Blir spennende å se hva du skriver videre. Så langt er inntrykket at du liker rør fordi det lyser.. Ikke for hvordan det låter, iallefall er de beskrivelsene ikke kommet. Men du sier at det kommer du tilbake til. Gleder meg til det.
Jeg vil tippe at det knivskarpe fokuset blir litt borte, og det tilføres varme. Litt mindre kontant bass, men dårlige innspillinger kan nå spilles uten at øra ramler av..
Så er spørsmålet om en skal sette sammen anlegget for å forsterke synergier. Eller jevne ut for å skape den lyden en vil ha selv. Det du driver med nå synes jeg er sistnevnte. Keramikk og rør vil neppe forsterkes i det de er gode på. Men, du kan få den lyden du liker. Den veien du er på er og den mest kronglete og vanskelige. Men og den som jeg deg den største gevinst iform av større bevissthet rundt hva som er den lyden du liker best. Og til slutt oppnå denne. Og ja, denne veien har jeg surret mye på. Lykke til
Takker for interessant og godt innspill, HC

Skal ikke kimse av romantikken litt gløding i mørket kan tilføre (for oss som har vært gift lenger enn sannsynlighets-statistikken tilsier)

Har selvfølgelig noen tanker om lyden, men med tanke på at jeg har lydhukommelse som en gullfisk avventer jeg litt. Preampen må jo også spilles inn en 5-5000 timer
Så lenge veien er målet gjør det ikke noe med litt svinger og humper i veien

Du har nok rett i at hovedfokuset for tiden er å bygge litt breddeerfaring ift. egne preferanser, og vel så viktig, ha det kjekt mens det står på. Gjør ingenting med litt sidestepp eller lydforringelse innimellom så lenge det er gøyalt. Når jeg begynner å ta haifai seriøst og personlig gir jeg meg tvert

For meg tror jeg også det ultimate oppsettet blir som med ny bil. Etter noen uker blir det en vane og jeg setter ikke like stor pris på den som jeg burde. Kan da være greit med en liten tur i BMW så jeg setter pris på å sette meg inn i egen bil etterpå

Kan være greit å ta sølvskjeen ut av aslet innimellom, da murrer det så mye bedre når den settes på plass igjen senere
Det er vel mange som har vellykket resultat med Marten og rør. Jeg tenker vel da at man ikke rendyrker egenarten til høyttalerne, men kanskje temmer en litt hissig topp på eksempelvis Miles 3 og får inn litt mer varme inn i mellomtonen. Det handler da om å tune inn mot egne preferanser, og kanskje bort fra hva konstruktøren mente med kreasjonen. For min del vil alltid egne preferanser være enerådene i min stue, uavhengig av rett eller galt. Det blir likevel som oftest rett i egen stue da jeg som de fleste tilvenner meg egen lyd og synes det låter fortreffelig

Hvorvidt det blir de helt store forskjellene mellom rør og transistor klasse A i mitt oppsett handler kanskje også mye om hvordan jeg forventer det skal låte.....
Du legger listen høyt, HC. For de fleste av oss er å oppnå synergier en drøm, men du skal jaggu meg forsterke synergier