WAF fri sone; singel tråden

breuer

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Antall liker
626
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
9
Kotelettene står og putrer på panna (kveldsmat, ikke middagsmat) og du sitter i sweetspot. Utsikten er nok ikke den peneste ville noen si, et par ESL 57, monblokker med lyspærer og en spagetti av kabler, selv om de er samlet i et nettfilter som koster to års familieferie i et hvilket som helst paradis på jord.

Lyden kommer kun fra musikken; Dylan, Stones, Baez; Led Zep og Queen of the Stone Age (fantastisk på elektrostater). Ingen skrikende hunnkjønn-stemme i bakgrunnenn som kan påvirke timber eller stereo image, eller lybildet i noen negativ retning.

Koteletter trengs ikke spises fra tallerken, de kan nytes i hånda foran konserthallen i stua. Tankene går til sex og kos, men fades raskt vekk når musikken når, ikke bare venstre, men også høyre hjernehalvdel.

Ølflaskene på bordet rydder vi i morgen, eller når anledningen byr seg. Vaskehjelpa kommer jo igjen om kun 12 dager, og vi kan jo ikke holde dem helt uten arbeide.

Moralen? Jo, WAF har ingen positiv innvirkning på lydbildet. Når det gjelder stereo image og loudness, er innvirkningen ødeleggende.

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
Høres ikke feil ut!
Bortsett fra Baez da. Jeg ville nok heller hatt en skrikende hun-stemme bak meg, en ei hippieskrulle forran meg som fortalte om sin siste vellykkede sultestreik mens jeg spiser fra panna :-9

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Hola, way to go.

Ville nok valg Laura Nyro før Baez.
Steke koteletter er ingen spøk, de kan lett bli tørre, har du forsøkt å steke de i ovnen ? Noen koker de først også.

Skal snart steke torsk. Nattmat.

skål

http://en.wikipedia.org/wiki/Laura_Nyro

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.613
Torget vurderinger
0
Stekt torsk som nattmat høres ikke dumt ut. Hadde du bodd i nærheten ville du fått besøk ! :D

Stekt torsk om natten har, pga lukta, en negativ WAF omtrent på høyde med en 25år gammel deiliglekker elskerinne ! :mad: :p Begge deler egner seg best for single menn ! ;D ;D ;D ;D

breuer

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Antall liker
626
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
9
Hola, way to go.

Ville nok valg Laura Nyro før Baez.
Steke koteletter er ingen spøk, de kan lett bli tørre,  har du forsøkt å steke de i ovnen ? Noen koker de først også.

Skal snart steke torsk. Nattmat.

skål

http://en.wikipedia.org/wiki/Laura_Nyro
Kun i ovnen selvfølgelig :). På panna blir den tørrrrr og seig. Når det gjelder Baez, Mobile Fidelitys Diamond and Rust er ganske OK. Blir det for rolige damer, Baez, Warns, Barber etc., så er Dana Fuchs en fantastisk erstatning. Dame stemme, men med driv. Sjeldent.

Ellers passer koteletter perfekt til musikk som Scott Walker, Ugly Casanova o.l.

Savn, Parelius? Muligens, men noen tyr til alkoholen, noen dreper seg og atter andre tyr til sterkere midler så som såpeopera. High-end er ikke en erstaning for en livsledsager, men selve livet. Ei dame må passe inn på samme måte som en kabel, verre er det ikke ;D ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.613
Torget vurderinger
0
High-end er ikke en erstaning for en livsledsager, men selve livet.  Ei dame må passe inn på samme måte som en kabel, verre er det ikke  ;D ;D
Her har vi en som har sett lyset !! ;D ;D ;D

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.271
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Kotelettene står og putrer på panna (kveldsmat, ikke middagsmat) og du sitter i sweetspot.  Utsikten er nok ikke den peneste ville noen si, et par ESL 57, monblokker med lyspærer og en spagetti av kabler, selv om de er samlet i et nettfilter som koster to års familieferie i et hvilket som helst paradis på jord.

Lyden kommer kun fra musikken; Dylan, Stones, Baez; Led Zep og Queen of the Stone Age (fantastisk på elektrostater). Ingen skrikende hunnkjønn-stemme i bakgrunnenn som kan påvirke timber eller stereo image, eller lybildet i noen negativ retning.

Koteletter trengs ikke spises fra tallerken, de kan nytes i hånda foran konserthallen i stua.  Tankene går til sex og kos, men fades raskt vekk når musikken når, ikke bare venstre, men også høyre hjernehalvdel.

Ølflaskene på bordet rydder vi i morgen, eller når anledningen byr seg.  Vaskehjelpa kommer jo igjen om kun 12 dager, og vi kan jo ikke holde dem helt uten arbeide.

Moralen?  Jo, WAF har ingen positiv innvirkning på lydbildet.  Når det gjelder stereo image og loudness, er innvirkningen ødeleggende.
Ahhh... herlig! Husker den tiden der, med rør, ESL 57, øl, sein mat og lange kvelder....Sukk!

K.

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.258
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Moralen?  Jo, WAF har ingen positiv innvirkning på lydbildet.  Når det gjelder stereo image og loudness, er innvirkningen ødeleggende.
Ønsker ikke å helle malurt i begeret sånn rett før jul, men jeg tror dette har noe med timing å gjøre:

1) Først ønsket anlegg, deretter

2) Matchende dame.

Funket for meg. Har, som du ser under, et "full monty" rør/elektrostat oppsett.

I stua. ;D

Fremdeles. ;D ;D

Hvis den utkårede skulle begynne å mumle noe om hva det koster, finnes det kun ett godt svar: "Det er MINE penger!" ;D ;D ;D

mvh
t klara klok r

P

Parelius

Gjest
Savn, Parelius? Muligens, men noen tyr til alkoholen, noen dreper seg og atter andre tyr til sterkere midler så som såpeopera. High-end er ikke en erstaning for en livsledsager, men selve livet. Ei dame må passe inn på samme måte som en kabel, verre er det ikke ;D ;D
breuer, du er stålsatt; jeg setter gebisset i en kotelett i ydmyk beundring.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.249
Torget vurderinger
2
Begynner som en kabel. Men bare vent, de blir snart en skrikende diskant.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.613
Torget vurderinger
0
Begynner som en kabel. Men bare vent, de blir snart en skrikende diskant.
Det er litt trist egentlig hvordan ungdommelig optimisme blir erstattet av alders visom og kynisme ! :p :-[ :'(

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
794
Torget vurderinger
5
Tror du ikke hun prøver å sette julepynt på høyttalerne. :mad:

K

kbwh

Gjest
Kjøp høyttalere som ikke er vannrette på toppen. Jeg vet om noen. ;D

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
794
Torget vurderinger
5
Skilsmissegrunnlag
Eller grunnlag for innkjøp av nye høyttalere med superdiskant på toppen eller B&W 803S. ;D

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.826
Sted
Østfold
Bruk sterkare varme, så blir maten saftigare.
Veldig raskt på sterk varme, så et kvarter på svak varme under lokk, så eventuelt en liten fresing på slutten for oss som fortsatt har fortenner ;D

K

kbwh

Gjest
Allerede som unkar kjøpte jeg mine første Sonus faber. Det er høyttalere man kan ta med inn i ekteskapet, men knskje ikke trådens intensjon?

Når drere steker kotelettene, bruker dere avtrekksvifte?

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.826
Sted
Østfold
Kjøp høyttalere som ikke er vannrette på toppen. Jeg vet om noen. ;D
Dette har jeg selv tenkt en del på. Er det et virkelig kjøpskriterie for menn at høyttalerne ikke er flate på toppen?

J

Jurassic

Gjest
Er nok et kjøpskriterie for de som ikke er så glade i å tørke støv.
Selv har jeg løst problemet ved å ikke bytte lyspærer når de går, gir samme effekten som å ha høyttalere som ikke er flate på toppen.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.249
Torget vurderinger
2
Tror du ikke hun prøver å sette julepynt på høyttalerne. :mad:
Det er en ting som er så drilla at det skjer ikke her. Men, tro meg, det har vært gjort forsøk. Jeg kan strekke meg til en liten nisse på racket.

J

Jurassic

Gjest
Er bare styr med den julepynten, beste er å ikke ha noe julepynt i det hele tatt, slipper en å pakke opp og ned en gang i året samt at en sparer lagerplassen.
Så lenge en har julepilsen trygt i kjøleskapet så blir det alltids jul.

K

kbwh

Gjest
Dette har jeg selv tenkt en del på. Er det et virkelig kjøpskriterie for menn at høyttalerne ikke er flate på toppen?
Jeg kjenner flere menn som synes at høyttalere som ikke egner seg som pidestall er ekstra interressante kandidater.

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
kan da ikke gjøre noe at høyttalerne er flat oppå, hvordan skal man ellers få plass til vibrasjonsdemperne?? disse passer seg jo fint, da har du julepynt hele året :)

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
794
Torget vurderinger
5
kan da ikke gjøre noe at høyttalerne er flat oppå, hvordan skal man ellers få plass til vibrasjonsdemperne?? disse passer seg jo fint, da har du julepynt hele året :)
Når jeg ser denne er det nesten så jeg foretrekker tradisjonell julepynt.  ;)

J

Jurassic

Gjest
Akkurat.
En annen ting er jo miljøvern, er svært mye julepynt som blir kastet etter en sesong og fyller opp søppelfyllingene rundt omrking i landet. Dessuten har produktene sannsynligvis blitt produsert i Kina med kullkraft og fraktet over hele jorda med båt.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.826
Sted
Østfold
Leketøysmus er kanskje en nødvendighet for ungkarer? ;D

J

Jurassic

Gjest
Men sånn i mitt anlegg hvor jeg har ca 200 kg med høyttalere på tregulv får jeg jo vibrasjoner i gulvet.
Hvordan i hule h....... skal det hjelpe med en sånn mus

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Leketøysmus er kanskje en nødvendighet for ungkarer? ;D
;D ;D er det det eneste man får så må man vel ta det. er forsåvitt ikke "ungkar" for ordens syld :)

K

kbwh

Gjest
En sånn mus kan gi ro i sjelen. Jakt på andre mus gir sjelden det.

J

Jurassic

Gjest
Gir ro i sjelen etter at byttet er nedlagt og man faller i en dyp søvn.
Dagen derpå med fylleangst derimot er en helt annen sak

K

kbwh

Gjest
Da er det å håpe at byttet ikke er nedlagt på hjemmebane, slik at man enkelt kan leke brannmann.

J

Jurassic

Gjest
Apropo brannmann, en kamerat av meg presterte å dykke ned med ansiktet der hvor brannen var, kombinasjon av mye alkohol og mørkt i rommet

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
794
Torget vurderinger
5
Apropo brannmann, en kamerat av meg presterte å dykke ned med ansiktet der hvor brannen var, kombinasjon av mye alkohol og mørkt i rommet
Takk for at du deler med deg av livets gladhistorier. ;D

Topp Bunn