EN HIFI-NOVISE's BETRAKNINGER:
Det er jo sÄ populÊrt Ä komme med en oppsummering nÄ ved Ärets slutt sÄ jeg tenkte Ä prÞve Ä si noe lurt om hifi Äret 2022:
Det har ikke vÊrt de stÞrste investeringer dette Äret og fÞrste kjÞp var i februar hvor min Thorens 320 mk2 ble solgt for Ä delfinansiere en Hitatchi ht-840 grammofon (som Valentino sier) Dette er en svÊrt skjelden spiller, det er bare produsert rundt 400 stk totalt og jeg hadde aldri hÞrt om den fÞr.
@jorwed_ ble spurt til rÄds og han sa go for it (han hadde lyst Ä kjÞpe den selv) Jeg og junior tok en roadtrip over til vestfold og gleden var stor over ny spiller.
men noen skjÊr i skjÞen var det jo, den spilte nesten bare pÄ en kanal og alt fra rens av kontakter til testing av flere headshell ble forsÞkt uten hell.
Det var pÄ denne tiden jeg hadde hÞrt om JÞrgen sin nystartete butikk og han var hjelpsomheten selv nÄr jeg ringte og klaget min nÞd. Etter en hyggelig tur innom, bytte av tonearmskabel (det var den som var problemet) og nytt headshell da det originale var litt lurvete sÄ ble det alt bare fryd og gammen. Bonus med turen var at jeg fikk mÞte selveste hertugen
@Evo III og
@soundscape in person. 2 hyggelige karer som jeg fĂžler jeg har blitt litt kjent med.
sÄ blir man jo nesten litt gledelig overrasket over at noen har interesse av Ä komme innom casa vipa for Ä hÞre pÄ hvordan lyden er i mitt enkle oppsett.
FĂžrst ut var mannen med de bĂžse avatarene
@MakkinTosken som kom svingende innom i fru tosk sin z4 en varm sommerdag, marsjerte rett inn, pekte pÄ hvilestolen i sweetspot og spurte er det der jeg skal sitte (og det var det jo). MÄ vel innrÞmme at jeg var litt spent pÄ hva han mente om lyden da minnene om STOR lyd i hans grÄtte fremdeles var friskt i erindringen. Han var fornÞyd han og da jeg sa at ja bra det ikke ble slakt sÄ sa han noe som faktisk har hjulpet pÄ selvtilliten min : du hÞrer jo at det er bra! ja for det er jo faktisk sÄ enkelt selv om vi noen ganger gjÞr det vanskligere for oss selv med usikkerhet pÄ grunn av de mange flotte anleggene vi leser om. Jeg hadde vel ogsÄ kjÞpt ny pu fÞr Tosken var pÄ besÞk og AT oc9xls har lÞftet lyden ytterligere i Hitachi'n.
Jeg har ogsÄ har gleden av Ä ha
@Evo III pÄ besÞk og besÞkt han tilbake. veldig hyggelig begge deler og jeg hadde stor sans for lyden hos ham.
Fikk litt senere pÄ hÞsten en hÞflig forespÞrsel fra
@parafinoksen , bosatt i Polen som skulle pÄ besÞk til sin mor i Fredrikstad om han kunne fÄ komme innom.
Det ordnet seg fint og vi hadde noen hyggelige timer med musikk, pratog momsing av epleterte fĂžr jeg kjĂžrte han til toget.
NĂ„ har jeg jo som dere vet flyttet til Halden og den nye leiligheten kan skilte med bedre lyd enn tidligere da rommet jo er en ikke ubetydelig faktor for dette.
Jeg var litt imponert over
@_RoDa_ husket sÄ godt lyden i gamle huset og kom med de samme betraktningene som meg om mer luft i lydbildet. Moro var det at det ogsÄ mÄlte bedre.
Hva var beste med 2022, jo det var Ä bli litt kjent med dere hyggelige folk som vanker her inne. En annen fin og hjelpsom fyr som vanker her inne fikk jeg ogsÄ mÞtt in person pÄ dagsenteret til JÞrgen nemlig
@TT. ja og sÄ Hamars store sÞnn
@bluesbreaker traff jeg der (mannen som har kostet meg mye penger pÄ sine musikk anbefalinger

)
Til alle dere og dere andre som jeg har glemt et riktig Godt Nytt (hifi) Är!
Peace out
Vidar