historiske anekdoter, ptb!!! Tenkte innimellom på amerikansk radio-rock og puddel-rock mens jeg hørte platen, men nostalgi trumfet disse tankene :)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Høres ut som et ordentelig ork på en fredagskveld;)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.766
    Antall liker
    50.395
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Kom hjem i fra,Tallin nå godt jeg ikke måtte reise rett til Bergen og dele ut mulebank,Tom. Godt RW er i hus :)

    O
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kom hjem i fra,Tallin nå godt jeg ikke måtte reise rett til Bergen og dele ut mulebank,Tom. Godt RW er i hus :)

    O
    Jeg hadde rett! Det var dyrt, men konsekvensene av å ikke kjøpe hadde vært verre ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En skjebne verre enn døden!

    Begynte ettermiddagen pent og pyntelig med ølbrygging.

    46E8056A-9943-4889-899A-92E7504F0090.jpg


    Øl ble det også.

    D28C8D32-AA30-4B6D-9552-C92CAC9DFABB.jpg


    Vi lesket oss gjennom hele prosessen.

    21B983F6-C0EF-4363-8FED-CEDE14C9B183.jpg


    Deretter benket vi oss foran haifai-anlegget til kompisen. Der ble vi frem til verten sovnet i halv fire tiden. Bilder unødvendig!

    I dag har jeg tatt i mot tre boligmeglere i et hus jeg skal selge. Etter gårsdagen er det unødvendig å si at det var en skjebne verre enn døden :D
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dobbeltalbumet til Vincent Belanger utgitt av Audio Note fant i dag frem til Drotningsvik. Som et minne var det mening at Peter Qvortrup skulle signere og skrive noen ord på platen. Det ble visst glemt. Jaja, enn så lenge husker jeg nå litt av hva jeg har gjort og hvem jeg har truffet tidligere :)

    540AC100-E30D-46EF-9F08-049E0B64B634.jpg


    Ser at Peter har fått sneket seg med på utbrettscoveret :)

    8CDB4883-0052-4B99-A1C4-02AD4DB3DCDE.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Så han "glemte" det ja.. Så nå tilbringes kvelden med mannlige pustelyder med et stort instrument mellom bena?? ???
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Så han "glemte" det ja.. Så nå tilbringes kvelden med mannlige pustelyder med et stort instrument mellom bena?? ???
    Får vel sende ham en påminnelse :)

    Jepp, blir litt pustelyder og stort redskap mellom beina med Vincent Belanger, men hvorfor i all verden skal jeg ha det bedre enn kona :cool:;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Helvetes katte! Har aldri gjort noe med klørne hennes, så jeg kjenner meg litt usikker når hun til stadighet finner det for godt å plassere seg på subben :mad::D

    Trodde det skulle være litt sånn haifai-schwung over den Joe Bonamassa platen som skues i bakgrunn. Ingen ting å skryte av når det gjelder lyden! Hjelper heller ikke at jeg aldri har fått særlig fot for ham heller :)

    D28AB8C3-54FC-41DF-B824-D6CE998095AB.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Er vel vant til romle lyder fra diverse avtreder..? Katta.. ;D. Synes oppsettet ditt har blitt riktig så snasent med det nye racket. Du trenger vel ikke flere hyller heller?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er vel vant til romle lyder fra diverse avtreder..? Katta.. ;D. Synes oppsettet ditt har blitt riktig så snasent med det nye racket. Du trenger vel ikke flere hyller heller?
    Takker! Syntes det ble atskillig bedre enn med en kombinasjon av duppedingser foran og på siden. Ingenting mellom høyttalerne er ideelt for lyden etter min mening, men kameler må spises når greiene står i stuen :)

    Tøkkje kjøpe flere hyller. Synes platespillere er så fine å hvile blikket på at da ender jeg sikkert bare opp med en til :D
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Helvetes katte! Har aldri gjort noe med klørne hennes, så jeg kjenner meg litt usikker når hun til stadighet finner det for godt å plassere seg på subben
    Når vi hadde katt så jeg det nødvendig å lage ekstra fronttrekk til høyttalerne u/hull til elementene.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Helvetes katte! Har aldri gjort noe med klørne hennes, så jeg kjenner meg litt usikker når hun til stadighet finner det for godt å plassere seg på subben
    Når vi hadde katt så jeg det nødvendig å lage ekstra fronttrekk til høyttalerne u/hull til elementene.
    Marten er laget for og av katteelskere ;)

    F7A32AAB-A605-4D38-9C18-D7703D07E184.jpg


    Så er det bare å krysse fingrene for at katten ikke oppdager panelet for kvessing av klør på forsiden av subben :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Helvetes katte! Har aldri gjort noe med klørne hennes, så jeg kjenner meg litt usikker når hun til stadighet finner det for godt å plassere seg på subben
    Når vi hadde katt så jeg det nødvendig å lage ekstra fronttrekk til høyttalerne u/hull til elementene.
    Marten er laget for og av katteelskere ;)

    Vis vedlegget 512401

    Så er det bare å krysse fingrene for at katten ikke oppdager panelet for kvessing av klør på forsiden av subben :)
    Men de tåler ikke et vist forum medlem på besøk i hilversum? ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Helvetes katte! Har aldri gjort noe med klørne hennes, så jeg kjenner meg litt usikker når hun til stadighet finner det for godt å plassere seg på subben
    Når vi hadde katt så jeg det nødvendig å lage ekstra fronttrekk til høyttalerne u/hull til elementene.
    Marten er laget for og av katteelskere ;)

    Vis vedlegget 512401

    Så er det bare å krysse fingrene for at katten ikke oppdager panelet for kvessing av klør på forsiden av subben :)
    Men de tåler ikke et vist forum medlem på besøk i hilversum? ;)
    Firbeinte angriper fra utsiden. Tobeinte er verre forutse da de kan angripe trådløst fra innsiden.
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.599
    Antall liker
    4.132
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Helvetes katte! Har aldri gjort noe med klørne hennes, så jeg kjenner meg litt usikker når hun til stadighet finner det for godt å plassere seg på subben
    Når vi hadde katt så jeg det nødvendig å lage ekstra fronttrekk til høyttalerne u/hull til elementene.
    Marten er laget for og av katteelskere ;)

    Vis vedlegget 512401

    Så er det bare å krysse fingrene for at katten ikke oppdager panelet for kvessing av klør på forsiden av subben :)
    Dette gitteret er vel laget for at Marten-eiere ikke skal få keramikkbiter i øynene når elementene plutselig går i knas? ;)

    M
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    cats-vs-dogs-can-smell-cancer-in-humans-can-be-27382703.png


    Ellers har du rett mht Bonamassa.
    Ingen av de platene jeg har med ham er det spesielt bra lyd på, men den er vel heller ikke katastrofalt dårlig.
    Det er flere bra spor på den skiva, som f eks ballad of John Henry, Just Got Paid (ZZ Top) og Sloe Gin.

    Bonamassa er best på konsert. Er fantastisk god teknisk, men mangler noe X-factor?
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    12.893
    Den godeste Bonamassa mangler rett og slett innlevelse i hva han bedriver, slik salige SRV hadde.
    SRV spilte ikke på gitar(er), han var gitaren, mens Joe Bonamassa i ekstrem grad har lært seg å beherske gitaren.
    Gitartimer og samvær med Jeff Beck eller Buddy Guy er kanskje en vei å gå for Joe :rolleyes:
    Hva vet vel jeg?
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.204
    Antall liker
    101.691
    Torget vurderinger
    23
    Blues er nedarvet, kommer innenfra og kan ikke læres. Betinger en mengde selvopplevde opp- og nedturer, gjerne riktig ille varianter som har satt spor i følelser.
    Å rive av seg en 12 bar Blues på gitar betyr ikke nødvendigvis at musikken beveger tilhørerne. Til det så kreves det et mer komplett register en ren teknikk.
    Gjelder ikke bare Blues selvsagt - et 12 år gammelt "Wunderkind" fra Keiserens rike klarer ikke å formidle en følelsesladet Beethoven pianosonate slik som Barenboim eller andre seasoned veterans... Teknikken sitter nok, men mikrotimingen, variasjon i tempi og styrke, kunstpausene, forståelsen for stykkets oppbygging og komponistens intensjoner - slikt er ikke gjort over natten.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da har man kommet seg i godstolen etter dagstur til Tiggerstaden. Må være ny rekord for meg å da kommer hjem kl 1450 :)

    Det er jo mange som har skikkelig sansen for Joe Bonamassa, men her i denne tråden er vi visst rørende enige. Mannen har for hva jeg vet livserfaring i bøtter og spann, men følelsene kommer ikke nok til uttrykk i musikken. Noen av trudeluttene som BB nevner er riktig så fine og bra håndtverk, men jeg dras ikke inn og blir involvert. En tekniker, men ingen formidler. Hva har ikke verden gått glipp av ved at jeg kun har lært meg Lisa Gikk til Skolen på en streng på gitar, og synger som en kråke. Det får vi heldigvis aldri vite ;)
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.787
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Må si meg enig med andre i tråden. JB er helt klart dyktig, men jeg synes ikke han er spesielt interessant.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Trodde jeg hadde peiling på det meste av regn etter å ha levd store deler av mitt liv i Bergen. I løpet av september har jeg likevel lært noe nytt; atmosfærisk elv. I følge de som har peiling på været kommer det visst en jævel av samme type i morgen. Føler meg derfor usedvanlig fornøyd med at poden og jeg akkurat er ferdig å fylle en container med gammelt ræl før syndefloden treffer igjen :)

    F6A93597-6263-41EB-801D-74B46B2E64B0.jpg


    Ikke at jeg trenger en god grunn for å sprette en øl, men av og til smaker det litt bedre enn ellers. Passende sløy musikk løfter ølen enda et hakk :)

    FC424EC6-4517-4EB1-B0B5-95E40C6803F9.jpg


    Drysset inn en liten haifai-pakke i dag. Egentlig så kjedelig at det er best å ta bilde innpakket. Virker mer spennende da ;)

    EB892B5A-5A85-4841-B457-B15BC5C5FB71.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Den rattkjelken er nesten for galt å kaste... Tar den gjerne med meg over fjellene.. :). Godt for ei kontor-rotte som deg å jobbe med kroppen.. ;D
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Den rattkjelken er nesten for galt å kaste... Tar den gjerne med meg over fjellene.. :). Godt for ei kontor-rotte som deg å jobbe med kroppen.. ;D
    Bare å hive seg i bilen. Står til mandag.....siden det er deg, tirsdag ;)
    Hadde egentlig tenkt å sparke tilbake, men er vel blitt en kontorrotte. Faen, sa jeg det selv også :mad:;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Helt til tirsdag.. :mad:;). I jobben jeg har nå er jeg vel ute over 50 timer i uka. Så kommer rapporter og dølle ting på pc i tillegg.. Men det er en fase for alt.. Ø har stått på repeat hele uka.. Og nå liker jeg de enda bedre.. Men jeg er nå bare en enkel kar fra bøgda... :)

    Bestilt tur og hotell til steppene til våren? 8)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn