Vulkan!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.993
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Sejestad nå. Sovna 10 minutt på veien. Kun 5,5 t kjøring igjen. Alt dette bare for en liten vulkan. Mobilt bredbånd og laptop.
    Får se en film nå tenker jeg.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    31.694
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Fra gamle dager by courtesy of The Queens own airline:

- Ladies and Gentlemen, this is your Captain speaking. We have a small problem. All four engines have stopped. We are doing our damnedest to get them under control. I trust you are not in too much distress.

Edit: vredensgnag hadde tatt med den allerede:
    vredensgnag skrev:
    http://en.wikipedia.org/wiki/British_Airways_Flight_9

Her var det kontant nedlåsing av motorene, men problemet er at asken inneholder sand og stein. Flymotorene ødelegges. Enig i at det virker som en overreaksjon i forhold til lavere høyder, men det er en helsikes masse aske på vei opp fra det hullet.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.883
    vredensgnag skrev:
    Vel, smeller Katla så kan det bli smått interessant. De begynner å bli meget bekymret for at den skal bli med på moroa.
    I følge islenningene er det visst ikke et smørsmål om det vil skje, men når...
    Hun blir visstnok alltid med på moroa når det skjer ting i nabolaget.

karlinn

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2005
    Antall liker
    110
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    BT skrev:
    vredensgnag skrev:
    Vel, smeller Katla så kan det bli smått interessant. De begynner å bli meget bekymret for at den skal bli med på moroa.
    Hun blir visstnok alltid med på moroa når det skjer ting i nabolaget.
    Skremmende faktisk

V

vredensgnag

Gjest
    Tja, litt rev i seilene når det gjelder hysterisk flybruk til småturer overalt kan muligens bevirke at vi begynner å bry oss om nærområdet igjen. Nå stikker vi fra grender og frender ved første anledning, og gir egentlig katta i hva som skjer siden vi kun møter naboene på flyplassen.

Jeg tror jernbanen vil få de bevilgningene den trenger for å bli oppgradert. Og det er bra.

Så takk til Island. Men fint om Katla ikke knaller av på monumentalvis, en liten fis er i orden. Smeller det skikkelig kommer vi til å se ut som kullgruvearbeidere, hele gjengen.

G

Gjestemedlem

Gjest
    vredensgnag skrev:
    Tja, litt rev i seilene når det gjelder hysterisk flybruk til småturer overalt kan muligens bevirke at vi begynner å bry oss om nærområdet igjen. Nå stikker vi fra grender og frender ved første anledning, og gir egentlig katta i hva som skjer siden vi kun møter dem på flyplassen.

Jeg tror jernbanen vil få de bevilgningene den trenger for å bli oppgradert. Og det er bra.

Så takk til Island. Men fint om Katla ikke knaller av på monumentalfis, en liten fis er i orden. Smeller det skikkelig kommer vi til å se ut som kullgruvearbeidere, hele gjengen.

Jaja, håper for islendingenes del at de har satset på den norske doktrinen med selvberging i stedet for handel med jordbruksvarer da. Etter noen sesonger er det sikkert noe som gror godt i askehauger også. Men de har vel strendene full i nedgravet fisk til slike kriseformål.

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    867
    En samling vulkan-humor visstnok fra Twitter :)

Lest på Twitter:

- Pengeinnkrevere over hele Europa: Dear Iceland, we said 'send Cash'... Can't you read?
    - "Bare vent Island. Neste uke starter vi bråtebrannsesongen i Norge, og det er meldt vind fra sørøst..."
    - Hva pokker sier CNN når de skal si Eyjafjallajokull?
    - Hvis Island fortsetter å spre grunnfjellet sitt ut over Europa, kan det kalles #snikislandifisering?
    - Island lukter vondt.
    - Honestly. If you can't look after your volcano you shouldn't be allowed to keep one
    - Kult at Island har tatt i bruk røyksignaler igjen - men det holder nå - vi har forstått meldingen: ash or cash
    - Funniest hashtag in a long time on Twitter: #ashtag

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    13.365
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    BT skrev:
    vredensgnag skrev:
    Det gjelder for alt. Før eller senere vil alt skje. Feks at lavakammeret under Yellowstone imploderer, eller at en meteor av bra størrelse smeller i bakken. Da blir Katla en salutt. Heldigvis går det lenge mellom hver gang de virkelig store smeller av, og i de relativt rolige periodene i mellom kan det skje pussige ting som at feks arten menneske dukker opp.....

V

vredensgnag

Gjest
    Vifte ikke til stor hjelp for Harald Stanghelle. Han har stått i kø i to dager, i Amsterdam. Ingen plasser å få noensteder. Så nå skal han sitte på med en trailersjåfør, som skal kjøre tulipaner til Norge.

"Du utvikler en intens følelse av at du ikkje kan påvirke di eiga situasjon. Det er ikke så mykje du kan gjere. Men det er ikkje sånn åpen panikk."

"On a normal day we have 28.000 flights in Europe. Today we will have 11.000 flights. I'm not aware of anything that has ever had such an impact."

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    13.365
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er på tide at samfunnsansvarlige Dagbladet tar konsekvensen av klimatrusselen og setter egne medarbeidere på toget, i stedet for å oppfordre millioner av nordmenn til å reise på storbyferie hver eneste fuc..gs helg.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    31.694
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Bra den der. Flott tilbud. ;D

V

vredensgnag

Gjest
    Valentino skrev:
    Fra gamle dager by courtesy of The Queens own airline:

- Ladies and Gentlemen, this is your Captain speaking. We have a small problem. All four engines have stopped. We are doing our damnedest to get them under control. I trust you are not in too much distress.

Edit: vredensgnag hadde tatt med den allerede:
    vredensgnag skrev:
    http://en.wikipedia.org/wiki/British_Airways_Flight_9

Her var det kontant nedlåsing av motorene, men problemet er at asken inneholder sand og stein. Flymotorene ødelegges. Enig i at det virker som en overreaksjon i forhold til lavere høyder, men det er en helsikes masse aske på vei opp fra det hullet.
    Fin artikkel om Kaptein Moody og hva som skjedde ombord. Skjønner godt at flyene står på bakken nå. De var inne i en askesky de ikke kunne se, og som ikke ble sett av satellitter. Kornene var 0.075mm store ...
    Fire pdf'er gjennom denne linken:
    http://www.ericmoody.com/

Musikkmannen

Æresmedlem
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    29.999
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Håper bare det løser seg snart, kona og jeg skal til Paris neste helg, første turen vår alene uten unger på fire år. Håper bare ikke vi kanselere hele turen..

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.738
    Torget vurderinger
    12
    Sist røyk var i skuddet dukket det opp en kar formerly known as Josef Ratzinger.
    Lurer på hvem som dukker opp hvis denne røyken blir hvit?
    Ble plutselig litt skremt kjenner jeg.

V

vredensgnag

Gjest
    Vil man ha noe å gjøre, kan man følge med på Katla på web-cam (det kan ta flere år før den smeller av).
    Kamera står på Hafjell (Hàfell), Island.

http://www.ruv.is/katla/

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    13.096
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Trondmeg skrev:
    Sist røyk var i skuddet dukket det opp en kar formerly known as Josef Ratzinger.
    Lurer på hvem som dukker opp hvis denne røyken blir hvit?
    Ble plutselig litt skremt kjenner jeg.
    Slapp av.
    Jeg vokste opp 150m fra et urenset ferrosilisiumverk der røyken og støvet dekket det meste annenhver dag. Alle skikkelige husmødre vasket vinduene hver uke, og man måtte tilpasse klestørken til vindretningen. Obligatorisk del av kelsvasken var å vaske klessnoren først, og alle med bil hadde både tesktiltrekk og garasje.
    Om vi fikk varige men får andre avgjøre, men jeg lever og trives. Og liker vulkaner ;D

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    4
    Hmm... resten av familien er i Trondheim på besøk og har fly til Gardermoen på lørdag ifbm dåp i Oslo på søndag.
    De har erkjent at de nok ikke rekker å delta i den dåpen.

Selv er jeg på jobb i India og skal fly hjem via Frankfurt i midten av neste uke. Satser på en "åpning" inn til Europa neste uke for min del ihvertfall, så får vi ta resten derfra. Så lenge de har godt øl der jeg strander så er det meste greit (Her har de King Fisher.) :)

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    4
    mteinum skrev:
    Denne er også fin :)
    Takketakk! :) Drar vel fra jobb i halv ni tiden i kveld for å spise. Får prioritere å dra et sted de har øl og spørre etter en slik.

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    867
    Jøgga skrev:
    Om vi fikk varige men får andre avgjøre, men jeg lever og trives. Og liker vulkaner ;D
    Hi-fi-lista di kan tyde på at du ble utsatt for engelsk syke, men det finnes jo værre ting enn det :)

Ludo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.362
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Se her ja, da løste finanskrisa seg for Islands del :)

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    13.096
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    torem skrev:
    Jøgga skrev:
    Hi-fi-lista di kan tyde på at du ble utsatt for engelsk syke, men det finnes jo værre ting enn det :)
    Det er nok derfor jeg trives så godt :)

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Her har det snødd og den er som normalt kvit. Widerøe og et og anna ambulansefly surrer forbi, også som normalt. Heldigvis holder F-16'ene en lav profil, så brølene fra etterbrennerne er vi skånt for..på 3. døgnet. Det er befriende å kunne lytte til Radka Tonneff med verandadøra åpen.

Synd på de islandske beboerne i nærområdet. håper frk. Katla forblir sovende!

Mvh. VilhelmW

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    13.096
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Smibakkjen skrev:
    Måtte vulkanen dø ut, fort som f...!
    Venter nye hodetelefoner fra USA:
    Oh shit, kom på den nye RIAAen min! :(

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.819
    Torget vurderinger
    0
    baluba skrev:
    Kunne de ikke heller sendt kvinneoverskuddet sitt nedover?
    Det hadde vel du likt gutten !! ;D

Men glem nå ikke at også islandske menn lider månedlig på grunn av PMS hos sitt kvinneoverskudd ;D ;D ;D

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.265
    Torget vurderinger
    1
    Spiralis skrev:
    baluba skrev:
    Kunne de ikke heller sendt kvinneoverskuddet sitt nedover?
    Det hadde vel du likt gutten !! ;D

Men glem nå ikke at også islandske menn lider månedlig på grunn av PMS hos sitt kvinneoverskudd ;D ;D ;D
    Kvinnfolk er en egen rase, det må de minst være. ;D

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.741
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Belegget dere ser på bordet er ekte aske fra Island. Kona og jeg har for anledningen byttet navn til hhv Askepott og Askeladden. Fra Asker. Jeg jobber i bokbransjen og skal slutte i min nåværende jobb for å begynne hos Aschehoug! :p

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn