VK-30 for forsterker

eposhansen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
3
Hvilke rør e god på denne for å få frem mellomtone bedre og gi en bedre kontroll i bunn? Gjerne en snillere og rundere topp, om det er mulig....Den e god,men vil prøve flere typer rør. Spiller på lector-cdp7tl med dp6.o og Virgo høyt, c golden reference ledninger. Og velodyne 12" sub.

eposhansen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
3
Jo, det går. Motron eller må jeg finne de i utlendighet,tenker på hvem som leverer!

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
45.512
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
eposhansen skrev:
Jo, det går. Motron eller må jeg finne de i utlendighet,tenker på hvem som leverer!
Motron har som regel disse på lager :)

mvh

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.261
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Hei.
Grattis med heftig pre. Sitter med samme, og lurer derfor på hvilke rør du kjører med pr idag?
Selv fikk jeg min levert med noen russiske 6h23, som er en ekvivalent til 6922, Ecc88 osb.
Har i grunnen aldri følt behovet for å teste andre rør i pre`en min, og glad er jeg for det. Sier ikke dermed at mine 6h23 er de beste, men at jeg opplever dem som gode. Kunne sikkert fintunet med andre rør, men som sagt så er ikke behovet tilstede pr idag...
En fordel med 6h23 ifht mange andre rør, er prisen. Å kjøre med 6h23 får lommeboken til å smile... ;D
Når det er sagt, tror jeg nok at NOS Mullard er et sikkert kort, og skulle jeg virkelig gjort det ånkli, hadde jeg nok gått for noen E88CC fra Herleen-fabrikken. Kjører selv med et Valvo-rør pr monoblokk, og de utklasset både Amperex Bugle boy, Tesla gold pin, Philips miniwatt og flere til i en uformell shoot-out.
Nå finnes det vel habile rør fra både Siemens Halske og Telefunken, men de rørene kjenner jeg ikke til. Kunne dog vært interessant å teste ut...

mvh
Proffen

eposhansen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
3
Er ny i huset,men spiller nesten før godt. meget åpen og klår, litt upresis i bunnen under 80hz. Må vel åpne den å se inni hvilke rør det er. Men de skulle vere nye, det tok over 3timer før den gikk å høre på.... ble nesten skeptisk:-/

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.261
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Valvo Ecc88 er i alle fall det beste røret jeg har testet, og da i særdeleshet i bassen, samtidig som mellomtonen og diskant gjengis herlig.
MEN; jeg har IKKE testet alle varianter som finnes, f x Siemens Halske og/eller Telefunken...

mvh
Proffen

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
167
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
BAT's rørforforsterkere belaster rørene hardt (høye spenninger), dét er en av grunnene tll at 6h23 er et meget godt alternativ for f ex VK30.
Mvh

eposhansen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
3
Det må no vere en fordel å spille uten kabinett,om den ikke er en aktiv del i kjøleoppgaven da....
men det virker det ikke som,forsterkeren blir veldig varm. Og dp effekttrinnet er mye varmere med denne en med el comp sin pre . Og når det blir over 30 grader(ute) må kaldluftvifle settes opp... heldigvis bor jeg alene med snille naboer.jo,så er høytalerene 4 ohm,det bidrar til økt temp. Klarte ikke å se noe merkenavn på rørene inne i, men har enda ikke tatt vekk kabinettet. Det som imponerer mest er stillheten og økningen i kontrast og ro om natten med lite belastning på strømnettet. Her e mange ting som kan prøves.Har en stabil elv som nabo,,,hm, egen kraftturbin!!? Og vannavkjøling med det samme...nei går ikke for ting som dreper interessen. Det enkleste er ofte,helt ok.

eposhansen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
3
Bestilte NOS Tesla (6922)fra ca 1975,så prøver jeg dem først. Men blir sikkert å gå for andre merker i tillegg. Har Mullard i cdp og dem fungerer godt,så kanskje dem e god i BAT og? Men 6h23 er jo skummelt billig!!!? Blir en del rør.... ;)

Topp Bunn