- Ble medlem
- 05.01.2005
- Antall liker
- 0
Noen som klarer å finne fruktjuice-tråden? Jeg husker ikke hvilken tråd det var, og det blir nesten som å lete etter nåla i høystakken. ;D
Den fruktjuicen var vel hakket værre. Den lovet jo enorm potens og evig liv.audionut skrev:For en stund tilbake leste jeg en lang tråd her på Hi-FI Sentralen (kan det ha vært tråden om Snåsamannen?) hvor en kar skrøt fælt av en fruktjuice laget av en asiatisk frukt og solgt til flere hundre kroner for flasken. Voss er egentlig ikke noe verre, sånn sett. Samme ulla.
Var det Noni-juice?Pink_Panther skrev:Den fruktjuicen var vel hakket værre. Den lovet jo enorm potens og evig liv.audionut skrev:For en stund tilbake leste jeg en lang tråd her på Hi-FI Sentralen (kan det ha vært tråden om Snåsamannen?) hvor en kar skrøt fælt av en fruktjuice laget av en asiatisk frukt og solgt til flere hundre kroner for flasken. Voss er egentlig ikke noe verre, sånn sett. Samme ulla.
Hør med "emokid" på forumet, han har vel drukket alt som finnes av frukt i juiceform. Han burde vite om det er noen juice som gir enorm potens. Litt for tidlig for han å vite om den også gir evig liv, men om potensbiten funker så er det kanskje også håp om evig liv?Pink_Panther skrev:Den fruktjuicen var vel hakket værre. Den lovet jo enorm potens og evig liv.
Det var billig utgaven til knappe 500 kr literen, god utgaven lå vel på 2500-3000 kr literenSupertramp skrev:Var det Noni-juice?Pink_Panther skrev:Den fruktjuicen var vel hakket værre. Den lovet jo enorm potens og evig liv.audionut skrev:For en stund tilbake leste jeg en lang tråd her på Hi-FI Sentralen (kan det ha vært tråden om Snåsamannen?) hvor en kar skrøt fælt av en fruktjuice laget av en asiatisk frukt og solgt til flere hundre kroner for flasken. Voss er egentlig ikke noe verre, sånn sett. Samme ulla.
Denne funker visstnok og er biiiiiilig....65finger skrev:Det var billig utgaven til knappe 500 kr literen, god utgaven lå vel på 2500-3000 kr literenSupertramp skrev:Var det Noni-juice?Pink_Panther skrev:Den fruktjuicen var vel hakket værre. Den lovet jo enorm potens og evig liv.audionut skrev:For en stund tilbake leste jeg en lang tråd her på Hi-FI Sentralen (kan det ha vært tråden om Snåsamannen?) hvor en kar skrøt fælt av en fruktjuice laget av en asiatisk frukt og solgt til flere hundre kroner for flasken. Voss er egentlig ikke noe verre, sånn sett. Samme ulla.
Husker jeg var på Noni salgsparty en gang. Da jeg stilte spørsmål med hvor mye vann det var i juicen, ble det stille....65finger skrev:Det var billig utgaven til knappe 500 kr literen, god utgaven lå vel på 2500-3000 kr literenSupertramp skrev:Var det Noni-juice?
Det var jeg som skrev om Xango. 40% juice fra mangosteenfrukten og 60% fra andre frukter.Pink_Panther skrev:Den fruktjuicen var vel hakket værre. Den lovet jo enorm potens og evig liv.audionut skrev:For en stund tilbake leste jeg en lang tråd her på Hi-FI Sentralen (kan det ha vært tråden om Snåsamannen?) hvor en kar skrøt fælt av en fruktjuice laget av en asiatisk frukt og solgt til flere hundre kroner for flasken. Voss er egentlig ikke noe verre, sånn sett. Samme ulla.
Årets.Delle skrev:Her i huset drikker vi homeopatisk Voss-vann etter DIY-metoden. Og det fungerer veldig fint.
Oppskriften er såre enkel: Kjøp ei stor flaske Voss-vann på tilbud. (Som nevnt tidligere her går de billig nå.)
Når flaska er tom fylles den fra krana på kjøkkenet.
Det er her homeopatien kommer inn i bildet på genialt vis: Flaska var ikke helt tom likevel; en liten dråpe lå igjen nederst i hjørnet, og denne blir nå fortynnet til sånn ca 1/10 000 av opprinnelig styrke.
Neste gang flaska er tom gjentas prosessen. Etter noen fyllinger er det bare snakk om at vannet inneholder noen få atomer pr. liter, enda litt senere er det kun minnet igjen. Og da er effekten på sitt beste.
Det advares mot snarveien fyll flaske/tøm flaske osv. uten at innholdet drikkes. Det er viktig at kroppen tilvennes dette potente stoffet gradvis.
Mvh
Det er først og fremst kjøreturene til og fra super'n som står for utslippene knyttet til distribusjon av dagligvarer. Tenk selv, om du kjører til og fra butikken, flytter du ca 1.5 tonn masse (bil + sjåfør) for kanskje 5-10-15 kilo nyttelast. En fullastet lastebil (eller veldig mye bedre hundrevis av containere på lasteskip) er ganske effektiv transport til sammenligning.room skrev:Hva med miljøaspektet. Her kjører lastebil på lastebil flere tusen km lastet med VANN!!
Espen R skrev:Det var jeg som skrev om Xango. 40% juice fra mangosteenfrukten og 60% fra andre frukter.Pink_Panther skrev:Den fruktjuicen var vel hakket værre. Den lovet jo enorm potens og evig liv.audionut skrev:For en stund tilbake leste jeg en lang tråd her på Hi-FI Sentralen (kan det ha vært tråden om Snåsamannen?) hvor en kar skrøt fælt av en fruktjuice laget av en asiatisk frukt og solgt til flere hundre kroner for flasken. Voss er egentlig ikke noe verre, sånn sett. Samme ulla.
Ikke lover den evig liv og potens.
Jeg drikker 30ml-50ml Xango hver dag, samt tar et par kapsler Eleviv i tillegg. Folk må gjøre som de vil og ha den oppfatninga de vil. Jeg bruker disse produktene fordi de funker godt for min del.
Jeg har prøvd en del helsekostprodukter opp gjennom årene, ingen av produktene har hatt tilsvarende merkbare positive effekter som xango og eleviv.
Det finnes mange forskjellige merker Noni, men den typen (dyre) som startet ballet er ganske tjuktflytende, mer enn en appelsinjuice. De som selger den har ikke lov å gi noen løfter om effekt, kun å informere om anti-oksydanter og slikt innhold.Supertramp skrev:Husker jeg var på Noni salgsparty en gang. Da jeg stilte spørsmål med hvor mye vann det var i juicen, ble det stille....65finger skrev:Det var billig utgaven til knappe 500 kr literen, god utgaven lå vel på 2500-3000 kr literenSupertramp skrev:Var det Noni-juice?
"100% noniekstrakt" stod det....... Aldri i livet. 1% kanskje...
Sikkert ikke usunt, for all del. Men at det er vann tilsatt, det må det være. Frukten vokser vel kun på et begrenset område i Stillehavet og det er vel fysisk umulig at innholdet i alle de millioner flaskene inneholder ren 100% noniekstrakt......baluba skrev:Det finnes mange forskjellige merker Noni, men den typen (dyre) som startet ballet er ganske tjuktflytende, mer enn en appelsinjuice. De som selger den har ikke lov å gi noen løfter om effekt, kun å informere om anti-oksydanter og slikt innhold.
Og selv om de fleste sikkert ikke har stor glede av Noni, så har den faktisk en god effekt på noen sykdommer. Diabetikere i min omkrets har begynt med Noni etter at deres personlige tester har vist et fall i blodsukker til ca. 30 prosent av det de er vant med. Det er resultater jeg kan gå god for personlig. Derfor vil jeg faktisk anbefale den "originale" juicen til i alle fall en gruppe, diabetikerne. Noen andre grupper som får god effekt av juicen tviler jeg på finnes, men jeg vil ikke avvise det helt kategorisk.
Vi kan jo gjøre en liten bak-på-konvolutten-beregning som det heter oversatt fra utenlandsk.vredensgnag skrev:Nå finner jeg ikke det eksakte regnestykket, men om jeg husker rett tilsvarer en snittank fire årsverk kroppsarbeid.
Helt enig. Vi greier oss lenge med Whisky og vann. ;DBT skrev:Det er utrolig at folk faktisk kjøper vann i et land hvor man har førsteklasses vann i springen. Det er enda mer utrolig at folk kjøper brus - er det noe vi ikke trenger så er det å drikke sukker og kullsyre.
En annen ting er at betraktet som en maskin som utfører arbeid er menneskekroppen ganske ubrukelig, med en virkningsgrad langt under 20%. Det er jo bare å tenke selv, om man går fra et slaraffenliv fremfor HiFien til å trene ganske aktivt, så er det ikke SÅ mye mer næring man må innta. Det meste går til å opprettholde basale kroppsfunksjoner og kroppstemperatur.vredensgnag skrev:Et mulig svar på hva bensinen egentlig er verdt kan man få om man kalkulerer hva det ville tatt av innsats å gjøre samme arbeid fysisk, i forhold til effekten man kan frigjøre fra bensinen i én bensintank.
Nå finner jeg ikke det eksakte regnestykket, men om jeg husker rett tilsvarer en snittank fire årsverk kroppsarbeid.
Ja, det sier litt om hvor billig energi er. Samt hvor mye den mekaniske revolsjon har hatt å si for mengden varer og tjenester som kan produseres.vredensgnag skrev:Kjøper den - men poenget i eksempelet er "hva er man villig til å betale for å slippe å utføre hardt kroppsarbeid i fire år?"
Det er prisen på en snittank bensin, egentlig.
Helt utrolig så bortskjemte vi som tilhører forrige og dette århundre har vært i så måte.
Ja, vi går nesten i klasse A!nb skrev:En annen ting er at betraktet som en maskin som utfører arbeid er menneskekroppen ganske ubrukelig, med en virkningsgrad langt under 20%. Det er jo bare å tenke selv, om man går fra et slaraffenliv fremfor HiFien til å trene ganske aktivt, så er det ikke SÅ mye mer næring man må innta. Det meste går til å opprettholde basale kroppsfunksjoner og kroppstemperatur.vredensgnag skrev:Et mulig svar på hva bensinen egentlig er verdt kan man få om man kalkulerer hva det ville tatt av innsats å gjøre samme arbeid fysisk, i forhold til effekten man kan frigjøre fra bensinen i én bensintank.
Nå finner jeg ikke det eksakte regnestykket, men om jeg husker rett tilsvarer en snittank fire årsverk kroppsarbeid.
Det er vel egentlig ganske sympatisk da at det er priset så hinsides. Det vil jo holde nede etterspørselen eller slike skadelige produkter.vredensgnag skrev:Fiji bottled water er kanskje den verste synderen - for det første så trenger de vannet på Fiji, som har lite ferskvann i utgangspunktet, for det andre fraktes det med fly, og for det tredje er flaskene "non returnable."
Selvsagt er det også vilt dyrt.
Det regner jeg med at det er, men Noni-bærene skulle gi omtrent samme konsistens som blåbær, hvis jeg ikke husker feil. Men det er ikke så viktig. Jeg vet de fleste Noni-juicene er tynnere enn den originale i de brune glassflaskene. Selv synes jeg ikke det gir noen effekt for meg, og det smaker ikke akkurat godt heller. Derfor lar jeg Noni, i likhet med det meste andre av slike produkter, være noe for de andre. Fram til jeg eventuelt rammes av diabetes, slikt er ikke utenkelig.Supertramp skrev:Sikkert ikke usunt, for all del. Men at det er vann tilsatt, det må det være. Frukten vokser vel kun på et begrenset område i Stillehavet og det er vel fysisk umulig at innholdet i alle de millioner flaskene inneholder ren 100% noniekstrakt......baluba skrev:Det finnes mange forskjellige merker Noni, men den typen (dyre) som startet ballet er ganske tjuktflytende, mer enn en appelsinjuice. De som selger den har ikke lov å gi noen løfter om effekt, kun å informere om anti-oksydanter og slikt innhold.
Og selv om de fleste sikkert ikke har stor glede av Noni, så har den faktisk en god effekt på noen sykdommer. Diabetikere i min omkrets har begynt med Noni etter at deres personlige tester har vist et fall i blodsukker til ca. 30 prosent av det de er vant med. Det er resultater jeg kan gå god for personlig. Derfor vil jeg faktisk anbefale den "originale" juicen til i alle fall en gruppe, diabetikerne. Noen andre grupper som får god effekt av juicen tviler jeg på finnes, men jeg vil ikke avvise det helt kategorisk.
Det er klart vi ikke trenger det. Jeg trenger heller ikke whiskey for å overleve. Heller ikke røyk, som er noe jeg nesten har et lidenskapelig forhold til. Vi mennesker får jo lidenskapelige forhold til mange unødvendige nytelser, og jeg tror ikke mange her er fri for ulogiske lidenskaper.Det er utrolig at folk faktisk kjøper vann i et land hvor man har førsteklasses vann i springen. Det er enda mer utrolig at folk kjøper brus - er det noe vi ikke trenger så er det å drikke sukker og kullsyre.
Normal kanel har også svært god effekt på blodsukkeret, og koster vel... 20 kroner for en diger boks? Skal man enda lenger ned fungerer det minst like strålende med en 15 minutters gåtur i raskt tempo (eller annen fysisk aktivitet som får igang pumpa). F.eks. Wii Fit på regnværsdager.baluba skrev:Diabetikere i min omkrets har begynt med Noni etter at deres personlige tester har vist et fall i blodsukker til ca. 30 prosent av det de er vant med. Det er resultater jeg kan gå god for personlig. Derfor vil jeg faktisk anbefale den "originale" juicen til i alle fall en gruppe, diabetikerne.
Pietisme? ;D Fordi jeg synes det er rart å kjøpe vann som er dyrere enn øl, når like bra vann er tilgjengelig i springet? Takke seg til en duggfrisk pilser i stedet ja...baluba skrev:Det regner jeg med at det er, men Noni-bærene skulle gi omtrent samme konsistens som blåbær, hvis jeg ikke husker feil. Men det er ikke så viktig. Jeg vet de fleste Noni-juicene er tynnere enn den originale i de brune glassflaskene. Selv synes jeg ikke det gir noen effekt for meg, og det smaker ikke akkurat godt heller. Derfor lar jeg Noni, i likhet med det meste andre av slike produkter, være noe for de andre. Fram til jeg eventuelt rammes av diabetes, slikt er ikke utenkelig.Supertramp skrev:Sikkert ikke usunt, for all del. Men at det er vann tilsatt, det må det være. Frukten vokser vel kun på et begrenset område i Stillehavet og det er vel fysisk umulig at innholdet i alle de millioner flaskene inneholder ren 100% noniekstrakt......baluba skrev:Det finnes mange forskjellige merker Noni, men den typen (dyre) som startet ballet er ganske tjuktflytende, mer enn en appelsinjuice. De som selger den har ikke lov å gi noen løfter om effekt, kun å informere om anti-oksydanter og slikt innhold.
Det er klart vi ikke trenger det. Jeg trenger heller ikke whiskey for å overleve. Heller ikke røyk, som er noe jeg nesten har et lidenskapelig forhold til. Vi mennesker får jo lidenskapelige forhold til mange unødvendige nytelser, og jeg tror ikke mange her er fri for ulogiske lidenskaper.Det er utrolig at folk faktisk kjøper vann i et land hvor man har førsteklasses vann i springen. Det er enda mer utrolig at folk kjøper brus - er det noe vi ikke trenger så er det å drikke sukker og kullsyre.
Slik er det med brus også. Det er noen få brustyper jeg synes er skikkelig gode. Det er rett og slett god drikke. Ikke sunn, men det smaker veldig godt. Du blir ikke like effektivt fullt opp med væske som med vann, men gud så deilig det er med en skikkelig slurk iskald Cola fra glassflaske. En av de største nytelsene mine i Afrika var å gå til kjøkkenet og hente meg en Cola i kjøleskapet tidlig om morgenen, etter en fuktig natt på Angenoir eller Al's. Men jeg er kresen, og kjøper aldri Cola i halvannen-liter flasker. Da kjøper jeg Grans Champ, som er en god brus med nostalgisk sjampis-smak.
Hifi-freaks bør være litt forsiktige med å uttale seg om hva som er nødvendig eller ikke. Vi er stort sett villige til å foreta unødvendige handlinger. Vi tilbringe altfor mye tid på sentralen, spesielt familiefolkene. Det er ingen grunn for oss å hovere over andres unødvendige valg. Dessuten finnes det en årsak til å kjøpe flaskevann, og det er noe så enkelt som å leske seg utenfor hjemmet. Man kan ikke gå inn på nærmeste kafé, og be om et glass vann og gå igjen etter å ha drukket det. Går man rundt i byen, uten planer om å gå hjem med det første, så er vel egentlig vann det mest logiske å kjøpe. Det er i alle fall ikke usunt, og væske er jo nødvendig. I Roma er det godt vann i alle drikkefontene som finnes over alt, men det er likevel essensielt å ha en flaske vann i sekken. Jeg pleide å løse det med en grande Peroni på en fortauskafé, men det er heller ikke noe ideelt valg.
Btw: Guttungen dro på tur med klassen til vidden i dag med en glassflaske fra Voss i ranselen. I den har han vanlig husholdningssaft. Flasken ble kjøpt for designets skyld. Jeg tenkte den ville være stilig med hjemmelaget absinth, men jeg gidder neppe lage det igjen med det første. Men en dag, en dag, skal jeg igjen mekke den grønne fe. Jeg har forøvrig også fått en topakning med Bjørn Borg som jeg fikk av min mor. De er ikke mer slitesterke enn de billige jeg kjøper på markeder når jeg reiser sydover, men litt mer komfortable. Men for femten år siden pleide jeg å bruke CK boksere. De er dyre, men både holdbare og veldig komfortable. I dag ville jeg ikke brukt flere hundre kroner for en topakning, for du får greie topakninger til hundrelappen i kjedebutikker.
Ingen vil jeg gjenta at vi skal være litt forsiktige med å fortelle andre hva som er unødvendig pengebruk, for det er det samme vi beskyldes for av majoriteten. Jeg vil også ta avstand fra pietismen som ofte preger enkelte tråder her på HFS, men som står i kontrast til ens egne svakheter. Noen drikker ikke alk, og synes at oss andres forbruk av slikt ikke er noe vi trenger. Sigarer vil jeg ikke engang snakke om. Vi har vegetarianere som Emo, som vel synes at vår glede over en god biff er mer enn unødvendig. Ja, kanskje til og med umoralsk. Godtar vi at vår "blodtørsthet" blir avvist som noe umoralsk? Neppe, men det er slik mange ser på oss.
Flaskevann er ikke det verste å henge seg opp i. Vanlig kranvann i fancy flasker til høy pris kan jeg ikke forstå, og hadde aldri betalt 30 kroner for en halvliters plastflaske. Glassflasken syntes jeg var en grei investering til 30 kroner, når alternativet var Imsdal til halve prisen. Den har tross alt vært brukt mange ganger i etterkant, og har med sitt slanke design en god form til å ha i en bag. At vannet faktisk er bedre i kranene i min leilighet får stå sin prøve, for de kranene hadde jeg ikke tilgang til da. Hva mener dere jeg skulle kjøpt isteden, for jeg trengte væske? En flaske vin med skrukork?
Nei til pietismen i HFS er en mer passende kampsak for meg, enn hva folk gidder å kaste bort pengene sine på.
+10 , ukens kommentar!epi skrev:Jeg har litt problemer med å forholde meg til Voss-vannet merker jeg... Jeg skal ikke nevne hva jeg har gjort i vannet det tappes fra, men tanken på at folk betaler store summer for å drikke det er foruroligende ;D
Nå skrev jeg om litt mer enn flaskevann i mitt altfor lange innlegg, noe som kanskje gjorde at litt trette hjerner filtrerte det ganske kraftig. En form for pietisme er det her på HFS. Det og det skal det ikke brukes penger på; cd-drivverk og kabler, brus og sigaretter. Listen kan sikkert vokse seg lang og vond hvis vi tenker godt over hva som finnes av eksempler på nymoralisme og pietisme på HFS.BT skrev:Pietisme? ;D Fordi jeg synes det er rart å kjøpe vann som er dyrere enn øl, når like bra vann er tilgjengelig i springet? Takke seg til en duggfrisk pilser i stedet ja...baluba skrev:Nei til pietismen i HFS er en mer passende kampsak for meg, enn hva folk gidder å kaste bort pengene sine på.
Det har du helt rett i. Tror ikke jeg er en forkynner av den akkurat.baluba skrev:Nå skrev jeg om litt mer enn flaskevann i mitt altfor lange innlegg, noe som kanskje gjorde at litt trette hjerner filtrerte det ganske kraftig. En form for pietisme er det her på HFS. Det og det skal det ikke brukes penger på; cd-drivverk og kabler, brus og sigaretter. Listen kan sikkert vokse seg lang og vond hvis vi tenker godt over hva som finnes av eksempler på nymoralisme og pietisme på HFS.BT skrev:Pietisme? ;D Fordi jeg synes det er rart å kjøpe vann som er dyrere enn øl, når like bra vann er tilgjengelig i springet? Takke seg til en duggfrisk pilser i stedet ja...baluba skrev:Nei til pietismen i HFS er en mer passende kampsak for meg, enn hva folk gidder å kaste bort pengene sine på.
Med andre ord, "rent vann" er ikke mye å trakte etter som drikke.http://en.wikipedia.org/wiki/Pure_Water#Health_effects skrev:Distillation removes all minerals from water, and the membrane methods of reverse osmosis and nanofiltration remove most to all minerals. This results in demineralized water which is not considered ideal drinking water. The World Health Organization investigated the health effects of demineralized water in 1980, and its experiments in humans found that demineralized water increased diuresis and the elimination of electrolytes, with decreased serum potassium concentration. Magnesium, calcium and other nutrients in water can help to protect against nutritional deficiency. Demineralized water may also increase the risk from toxic metals because it more readily absorbs them, and because the presence of calcium and magnesium in water can prevent absorption of lead and cadmium. Recommendations for magnesium have been put at a minimum of 10 mg/L with 2030 mg/L optimum; for calcium a 20 mg/L minimum and a 4080 mg/L optimum, and a total water hardness (adding magnesium and calcium) of 24 mmol/L. At water hardness above 5 mmol/L, higher incidence of gallstones, kidney stones, urinary stones, arthrosis, and arthropathies have been observed. For fluoride the concentration recommended for dental health is 0.51.0 mg/L, with a maximum guideline value of 1.5 mg/L to avoid dental fluorosis.[18]